Şimdi Ara

BOYA NEDEN ÖNEMLİ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
52
Cevap
0
Favori
6.642
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • ben yanlızca sac kaportadan baysetmiştim. plastik türevi parçalarda pek sorun teşkil etmez.

    arka çamurlukta boyadan hiç hoşlanmam çünkü iç kısmını genelde boyamazlar ve paslanır.
    en mantıklı sac değişikliği komple ön kaput, ön yan çamurluklar. bunun dışıda değişen olmasıda bana göre pek uygun değil.
    boyalı arabada darbeyi irdelerim eğer iç karodsere hatta şaseye kadar yüksek darbe varsa o araçtan vaz geçerim.
    açıkcası ben araca pek usta götürmem kendim bakarım birde lifte kaldırıp altına baktıktan sonra bilgisayara bağlatırım.
    bu yüzdende araç alırken az boya tercihimidir


    quote:

    Orjinalden alıntı: enteresavar


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sonradan atılan boya fabrika çıkış boyasına göre adeta yarım yamalak bir iş gibi duruyor.
    ayrıca boyanın altında ne gibi süprizlerin beklediğide bilinmiyor.
    yani kısacası bana göre boyalı araç risktir.



    ama boyanın nerde oldugu da sizce önem arzetmiyormu?yan aynada da boya olabilir,marşbiyerdede ezikten boya olabilir,tavanda veya kapıda takladan veya kazadanda oluşmuş olabilir.yani bunların üçünede aynı muamele yapılmaz sanırım boyalı diye...saygılar




  • quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sonradan atılan boya fabrika çıkış boyasına göre adeta yarım yamalak bir iş gibi duruyor.
    ayrıca boyanın altında ne gibi süprizlerin beklediğide bilinmiyor.
    yani kısacası bana göre boyalı araç risktir.



    96 model kartal var babamda.Bigün almıştım arabayı ve hiç olmıycak bişey başıma geldi duran otobüse geri geri giderken sol tarafı baya bir sürttürdüm.Babam daha sonra arabayı boyatmış.ilk defa geçen hafta kontrol ettim.Boyacı öyle bir iş yapmışki akıllara zarar.Kendim Tofaş'ta bu işi yapıyorum arabaların boyalarını kontrol ediyoruz hatalarını düzeltiyoruz.ARabanın sol kapı ile çamurluk çizikti adam çamurluk ön kapı ve arka kapıyıda rengi tutturmak adına boyamış fakat nasıl bir boyacı ise boya feci şekilde akmış üstüne zımpara yapmış salak adam pasta yapmayı unutmuş.arabanın boyanan belli kısımlarında zımpara izi duruyo.Eğer boyacılar böyle iş yapıcaksa bence hiç boyatmamak daha iyi.




  • açıkcası ben ufak tefek çizikleri ve darbeleri hiç boyatmam. rütüş yapar geçerim.
    şöyle birşey var......... saterken adam o çizikleri görmez ama boyayı sorar ve üzerine düşer irdeler..
    quote:

    Orjinalden alıntı: ŞAhin


    quote:

    Orjinalden alıntı: serkes

    sonradan atılan boya fabrika çıkış boyasına göre adeta yarım yamalak bir iş gibi duruyor.
    ayrıca boyanın altında ne gibi süprizlerin beklediğide bilinmiyor.
    yani kısacası bana göre boyalı araç risktir.



    96 model kartal var babamda.Bigün almıştım arabayı ve hiç olmıycak bişey başıma geldi duran otobüse geri geri giderken sol tarafı baya bir sürttürdüm.Babam daha sonra arabayı boyatmış.ilk defa geçen hafta kontrol ettim.Boyacı öyle bir iş yapmışki akıllara zarar.Kendim Tofaş'ta bu işi yapıyorum arabaların boyalarını kontrol ediyoruz hatalarını düzeltiyoruz.ARabanın sol kapı ile çamurluk çizikti adam çamurluk ön kapı ve arka kapıyıda rengi tutturmak adına boyamış fakat nasıl bir boyacı ise boya feci şekilde akmış üstüne zımpara yapmış salak adam pasta yapmayı unutmuş.arabanın boyanan belli kısımlarında zımpara izi duruyo.Eğer boyacılar böyle iş yapıcaksa bence hiç boyatmamak daha iyi.




