Şimdi Ara

Boya olunca niye fiyat düşer? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
27.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bizim millete özel olarak otomobil üreticileri opsiyonel arabanın astarını atacak öyle satacak boyasız indirimli 5000 tl mesela sonra istediğin kadar boyalı dersin için rahat zaten ben boyattım ohhhhh be
  • Konuda farklı bir yöne dikkatinizi çekmek istiyorum,

    Neden boyalı aracın fiyatı düşer diye tartıştık ve ortaya kazalı olma ihtimalinden dolayı fiyatı düşer diye bir sonuç çıkarttık.

    Peki ben yandan hasarlı aracıma aynı renkte olan hurda bir araçtan direk 2 kapı alıp taksam aracım orjinal mi olmuş olur?

    Yani ekspertiz yapan ustaların aracın kazalı olup olmadığını anlama yöntemleri sadece boya varmı yokmu diye bakmak mıdır? Kaza yapmamış araç boyalı olamaz mı? Veya kazalı araç boyasız olamaz mı?

    Birde bu açıdan değerlendirelim konuyu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Konuda farklı bir yöne dikkatinizi çekmek istiyorum,

    Neden boyalı aracın fiyatı düşer diye tartıştık ve ortaya kazalı olma ihtimalinden dolayı fiyatı düşer diye bir sonuç çıkarttık.

    Peki ben yandan hasarlı aracıma aynı renkte olan hurda bir araçtan direk 2 kapı alıp taksam aracım orjinal mi olmuş olur?

    Yani ekspertiz yapan ustaların aracın kazalı olup olmadığını anlama yöntemleri sadece boya varmı yokmu diye bakmak mıdır? Kaza yapmamış araç boyalı olamaz mı? Veya kazalı araç boyasız olamaz mı?

    Birde bu açıdan değerlendirelim konuyu


    Yanlış düşünüyorsunuz;

    Yandan darbede aracın şasesi de eğilir. Zaten şaseye hasar vermiyecek kadar hafif bir çarpma ise pek sorunda olmaz. Kapıları değiştirecek kadar büyük bir hasar oluşturuyorsa mutlaka şaseye de belirgin bir zarar vermiş olur.

    Şase tamir edilmek için ya çekiçlenir ya düzeltilir ya da kesilip yerine parça kaynaklanır. Bunlarda kendini belli ederler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: iGroN


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Konuda farklı bir yöne dikkatinizi çekmek istiyorum,

    Neden boyalı aracın fiyatı düşer diye tartıştık ve ortaya kazalı olma ihtimalinden dolayı fiyatı düşer diye bir sonuç çıkarttık.

    Peki ben yandan hasarlı aracıma aynı renkte olan hurda bir araçtan direk 2 kapı alıp taksam aracım orjinal mi olmuş olur?

    Yani ekspertiz yapan ustaların aracın kazalı olup olmadığını anlama yöntemleri sadece boya varmı yokmu diye bakmak mıdır? Kaza yapmamış araç boyalı olamaz mı? Veya kazalı araç boyasız olamaz mı?

    Birde bu açıdan değerlendirelim konuyu


    Yanlış düşünüyorsunuz;

    Yandan darbede aracın şasesi de eğilir. Zaten şaseye hasar vermiyecek kadar hafif bir çarpma ise pek sorunda olmaz. Kapıları değiştirecek kadar büyük bir hasar oluşturuyorsa mutlaka şaseye de belirgin bir zarar vermiş olur.

    Şase tamir edilmek için ya çekiçlenir ya düzeltilir ya da kesilip yerine parça kaynaklanır. Bunlarda kendini belli ederler.


    Marşpiyer, kenar iç plastikleri, taban halısı kaplamalarının altında kalan bir bölgeden bahsediyorsunuz. Ne görebilirsiniz? Marşpiyeri sürttüm boyattım kapılarım orjinal arabamda kaza yok. Hadi aksini ispat et

    Bu şekilde çok araç kazasız diye satılıyor dikkatinizi çekerim




  • Boya olunca neden fiyat düşer?

    Çünkü Türkiye Otomobil Piyasası amatör, yetkisiz ve tecrübesiz kişilerce şekillendirildiği için.

    Eskiden araba alırken otomobilden kim daha çok anlardı, ona götürürlerdi. Ustaya, taksiciye. Önceden acenta, showroom, yetkili servis gibi şeyler yoktu. Bursal mâmulü araçları satan "yetkili bayiler" Bulgaristan'da gördüğüm ve rafları boş, sadece konserve mantar satan marketler gibi garip yerlerdi.

    Otomobili kapsayan bir KURUM yoktu.

    Gerçi halen yok ama ufak tefek ilerlemeler var.

