< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
BMW X3 X-DRİVE USTASI YOKMU YARDIM LAZIM VTG ARIZASI ( SERVO MOTOR ) (2. sayfa)
![](/static/forum/img/downicon.png)
![](/static/forum/img/upicon.png)
![](/static/forum/img/Forum-Mobil.gif)
![](/static/forum/img/close.png)
-
-
Başınızı şişirdim kusura bakmayın. Direksiyonum yaklaşık 2 mm sağa yatık duruyor , rot balansçı düzeltmemiş . Bu açı sensörü nü etkiler sanırım ama 4x4 ü etkilermi sürekli devreye alma yada diferansiyel kilitleme gibi etkiler yaparmı bilginiz varmı acabaquote:
Orijinalden alıntı: goodorevil
Doğrusunu isterseniz aksın çözüm olacağını düşünmüyorum ama en azından aks zaten bozukmuş, tertemiz değişir.
Fakat bence sorun VTG dediğiniz parçanın ya kendisinde (Girmemesi gerektiği yerde devreye giriyor) ya da ona komut veren herhangi bir yerde.
İşi bilen bir BMW özel servisi daha uygun çözümlere (Soket hasarı, kablo hasarı v.b) odaklanabilir. Yetkili servis direkt değişime gider.
Alıntıları Göster
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Hocam estağfurullah ne baş şişirmesi, aksine keşke çözüm sunabilsem de keyifle kullanabilseniz aracınızı.quote:
Orijinalden alıntı: suskun33
Başınızı şişirdim kusura bakmayın. Direksiyonum yaklaşık 2 mm sağa yatık duruyor , rot balansçı düzeltmemiş . Bu açı sensörü nü etkiler sanırım ama 4x4 ü etkilermi sürekli devreye alma yada diferansiyel kilitleme gibi etkiler yaparmı bilginiz varmı acaba
Alıntıları Göster
Her şeyden önce rotçunuzu değiştirin. Tam simetrik yapamamış ve size direksiyon sök tak önermiş. Bir kere direksiyon dişli bir mile bağlı, yani söküp 2mm çevirip takamazsınız. Diş boyu çevirmeniz lazım. Kaldı ki böyle saçma bir çözüm olamaz, sağ/sol arasında -az da olsa- tur farkı oluşturur.
Direksiyonun sağa yatıklığı için anca dikkatli bakılırsa belli oluyor demiştiniz, o kadarlık bir fark açı sensörünü etkilemez sanırım. Eğer daha ciddi bir fark olursa da açı sensörü hata verebilir ama bu hata sadece ekranda uyarı şeklinde çıkar. Yani araç size "Açı sensöründe hata var yoksa sen onlarca kilometredir sağa dönüş yapıyor olamazsın" gibi bir uyarıdan bahsediyorum.
Siz rot balans ustanızı değiştirin, Hunter marka cihazı olan işi bilen ve aracın arka tekerleklerine de bakıp ayar yapabilen bir usta bulun. Ancak direksiyonun yatık durması 4x4'ü devreye almaz çünkü her şeyden önce sizin aracınızda elektronik bir sistem var.
-
Rot için 4 tekerlekten rot yapan bir yere git. Arkadaşın dediği gibi Hunter marka rot cihaxını iyi diyorlar.
Vtg arızasına gelince ; 2014 3 serisi aracımla yaşadım. Önce yetkili servise gittim ; 1-1.5 sene önce 30 bin lira dediler.
Ben de maslakta bir usta buldum. Parçayı çıkardılar; tamamen rektifiye yapıldı . Sonrasında bunun araca tanıtılması lazım bir türlü yapamadılar; yapsa yapsa Bostancı’da Mert oto yapar dediler , onlar da maalesef yapamadı. Bunun üzerine çıkma almaya karar verdim. Bostancı sanayide çıkma buldum , onu da bir türlü tanıtamadılar. Sonunda Mert oto yaptı. Aldığım çıkmacıyı hayatta tavsiye etmem , zorla eski parçayı bıraktırdı . Canım burnundaydı , normal zaman olsa söktürürdüm kendi parçasını vallahi.
Küçük yerlerde yaptırabileceğini zannetmem. Bursada da bir usta vardı onu da çok methetmişlerdi. Oraya yakınsan onun telefonunu bulmaya çalışırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Aynen bahsettiğiniz hunter marka cihazı vardı lazerli oluyor galiba 4 tekerlek ten rot ayarı yaptırdı zaten. Ama dediğim gibi direksiyon tam düz değil başından savmış anlaşılan.quote:
Orijinalden alıntı: eczman2000
Rot için 4 tekerlekten rot yapan bir yere git. Arkadaşın dediği gibi Hunter marka rot cihaxını iyi diyorlar.