  • fabrikasyon yapılan boya havasız ortamdamı yapılıyor veya teknik farkı nedir ?

    daldırmaylamı yoksa tabanca ilemi nasıl yapılıyor bir fikri olan varmı acaba ?
  • quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    fabrikasyon yapılan boya havasız ortamdamı yapılıyor veya teknik farkı nedir ?

    daldırmaylamı yoksa tabanca ilemi nasıl yapılıyor bir fikri olan varmı acaba ?

    Fikir deil gerçekleri yazayım.

    ARaç gövdeden ilk boyahaneye girdiğinde kataforez havuzlarına girer burada elektrik akımıyla aracın gövdesi tamamen kataforez kaplanır(Firmaların verdiği paslanmazlık garantisi bu kataforezden dolayıdır).Daha sonra kataforezden çıktıktan sonra macun bandına girer burada macun,izalatör işlemleri yapılır.MAcundan astar hattına girer ve astar robotları tarafından tekrar komple astar uygulanır.burdanda çıktıktan sonra astar üzerindeki hataların giderilmesi için zımpara hattına girer.Zımparadan sonra boya kabinine girer.burda tekrar robotlar tarafından aracın rengine göre komple boyanır.ve fırından çıkarak finisyon hattına girer burda son kontrolü yapılır ve toplanmak üzere montaja yüklenir.




  • Geçen hafta pazartesi aracımı sattım; aracımda sağ ön çamurlukta küçük bir çarpışma sonucu ezilme oldu, ilk iş olarak fotoğraflarını çektim; sonra bir güzel sağ çamurluğu boyattım...Geçen hafta satarken alıcıya boyayı ve kazayı söyledim ama fotoğrafları bilerek alıcıya göstermedim, amacım sanayideki ustanın sağ çamurlukta boya var demesi için bekledim. Usta sağ çamurlukta boya var deyince al ustam bunlar kazanın fotoğrafları; sence bu nasıl bir kazaki boyanın arabaya etkisini öğrenmiş olalım dedim; oda "abi bu ne ki, elimize ne kazalar geliyor, bu sadece bir sürttürme" dedi... Alıcı hemen kaporadan kalan tüm parayı oracıkta verdi.Arkadaşlar boyatmadan önce fotoğrafını çekin, eğer delikanlılığa sığacak şekilde saklamamayı düşünüyorsanız!!!
  • boyahanedeki adımlar...

    ilk önce fosfat yüzey temizleme hattına girerek sac temizlenir ve sac yüzey deiyonize olur. +kurutma fırını.
    sonrada yaş daldırma yada püstürme şeklinde astar katı olan kataforez yada anaforez yada astar katı atılır. (kataforez daldırma işlemi ile olur)
    bir sonraki adım fırında kurutma.
    son kat boyadan önce yüzey kontrol edilir.
    son kata girer. son kat boya genelde püskürtme boyadır ve fırınlanır. aracın dış yüzeyine macun atılmaz. macun revizyon demektir.


    quote:

    Orjinalden alıntı: ŞAhin


    quote:

    Orjinalden alıntı: altin-orfoz

    fabrikasyon yapılan boya havasız ortamdamı yapılıyor veya teknik farkı nedir ?

    daldırmaylamı yoksa tabanca ilemi nasıl yapılıyor bir fikri olan varmı acaba ?

    Fikir deil gerçekleri yazayım.

