Şimdi Ara

Bogaz Kelebegi Sorununa Son! (9. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
328
Cevap
29
Favori
314.997
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Ustam benim araba Proton Gen2.. Araba günün her saatinde ilk çalıştırıldığında titreyerek çalışıyor ve tekliyor. Gaz yemiyor. Devir yükselmiyor. Gaza ne kadar bassam bile devri yükseltemiyorum. Bir süre gidince arabanın devri iyice düşüp artık gitmiyor ve durma noktasına geliyor. Arabayı stop ettirip yeniden çalıştırınca araç düzeliyor. Sanki hiçbir şey yokmuş gibi gidiyor. Bazen trafikte veya kırmızı ışıkta durunca gaz kesince yine aynı arızaya geçiyor ve tekliyor. Maalesef her seferinde kontağı kapatıp açmam gerekiyor. Aksi halde araba normale dönmüyor. Yani bir şekilde araç kendini resetleyince normale dönüyor. LPG den olabilir diye LPG yi tamamen devre dışı bıraktım. 1 Haftadır araba LPG siz çalışıyor ancak hata aynı, sorun aynı. Maalesef çözülmedi. Boğaz kelebeği değişmeli dediler. Böyle bir durumla karşılaşan varsa neler yaptığını da paylaşırsa sevinirim.
  • kardeşim senin sorununun aynısını ben lada vega 15 16 valf olan aracımda yaşadım. marka ve modele göre arızanın nerden olacağı farklı olabilir ama bir nebze ipucu da olabilir. bende bloktan boğaz kelebeğine giden çok ince bi hortum vardı o yarık çıktı, ucunu kesip tekrar taktığımda saat gibi oldu arabam. sökmeden görülebilecek bi yerde değil. eğer elin yatkınsa bu işlere müsait bi zamanında hava dolaşımı olan bütün hortumları teker teker sök yarık, yırtık, tıkanıklık varmı bak. eğer bulupta yaparsan arabanı daha çok seveceksin. ha olmadı egzozcuya götürüp manifolt contasına baktır ondan da yapabilir. tabi bunlar sadece tahmin sen arabanı bizlerden daha iyi tanırsın. bunları yaptın bi aksaklık yoksa elektrikseldir. al bi kontakt sprey (balata spreyi olmasın ama) önce eksi kutup başını sök sonra motorda ve boğaz kelebeğinde ne kadar sensör müşür varsa sök ve sık temassızlık varsa giderir. bu arada kabloları da gözden geçir onlardan da olabilir. sorunu çözersen nasıl çözdüğünü de yaz ki buradaki arkadaşlar fikir sahibi olsunlar. sağlıcakla kal.




  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Mesaji ekledim usta. Cevap icin tesekkurler havalar biraz isininca deneyecegim ya da denettirecegim. Clioda benzer olmasa da motor sogukken isinana kadar kendi kendine gaz verip cekerdi. Kolay kolay kimse cozemedi. En sonunda bilmem neresi hava aliyormus ufakca. Onu yaptirinca duzelmisti. Belki hava aliyordur biyerleri.. Yutuba falan video koydum. Civic devir dusmesi deyince o video cikiyor Cozersem tum ulkeye duyuracagim vallahi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Pi -- 24 Şubat 2016; 16:30:20 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • merhaba,arabam logan 1.2 16 v benzinli lpg yok ,henüz 30 bin kmde.

    sorunum durmaya yakın vitesi boşa attığım anda rölanti 200 devire kadar hızlıca düşüp stop etmeden normal devrine yükseliyor ,genelde bu şekilde bazen normal çalışıyor.

    boğaz kelebeğimi sorunlu acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuncercoban kullanıcısına yanıt
    selamın aleykum usta benim araçta ilk startta enjeksiyon kontrol diye bişey çıkıyor ve araç 2900devri geçmiyor ve 5viteste maksimum 90 yapıyo çekiş hiç yok.bi kaç yere goturdum.boğaz kelebeğinden diye söylediler temizlettim yine yapıyo arkasındaki fiş bozuk dediler konuda değiştirdi yine aynı biktim,şimdi komple değiştirelim sıfır takalim diyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • aracım 99 palio weekend tek nokta enjeksiyonlu benzinle çalıştırdıktan sonra lpg geçince stop edecek gibi oluyor rölanti düşüyor ama sonra düzeliyor bilgisi olan varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melantin

    aracım 99 palio weekend tek nokta enjeksiyonlu benzinle çalıştırdıktan sonra lpg geçince stop edecek gibi oluyor rölanti düşüyor ama sonra düzeliyor bilgisi olan varmı

    termostat bozuk olabilir motor geç ısınır,lpg ayarı bozuk olabilir.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bugün dikkatimi çekti motor soğukken yapmıyor ısındıktan sonra oluyor örneğin 3.viteste giderken boşa atıyorum devir saati 0 kadar iniyor stop edecek gibi oluyor sonra toparlayıp normal devirine geliyor bunu gaz verip ayağımı gazdan çekince de yapıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • merak ettiğim bir şey var.

    kelebeğin komple değişmesine gerek var mı sapasağlam kelebek ustam kelebek komple değişsin çıkma alalım sana dedi.

