Şimdi Ara

BMW X5 3.0 İ Alınırmı ? (4. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
89
Cevap
4
Favori
113.517
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Burada x5 3.0i ile bilgi bulabilirsin diğer araçlarla yada onların karşılaştırmalarıyla ilgiili bilgi bulamazsınız...

    Ben 2004 x5 3.0i sahibiyim sormak istedikleriniz varsa cevaplayım...?
  • reymor01 R kullanıcısına yanıt
    ASLINA BAKARSANIZ BENIM DERDIM BIRAZ DAHA KARMASIK. TAM OLARAK MSJ IMDA ANLATTIGIM SORULAR KAFAMI KURCALIYOR. ANCAK DEDIGINIZ GIBI X5 3.0 İ YA DA İA ILE ILGILIDE BILGI IYI OLUR. MESELA BENZINDE YAKIT DURUMU NEDIR ? LPG DEKI YAKIT DURUMU VE PERFORMANSI NASILDIR? HANGI MARKA LPG SISTEMINI TERCIH ETMEK GEREKIR?
    SUREKLI 4X4 MUDUR YOKSA ISTENILDIGINDE 2 CEKERE YADA AGIR 4X4 E GECME OZELLIKLERI MEVCUT MUDUR?
    BU ARACIN HANDIKAP OLARAK NELERI VARDIR ?
    SIMDIDEN TESEKKURLER....
  • Öncelikle X5 arazi aracı değildir tam anlamıyla,sürekli 4 çeker yerden yüksek ve oldukça heybetli bir otomobildir diyebilirim özetle :)

    Dsc düğmesine basarak 4*4 devreden çıkarılabiliyor ama bu seferde dsc de devreden çıktığı için bu düğmeyi hiç kullanmıyorum...Birde rampa iniş ve çıkış destek sistemi var,araç düşük bir hızda kendi kendine ilerliyor sizin gaza basamanıza gerek kalmıyor sadece direksiyona odaklanabiliyorsunuz...

    Yakıt ş.içi normal kullanımda 16LT çıkıyor bende,dikkat edilirse 14-15e çekilebilir

    Lpg de ise krş hesabıyla 450krş yakıyor ortalama...

    Güç konusunda 3000cc 231hp motor bu kasayı gayet yeterli biçimde ve zevkle kullanmayı sağlıyor,hiçbir zaman hantal gelmedi bana...

    Lpgde en önemli nokta montajdır ve sonrada tabiki kaliteli bir sistem...iyi bir ustanın elinden çıktıktan sonra prins,landi renzo,zavolli,brc gibi setlerin hiçbirisi sizi üzmez...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi reymor01 -- 23 Kasım 2013; 9:54:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    özellikle X5 3.0i kullanıcılarından araçları hakkında bilgi sahibi olmak istiyorum
    - tabüükü

    özellikle motor ömrü nedir?Motorunda triger kayış yok,zincir var sanırım doğru mudur?
    - motor ömrü; aracı hor kullanmadığınız, motoru gereksiz yere yıpratmadığınız, zorlamadığınız ve bakımlarını zamanında yetkili servislere yaptırıp özellikle aracınız için belirlenmiş sağlam yağları fln kullanırsanız, kısacası kaliteden ödün vermezseniz 1.000.000km bile gider aracınız.. almanya da bir grup BMW'ci var... araçlar 97 - 2002 arası.. her model var.. ve hep 1.000.000km'nin üstünde halen sorunsuz giden araçlar.. ewt motorunda zincir var..

    Araçta olmazsa olmaz çıkacak sorunlar nelerdir?
    - araç çok olgun ve sorunsuz bir araçtır.. kronik sorunu yok..

