Şimdi Ara

Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
29
Cevap
4
Favori
7.383
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güncelleme: 1 aydır aracı bu şekilde kullanıyorum. Cold starttaki sesin tamamen kesildiğini ve herhangi bir sorun yaşamadığımı teyit etmek istedim. Bu süre zarfında sesi başka n13 motorlu araçlarda da dinledim ve ratain clipsiz araçta cold start 45 saniye kadar çok gürültülü. Sesin 2 kaynağı olduğunu bu yöntem ile 1. kaynağı (Noise from wastegate linkage) çözdüğümü söylemiştim, Bmw'nin bu iki sesi ayart etmek için yayınlamış olduğu çok güzel 2 video ile karşılaştım. Onları da burada paylaşmak istedim.

    1. kaynağı: Noise from wastegate linkage
    2. kaynağı: Noise wastegate valve



    (15.11.2019)




    Uyarı: şimdi anlatacağım işlemi yabancı forumlarda gördüm ve kendi aracımda deneyerek sonuç aldım, bu işlemi gerekli teknik bilginiz ve tecrübeniz yok ise lütfen kendiniz denemeyin! Ayrıca bu işlemin sizin aracınızın sorununu çözeceğinin yada başka bir soruna yol açmayacağının garantisini vermiyorum. Yani kısacası ben sadece tecrübemi aktarıyorum ve ANLATACAĞIM İŞLEM İLE İLGİLİ HİÇ BİR SORUMLUKUK KABUL ETMİYORUM.


    Merhaba, Cold startta gelen wategate sesi deneyimlediğim kadarıyla tüm N13 araçlarda olan bir şey ve Bmw bunun normal olduğunu söylüyor ve sorun olarak görmüyor. Fakat bu bir sorun ve her ne kadar tam bir çözüm olmasa da bir çözümü var, bu çözümü sunan ise benzer bir turbo kullandığı için aynı sorunu yaşamış olan Volkswagen markası.

    Öncelikle sorunu biraz tanımlayalım, Cold startta N13 motor 45 saniye kadar katalik konvertörü ısıtmak için wastegate açılıyor ve devir yükseltiliyor. Bu esnada da araçta wastegete rattle denilen ses oluşuyor. biraz ileri safhada bir örnek:


    Yabancı başka bir örnek:


    Aşağıda da kendi aracımdan bir örnek:


    Rölantideki bu ses 45 saniye kadar sonra geçiyor fakat wastegate sürüş sırasında, özellikle hafif gazlı hızlanmalarda 1500-200 devir arasında içeriden sadece camlar kapalı ve radyo kapalıyken duyulabilecek bir titreme (rattle) sesi yapıyor.

    Sesin 2 kaynağı var bu retain clip ile 1 kaynağı çözebiliyoruz, bu da ortalama en az %70 azaltıyor sesi, özellikle cold start sesinin neredeyse tamamı kesiliyor, ama bahsettiğim sürüş esnasındaki seste fazla bir değişiklik olmuyor çünkü onun kaynağı farklı.

    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)

    Resimdeki kırmızı ok 1 numaralı sesin kaynağı (cold start rattle sesi) ve VW parçası ile çözüyor. Mavi ok ise 2 Numaralı sesin kaynağı (sürüş esnasında) ve çözümü var mı bilmiyorum. Bir Türk arkadaş sesin motora yakın olan katalitik konvertörden geldiğini, konvertörü söküp catless downpipe ile kullandığı süre zarfında sesi duymadığını belirtmiş, ne kadar doğrudur bilemem, deneyimlemedim.


    Şimde gelelim 1 numaralı sesin çözüme,
    Gerekli malzemeler:

    1. Volkswagen retain clip "06J145220A" (ben yetkili servisten aldım 20 Euro gibi bir fiyatı vardı)
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    2. Oksijen sensörü lokması 22mm
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    veya 22mm lik normal bir çatal anahtar (çatal anahtar da aynı işi görüyor fakat sıkarken eğer doğru tork ile sıkmak isterseniz o2 lokması şart)
    3. Turbo heat shieldi sökmek için 10mm bits lokma
    4. O2 sensörünü takarken kullanılması önerilen bir anti seize paste (elinizde yok ise tavsiyem Winkel'in 400ml seramik anti seize pastası)
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    5. Retain clipin ucunu kesmek için herhangi bir kesiçi alet. (avuç taşlama olabilir, metal testeresi olabilir)

    malzemeler bu kadar.