Vtg arızasına gelince ; 2014 3 serisi aracımla yaşadım. Önce yetkili servise gittim ; 1-1.5 sene önce 30 bin lira dediler.
Ben de maslakta bir usta buldum. Parçayı çıkardılar; tamamen rektifiye yapıldı . Sonrasında bunun araca tanıtılması lazım bir türlü yapamadılar; yapsa yapsa Bostancı’da Mert oto yapar dediler , onlar da maalesef yapamadı. Bunun üzerine çıkma almaya karar verdim. Bostancı sanayide çıkma buldum , onu da bir türlü tanıtamadılar. Sonunda Mert oto yaptı. Aldığım çıkmacıyı hayatta tavsiye etmem , zorla eski parçayı bıraktırdı . Canım burnundaydı , normal zaman olsa söktürürdüm kendi parçasını vallahi.
Küçük yerlerde yaptırabileceğini zannetmem. Bursada da bir usta vardı onu da çok methetmişlerdi. Oraya yakınsan onun telefonunu bulmaya çalışırım
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
-
Yine de açı sensörünü bir kalibre ettirin diyeceğim ama açı sensörü bozuksa bildiğim kadarıyla direksiyonda da tuhaflıklar hissetmeniz lazım. Yani çekme, bir tarafa kolay dönme, merkeze toplamama gibi.quote:
Orijinalden alıntı: suskun33
Yabancı forumlarda okuduğum kadarıyla aynı hatayı açı sensöründen yapabilir diyorlar. Hatta resim ekliyim ekran görüntüsü almıştım.
Alıntıları Göster
Yine de Hunter marka rot cihazı olan yerlerde bu sıfırlama işlemini de isteyebilirsiniz bildiğim kadarıyla yine.
-
"ilk sahibi bmwye 2.si bmwye biner"atasözünün vuku bulmuş hali yapacak bişi yok ya servise gidip deli paralar ödenecek ya da sanayide yine deli paralar ödenecek deneme yanilmayls
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: defiant82
"ilk sahibi bmwye 2.si bmwye biner"atasözünün vuku bulmuş haliyapacak bişi yok ya servise gidip deli paralar ödenecek ya da sanayide yine deli paralar ödenecek deneme yanilmayls
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi suskun33 -- 23 Eylül 2020; 23:24:40 >
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
arada bi park ederken bi sertleşme oluyor du. Bozuk yollarda rottan sonra bile sağ sol hafif bi gezinme yapıyor. Yarın ilk işim başka bi yere götürmek olacak teşekkürler.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Aracı cihaza bağlıyoruz cihazda araç cevap vermiyor uyarısı alıyoruz nedeni nedir. Elektrikçi aracı bırak sabahtan akşama kadar araştırmam lazım diyor. Ya başıma bi ton masraf çıkartırsa diye bırakmadım daha. Kullandığı program DELPHİ bide laungh tu galiba.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Merhabalar suskun33
Bendede 2012 model Bmw X3 var
Aynı sıkıntılar bende de var banada vtg motorunu değiştirin dediler fakat ben dinlemedim
şanzıman yağını değiştirdim düzeldi gibi oldu belli süre sonra yine dönüşlerde kasma ve ses gelmeye başladı
Direksiyonda dedidiğin gibi 2mm kayma var gibi
Acaba sorununu hallettin mi sıkıntı nedeymiş ?
-
Merhaba,
2012 model 135,000 KM'deki F25 kasa XDrive araçta başıma ilk defa gelen bir sorun yaşadım.
Autohold ve start/stop aktif iken; trafik ışıklarında veya bir yerde durunca (doğal olarak) motor stop ediyor. Hareket etmek için gaza dokununca motor çalışıyor ancak ekranda "Şanzıman Hatası - Yavas sürün, ani hızlanmayın, en yakın BMW servisine gidin" şeklinde uyarı mesajı çıkıyor ve D olan vites konumu N'ye geçmiş oluyor. Vitesi D ye alınca araç normal ilerliyor, uyarı mesajı da sarı üçgen işareti de hemen kayboluyor. Aracın ne hızlanması, ne vites geçişlerinde bir sorun kalmıyor, taa ki bir sonraki start/stop ile motor durana kadar. Bu döngü bugün 3-4 defa tekrar etti. Bulunduğum yerde hiç BMW servisi yok, en yakını Marmaris'te. Sorun nereden kaynaklanıyordur, bu şekilde kullanmak şanzımana zarar verir mi?