    şimdi bende şunu merak ediyorum kelebek zaten metal ve mekanik aksam ne olacak ki?

    alayım 1 adet potansiyometre 1 adet de rölanti motoru kendim takarım gül gibi devam ederim.

    yaklaşık 4-5 aydır arabamda rölanti ve çekişten düşme yaşıyorum.

    bu parçaları değiştirip yakıttan tasarruf edebilir miyim?

    not: araç palio 1.4 2000
  • Arkadaşlar bende clio symbol 1.4 16v arabamın rölantiden kaynaklanan arızayı ç
    özdüm debriyaja basınca stop edecek gibi oluyrdu bazende stop ediyordu klima açıkken hiç kaçarı yoktu kelebek boğazı dediler temizlettim daha sonra kendim temizledim faydası olmadı rölanti mororu dediler değişti aynı sorun devam etti motor sente atlamıştır dediler onda ayarlattım nafile arabanın ustası sonunda ben oldum yaptığım tek işlem kelebek boğaz üzerindeki gaz telinin takıldığı kolun dayandığı manuel ayar vidasj var burdan manuel olarak rölanti ayarı yapılıyor ayar vidası sürekli aynı konumda oluğu için sürekli aynı konumda duruyordu vidayla hafif oynadımı potansiyometrenin konumu değişiyor ve farklı değerler okuyor
    Biri size kelebek boğazı değişecek derse komple değil bu potansiyometreyi değiştirmeyi tavsiye ederim yardımcı olduysam ne mutlu bana



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi themumi -- 16 Nisan 2016; 9:27:16 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • TuncerCoban Ustam yeriniz nerde acaba gelmek istiyorum ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaxPower

    TuncerCoban Ustam yeriniz nerde acaba gelmek istiyorum ?

    Buyur hocam.
     Bogaz Kelebegi Sorununa Son!

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Selamunaleykum efendim ,bende laguna 2 1,6 2004 model araç var. Arabada ki bu sorunu düzeltemediler. Yakıt pompasını, bujileri, grant okuyucuyu da degistirdiler ve sonra bir depo besinle yol gideceksin dediler, sebebide yakıt memelerinin fazla yakıt basması imiş. Bende dediklerini yaptım ama bi nebze düzeldi. Şimdi ise aracı ilk calistirdigimda sorunsuz çalışıyor 15 saniye sonra rölanti ibresi kendi kendine inip kalkıyor stop edecekmiş gibi oluyor. Bende gaz veriyorum araca bir muttet sonra düzeliyor yola devam ediyorum yolda sorun olmuyor. Ne yapmalıyım . Yardımcı olurmusunuz .ben ankarada yım.teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tuncercoban kullanıcısına yanıt
    Bende 2004 lpg li otomatik 307 var ve dün kelebeği temizlettim balata soteyiyle sonra lpg cide filtresini değiştirip ayar yaptırdım fakat istop edecem gibi oluyo bugün daha bakmadım motor da titreme de vardı düzelmedi ve yemizlemeden önceki ses hala var napacağız

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öneriniz varmı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ak14

    merhaba .Ben söyle bır soru sorayım cogu forumda yazılarda en ufak arızada hemen hemen herkes bogaz kelebegını temızleme yoluna gıdıyor

    bu bogaz kelebegı sanırım arac cekıs tıtreme stop etme vuruntu gıbı durumlara yol acıyor..

    bu kelebegı kac km de bır temızletmelıyız? LPG lı aracların temel arızası bu mudur? Mesela 150bn kmdekı araca carbon clean önerılmez bu bogaz kelebegı ıcınde böyle bırsey söz konusu mudur? Yıllarca temızletmeden bınen ıle temızletıp bınen arasındakı fark nedır..

    ılgınıze tesekkur ederım

    http://forum.donanimhaber.com/m_53617029/tm.htm


    bu konu daha bır baska da hanı.
    Aracım 2004 Opel astra hb 1.6 benzinli ve lpg li Motor arıza lambası yanıyor,bazen ilk çalışmalarda motor soğukken yanmıyor.Isınınca tekrar yanıyor,Araç seyir halindeyken belli bir devirde takılı kalıyor gaz pedalına bassakda iş yapmıyor .Kontağı kapatıp tekrar çalıştırınca normale dönüyor fakat araç çekişten düştü tamircinin birisi beyinden diğerisi gaz kelebeğinden olduğunu söylüyor.Bana yardımcı olabilirmisiniz
    ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mekinci42

    Aracım 2004 Opel astra hb 1.6 benzinli ve lpg li Motor arıza lambası yanıyor,bazen ilk çalışmalarda motor soğukken yanmıyor.Isınınca tekrar yanıyor,Araç seyir halindeyken belli bir devirde takılı kalıyor gaz pedalına bassakda iş yapmıyor .Kontağı kapatıp tekrar çalıştırınca normale dönüyor fakat araç çekişten düştü tamircinin birisi beyinden diğerisi gaz kelebeğinden olduğunu söylüyor.Bana yardımcı olabilirmisiniz
    ?