    Montaj işlemi de şu şekilde:

    1. Turbo heat shieldinin 5 adet somununu 10mm lokma ile sökmek.
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    2. O2 sensör fişini çıkarmak ardından 22mm O2 lokması veya 22mm çatal anahtar ile sensörü sökmek.
    3. WV retain clipin ucunu kırpmak.
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    4. WV retain clipi resimdeki gibi değil de "L" olacak şekilde yani motora bakcak şelilde monte etmek, resimdeki gibi takınca heat shielde değiyor (monte etmeden önce bağlantı kolunu ve retain clipe seramik anti seize pasta sürmek iyi bir fikir olabilir)
    Bmw N13 Cold Start Wastegate Rattle (Kısmi Çözüm)
    5. O2 sensörünün yivlerini çok ince bir tabaka anti seize paste ile kaplayıp (sensör kısmına pasta değdirmeden) yerine monte etmek (doğru sıkma torku 50nm olmalı) ayrıca anti seize pasta sürmeyi Bmw özellikle öneriyor, aksi halde sensörün kaynama ihtimali var.
    6. Heat shieldi retain clip ile taması olmadığını kontrol ederek yerine monte etmek.


    Ve işlem bitti. Cold starttaki wastegate rattle sesi artık neredeyse duyulmuyor.


    Bu çözümü aşağıdaki 2 forumdan öğrendim.
    KAYNAKLAR:
    1.
    www.babybmw.net
    SOLVED! - N13 Cold Start Rattle - babybmw.net
    https://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?t=114449

    2.https://www.1erforum.de/threads/rasselgeraeusche-bei-kalten-motor-durch-wastegate.242798/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Do It Yourself -- 15 Kasım 2019; 3:8:18 >







  • Emek vermişsin, teşekkür ediyorum.
    Bu olay gürültü kirliliği dışında bir soruna neden oluyor mu?
  • ferther kullanıcısına yanıt
    Rica ederim, gürültü harici bir zararı yok.
  • Emeğiniz için teşekkürler. Forumda bunu o2 sensörü ve muhafazayı sökmeden birinin yaptığını okudum. Biraz zor olmus ama elleri küçük birisi bunu başarabilir sanırım. İkinci sesin kaynagi olarak ise vw forumunda biri wastegate in kendisinin gevşek olmasından bahsetmis, hatta 2.0 tsi motordan bir videosu da vardi.
  • dmrngh D kullanıcısına yanıt
    O2 sensörünü sökmeden muhafazanın somunlarını söküp aralayıp takmayı ben de denedim, fakat ellerim büyük olmamasına rağmen başaramadım. Muhafazayı eğmek de istemedim, o yüzden temiz iş yapayım dedim.

    2. Ses konusunda ise valfin bilerek töleranslı üretildiği söyleniyor, sebebi de çok ısınan bir parça olduğu için ısınıp genleşince sıkışma yapmamasıymış. Ama ısınıp genleşince de geçmiyor ki sürüş esnasındaki ses. Zaten o sese çok takılmıyorum, radyoyu çok az açınca duyulmuyor. Ama N13 motora hiç ısınamadım, n47 den sonra bmw gibi gelmiyor motor. Sırayla çözmeye çalışıyorum sorunları. Sırada rölantide sallama sorunu var bakalım en son enjektör ve vanos selenoidler kaldı teşhis etmediğim.
  • Emeğinize sağlık. Bu işlemden önce bu bölgelere würth 2000 gibi bir yağlayıcı yada kaliteli sıvı gress denediniz mi? Sizde yazınızda bahsetmişsiniz, bu boşluğun kasıtlı olarak bırakılma ihtimali var.
  • coolman06 C kullanıcısına yanıt
    Teşekkürler, 2. Bölgedeki boşluk için kasti olduğu söyleniyor, oraya bir düzeltme yapmadım (yapamadım) zaten. 1. Bölgede boşluğun kasti olduğunu sanmıyorum çünkü onu almak için bir pul (washer) kullanılmış zaten ama hem kendisi yetersiz hemde zamanla boşluk büyüyor, ses artıyor.