    Sport versiyon ile normal versiyon arasındaki farkı ilk bakan nasıl anlayabilir?En full donanım paketinin özel bir ismi var mıdır?ve ne içerir?
    - şimdi sport versiyon diye bir versiyon 2 açıdan var bu kasalarda.. birincisi M paket - Spor paket.. M pakette sadece M süspansiyon, M logolu spor direksiyon ve vites topuzu, M deri koltuklar (recaro tipi diz destekli), M tamponlar ve M görünümlü kadranlar geliyor.. spor pakette yan basamaklar filan, öyle normaliyle çok büyük bir görünüş farkı yok.. ikincisi ise motor farkı.. klasik 3.0i ve 4.4i motorunun dışında 4.6is, makyajdan sonra 4.8is motorlu olan spor motorluları mevcut.. o dönemde en dolu paket sanırım Executive paket olarak satılan paketti (yanlış hatırlamıyorsam).. telefon hazırlıkları, BMW navigasyon/tv ekranı ve şu anda aklıma gelmeyen gırtlak yani ağzına kadar dolu bir araç halini alıyordu.. ancak görünüm olarak E53'ler ne kadar dolu olursa olsun klasik ve sade görünümünün üstüne çıkamadılar.. o yüzden hani güncel E70 kasa X5'deki gibi eklenen her opsiyon gözünüze çarpmıyor..

    Tam olarak teknik verileri nedir?
    - almayı düşündüğünüz E53 kasa BMW X5 3.0i'nin teknik verileri:
    www.carfolio.com
    2001 BMW X5 3.0i E53 specifications, fuel economy, emissions, dimensions 86262
    http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=86262


    Mercedeslerdeki airmatic tarzı otomatik yükseltme alçaltma yada Audi Allroaddaki gibi elle yapılan aracı yükseltme alçaltma mevcutmudur?
    - malesef BMW'nin hiçbir X serisinde havalı süspansiyon seçeneği yoktur.. aracın inip kalkması gibi bir durum söz konusu değildir.. çünkü BMW'nin ürettiği jiplerin hepsi SAV'dır (sport activity vehicle)... havalı süspansiyon SUV'larda mevcuttur (sport utility vehicle)...

    Sizce en fazla kaç kmde olanı almak lazımdır? yada bazı şerefsizlerin yaptığı km ile oynama bu araçta yapılabilmekte midir?
    - Türkiye şartlarında hemen hemen her KM'de E53 X5 bulabilirsiniz ancak KM'si ile oynanmamış bir araçsa 120.000 - 180.000km arası olup TÜM BAKIMLARI YETKİLİ SERVİSLERİNDE, ZAMANI GEÇMEDEN YAPILMIŞSA alınmaya uygundur.. alacağınız aracın bu vasıflara sahip olması gerektiğini bilin.. satıcıda "tüm bakımları yetkili servisde yapılmıştır" derse servis belgelerini isteyin.. var çünkü benim gibi bazı manyaklar ... bütün servis faturalarını klasörleyip, satarken adamın gözüne sokuyorum, alıcı ustaya götürmesek mi acaba bile diyor

    Lpg sanırım stepne yerine takılabiliyor,Lpgde ve benzinde yakıt tüketim değerleri nedir?
    - LPG takılıyor stepne yerine ancak bu zamana kdr inanın hiçbir şekilde tüplü araca binmediğim için yakıt sarfiyatının ne ölçüde azalacağını bilemiyorum.. illaki azalacaktır ama şu kdr TL ya da şu kdr KM gibi kesin bir şey söyleyemem...

    Ortalama bakım/parça maliyeti nasıldır?
    - bunu da Borusan Oto'ya telefon edip sorarsanız daha iyi ve güncel bilgi elde etmiş olursunuz.. atıyorum "aracım xxx.000km'de, 150.000km periyodik bakımı kaç lira tutar?" diye sorun, onlar değişecek olan parçaları ve tutarı size bildirirler..

    Sizce aracın ederi ne kadardır?
    - bahsettiğiniz gibi 2000 - 2001 model E53 kasa BMW X5 3.0i'nin fiyatları km, hasar, temizlik ve boya durumlarına göre ortalama olarak 50.000TL ile 80.000TL arasında değişkenlik gösterebilir...

    konu baya eski ama bmw de havalı süspansiyon olmadığını söylemişiniz ama üç kademeli havalı süspansiyon var x5 lerde isteğe bağlı bi donanım olduğu için çok fazla tercih edilmemiş olabilir
    http://i.hizliresim.com/KrgjW1.png




  • sonradan yaptiriliyor.. opsiyon olarak yoktu, hala yok... son kasada da yok bildigim kadariyla..