    ARaç gövdeden ilk boyahaneye girdiğinde kataforez havuzlarına girer burada elektrik akımıyla aracın gövdesi tamamen kataforez kaplanır(Firmaların verdiği paslanmazlık garantisi bu kataforezden dolayıdır).Daha sonra kataforezden çıktıktan sonra macun bandına girer burada macun,izalatör işlemleri yapılır.MAcundan astar hattına girer ve astar robotları tarafından tekrar komple astar uygulanır.burdanda çıktıktan sonra astar üzerindeki hataların giderilmesi için zımpara hattına girer.Zımparadan sonra boya kabinine girer.burda tekrar robotlar tarafından aracın rengine göre komple boyanır.ve fırından çıkarak finisyon hattına girer burda son kontrolü yapılır ve toplanmak üzere montaja yüklenir.




  • serkes 2'mizin anlattıkları aynımı yoksa farklımı tam olarak çözemedimben Tofaş'taki sistemi anlattım Renault'da aynı.
  • cevaplarınıza teşekkürler gördümki çoğunluk benim gibi düşünüyor.İtiraf etmeliyimki boyadan hemen önce foto çekme fikri çok akıllıca ve hiç aklıma gelmemişti.bu fikir için ayrıca teşekkür ederim.
  • 2 husus var
    1. si macun olayı
    2. si fostatlama olayı. gerisi çok değişir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ŞAhin

    serkes 2'mizin anlattıkları aynımı yoksa farklımı tam olarak çözemedimben Tofaş'taki sistemi anlattım Renault'da aynı.
  • )
    quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    arkadaşlar çok güzel bi konuya değinmişsiniz.Bende hala kararsızım arabamın heryeri çok güzel ve aracımda boya yok ama ön kaputta iz var.Güzelce yıkıyorum heryeri prüssüz oluyo ama o kaputtaki izi görünce kötü oluyo.Boyatsam millet satarken kaputu boyalı kesin önden çarpmış falan diyecek diye öylece bekliyorum boyatsam mı boyatmasammı diye.Ama baktım buradaki yorumlara içim biraz rahatladı zaten gönlümde boyatmaktan yanaydı.Şimdi arkadaşlar boyatmak istesem orjinal rengini nasıl tutttururuz yani belli olmasını yada renk farkı olmasını istemiyorum.Sizce serviste mi boyatılmalı yoksa dışarda da aynı kalitede boyatabiliriyiz?Benim aklıma bide şu geldi kaputun sadece üst görünen kısmını boyatsamda alt motorda kalan kısmını boyatmasam böylece arabamın çarpmadan dolayı değil renk atması ve taş izlerinden dolayı boyandığı belli olur sizce böyle bişey mümkün mü?Birde kaputtuaki iz motor sıcakken suyun üzerinde buharlaşmasından oluyor buna çözüm olarak ne yapılabilir.Keçe gibi kaplama yaptırayım diyordum ama bazı arkadaşlar yandığını söylüyor



    Aracın zaten sadece kaputunun üst kısmı boyanacak, boyatmadan resmini çekersin, satarken gösterirsin. Boya içinse güzel bir boyacı bulursan çok daha kaliteli olur servisten. Her serviste 10 numara boyacı olmuyor maalesef. Kaputu boyattıktan sonra çok fark olursa diğer yerlerle (ki renk olarak olmasada diğer yerlerdeki ufak tefek çiziklerden dolayı kaput sırıtabilir) aracı pasta cila yaptırırsın. Buharlaşma olayını senmi düşündün, yoksa usta mı söledi? Aracın ilk sahibimisin? yani kaputun altında önceden keçe gibi birşey yokmuydu? Servise sorarak yada emsallerinin kaputlarına bakarak (oto pazarında galeride vs.de açıp bakabilirsin) bunu çözümlersin. Önceden keçe var şuan yoksa keçe alıcaksın yada yaptırıcaksın. (ki almaya kalksan büyük ihtimal çok pahalıdır yaptırtmak daha iyi) Eğer öncedende herhangi bişe yoksa orda yapıcağın birşey yok. Boya işini satarken bir sorun olmaz bence dert etme, ben araba bakıyor olsam senin aracın komple boyalıda olsa değişeni, kazası olmadığı için alırım. (Tabi kaliteli bi yerde boyatılmışsa araba )