    1. Bölgeye vw retain clip takarken oluşacak baskının sürtünmeye yol açacağını düşünerek çok küçük bir miktar yüksek ısıya dayanıklı fren gresi sürdüm ama ilk çalıştırmada turbo ısınınca dayanamadı yandı gitti. Sonra clipin fazla baskı yapmadığı ve ekstra bir sürtünme yaratmadığını anldım. Eski sürdüğüm gresi alkol ile temizleyip ihtiyaç olmasa da 1. Bölgeye her ihtimale karşı çok az bir miktar seramik anti seize sürdüm (1200 derecenin üzerine bile dayanıklı), 2. Bölgeye ellemedim, oraya sürülse de bir faydası olmaz zaten. Onu kabullenmek lazım.




  • BMW 118İ 2015 F20 B38B15A motorlu 3 silindir aracimda da hava soğukken ilk calıştırmada zırıltı tıkırtı benzeri zincir sesi gibi bir ses geliyor 25-30 saniye geciyor, bende de bu wastegate ile alakalı bir sıkıntı olabilir mi acaba?
  • Bu clip veya pul cozumleri kol ve milin calismasini etkiliyor mu? Neticede vakum ile tahrik olan bir sistem.

    Benim 1.4 e hdi aracimda da ayni problemi teşhis ettim; bende cold starttan ziyade, salyangoz iyice isinip genlestikten sonra zirilti yapmaya basliyor rolantideyken. El ile bastirinca susuyor. Isi kalkanini söküp kontrol ettigimde sesin milden degil de icerideki valf kismindan geldigini gorunce, geri topladim. Tabi o arada vakum hortumunu sokunce ariza lambasi da yandi Bir citroen dizelde goze batmasa da bmwde can sıkar tabi
    Diger arac focus 1.5tdci da ise vnt mekanizmasi var,eksoz tarafinda. Onda ziriltidan ziyade kurum sizintisi var mil yataginda. Cozum atmosferik




  • Herhangi bir yan etki gözlemlemedim. Gelecekte olursa bıradan bildiririm. İçerdeki valften gelen sesin çözümünü bulamadım, zaten bu ses benim aracımda rölantide değil de düşük devirde seyahat sırasında anca duyulabiliyor. Değişken geometrili turbo kullanılmasından yanayım ben de.
  • Merhabalar. Kaç zamandır n20b16 kodlu f10 aracımda ilk çalıştırmada ve mahalle arasında yavaş giderken duyduğum zırıltı ile araştırma yapıyordum ki bu yazıya denk geldim. Gayet bilgilendirici olmuş. Benmim merak ettiğim n20 kodlu araçtada aynı problem olabilirmi?
    Benim dikkat ettiğim araç cold startta çalıltırdıktan sonra ısınınca ses kesiliyor. Fakat hareket etmek için d veya r konumuna getirince vitesi tekrar başlıyor ve garajdan çıkarken yada camlar açık yavaşcs giderken bariz duyuluyor ses.
    Sizdede aynımıydı problem.
    Cold starttan sonra klape pozisyon değiştiriyor ve ses dğzeliyor fakat vites konumunu değiştirince tekrar gelmesindeki mantık nedir? Yük bindiği için vestgatte bi gerilimmi oluyor?
    Eco yada sport gibi sürüş modlarındada bu ses değişirmi acaba? Psikolojikmi bilmiyorum ama eco proda sanki daha fazla geliyor?
  • mtiraka M kullanıcısına yanıt
    Sizin anlattığınız ses bana biraz heat shield ya da benzeri bir parçanın gevşekliği gibi geldi. N13 lerdeki ses söylediğinizden biraz daha farklı durumda oluşuyor. Tabi ki n20 de de aynı problem olabilir, onu bilemiyorum, belki sadede wastegate ayarı da hatalı olabilir. Ama ısınca sesin kesilmeisnden kastınız motorun ısınmasıysa aynı ses değil bende çünkü n13 te cold starttan 45 sn sonra kesiliyor ses, motor ısınmadan. Ayrıca vitesi d ye ya da r ye takınca sesin gelmesi de wastegateden ziyada gevşemiş metal bir parça gibi duruyor. Çünkü aracı vitese takmak flapı açmıyor olmalı.

