Şimdi Ara

BOYA NEDEN ÖNEMLİ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
6.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • satıcının dürüstlüğü dışında,aracın başından geçenleri ya iyi bir ustaya yada yetkili servislere göstereceğiz değilmi arkadaşlar?
    tanıdığımız iyi bir usta yoksa tek alternatif,yetkili servislerin ekspertiz hizmeti,peki bu ekspertize tam anlamıyla güvenebilirmiyiz?
  • Bu konu Türkiye' de araba konusunda anlamadığım bir şey.

    Yahu öyle adamlar gördüm ki bu güne kadar:

    - Kamyonetin biri geri geri gelirken, arkadaşımın park halindeki arabasının sağ ön kapısına ciddi şekilde vurdu kasasıyla. Kapı doğrultuldu ama tam olmadı bir türlü. Usta da söylüyor; kapının bariz şekilde değişmesi şart. Ama bizim arkadaş değiştirtmiyor kapıyı bir türlü. Yok efendim değişen parça olacağına kapı öyle kalsınmış, sonra satamazmış. Ulan kapın yamuk duruyor be allahın adamı, araban da 2005 model kız gibi Honda VTEC. Gel de çık işin içinden.

    - Bir diğer arkadaşım da yeni kasa sedan Focus' unun ciddi şekilde çizilen arka çamurluğuna macun çektirdi, 1 senedir öyle biniyor arabaya. Ölse boyatmazmış, satarken boyalı dedirtmemek için nal gibi yamayla geziyor adam.

    - Son örneğimse bence çok enteresan. Konunun kahramanı bir aile dostumuzun oğlu; arabası 2003 model siyah BMW 316. Ufak bir kaza sonucunda sağ ön çamurluk ve sağ ön kapının işlem görmesi gerekiyordu. Çocuk bu işe taktı kafayı ve iki ay boyunca çıkmacıları dolaşıp hemen her yere telefonlarını bıraktı. Neticede bu iki parçanın siyahını bulup çıkmacıdan aldı. İkisi de üzerlerinde orjinal fabrika boyası bulunan kusursuz parçalar ve arabayı boyatmadan, doğrultturmadan bu şekilde eski haline getirdi çocuk. Tabi iki ay uğraştı ve ciddi bir şekilde pahalıya geldi bu iş ama arabasında boya yok çocuğun şu anda. Vallahi pes dedim bu kadarına.

    Özetle bu ülke garip; insanlar macunlu arabayı boyanmışına tercih ediyor.

    Kendime gelecek olursam; bir çok arkadaşın dediği gibi, fiyatı makul, ciddi kazası olmayan ve boya öncesi fotografları gösterilen boyalı bir arabayı beş dakika düşünmeden alırım. Çamurluk değişmiş olabilir, kaput değişmiş olabilir önemli değil. İş ki motor ve mekanik aksam iyi işliyor olsun, şasi düzgün olsun...




  • bide ben şunu anlamıyorum. Arabayı kendiniz için diilde sizden sonraki insan için temiz tutuyosunuz. Yaw dünyaya bi kere geliyosunuz tepe tepe kullanın arabayı. Adam beğeniyosa alır beğenmiyosa almaz, takmayın yaa
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    bide ben şunu anlamıyorum. Arabayı kendiniz için diilde sizden sonraki insan için temiz tutuyosunuz. Yaw dünyaya bi kere geliyosunuz tepe tepe kullanın arabayı. Adam beğeniyosa alır beğenmiyosa almaz, takmayın yaa

    sen hiç hayatında paraya sıkışmadın galiba...

    Öyleyse inşallah hiç te sıkışmaz aracını acilen satma ihtiyacı duymazsın.

    Öyle tepe tepe kullandığın araç çok çok düşük meblalara gidebilir ve hmeen satamayabilirsin çünkü...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nemesis

    bide ben şunu anlamıyorum. Arabayı kendiniz için diilde sizden sonraki insan için temiz tutuyosunuz. Yaw dünyaya bi kere geliyosunuz tepe tepe kullanın arabayı. Adam beğeniyosa alır beğenmiyosa almaz, takmayın yaa


    Bence mantıklı bir yaklaşım...

