Şimdi Ara

Boeing, 737 MAX krizinin gölgesinde serinin MAX 10 modelini piyasaya sürüyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
13
Cevap
0
Favori
529
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Amerikan havacılık devi Boeing, ölümcül kazalar sonucu uçuştan çekilen 737 MAX’ların en geniş versiyonu olan MAX 10’u sessiz sedasız duyurdu. Firma çalışanlarının katıldığı bir törenle duyurulan uçağın yolcu kapasitesi 230’a kadar çıkabiliyor.



    Tören esnasında konuşan şirketin 737 programından sorumlu müdürü Mark Jenks yaptığı açıklamada, “Bugün burada sadece yeni bir uçak duyurusu için bulunmuyoruz. Burada aslen toplanmamızın sebebi bu uçağı tasarlayan, inşa eden ve bu sürece destek verenlerdir. Ekibimizin güvenlik ve kalite alanlarında sergilediği sonu gelmeyen çaba, bir Boeing uçağında uçan her bir insana karşı olan sorumluluğumuzun bir göstergesidir.” dedi.



    Ayrıca Bkz.Küresel ısınmayla birlikte artan rüzgâr hızları, enerji üretimine katkı sağlıyor olabilir



    Bugüne kadar üretilen tek koridorlu uçaklar arasındaki en düşük Koltuk-mil maliyeti iddiasını taşıyan MAX 10, gelecek yıl gerçekleştireceği ilk uçuş öncesi motor ve uçuş sistemli testlerine tabi tutulacak.





    Boeing yetkililerine göre uçak, halihazırda 20 farklı havayolu şirketinden 550 adet sipariş almış durumda.



    Lion Air ve Etiyopya havayollarına ait 737 MAX 8 kazalarının ardından MAX operasyonların başına getirilen Mark Jenks, bakalım uçakların kötü sicilini temizleyebilecek mi?








  • hersey airbus'un cikardigi yeni model ile basladi. yeni modelde airbus motor capini genisleterek yakit tuketimini dusurup, verimliligi ciddi oranda artirmisti. bu sayede mevcut kullanilan modeli degistirmeden piyasaya daha verimli bir model surmus oldu. mevcut modelin degismemesi demek pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmeden yeni ucagi kullanabilmesi, havayolu sirketlerinin pahali ve uzun altyapi degisimine ihtiyac duymamasi demek. haliyle boeing de ayni basariyi taklit etmek istedi ve motor capini artirdi. lakin boeing 737nin kanatlari airbusdan yere daha yakindi. buda daha buyuk motor koymayi engelliyordu. ucagi yerden daha yuksek tasarlasalar bu sefer modelde ciddi degisiklik olmus olacak, pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesi gerekecek, buda havayolu sirketlerinin ucaga ilgisini azaltacakti. boeing bu soruna "akillica" bir cozum uretti. motorlari kanattan daha ileri konumlandirarak yukari cektiler. boylece modelde ciddi degisiklik yapilmadan genis capli motor eklenmis oldu. ama motorun one alinmasinin sonucunda ucagin agirlik merkezi dolayisiyla ucus dinamigi degismis oldu. boeing gene "akillica" bir cozumle bu sorunu yazilim ile yamadi. ve pilotlar alistiklari normal bir 737 kullandiklarini sanirlarken bir anda hic beklemedikleri tepkilerle karsilastilar, sonucunda bu aci kazalar yasanmis oldu. boeing en basindan bu sorunun farkindaydi. ilk kazadan sonra gene sorunu yazilim ile gecistirmeye calistilar, olayi ortpas ettiler. kisaca ikinci kazada olen herkezin kani boeing elindedir.
  • ısrarla bu uçağı üretmeye devam ediyorlar. fizik kanunlarını da yenip bunu adam etmeye çalışıyorlar. hadi bakalım...

  • ".......Ekibimizin güvenlik ve kalite alanlarında sergilediği sonu gelmeyen çaba, bir Boeing uçağında uçan her bir insana karşı olan sorumluluğumuzun bir göstergesidir.” bir gülme geliyor. O kadar önemsiyordun madem ikinci bir kaza olayını niye bekledin de önceden önlem almadın?

  • hersey airbus'un cikardigi yeni model ile basladi. yeni modelde airbus motor capini genisleterek yakit tuketimini dusurup, verimliligi ciddi oranda artirmisti. bu sayede mevcut kullanilan modeli degistirmeden piyasaya daha verimli bir model surmus oldu. mevcut modelin degismemesi demek pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmeden yeni ucagi kullanabilmesi, havayolu sirketlerinin pahali ve uzun altyapi degisimine ihtiyac duymamasi demek. haliyle boeing de ayni basariyi taklit etmek istedi ve motor capini artirdi. lakin boeing 737nin kanatlari airbusdan yere daha yakindi. buda daha buyuk motor koymayi engelliyordu. ucagi yerden daha yuksek tasarlasalar bu sefer modelde ciddi degisiklik olmus olacak, pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesi gerekecek, buda havayolu sirketlerinin ucaga ilgisini azaltacakti. boeing bu soruna "akillica" bir cozum uretti. motorlari kanattan daha ileri konumlandirarak yukari cektiler. boylece modelde ciddi degisiklik yapilmadan genis capli motor eklenmis oldu. ama motorun one alinmasinin sonucunda ucagin agirlik merkezi dolayisiyla ucus dinamigi degismis oldu. boeing gene "akillica" bir cozumle bu sorunu yazilim ile yamadi. ve pilotlar alistiklari normal bir 737 kullandiklarini sanirlarken bir anda hic beklemedikleri tepkilerle karsilastilar, sonucunda bu aci kazalar yasanmis oldu. boeing en basindan bu sorunun farkindaydi. ilk kazadan sonra gene sorunu yazilim ile gecistirmeye calistilar, olayi ortpas ettiler. kisaca ikinci kazada olen herkezin kani boeing elindedir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 25 Kasım 2019; 9:55:4 >




  • Al jazere’nin boing’in ne kadar insan hayatına önem verdiği ile ilgili belgeselinini izleyin,bakalım o 707 max lara kim binecek.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Boeing firmasının Airbus a satılması lazim anca adam olurlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 737 dönecek eski güzel günler geri gelecek...

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • onboardx O kullanıcısına yanıt
    Airbus daha iyi işler yapıyor gibi şu aşamada, Boeing böyle hatalar yapmaya devam ederse Airbus rakibini gerçekten ezip geçecek gibi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ategnatos

    Airbus daha iyi işler yapıyor gibi şu aşamada, Boeing böyle hatalar yapmaya devam ederse Airbus rakibini gerçekten ezip geçecek gibi.
    hiçbir yolcu bu uçağı biletinde görünce rahat yolculuk edemez.bu uçak bitmiştir artık.büyük ihtimalle üretilmeyecek artık.
  • Boeing eğer bu uçağı piyasadan silerse oluşan zararı tahmin edemiyorum, eğer piyasadan silmeye kalkarsa zaten kendisi piyasadan silinecek, bundan sonra yaptığı uçaklara kimse güvenmeyecek, rakibi Airbus deli gibi kar edecek.
  • if it's boeing i'm not going bundan sonra
  • Airbus candır ya, valla bak, A380'le yolculuk yaptığını düşün, boeing'de neymiş..
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.