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • tech zone hocam, 2002-2004 modelleri icin arastirma yaparken sizin bilgilendirmeleriniz sayesinde bu aracta kesinlikle karar kildim.yurt disindayim ve karsilastigim ikinci el arac saticilari pek guven verici gelmediler, ne yazikki burada Turkiyedeki gibi arabaya 10 metreden baksa bile nerede ne sorunu oldugunu soyleyebilen tanidiklarimiz yok :).eger duzgun bakilmis ise 120-180 bin arasi alinabilir demissiniz.iyi bakilmadigini farzedersek 180K bir arac ne gibi sorunlar cikarabilir (hangi birini soyleyeyim dediginizi duyar gibiyim) araci incelerken benim dikkat etmem gereken (yani anlayabilecegim) bir husus varmi ? araci aldiktan sonra icimin rahat etmesi icin oncelikli olarak hangi parcalari degistirmemi onerirsiniz. Tesekkur ederim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: TechZone

    sonradan yaptiriliyor.. opsiyon olarak yoktu, hala yok... son kasada da yok bildigim kadariyla..

    Sn. TechZone merhaba. 2004 model x5 4.4 (286 hp) sahibiyim. Aracım havalı süspansiyona sahip. Orjinal 97 bin km'de. Aldıktan sonra diskleri, balataları, tabla fiseklerini orjinal parçalarla değiştirtdim, ön ve arka takım elden gecti, rutin bakımını orjinal ürünlerle yaptırdım, aracın motor ve şanzımanında da en ufak bir sıkıntı yok. Lakin aldıktan bir süre sonra özellikle virajlarda yol tutuş problemi yaşamaya başladım, acemi bir sürücü değilim, aracın yerden yüksekliği ve aerodinamik yapısı gereği bir sedan veya Coupe performansı beklemiyordum, ancak önceki aracım olan tiguan ile örneğin 120 ile döndüğüm virajı, x5 ile 90 km/h de dönerken araç özellikle arkadan kopma yaşadı. Sürat arttıkça ve viraj dönüşlerinde oldukça tedirgin edici tepkiler gösterdi. Aynı araç kuzenimde de var ona soruyorum, aynı zamanda internet üzerinden de araştırıyorum; sonuç: aracın normalde sınıfına göre yol tutuşu gayet iyi, herkes bu görüşte. Forumda mtutun üstada fikrini sordum, 4x4 sisteminin x drive gibi olmaması, dsc sisteminin çalışma şekli, performans odaklı kullanıma izin vermek için güvenlik sistemlerinin biraz gecikmeyle müdahale etmesi gibi sebeplerle, özellikle geniş tabanlı lastiklerle ıslak zeminde yol tutuş problemi yasayabilecegimi söyledi. Ancak bendeki problem bir süre sonra ayyuka çıktı; havalı süspansiyonun körükleri hava kaçırdığı için aracın dengesi bozuluyor ve yol tutmuyor. Ilk başta bu hava kaçırma bariz olmadığı için anlamamıştım bu nedenle sisteme hava basan motoru bozduk. Nihayetinde bu motor orjinali ile değişti ama körükleri değiştirmedim, tamir ettirdim. Bu güne kadar araca gerçekten para harcadım, motoru zaten çok iyi durumda, hiçbir yerinde takırtı tukurtu yok, belki şu an kendi yaş grubuna göre en iyi durumdaki x5. Ama bu havalı süspansiyonun dengesine güvenmediğim için satışa çıkardım. Zira birçok kişiye sordum ve körüklerde tamir olmaz, düzen tutmaz diyorlar. Orjinal körüklerin ise tanesi 700 euro. Sizce degistirmek gerekir mi ve değer mi?
    Bu araçların normalde yol tutuşu ve dsc sistemi ile ilgili bilgi verebilir misiniz? Bu süspansiyon sorunu tamirle çözüldü ise (veya körük değişimi ile çözülür ise) güvenli bir araç mıdır, yolculukta çoluk çocuk güvenli şekilde emanet edilir mi bu araca? Ya da daha fazla masraf yapmadan satmalı mıyım aracı? Çok uzun yazdım, takip ettiğim kadarıyla forumda bmw konusunda en fazla bilgi veren sizsiniz, cevaplarsanız teşekkür ederim. Saygılar..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ssang young Kyron kullanmiş biri olarak söylüyorum (21 yaşindayim) genç işi hizli sürmicekseniz alin ama duramam basamam diyorsaniz kalsin x5 e kafa tutamaz net yani virajda binek otomobille bile o kadar rahat giremedim şu virajlara kyron sürerken yüksekliğinden mi bilmem bi dalgalanmasi var hafif sağ sol yapin peşpeşe spin atacak duruma geliyor. Gidişi güzel ama 180 de sorunsuz gidersiniz ekonomi için rüzgar sesi hafif bi tedirginlik versede o hizla şerit değiştirin araç 'yola oturdum abi' diyor Yanlişlarim varsa abilerim düzeltir zaten son ufak bişey ekliyeyim artik ya ekonomi yapip sakin gidecek fiyati ideal araba yapiyolar yada performans üretip ok gibi gidecek pahali araçlar üretiliyor görüşüm bu herkese iyi günlerr :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1872 1 kullanıcısına yanıt
    X5 almayi düşünüyodum yorumlara baktim yeni alacaklara bilgilendirme olur herkes bakar bi öneri olur (x5 ten tabikii vazgeçtim 1.6 slx aliyorum )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle tüm teknik bilgi paylaşımları için teşekkürler. Çok fazla uzatmadan ve konuyu fazla dağıtmadan soruma geçeceğim;

