Şimdi Ara

BOYA NEDEN ÖNEMLİ?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
52
Cevap
0
Favori
6.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bir çok forumda ve çevrede araçların boyalı olması büyük bir problem olarak görülüyor.arabanın boyalı olması neden çok önemli?bence bir araba güneş yanıklı olacağına yada vuruk olacağına varsın boyalı olsun daha iyi değilmi.arabada hasarın ölçüsü boyamı.diyelim araba devrik yada vuruk var bunu boya ile gizlemek bence zaten mümkün değil. aksine arabanın boyalı olması bence sahibinin arabasını sevdiğini gösterir.örneğin benim kullandığım araba çok temiz her yönü ile ona çok iyi bakarım, arabamın boyasına bir şey olacak olsa boyatırm en azından rötuş yaptırırım arabayı satacağım zaman boyalı diye almak istemeyeninde keyfi bilir. yinede boya önemli diyenlerin cevabını bekliyorum



  • benim için çok önemli değil ama aracın aksını bozan bir özrü kapatmadığı sürece

    bir çamurluk boyanmış kaputta mucurdan boya olmuş vs önemli değil ..

    ama arabanın aksını bozacak şekilde bir kaza sonrası boya lı aracı almak istemem


    sentesi kaymıştır ayar tutmaz
  • çünkü boyalı araçların %98'i bir kaza ya da benzer bir olay sonrasında aldığı hasardan/değişen parçadan dolayı boyanıyor.
    bu yüzden de satılırken zor satılıyor.
    o yüzden herkes yanaşmıyor boyalı arabaya.
    ama güneş yanığından dolayı boyanma olursa o başka;o zaman pek sorun olmuyor.
  • Araç sağdan ve soldan darbe almış. Arkadan darbe almış ve boyanmış tavan dahil. Yürüyeninde motor aksamında sorun yok o zaman niye millet yanaşmıyor.
    Ki bir önceki aracımız komple boyalıydı. Motor , yürüyen vs. aksamlarda sorun yoktu. 3 - 4 ay boyunca aracı satamadık. Arayanalara boyalı dedikten sonra düşüneyim diyorlar.

    Bence aracın tavanında boya varsa almam. Takla atma ihtimali yüksek çünkü. Ha güneşten dolayı boyanmıştır o zaman tamam ama ıspatlaması lazım biraz. Aracın iç aksamlarında sorun yoksa yukarıda dediğim gibi boyalı olmasının benim için önemi yok.
  • benim için aracın ne için boyandığı önemli.

    mesela bizim bodrumda kaporta boyacılar var.bir iki yıl önce bir megane gelmişti.aracın üzerine gece asit dökmüşler.kim dökmüş bilinmiyor ama araç komple boyandı.

    bu şekilde boya önemli değil ama araç büyük bir hasar sonucu boyandıysa o zaman büyük sorun olur.
  • Bir aracım full boyalı, ama isteğe bağlı bir boyaydı. Body kit yaptıktan sonra aracın boyasınında hoşuma gitmemesi sebebiyle boyattım. Ama bunu sattığın adama anlatamayacağımı bildiğimden aldım elime makinayı işlemler yapılmadan önce, yapıldıktan sonra, boya öncesi, boya sonrası resimleri çektim. Elimde delil var yani. Bu tip boyamaların olduğu durumlarda karşımdaki insandan da aynısını isterim. Sizede tavsiye ederim
  • boyalı arac illaki bir yere carpmis yada sürtmüstür boyandigi zamanda insanda psikolojik olarak bir kusku uyandiriyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    lokal boya ne demek
    16 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Sürtse ne olacak ki? Boyanır düzeltilir. Arkadaşlar Türkiye şartların yaşıyoruz tak diye kaputa taş geliyor boyanması lazım öyle mi kalsın yani Ya da büyük şehirlerde yaşayanlar illaki araba sürtülüyor. Benim Evim çevresi çok dar sokaklar var ve ben sürtmesem de geliyor birisi sürtüyor. Sabah fark ediyorum. Gidip boyatırsın. Ne olacak ki? Millete şaşıyorum ikinci el parasına sıfır gibi araba istiyor. Yok öyle. Bunları duyunca sinirleniyorum. Önemli olan bana göre arabanın motorunda sorun olmasın. Yürüyenin de ve şasi problemsiz olsun. Ağır bir kaza geçirmedikten sonra bir iki ufak boya olmuş. Varsın olsun.
  • Boya hiç önemli değildir, yeter ki düzgün bir yerde (yetkili servis gibi) ehil biçimde yapılmış olsun... Boyasız olması hiç kaza geçirmediğinin ispatı (acaba?) olarak değerlendiriliyor. Ama yanlış! Benim başımdan geçti, gerçekten boyasız bir araçla karşılaştım ama Allah yardım etti almadım, çünkü kazalıydı: Denize uçmuş, 4 teker üstünde dibe batmış, kaporta hasar almamış. sigorta pürüzünden 1 ay kadar tuzlu beklemiş, bu sürede tuzla birleşen paslanma arabanın elektrik ve mekanik her şeyini yemiş. Motor bloğuna kadar değiştirmek gerekiyordu. Çalışır hale getirip boyasız diye satıyorlardı. Tabi abs'den airbag'lere kadar her türlü elektronik donanım iptal edilmiş bir vaziyette. Biz direkten döndük, ama harbi boya yoktu arabada, kesin birisine itelemişlerdir.