    Ablamlar 4 yaşına bir Zafira almışlardı, koltuk kılıflarının altında orjinal koltuklar naylonları ile duruyordu,
    Söktüler ve "0" koltuklara ablamlar ve çocuklar oturdu.
    Eski sahibi 4 yıl orjinal döşeme yerine kılıfların üzerinde oturdu, ne oldu, satarken karlı mıydı, hayır, piyasasında aldı ablamlar...
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc


    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    Sattıktan sonra ne alıcaksın? "0" bir araba alıcaksan para ekliyip mantıklı satman, ama yok ikinci el alıcaksan yine bu seviyede yada biraz daha yeni, sadece askere gidiyosun diye satıcaksan satma, yatsın haftada bir çalıştırırlar, biraz yürütürler ailenden yada arkadaşlarından biri. Sonuçta sorunsuzluğu ile bilinen (ki bugün bir sorununu öğrenmiş olduk ) bir kasa bu ve aldığın başka bir araç seni hayal kırıklığına uğratabilir. Ama "0" yada 1-2 yaşında araç düşünüyorsan o zaman olabilir satman.

    yeni araba almayacağım çünkü zaten askere gideceğim için satıyorum.Bende satmak istemiyorum ama ben yokken araca bakacak ve çalıştırıp sürecek kimse yok yoksa aracımdan çok çok memnunum yani istemeyerek satacağım.Bu aslında pek sorun sayılmaz 11 yaşında aracın boyasında böyle bir problem olması aslında biraz normal geliyor.Zaten askerden gelincede yine ilk bakacağım araç corolla olacaktır.Ama alırken bu denli sorunsuzluğu ile ünlü olduğunu bilmeden aldım aracı ama gerçekten verdiğim paranın hakkını fazlasıyla veriyor araç.Bu güne kadar hiçbir arıza ile sanayiye gitmedim.Benim beğenmediğim neredeyse hiçbir yönü yok bu kasa corollalarda 2 şey vardır eksi olarak birisi frenleri biraz zayıftır yani lastiklerin biraz aşınmış ise çabuk kızaklıyor diğeride altının yere çok yakın olmasıdır gerçi bi yönden yol tutuşunda artı sağlıyor bu ama asfalt haricinde bir şahin doğan gibi dağda taşta gitmek olmuyor


    Sen askere git araca biz bakarız




  • kusura bakmada ben araba konusunda çok titizimdir dayıma bile emanet edip gitmiyom sen biz bakarız diyon aslında dayıma değilde 20 yaşındaki oğluna güvenmiyom



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 25 Eylül 2007; 10:04:21 >
  • boya neden önemli? güzel bir konu boya aracın paslanmasını ve çürümesini önler uzun ömür sağlar fakat bunu bizim ülkenin insanına nasıl anlatacaksın? sağında solunda çamurluk vs. boya olan araca kazalı gözü ile bakılır. şimdi benim aracımın bir kaç yerinde derin çizikler var bu çizikleri görünce hiç içime sinmiyor doğrusu. servise götürdüm aracımı boyanması gerektiğini lokal boya uygulaması yapılacağını söylediler. serviste bulunan bir vatandaşta sakın ha aracını boyatma bırak öyle kalsın pasta cila attır sadace dedi. bende durumu anladım tabi satmak istediğim zaman problem olacağını ! pasta cila yaptırdım fakat çizikler tam olarak kapanmadı, şimdi ben çizik kısımları boyatsam aracıma kazalı gözü ile bakılacak değerinde satamayacağım, boyatmasam zamanla kaporta da paslanma ve çürüme olacak bu seferde araçta çürüme var diye satamayacağım... ne oalacak şimdi? Bir aracın temiz durması herhangi bir çiziğinin olmaması bakımlı olmaası daha iyi değilmi soruyorum size? acaba avrupalı insanlarda bizim insanımız gibimi düşünüyorlar




  • Valla bi boya muhabbetidir gidiyor bende hiç anlaman herkez önce arabanın boyasını sorar ona bakar motor pelt olsun umurlarında olmaz yeter ki boya yapılmasın
    İllaki boya önemlidir arabanın kaza yaptığını anlamak için ama bizde hastalık olmuş herkez ufak tefek kaldırıma sürtme, taş gelmesi durumlardan arabada çizikler oluşur boyattın mı yandın arabanın değeri 1-2 bin lira düştü.
  • 2.5-3 senelik konu hortlamış bee!!!
  • mrb arkadaşlar benim aracımda tek boya yok . fakat ceki demiri kasisden geçerken sürttü şasesinin uç demiri biraz eğrilmiş şasede delik olan yer var sanırım eğrilme olsun darbeyi azaltsın diye sanırım .. canımı sıkıyor bu olay ama tamirci bişey olmaz bundan dedi.. sizcede oylemidir?arabada sağ sola çekme gibi durumları yok
  • Birkaç senelik araçlarda boya aranması normal ama 15 yıllık araçtada bile mesela yapanlar var.
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.