    Öncelikle SW bir araç bakıyorken gerçekten derli toplu bir araca ulaşmak için harcanacak rakama X5 alabileceğimizi düşünüyoruz. Bu yüzden artıları, eksileri v.s. konularındaki tüm paylaşılan detayları inceledik. Kesinlikle X5 almak isteyen biri olarak sizce 3.0 ia ve 3.0d serilerinin özellikle takip edilmesi gereken ek paketleri var mıdır? (Malum artık tüm araçlar fulll+fulll) :)

    İkinci olarak ortalama fiyat konusunda ilk mesajlarınızda bir örnek vermiştiniz. güncellenmesi açısından fiyat olarak hangi aralıkta bir araca yönlenmek doğru olur? (Tabii ki kondüsyonu, km' si, hasar durumu v.s. parametreleri ayrıca araştırılacak şekilde.)

    Tüm paylaşımlar ve verilen bilgiler için teşekkürler.

    Not: Ssang Yong hakkında çok küçük bir not; özellikle enjektör problemleri ve yanlış yakıt kullanımıyla ilgili hassasiyetleri şimdiye kadar gördüğüm neredeyse tüm kullanıcılardan (Gerek akraba gerekse arkadaş 6-7 kişi) duydum.




  • ben bmw x5 3.0d e53 alırdım
  • 2005 model 3.0ia modeli inceleme videomu izlemenizi tavsiye ederim.

    Video'yu çekerken aracın arazi performansı biraz hayal kırıklığı yarattı ancak sıralı 6 silindirli benzinli atmosferik motor keyfi yine kendini ispatladı.

    Mola Noktasiyoutube
    BMW X5 3.0i E53 2005 İnceleme
    https://www.youtube.com/watch?v=PMB3g3GwJPA




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uc36

    2005 model 3.0ia modeli inceleme videomu izlemenizi tavsiye ederim.

    Video'yu çekerken aracın arazi performansı biraz hayal kırıklığı yarattı ancak sıralı 6 silindirli benzinli atmosferik motor keyfi yine kendini ispatladı.

    Mola Noktasiyoutube
    BMW X5 3.0i E53 2005 İnceleme
    https://www.youtube.com/watch?v=PMB3g3GwJPA


    Hocam emegin icin tesekkurler . Arac hakkinda bir kac sorum olacak yardimci olursan sevinirim . Bu aracin arka suspansiyonlar cok sert diyorlar dogru mu ? Arkada oturan cocuklar konforlu yolculuk yapamaz mi bu arac ile ? Arkada oturanlarin bozuk yollarda hoplayip ziplamaktan ici disina cikiyor deniyor dogru mudur ? Videoda aracin önden kaydigini söylüyorsunuz DSC acikken nasil kayiyor arac ? En onemli artilarindan birinin yuksek hizda viraja girilse bile DSC sayesinde en kucuk bir savrulma yapmamasi oldugu soylenirken sizin arac önden kayiyor demeniz enteresan geldi . Yanlis anlamayin araci alma asamasindayim ve ögrenmeye calisiyorum .




  • atasagunn A kullanıcısına yanıt
    Arka süspansiyonlarının sert olduğunu düşünmüyorum, 2015 range rover sport ile kıyaslarsam 2005 X5 arka süspansiyonları ile arasında ciddi bir fark yok.