-
Cevap için çok geç kalmış olsamda başkasına faydalı olur diye yazayım. Çekiş sisteminin ön arkaya güç aktarım oranlarını ayarlayan küçük servo motor arızası(actuator diye de geçer) belli bir km'den sonra hemen her Bmw xdrive aracın başına gelmektedir. Bunun sebebi ekteki resimde görülen Plastik tahrik dişlisidir. Parça zamanla aşınmakta ve dişli kaçırmaya başlamaktadır. Araç dönüşlerde kasma, 4x4 ABS ışığı yakmakta, Hareket ederken tuhaf sürtme sesi benzeri sesler çıkarmaktadır. Bu parça çok ucuza bulunmakta ve biraz el mahret ile değiştirilebilmektedir. Hatta yabancı forumarda bu dişliyi 180 derece döndürüp aşınmamış tarafını çevirerek geçici çözüm bulanlarda vardır. Değişen dişli yaklaşık 150.000-200.000 km bir daha sorun çıkarmaz.
Video için
-
Orada da plastik parça kullanmak da ne bileyim. Eh ortaya çıktı ki ustalar da yalan usta.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Bob KelsoOrada da plastik parça kullanmak da ne bileyim. Eh ortaya çıktı ki ustalar da yalan usta.
Dişlinin fiyatı 67 TL. Ama göstergeler lünaparka döndü diye telaşla ustanın yanına bilinçli bir şekilde gitmezseniz usta'da 70 TL'lik dişliyi 45 Dk'da söküp size numaradan bu arabanın 2 günlük işi var bütün arazi motorunu dağıtıcam, şanzımanı indirecem diyio 5.000 TL'ye kaktırır
Benim başıma 2,5 sene önce geldi, sürekli yabancı forumalrı takip ettiğim için ve km 300.000'e geldiği için zaten bu arızayı bekliyordum. Bmw ustasına gittim '' ustam bunun tahrik dişlisi sıyırmayabaşladı şu dişliyi kaça değiştirisin dedim'' ''usta şaşırdı ''dur bakalım belki başka bişeydir'' dedi ama ben tabi yemedim ona rağmen araçtan sökme takma, Servomotor sökme takma 500 TL para vermiştim ama en azından fazla kazıklanmadım.
-
quote:
Orijinalden alıntı: D-AssaultDişlinin fiyatı 67 TL. Ama göstergeler lünaparka döndü diye telaşla ustanın yanına bilinçli bir şekilde gitmezseniz usta'da 70 TL'lik dişliyi 45 Dk'da söküp size numaradan bu arabanın 2 günlük işi var bütün arazi motorunu dağıtıcam, şanzımanı indirecem diyio 5.000 TL'ye kaktırır
Benim başıma 2,5 sene önce geldi, sürekli yabancı forumalrı takip ettiğim için ve km 300.000'e geldiği için zaten bu arızayı bekliyordum. Bmw ustasına gittim '' ustam bunun tahrik dişlisi sıyırmayabaşladı şu dişliyi kaça değiştirisin dedim'' ''usta şaşırdı ''dur bakalım belki başka bişeydir'' dedi ama ben tabi yemedim ona rağmen araçtan sökme takma, Servomotor sökme takma 500 TL para vermiştim ama en azından fazla kazıklanmadım.
Alıntıları GösterTebrikler. Tabi siz bir istisnasınız. Kişi ilgili olacak da, ingilizce bilecek de, araştıracak da, ohooo.
-
Merhaba arkadaşlar. Bir servo motorun oluşturduğu manyetik alandan kaynaklı olduğunu düşündüğüm bir sıkıntım var. robotumun kamerası motor hareket aldığında pembeleşiyor yazılımsal ya da donanımsal bir sorun yok. Bende servoların oluşturduğu manyetik alandan dolayı olabileceğini düşündüm. Benzer durumu yaşayan veya bir önerisi olan varmı?
-
1-2-3 vites geçişlerinde arac hafif sirkeleme yapıyor. bana da yetkili serviste güç transfer kutusu sorunlu dediler. sanırım servo motor dediginiz oluyor.
bu dişlimi sorun acaba.
-
Aynı sorun bende de oldu. Yanan abs, fren ve 4*4 lambasından sonra arkadaşların dediği gibi servo motor dişlisini değiştirdim. Ondan sonra yavaş dönüşlerde kasılma ve ses başladı ama herhangi bir ikaz lambası yanmıyor artık. Acaba vtg kalibrasyonu ya da açı sensöründen yapabilir mi bu kasılmayı. Sorunu çözebildiyseniz bilgi verirseniz sevinirim.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X