  • Hey gidi günler 93 yılında babamın beyaz Broadway'ini kapalı garajdan çıkartırken sol arka kapıyı duvara değdirmiş ve 4-5 cm lik çizgi şeklinde bir ezik oluşmuştu,sonra arkadaşlarla beyaz oje alarak orayı kamufle ettik ama hemen fark edildi tabi :)

    Neyse bakın başka bir forumda resmini de yüklemiştim geçen sene bariyerlere vurdum sol sağ çamurluk, ön kaput ve tampon servisinde değişti.O zaman serviste eksper de varken arabayı verip yeni bir model almak istedim.Eksper en fazla 1-2 milyar fiyat düşer dedi, ben de servistekilere siz ne verirsiniz dediğimde 5-6 milyar arası düşürdüler fiyatı ve sonuçta arabama hala biniyorum.Biz aracı satarken, alıcının anlaması çok zor ama dalavere çevirmeyi bilmediğimizden ve yapmayacağımız için olanı biteni anlatacağız ama değeri bu kadar düşer mi çünkü araç hala ilk günkü gibi gidiyor ve çalışıyor.
  • Çamurluktur, tapmondur kafama takmam araba alırken,boyanabilir normaldir.

    Niye boyandığına emin olmalıyım ama. Ön tampon mesela adam kaldırıma sürter boyanır. Ama gider başka bir arabaya çarpar,radyatör delinir,radyatörü koruyan çelik demir yamulur ve çekiçle düzeltilmiştir. Bunlara dikkat ederim.

    Yürüyen aksamına etki etmediği sürece fiyat kırıyorsa sahibi düşünebilirim. Ama 30-40 bin Ytl veripte orasına burasına ellenmiş bir arabada almam. Sahibi resim göstersede önemli değil.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen




    Aracın zaten sadece kaputunun üst kısmı boyanacak, boyatmadan resmini çekersin, satarken gösterirsin. Boya içinse güzel bir boyacı bulursan çok daha kaliteli olur servisten. Her serviste 10 numara boyacı olmuyor maalesef. Kaputu boyattıktan sonra çok fark olursa diğer yerlerle (ki renk olarak olmasada diğer yerlerdeki ufak tefek çiziklerden dolayı kaput sırıtabilir) aracı pasta cila yaptırırsın. Buharlaşma olayını senmi düşündün, yoksa usta mı söledi? Aracın ilk sahibimisin? yani kaputun altında önceden keçe gibi birşey yokmuydu? Servise sorarak yada emsallerinin kaputlarına bakarak (oto pazarında galeride vs.de açıp bakabilirsin) bunu çözümlersin. Önceden keçe var şuan yoksa keçe alıcaksın yada yaptırıcaksın. (ki almaya kalksan büyük ihtimal çok pahalıdır yaptırtmak daha iyi) Eğer öncedende herhangi bişe yoksa orda yapıcağın birşey yok. Boya işini satarken bir sorun olmaz bence dert etme, ben araba bakıyor olsam senin aracın komple boyalıda olsa değişeni, kazası olmadığı için alırım. (Tabi kaliteli bi yerde boyatılmışsa araba )


    hocam öncelikle cevabın için çok saol.acaba orjinalinin rengini tutturabilmek için kesin çözüm yok mu?yani bilgisayarla falan bu işi yapamazlarmı?Buharlaşmayı gösterdiğim bi usta söyledi.Ben boya koruma yaptırsam geçer mi diye gittim oda boyanması gerektiğini boya korumanın geçirmeyeceğini söyledi bende bu iz neden olur dedim oda suyun motorun sıcağı ile buharlaştığından olduğunu söyledi zaten tavanda yada bagajda bu iz yok bi corollası olan arkadaşda da aynı sorun varmış oda sudan olduğunu söyledi.yani güneşten olsa oralardada olurdu bana mantıklı geldi.Aracın 2.sahibiyim 2 sene öncesine kadar uzaktan bi akrabamızındı araç.Kaputun altında da maalesef bu modellerde keçe yok.Sanırım boyatacağım ama seneye askere gideceğim için satabilirim acaba hem boyatma parasına hemde satarken boyalı demeye değermi acaba diye düşünüyorum aslında