    Alıntıları Göster
    Merhaba. Megane 2 1,6 16V sahibiyim. Araç 6 yıldır bende ve 80bin km yol yaptım. Öncesinde LPG yoktu ben taktırdım (BRC)
    LPG montajı sırasında hava basın sensörünün fişi kontak açıkken sökülmüş ve atmosfer basıncını ayarlayan bu parçanın yazılımı silinmiş. Servisten adam getirtilip bilgisayar ile yazılım atılmıştı ama tam uyumlu bir yazılım olmadı sanırım zira bundan sonra devir rölantide hep 600d/d olarak kalmıştı.

    Son 3-4 aydır ise ilk marşta stop etme, rölanti düşmesi gibi sorunlar yaşıyorum. Genelde motor ısınınca sorun çözülse de bazen 15/20dk yol gitsem bile debriyaja basınca araç stop ediyor. Çekişte sorun yok. Kelebek hiç temizlenmedi. Yazılım atılması üzerinden 6 yıl geçti ama bu devir düşüp stop etme sorunu son aylarda peydah oldu. O nedenle direk olarak buna bağlayamıyorum sorunu. Sizce bir süre benzinde kullansam düzelme olabilir mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: metulen

    Merhaba. Megane 2 1,6 16V sahibiyim. Araç 6 yıldır bende ve 80bin km yol yaptım. Öncesinde LPG yoktu ben taktırdım (BRC)
    LPG montajı sırasında hava basın sensörünün fişi kontak açıkken sökülmüş ve atmosfer basıncını ayarlayan bu parçanın yazılımı silinmiş. Servisten adam getirtilip bilgisayar ile yazılım atılmıştı ama tam uyumlu bir yazılım olmadı sanırım zira bundan sonra devir rölantide hep 600d/d olarak kalmıştı.

    Son 3-4 aydır ise ilk marşta stop etme, rölanti düşmesi gibi sorunlar yaşıyorum. Genelde motor ısınınca sorun çözülse de bazen 15/20dk yol gitsem bile debriyaja basınca araç stop ediyor. Çekişte sorun yok. Kelebek hiç temizlenmedi. Yazılım atılması üzerinden 6 yıl geçti ama bu devir düşüp stop etme sorunu son aylarda peydah oldu. O nedenle direk olarak buna bağlayamıyorum sorunu. Sizce bir süre benzinde kullansam düzelme olabilir mi?

    hergün ilk çalıştırmadan 10 dk içerisinde debriyaj+frende stop ve direksiyonu çevirdiğinde debriyajda stop var mı ?




  • Oncelikle merhaba. Genelde rolantiye gecince ve debriyaja basinca stop ediyordu. Direksiyonu denenedim acikcasi. Son iki gundur de gazda giderken kesiyor ve benzine geciyor. Bu yeni peydah oldu. Ayrica aracin benzin pompasi tek olarak degisti. Komple samandira ile degismedi ve uyum saglamadi. Yeterince benzin veremiyor bazen ve benzinde gazi kokleyince yigiliyor arac. Gazda iken gaz pedalini kokleyince ise dorun yok cekis iyi. Birden fazla sorun yasiyorum ve iyi bunaldim :(

    Edit: Bu sabah gene denedim. Frene veya debriyaja basmayla pek alakası yok gibi. Eski karbiratörlü araçlarda olduğu gibi soğuk motor stop etmesine benziyor. Boşa alınca rölanti düşüyor ve stop ediyor. Direksiyon debriyaj veya fren kullanımı devir göstergesinde ufak bir değişime bile neden olmadı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metulen -- 19 Ağustos 2016; 9:14:55 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: metulen

    Oncelikle merhaba. Genelde rolantiye gecince ve debriyaja basinca stop ediyordu. Direksiyonu denenedim acikcasi. Son iki gundur de gazda giderken kesiyor ve benzine geciyor. Bu yeni peydah oldu. Ayrica aracin benzin pompasi tek olarak degisti. Komple samandira ile degismedi ve uyum saglamadi. Yeterince benzin veremiyor bazen ve benzinde gazi kokleyince yigiliyor arac. Gazda iken gaz pedalini kokleyince ise dorun yok cekis iyi. Birden fazla sorun yasiyorum ve iyi bunaldim :(

    Edit: Bu sabah gene denedim. Frene veya debriyaja basmayla pek alakası yok gibi. Eski karbiratörlü araçlarda olduğu gibi soğuk motor stop etmesine benziyor. Boşa alınca rölanti düşüyor ve stop ediyor. Direksiyon debriyaj veya fren kullanımı devir göstergesinde ufak bir değişime bile neden olmadı.

    sübap/subap/sibob ayarı.

    herkes farklı sözcük kullanıyor. ustanıza söyleyin.

    motor soğukken yapılıyor - tahmini 1 saat sürüyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 7891011
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.