    Arabayı bozan ağır hasarlı kaza durumlarıdır.

    Peki nedir ağır hasarlı kazanın sınırları? Hani şu araç broşürlerinin güvenlik ksımında aracın aracın yolcu yaşam alanının çevresini belirleyen çelük güvenlik kafesinin görüldüğü iskelet resmi vardır ya... İşte o bölümün hasar almaması lazım. Bu bölüm genellikle iki dingil arasındaki bölgenin çelik iskeletidir. Çünkü bu bölüm darbe alıp büküldü ve tamir neticesinde düzeltildiyse yeniden darbe alma durumunda daha kolay bükülür, yani eskisi kadar koruyucu olamaz.

    Bir başka deyişle aracın A, B, C sütunları ve bunları birbirine bağlayan kirişlerin darbe neticesinde yamulmuş olmaması gerekiyor.

    Bunun haricinde şok emme özelliğini artırmak için modern araçların çoğunda, ön tekerin önünde ve arka tekerin arkasında kalan kaporta bölümleri eski model araçlara göre daha çabuk deforme olur ve tasarımındaki özel deformasyon bölgelerinden akordiyon gibi katlanarak yaylanır ve hayatta kalma şansını yükseltir. Kaza sırasında bu bölgelerin sağlam kalmasındansa deforme olması özellikle istenen bir durumdur ve bu nedenden dolayıdır ki tasarlanan bu parçaların hepsi değiştirilebilir parçalardır.

    Özetle iki dingil arasındaki ana iskeletin sağlam olması 2. el bir araç için çok önemlidir. Bunun dışında kalan parçaların bırak boyayı değişmiş olması bile çok önemli olmayabilir. Burada aracın expertizi çok önemlidir. Yeterli ve güvenilir expertizi yaptıramayanlar da ya yana yakıla boyasız araba arar ve bu takıntıları yüzünden yukarıda anlattığım türden sansarların ağına düşerler, ya da DOD gibi yüksek 2. el fiyatı çeken yerlere mahkum olurlar.

    Araba temiz olduktan sonra, motor mekaniğinde ve elektronik donanımında pahalı bir sorun bulunmadıktan sonra boyalı ve/veya değişen parçaların arkasında kalan önemli kirişleri (yukarıda belirttiğim bölgeleri) ustama kontrol ettirir, oluru aldıktan ve fiyatta da anlaştıktan sonra aracı alırım. neden almayayım.

    Bundan ala, insan ancak dert bulur bu piyasada...




  • Boya vardır boya vardır.

    Tavanı tamamen boyalı olan bir aracı değerlendirirken daha şüpheci olmak pek de kusurlu bir davranış değil bence...

    Olağan sorunlar dışında boya niçin yapılabilir?
    O halde; bu kez de kazanın niteliği ve niceliği de gündeme gelir ki bunlar da somut örnekler üzerinde konuşulabilir.

    Hayırlı Ramazanlar.
  • bende bundan önceki aracım corollada boyle bişey yaşadım.Kaldırıma sağ marşbiyeri sürttüm sadece marşbiyerin orda küçük iki ezik oldu.Boyatmaya gidicem millet diyo sakın boyatma .dedim yahu delimisiniz boyle dursa iyi;arabayı tamir ettirince,boyatınca kötümü?zaten marşbiyerin oldugu kısım püskürtme boya bişeyde belli olmayacak.ama ben genede gittim fotograflarını çektim eziklerin (plaka gorunecek şekilde)bunun bayagı faydası oldu.satarken vatandaş sordu boyası darbesi varmı bende bole bole dedim resmini gosterdim olay bitti,hiç söylemesemde serviste bile anlaşılacak yer değildi halbuki.Bence varsa boyanacak kısım önceden resmini çekin plaka gorunecek şekilde alacak arkadaşa gosterin,onunda sizinde içiniz rahat etsin...saygılar
  • evet evet güzel bi noktaya değinmişin biz korkumuzdan arabanın çiziklerini boyatmıyor bant ile kapatıyorduk (kamyonettide pek sorun olmuyodu)