    Sesin ecoda daha yüksek geliyor gibi hissetmeniz psikolojik değil, sorun n13 ile aynı olsa da farklı olsa da olağan çünkü eco proda arça üst visteste daha fazla yüke bindiği için eğer sorun aynıysa flap faz pedalının daha büyük bir hareket alanında sesi yaptırdığı açıklıkta kalıyor. Eğer sorun farklıysa da yine eco pro yüzünde araç birbirine değen metal parçaların rezonans oluşturması için daha uzun süre o vitesde kalmış oluyor.

    N20de westgete çubuğu açıkta mı bilmiyorum ama eğer attığım videodaki gibi ise elle kontrol etmelisiniz önce. Ama bence sesin kaybağı birbirine değen bir parça. Bunu anlamak için de ses oluşurken kaputu açıp dikkatlice kontrol etmek gerek, eğer gerekiyorsa siz dinlerken bir kişi şöför koltuğuna oturturulabilir.

    Başka bir basit deneme daha önereyim. Hava filtrsinin sol (yolcu tarafındaki) kısmındaki kauçuk takoz yuvası oldukça esnek bir metal ve bazen filtre değişimi sırasında fazla baskıdan aşağı ya da yukarı eğilebiliyor. Bu durumda tam da söylediğiniz koşullarda biraz tok bir zırıltı sesi gelebiliyor. Bu ayağı önce biraz aşşağı itip sesi kontrol etmeyi ses kesilmesse ilk konumunda. Biraz daha yukarı çekip kontrol etmeyi öneririm. Metal çok yunuşak ve kolayca yukarı aşağı esniyor. Tabi aynı zamanda bu filtre muhafazasının kauçuk ayaklarını, motor akustik kapağının kauçuk ayaklarını ve ulaşılabiliyorsa motor kontrol ünitesinin kauçuk ayaklarını da kontrol edin.

    Mesela B37 f20 lerde akustik kapağın kauçuk ayakları çok kalitesiz bir malzemeden yapılmış ve daha 20-30 bin km de hespi deforme olabiliyor. Böyle bir şey de olabilir yani sorun. Sesi çok iyi anliz edip önce kaynağı bulmak lazım kısaca.




  • Aynı ses bende de var. İlk çalıştırmada cold start bitene kadar sürüyor. Metal metale sürtme sesi ile patlak egzoz karışımı bir ses. Sonraki çalıştırmamda olmuyor ama 4-5 saat sonra çalıştırsam yine oluyor. Aracı aralıkta aldım ama 1 aydır farkındayım. Öncesinde var mıydı bilemiyorum.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    Sizin anlattığınız ses bana biraz heat shield ya da benzeri bir parçanın gevşekliği gibi geldi. N13 lerdeki ses söylediğinizden biraz daha farklı durumda oluşuyor. Tabi ki n20 de de aynı problem olabilir, onu bilemiyorum, belki sadede wastegate ayarı da hatalı olabilir. Ama ısınca sesin kesilmeisnden kastınız motorun ısınmasıysa aynı ses değil bende çünkü n13 te cold starttan 45 sn sonra kesiliyor ses, motor ısınmadan. Ayrıca vitesi d ye ya da r ye takınca sesin gelmesi de wastegateden ziyada gevşemiş metal bir parça gibi duruyor. Çünkü aracı vitese takmak flapı açmıyor olmalı.

    Sesin ecoda daha yüksek geliyor gibi hissetmeniz psikolojik değil, sorun n13 ile aynı olsa da farklı olsa da olağan çünkü eco proda arça üst visteste daha fazla yüke bindiği için eğer sorun aynıysa flap faz pedalının daha büyük bir hareket alanında sesi yaptırdığı açıklıkta kalıyor. Eğer sorun farklıysa da yine eco pro yüzünde araç birbirine değen metal parçaların rezonans oluşturması için daha uzun süre o vitesde kalmış oluyor.

