Şimdi Ara

BOR POWER İLE İLGİLİ ŞİKAYET (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
25
Cevap
2
Favori
4.155
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Sattığım aracımda 444 normal motor yağı katkısı kullanmıştım.Segmanlardan yanma odasına yağ sızıntısı vardı,kısacası motor yarı rektefe istiyordu.Katkıyı koyup,belli bir km yaptıktan sonra buji tırnaklarının yağlanmasının azaldığını bizzat gördüm.Bitmiş ve yüksek km motorlar için kesinlikle ideal.Seste azalma ve %5 te olsa performans artışı oldu.

    http://www.444.com.tr/tr/

    Motoru düzgün,tıkır tıkır çalışan araçlar için bir fayda edeceğini sanmıyorum.

    http://forum.donanimhaber.com/m_76105093/f_//tm.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi flyer_mig -- 3 Temmuz 2013; 1:11:23 >




  • Artık bu katkılar yerine 10w-60 motor yağı koyup sızıntıların geçici olarak ortadan kalkmasını sağlıyorsunuz böylelikle aracı satarken yağ yaktığını kimse anlamıyor. Anca yağ değişiminde olması gereken yağı koyunca aracın yeni sahibi sürprizle karşılaşıyor. Bu katkılar bizde bu amaçla da kullanılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • konu tarihi geç ama bilgi amaçlı yazayım dedim motorsilk koydum motora yağ lambasını yaktı hemen değiştirdim yağ lambası düzeldi az kaldı motordan oluyordum
  • Motor yağına ne kadar ince olursa olsun katı haldeki hiç bir şey konulmamalılıdr. BOR NNT ve benzerleri burada önemli bir know-how hatası yapıyor.

    http://forum.donanimhaber.com/m_45975917/mpage_3/tm.htm

    quote:


    Mobil yağlarında 80-160 ppm arasında bulunuyor. 200-300 ppm'e kadar çıkan oranlarda kullanan motor yağları da vardı. Motul, Eneos gibi başka marklarda da var tabii. Genelde yakıt ekonomisi tipi yağlarda (API "energy conserving" veya ACEA "A1/B1", "A5/B5" gibi) daha yüksek oranda bulunuyor.

    Bu denli az miktarda eklenmesinin sebebi kimyasal olarak bir organik bileşiğe tutunmuş olmasıdır. Gerektiğinde yüksek ısı ve basınç altında aktive oluyor ve sadece bu anda bileşikten ayrılıyor. Hareket ve sürtünme yoksa yüzeye tutunmuyor. Böylece yağın homojenliği garanti altına alınmış oluyor ve yüzeyde temizleyici veya anti pas gibi katkıların çalışmasını engellemiyor. Sonraki yağ değişimiyle de yenilenmiş oluyor. Ayrıca molibden gibi katkılarla senkronize şekilde paylaşımlı olarak çalışıyor. (Bazı şartlarda Mo, B'dan daha avantajlı.)

    Yağlarda homojen olarak karışım yapacak ve çökelmeyecek bileşikleri yüksek miktarlarda makul fiyatlara üretebilmek... işin know-how'ı bu. Yoksa ürünler analiz edildiğinde bileşikler keşfedilebiliyor.

    Diğer katkıların yaptıkları ise, isimleri ister nano, ister piko teknoloji konulsun, çok daha yüksek dozda fakat çözülmez katılar olarak granül formda kullanmak. Dört, beş yağ değişiminde motora girecek bor, bir değişimde katı formda giriyor. Bu haliyle yapılan şey doping'e benziyor. Yalnız, granüller akışkan sıvı yağların içinde risktir. Çökelme yapabilirler, akışın olduğu dar cidarlarda birikme yapabilirler. Aktiviteleri programlanamaz. Tecrübe bunu gösteriyor. 80'lerde grafit eklenmiş motor yağları vardı...


    quote:

    1980'lerde grafit deneyimi ile büyük petrokimya şirketleri derslerini aldılar bu nedenle artık çözülmez herşey filtrelenmesi gereken atık olarak değerlendiriliyor. Bence de 80'lere dönmeye gerek yok.

    Zararlı birikimlere, sedimentasyonlara, kalıntılara rastlayanlar var. Büyük maliyetleri olan motorlarda çözülmez veya granül hiçbir katkıyı açıkça kabul etmeyen, yeni yağları dahi filtrelemeden kabul etmeyen firmalar var. Verili yazmak gerekirse bunlardan birisi Caterpillar'dır. Bir kaç sene önce partikül sayımı testinden sonra ipiyasada çok iyi bildiğimiz bir firmanın ambalajlarını kabul edilemeyecek kadar çok çözülmez içerdiği için kabul etmemişti.




  • Bende 1 kere atmıştım ama ne fayda ne zarar bişey görmedim şimdilik ama bir daha hayatta atmam.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.