    arbayı boyatırsın masraf edersin satarken ettiğin masraf kadarda fiyat düşer zarar olur iki kat külliyen zarar ne yapalım hasarlı hasarlı biniyoz bu akıbete uğramamak için
  • arabanın yürüyeni şasi si ve motorunda bir sorun olmadıktan sonra boyanın veya değişenin hiç önemi yok sanki sıfır arabamı satıyoruz yada alıyoruz ben istanbul gibi bir yerde yaşıyorum aracım lacivert sokakta bıraktım bir kez boydan boya kazımışlar boyasını boyatmak zorundayım satarkende alacak olan gider servise baktırır işine geliyorsa alır gelmezse almaz para onun araba benim çokta tınn yani...
  • Valla biz araç bakıyoruz bikaç arkadaşa, boyalı olması alıp almamamızda hiç önemli bir etken değil, olmamalıda. Benim arabamın sol kapısı delindi küçük motor çarptı, kaskodan komple tavanda dahil boyattım 2 sene önce. Ve şuan yine aynısı olsa bu sefer başka bi yerde (süper bi boyacı buldum) yine boyatırım hiç düşünmeden. Kaldıki zaten baktığımız arabaların çoğu 2-3 kere komple boyanmış, kazalılar dışında boyananların hepsi benim gibi, keyfine boyanmış. 2000 model öncesi bir araç alıyorsam, kazalıda değilse iyi bir yerde, yeni boyanmış olanını tercih ederim.
  • arkadaşlar çok güzel bi konuya değinmişsiniz.Bende hala kararsızım arabamın heryeri çok güzel ve aracımda boya yok ama ön kaputta iz var.Güzelce yıkıyorum heryeri prüssüz oluyo ama o kaputtaki izi görünce kötü oluyo.Boyatsam millet satarken kaputu boyalı kesin önden çarpmış falan diyecek diye öylece bekliyorum boyatsam mı boyatmasammı diye.Ama baktım buradaki yorumlara içim biraz rahatladı zaten gönlümde boyatmaktan yanaydı.Şimdi arkadaşlar boyatmak istesem orjinal rengini nasıl tutttururuz yani belli olmasını yada renk farkı olmasını istemiyorum.Sizce serviste mi boyatılmalı yoksa dışarda da aynı kalitede boyatabiliriyiz?Benim aklıma bide şu geldi kaputun sadece üst görünen kısmını boyatsamda alt motorda kalan kısmını boyatmasam böylece arabamın çarpmadan dolayı değil renk atması ve taş izlerinden dolayı boyandığı belli olur sizce böyle bişey mümkün mü?Birde kaputtuaki iz motor sıcakken suyun üzerinde buharlaşmasından oluyor buna çözüm olarak ne yapılabilir.Keçe gibi kaplama yaptırayım diyordum ama bazı arkadaşlar yandığını söylüyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 22 Ekim 2008; 20:51:28 >




  • İSTANBULDA Bİ ARAÇ 2-3 SENE KULLANILSA GENELLEME YANLIŞ OLUR AMA BÜYÜK İHTİMALLE EN AZINDA ÇİZİLİR.BU ÇİZİKTEN DOLAYI ARABANIN BOYANIP,DEĞERİNİN DÜŞMESİ BENCEDE YANLIŞ.BİZ TÜRK MİLLETİ OLARAK 5-6 YAŞINDA ARABA ALICAZ AMA SIFIR GİBİ OLACAK MANTIĞIYLA ARAÇ ARADIĞIMIZ İÇİN BOYALI ARAÇLARIN DEĞERİ DÜŞÜYOR.AYNI ŞEYİ BENDE YAPTIM.ARABAYI ALNA KADAR SATILIK NE KADAR 1.8 T VARSA BAKTIM EN SON ALDIĞIMIZDADA KÜÇÜK Bİ YERDE YÜZEYSEL BOYA VARDI.HATTA ARAÇTA DEĞİŞEN OLSA BİLE ŞASİ EĞİLMEDİKTEN SONRA PROBLEM OLMAMALI DİYE DÜŞÜNÜYORUM AMA ARABA ALIRKEN BUNU KABUL ETMİYORUZ.
  • Boya, şart hale gelirse; boya yaptırılmadan önceki halinin fotoğrafının çekilmesi ilerleyen dönemdeki alıcının yüreğine su serper sizin de işinizi kolaylaştırır.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Ömer

    Boya, şart hale gelirse; boya yaptırılmadan önceki halinin fotoğrafının çekilmesi ilerleyen dönemdeki alıcının yüreğine su serper sizin de işinizi kolaylaştırır.


    +3000
  • sonradan atılan boya fabrika çıkış boyasına göre adeta yarım yamalak bir iş gibi duruyor.
    ayrıca boyanın altında ne gibi süprizlerin beklediğide bilinmiyor.
    yani kısacası bana göre boyalı araç risktir.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sonradan atılan boya fabrika çıkış boyasına göre adeta yarım yamalak bir iş gibi duruyor.
    ayrıca boyanın altında ne gibi süprizlerin beklediğide bilinmiyor.
    yani kısacası bana göre boyalı araç risktir.



    ama boyanın nerde oldugu da sizce önem arzetmiyormu?yan aynada da boya olabilir,marşbiyerdede ezikten boya olabilir,tavanda veya kapıda takladan veya kazadanda oluşmuş olabilir.yani bunların üçünede aynı muamele yapılmaz sanırım boyalı diye...saygılar
  • 
Sayfa: 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.