    N20de westgete çubuğu açıkta mı bilmiyorum ama eğer attığım videodaki gibi ise elle kontrol etmelisiniz önce. Ama bence sesin kaybağı birbirine değen bir parça. Bunu anlamak için de ses oluşurken kaputu açıp dikkatlice kontrol etmek gerek, eğer gerekiyorsa siz dinlerken bir kişi şöför koltuğuna oturturulabilir.

    Başka bir basit deneme daha önereyim. Hava filtrsinin sol (yolcu tarafındaki) kısmındaki kauçuk takoz yuvası oldukça esnek bir metal ve bazen filtre değişimi sırasında fazla baskıdan aşağı ya da yukarı eğilebiliyor. Bu durumda tam da söylediğiniz koşullarda biraz tok bir zırıltı sesi gelebiliyor. Bu ayağı önce biraz aşşağı itip sesi kontrol etmeyi ses kesilmesse ilk konumunda. Biraz daha yukarı çekip kontrol etmeyi öneririm. Metal çok yunuşak ve kolayca yukarı aşağı esniyor. Tabi aynı zamanda bu filtre muhafazasının kauçuk ayaklarını, motor akustik kapağının kauçuk ayaklarını ve ulaşılabiliyorsa motor kontrol ünitesinin kauçuk ayaklarını da kontrol edin.

    Mesela B37 f20 lerde akustik kapağın kauçuk ayakları çok kalitesiz bir malzemeden yapılmış ve daha 20-30 bin km de hespi deforme olabiliyor. Böyle bir şey de olabilir yani sorun. Sesi çok iyi anliz edip önce kaynağı bulmak lazım kısaca.
    İlginiz ve huzlı cevabınız üçin teşekkür ederim.
    Isınmadan kastım cold start yaptığımızda gelen ses hatta egsozdanda hafif patırtılı çalışıyor biliyorsunuz. 30-40 saniye sonra ses kesiliyor. Normal çalışma düzenine geçiyor araç. Vitesi d ye attığımda çok hafif gazla ilerlerken mahalle arasında yada duvara yakın giderken yankıdan duyuyorum sesi camlarda açıksa. Yüksek gazda falan ses gelmiyor. Sportta yada eco proda flapin pozisyonundan kaynaklı ses de değişim olabilir bu mantıklı geldi.
    N20 de heat shield yok turbonun üstünde zaten turbonun yeridr farklı biliyorsunuzdur. Sol altta turbo. Dün motor soğukken elimi sokup flapa giden çubuğu elimi zoraki sokup yokladığımda çubukta 1 mm kadar bir boşluk olduğunu gördüm. İşin ilginç tarafı bu sesin kaputta. Yada motor bölmesinden değilde alttan kulağımıza geliyor olması.
    Geçenlerde acaba egsoz biyere sürtüyormu diye egsozcuyada gittim fakat kontrol ettiğinde herhangi bir değme yada değme riski olmadığını söyledi.




  • mtiraka M kullanıcısına yanıt
    O zaman aynı tasarımsal hata mecut olabilir sizin araçta da. Eğer sizinkine de uyarsa retain clip cold starttaki sesi kesebilir ama düşük yükteki zırıltının pratik bir çözümünü bulamadım ben. Kaynak şart gibi o sesi kesmek için. Çok fazla rahatsız etmiyor beni, cold starttaki rahatsız ediyordu onu da çoo basit bir şekilde retain clip ile çözdüm şükür.
  • Bu giderken gelen zırıltı ya da şıkırtının
    egzoz manifoldundan geldiğini düşünüyorum.
    SimpleCarGuyyoutube
    BMW Wastegate Rattle Fix - How to Replace the Manifold
    https://www.youtube.com/watch?v=0CztOnTkjrs&feature=youtu.be

    Manifoldta ayrı satılmıyor ki değiştirip test edip görsem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jebot -- 28 Haziran 2020; 17:49:5 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Do It Yourself