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ercan_wrc -- 23 Eylül 2007; 23:04:40 >




  • bana göre aracın motor aksamı yürüyen aksamına çok ciddi bir zarar yoksa ve boya için piyasa değerinin çok altında ise alırım..dıştan darbe veya değişen okadar önemli değil bana göre ozaman orjinal yedek parçalar neden satılıyor..ben öyle araçlar gördümkü piyasa değerinin çok altında adam aldı yaptırdı ve bindi ve araba saat gibi gidiyor yeterki yürüyen aksamı ve motor aksamı fazla zarar görmesin..

    saniyide çalışan birkaç arkadaşım var onlarda bana aynen böyle demişti özelliklede yaşam kafesi çok ciddi zarar almadıktan sonra aracı eski hali kadar olmasada ona yakın yapmak mümkün oluyor ama motor aksamı gitmiş aracın yürüyen aksamı gitmiş yaşam kafesi çarpılmış ozaman başka..


  • Boya önemli değilde neden boyandığı önemli..

    Sürtme yada tek parça değişimlerde sorun yaratma benim için..

    Yanlız şunu unutmayın ki ne araçlar toplanıyor pertten, şasileri kes yapıştır yaparak..Dikkatli olalım lütfen..
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ercan_wrc

    quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen




    Aracın zaten sadece kaputunun üst kısmı boyanacak, boyatmadan resmini çekersin, satarken gösterirsin. Boya içinse güzel bir boyacı bulursan çok daha kaliteli olur servisten. Her serviste 10 numara boyacı olmuyor maalesef. Kaputu boyattıktan sonra çok fark olursa diğer yerlerle (ki renk olarak olmasada diğer yerlerdeki ufak tefek çiziklerden dolayı kaput sırıtabilir) aracı pasta cila yaptırırsın. Buharlaşma olayını senmi düşündün, yoksa usta mı söledi? Aracın ilk sahibimisin? yani kaputun altında önceden keçe gibi birşey yokmuydu? Servise sorarak yada emsallerinin kaputlarına bakarak (oto pazarında galeride vs.de açıp bakabilirsin) bunu çözümlersin. Önceden keçe var şuan yoksa keçe alıcaksın yada yaptırıcaksın. (ki almaya kalksan büyük ihtimal çok pahalıdır yaptırtmak daha iyi) Eğer öncedende herhangi bişe yoksa orda yapıcağın birşey yok. Boya işini satarken bir sorun olmaz bence dert etme, ben araba bakıyor olsam senin aracın komple boyalıda olsa değişeni, kazası olmadığı için alırım. (Tabi kaliteli bi yerde boyatılmışsa araba )


    hocam öncelikle cevabın için çok saol.acaba orjinalinin rengini tutturabilmek için kesin çözüm yok mu?yani bilgisayarla falan bu işi yapamazlarmı?Buharlaşmayı gösterdiğim bi usta söyledi.Ben boya koruma yaptırsam geçer mi diye gittim oda boyanması gerektiğini boya korumanın geçirmeyeceğini söyledi bende bu iz neden olur dedim oda suyun motorun sıcağı ile buharlaştığından olduğunu söyledi zaten tavanda yada bagajda bu iz yok bi corollası olan arkadaşda da aynı sorun varmış oda sudan olduğunu söyledi.yani güneşten olsa oralardada olurdu bana mantıklı geldi.Aracın 2.sahibiyim 2 sene öncesine kadar uzaktan bi akrabamızındı araç.Kaputun altında da maalesef bu modellerde keçe yok.Sanırım boyatacağım ama seneye askere gideceğim için satabilirim acaba hem boyatma parasına hemde satarken boyalı demeye değermi acaba diye düşünüyorum aslında


