|
Bildirim
hersey airbus'un cikardigi yeni model ile basladi. yeni modelde airbus motor capini genisleterek yakit tuketimini dusurup, verimliligi ciddi oranda artirmisti. bu sayede mevcut kullanilan modeli degistirmeden piyasaya daha verimli bir model surmus oldu. mevcut modelin degismemesi demek pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmeden yeni ucagi kullanabilmesi, havayolu sirketlerinin pahali ve uzun altyapi degisimine ihtiyac duymamasi demek. haliyle boeing de ayni basariyi taklit etmek istedi ve motor capini artirdi. lakin boeing 737nin kanatlari airbusdan yere daha yakindi. buda daha buyuk motor koymayi engelliyordu. ucagi yerden daha yuksek tasarlasalar bu sefer modelde ciddi degisiklik olmus olacak, pilotlarin ve teknik ekibin yeniden egitilmesi gerekecek, buda havayolu sirketlerinin ucaga ilgisini azaltacakti. boeing bu soruna "akillica" bir cozum uretti. motorlari kanattan daha ileri konumlandirarak yukari cektiler. boylece modelde ciddi degisiklik yapilmadan genis capli motor eklenmis oldu. ama motorun one alinmasinin sonucunda ucagin agirlik merkezi dolayisiyla ucus dinamigi degismis oldu. boeing gene "akillica" bir cozumle bu sorunu yazilim ile yamadi. ve pilotlar alistiklari normal bir 737 kullandiklarini sanirlarken bir anda hic beklemedikleri tepkilerle karsilastilar, sonucunda bu aci kazalar yasanmis oldu. boeing en basindan bu sorunun farkindaydi. ilk kazadan sonra gene sorunu yazilim ile gecistirmeye calistilar, olayi ortpas ettiler. kisaca ikinci kazada olen herkezin kani boeing elindedir.
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi darkaura -- 25 Kasım 2019; 9:55:4 > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > |
|
|
|
|
|