    O zaman aynı tasarımsal hata mecut olabilir sizin araçta da. Eğer sizinkine de uyarsa retain clip cold starttaki sesi kesebilir ama düşük yükteki zırıltının pratik bir çözümünü bulamadım ben. Kaynak şart gibi o sesi kesmek için. Çok fazla rahatsız etmiyor beni, cold starttaki rahatsız ediyordu onu da çoo basit bir şekilde retain clip ile çözdüm şükür.
    Flap orda serbest bırakıldıysa bir sebebi olmalı. Ya ısındığındaki bükülmeleri engelleyip tam kapanmaya engel olmasın diye yada bir sebebi olmalı. Kaynak yaptırmak bence mantıklı değil gibi. Bizimki çok altta kendimin takabileceği bir clip değil şuan için. Ayrıca n20 de çubuk üzerinde sizin fotoğraflarda paylaştığınız gibi bir ayar bağlantısıda yok. N13 de vakum activatörmü var? Oyuzden o ayar gibi olan bağlantı konmuş olabilir. N20 de elektronik belki ayarı kendi yaptığı için gerek görülmemiştir.
    Siz istanbuldamısınız?




  • Aynen manifoldun içindeki flaptan gelioyor. Videoda çok güzel açıklamış ama o manifoldu değiştirmek de kalıcı bir çözüm değil çünkü zamanla ısıdan dolayı yeni flap da bollaşacak ve ses yapacak.

    @Mtiraka:
    İşte bazıları o oynayan parçayı kaynakla sabitliyor fakat söylediğiniz gibi onun oynaması için bırakılan milimetrik boşluğun bir amacı olmalı. Belki karşılığındaki deliği tam örtmesi için bırakılmış o boşluk. Ama tasarımsal bir hata ki zamanla o küçücük boşluk çok büyüyor ve ses yaptırıyor. Açıkçası şu an rahatsız etmiyor ama zamanla boşluk çok fazla artar da duramazsam sesten kaynağı düşünebilirim, büyük ihtimal de kendim yaparım eğer manifoldu sökmeye üşenmezsem. Veya araya bir pul tarzı bir şey koyanları da gördüm o da araştırılabilir.

    N20 de elektronik wastegate var doğrudur n13 de vacum ile çalışıyor. Ama elektronik de olsa bir ayar mekanizması olamsı lazım newtis.info dan kontrol etmek lazım. Gerçi ayar olsa da farketmez “gkhntz” nin attığı videodaki araç n20 motor ve sorunun kaynağı n13 ile tamamen aynı; bollaşan flap. Ankara’dayım bu arada ben.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mtiraka

    Merhabalar. Kaç zamandır n20b16 kodlu f10 aracımda ilk çalıştırmada ve mahalle arasında yavaş giderken duyduğum zırıltı ile araştırma yapıyordum ki bu yazıya denk geldim. Gayet bilgilendirici olmuş. Benmim merak ettiğim n20 kodlu araçtada aynı problem olabilirmi?
    Benim dikkat ettiğim araç cold startta çalıltırdıktan sonra ısınınca ses kesiliyor. Fakat hareket etmek için d veya r konumuna getirince vitesi tekrar başlıyor ve garajdan çıkarken yada camlar açık yavaşcs giderken bariz duyuluyor ses.
    Sizdede aynımıydı problem.
    Cold starttan sonra klape pozisyon değiştiriyor ve ses dğzeliyor fakat vites konumunu değiştirince tekrar gelmesindeki mantık nedir? Yük bindiği için vestgatte bi gerilimmi oluyor?
    Eco yada sport gibi sürüş modlarındada bu ses değişirmi acaba? Psikolojikmi bilmiyorum ama eco proda sanki daha fazla geliyor?

    Aynı sorun benim F10 n20b16da da var. İlk çalıştırmada zirilti 20-30sn sonra geçiyor. Motor ısınınca tekrarlamiyor. Yolda giderken de mahalle aralarında cam hafif açıksa düşük devirde vites değişimlerinde geliyor. Eco proya geçersem ses daha da artıyor. Bir çözüm bulabildinizmi acaba? Teşekkürler.





  • Aynı ses devam ediyor. Herhangi bir işlem yapmadım f10a. Problem değil ama rahatsız ediyor. Özellşkle dar sokaklarda ve kapalı otopark çıkışlarında camda acıksa ses içeri doluyor ve sinir ediyor. Yapacak birşey yok ama.:

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.