    madem satacaksın hiç boyatma alan adam boyatsın seninde için rahat olur onunda




  • Sattıktan sonra ne alıcaksın? "0" bir araba alıcaksan para ekliyip mantıklı satman, ama yok ikinci el alıcaksan yine bu seviyede yada biraz daha yeni, sadece askere gidiyosun diye satıcaksan satma, yatsın haftada bir çalıştırırlar, biraz yürütürler ailenden yada arkadaşlarından biri. Sonuçta sorunsuzluğu ile bilinen (ki bugün bir sorununu öğrenmiş olduk ) bir kasa bu ve aldığın başka bir araç seni hayal kırıklığına uğratabilir. Ama "0" yada 1-2 yaşında araç düşünüyorsan o zaman olabilir satman.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: Szopen

    Sattıktan sonra ne alıcaksın? "0" bir araba alıcaksan para ekliyip mantıklı satman, ama yok ikinci el alıcaksan yine bu seviyede yada biraz daha yeni, sadece askere gidiyosun diye satıcaksan satma, yatsın haftada bir çalıştırırlar, biraz yürütürler ailenden yada arkadaşlarından biri. Sonuçta sorunsuzluğu ile bilinen (ki bugün bir sorununu öğrenmiş olduk ) bir kasa bu ve aldığın başka bir araç seni hayal kırıklığına uğratabilir. Ama "0" yada 1-2 yaşında araç düşünüyorsan o zaman olabilir satman.

    yeni araba almayacağım çünkü zaten askere gideceğim için satıyorum.Bende satmak istemiyorum ama ben yokken araca bakacak ve çalıştırıp sürecek kimse yok yoksa aracımdan çok çok memnunum yani istemeyerek satacağım.Bu aslında pek sorun sayılmaz 11 yaşında aracın boyasında böyle bir problem olması aslında biraz normal geliyor.Zaten askerden gelincede yine ilk bakacağım araç corolla olacaktır.Ama alırken bu denli sorunsuzluğu ile ünlü olduğunu bilmeden aldım aracı ama gerçekten verdiğim paranın hakkını fazlasıyla veriyor araç.Bu güne kadar hiçbir arıza ile sanayiye gitmedim.Benim beğenmediğim neredeyse hiçbir yönü yok bu kasa corollalarda 2 şey vardır eksi olarak birisi frenleri biraz zayıftır yani lastiklerin biraz aşınmış ise çabuk kızaklıyor diğeride altının yere çok yakın olmasıdır gerçi bi yönden yol tutuşunda artı sağlıyor bu ama asfalt haricinde bir şahin doğan gibi dağda taşta gitmek olmuyor




  • Boya tabii ki önemli bir sorun değil
    niye boyatıldığı önemli...

    Önceki otomobilim 1996 modeldi. ilkinde tavan hariç, ikincisinde tavan dahil boyandı,
    Motor kaputu değiştirildi.

    ve Rover 620Si otomobilimi 3 günde piyasa fiyatına sattım, çünkü alan kişi otomobilden anlıyordu. İçine sindi ve aldı. Tertemiz bir arabaydı.

    Motor kaputu değişik ama radyatör, farlar, tampon vs orjinal, çünkü motor kaputu üstten sürttü, ve ortadaki çıkıntıyı doğrultamadılar, kaput da değişti.
    başka da değişeni yok
    kaportada doğrultma sadece arka bagaj kaputunda var, tampon vs.de bir şey yok. küçük bir arkadan çarpma, plakaya denk geldi.

    İlk bakışta komple boyalı, ama inceleyince sorunsuz bir otomobil.

    Dediğim gibi niye boyandığı önemli.

    İki otomobilden bir otomobil yapabilen kaporta-boyacı tanıyorum ve bir müşterisi için birleştirdiği otomobili sahibi satarken yetkili servisten boyalı ama kazasız diye geçti... dikkatli olmak lazım...




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.