    DSC açıkken de önden kayabiliyor, onlarca kez başıma geldi ancak bu durum aracın limitlerini zorladığınızda oluyor, yıllarca gazlamadan sakin kullanırsan bir kez bile yaşamazsın. Ani direksiyon hareketi ve gazı kökledin mi düşük hızlarda kayma olabiliyor. Dediğim gibi bu geniş yanaklı 235 tabanlı lastiklerden de kaynaklı olabilir, yola tutunamadıktan sonra DSC'nin de yapabileceği bir şey yok.

    Yüksek süratte bir kez mıcırlı yolda DSC devreye girdi, orda da hayatımızı kurtarmıştı, yukarda bahsettiğim limitlerde kullanım dışında DSC'yi devreye sokma durumuna kolay kolay gelmiyor araç.
  • Peki sizin aracinizda run flat lastik mi var ? Sanirim X5 lerde bu lastik kullaniliyor fabrika cikisi . Bu lastiklerden varsa ve suspansiyonlar rahatsiz edici degil diyorsaniz o halde bu aracin pek bir eksisi yok benim icin



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atasagunn -- 26 Ocak 2016; 13:12:51 >
  • atasagunn A kullanıcısına yanıt
    Benim araçta run flat hiç kullanmadım, bildiğim kadarıyla E53'lerde run flat kullanılmıyor. Dediğim gibi süspansiyonlar konusunda rahatsızlık sorunu hiç yaşamadım. Benim araçta 235-65-17 jant lastik vardı, konfor konusunda hiç sıkıntı çekmedim. Bence bu arabanın hakkı 18 inç lastikli versiyon olmalı. Hem konforlu hem de yol tutuşu daha iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: AlkanExclusive

    yıllık vergisi bütçeyi aşmayacak şekilde olsun istiyorsanız 2.0'ın üstüne bakmamamız gerekiyor..

    hobilerinizi uygulayacağınız araçlar için özellikle av ve yayla koşulları çok ağır olmaz sanırım.. eğer fiyatı biraz daha yükseltme şansınız var ise ben size birkaç öneride bulunayım (ilk aklıma gelenler - sıfır km!):

    NISSAN X-TRAIL 2.0 dCi SE 4WD AT: 88.995TL -http://www.nissan.com.tr/nissan-x_trail (liste fiyatına pek aldanmayın nissan'da bunun üstünden iyi indirimler alırsınız)

    bunun yanında NISSAN NAVARA diyeceğim ancak 2.500cc motor hacmine sahipler..

    NISSAN QASHQAI 2.0 DCI PLATINUM 4X4 A/T: 83.119TL -http://www.nissan.com.tr/nissan-qashqai

    VW TIGUAN 2.0 TDI 140bg DSG 4MOTION Sport & Style: 88.000TL

    ilk aklıma gelenler bunlar... herhangi bir sıralamaları yok.. 2. el düşünürüm derseniz o zaman pota inanılmaz büyüyecektir.. çünkü 2. el Range Rover VOGUE bile alabilirsiniz 2003 - 2004 model, temiz, belirttiğiniz fiyata..
    Konu çok eski ama şimdi hocam 50-85bin arasında X5 yada RR alınır mı vaktiniz varsa bi ilanlara göz gezdirseniz

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Kyron kullanan arkadaşlar merak ediyorum hala kullanıyor musunuz kullanıyor iseniz memnun musunuz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • AlkanExclusive kullanıcısına yanıt
    selamlar Arkadaşım Kastamonu dan ben,30 yıllık Öğretmenim.
    honda crv 99 model aracım var
    bmv x5 ile takas etmeyi düşünüyorum.
    incelerken size rastladım.
    yardımcı olursanız sevinirim
    x5 dizel mi,benzinli mi?
    benzinli de 3.0i 3.0ia var,farkı nedir acaba.
    Şimdiden çok teşekkür ederim.
  • uc36 kullanıcısına yanıt
    selamlar Arkadaşım Kastamonu dan ben,30 yıllık Öğretmenim.
    honda crv 99 model aracım var
    bmv x5 ile takas etmeyi düşünüyorum.
    incelerken size rastladım.
    yardımcı olursanız sevinirim
    x5 dizel mi,benzinli mi?
    benzinli de 3.0i 3.0ia var,farkı nedir acaba.
    Şimdiden çok teşekkür ederim.
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.