    Boya da lastik, yağ, hidrolik, rotil, körük, balata ve conta gibi ömürlü bir ürün. Solvent esaslıdır, zamanla solar, uçar, incelir. Boyanın üzerindeki vernik de keza öyle. Hava direnci, kum ve toz bulutu zımpara etkisi ile tabakayı inceltir. Ayrıca boya aracın dış kalkanı olduğundan zamanla temas durumlarında sürtünme yaşar ve moleküler katmanda zarar görür. Boya ve vernik zamanla çatlar, solar ve bu normaldir. Bakımla bu işlem geciktirilebilir fakat elbet bir zaman gelecek ve boya da artık yenilenme ihtiyacı duyacak.

    Avrupa'da, Almanya'da özellikle, aracı götürür, profesyonel bir yerde boyatır, parlatırsın, aracın değeri aniden artar. İş çünkü profesyonelce yapılmıştır. Türkiye'de bu meslek "pis" bir iş olarak görüldüğünden, okulu olmadığından ve çırak-kalfa-usta hiyerarşisi içerisinde dayakla başlayıp kavgayla bittiğinden özen, itina ve mesleki hassasiyetten ziyade ucuza mâl etme, müşteriden para sızdırma ve üstünkörü iş çıkarma gibi bir duruma dönüşmüş. Normalde bir araç boyama örnek olarak 2.500 TL iken "bu iş 500'e olur mu?" der ve ısrar ederseniz kaporta-boyacı da 500 TL'lik bir iş çıkartır ortaya. Kaliteli mi? Değil. Profesyonel mi? O da değil. Ne peki? Geçici, üstünkörü ve geçiştirme bir iş. Tam adı bunun "Satılana kadar" şeklindedir.

    Türkiye otomobil piyasası gerçekten de acemilerin elinde.

    Boyanmış bir araç neden alınmasın? Bu otomobil fabrikada boyanmıyor mu? Kazasız ve boyasız araç arayan acentaya gitmeli. Kazasız bir araç ikinci elde belki daha fazla para edebilir ama boyasız bir araç tam tersi daha az etmesi gerek. Boyalı bir araç satan sahibini tebrik etmek gerekir. Doğru yapılmışsa ve fabrika şartlarına uygunsa boyalı araç asla ve asla sorun teşkil etmez ve etmemelidir. Ucuz, üstünkörü ve basit boyanmışsa ondan uzak durmakta fayda var.

    Metalik boyası solmuş ve artık bırakın astarı, aracın sacı ortaya çıkmış DOĞAN SLX (kurşun yeşili miydi neydi, meşhur bir rengi vardı onun) pazara veya internete koyup ORJİNAL BOYA ve BOYA YOK (gerçekten de araçta BOYA YOK, çünkü boya kalmamış) diyen ve bununla övünenleri acilen Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine gitmelerini öneriyorum.

    Daha gitmemiz gereken çok yol var.

    Saygılarımla,

    Taner Göde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Boya olunca neden fiyat düşer?

    Çünkü Türkiye Otomobil Piyasası amatör, yetkisiz ve tecrübesiz kişilerce şekillendirildiği için.

    Eskiden araba alırken otomobilden kim daha çok anlardı, ona götürürlerdi. Ustaya, taksiciye. Önceden acenta, showroom, yetkili servis gibi şeyler yoktu. Bursal mâmulü araçları satan "yetkili bayiler" Bulgaristan'da gördüğüm ve rafları boş, sadece konserve mantar satan marketler gibi garip yerlerdi.

    Otomobili kapsayan bir KURUM yoktu.

    Gerçi halen yok ama ufak tefek ilerlemeler var.

    Boya da lastik, yağ, hidrolik, rotil, körük, balata ve conta gibi ömürlü bir ürün. Solvent esaslıdır, zamanla solar, uçar, incelir. Boyanın üzerindeki vernik de keza öyle. Hava direnci, kum ve toz bulutu zımpara etkisi ile tabakayı inceltir. Ayrıca boya aracın dış kalkanı olduğundan zamanla temas durumlarında sürtünme yaşar ve moleküler katmanda zarar görür. Boya ve vernik zamanla çatlar, solar ve bu normaldir. Bakımla bu işlem geciktirilebilir fakat elbet bir zaman gelecek ve boya da artık yenilenme ihtiyacı duyacak.

    Avrupa'da, Almanya'da özellikle, aracı götürür, profesyonel bir yerde boyatır, parlatırsın, aracın değeri aniden artar. İş çünkü profesyonelce yapılmıştır. Türkiye'de bu meslek "pis" bir iş olarak görüldüğünden, okulu olmadığından ve çırak-kalfa-usta hiyerarşisi içerisinde dayakla başlayıp kavgayla bittiğinden özen, itina ve mesleki hassasiyetten ziyade ucuza mâl etme, müşteriden para sızdırma ve üstünkörü iş çıkarma gibi bir duruma dönüşmüş. Normalde bir araç boyama örnek olarak 2.500 TL iken "bu iş 500'e olur mu?" der ve ısrar ederseniz kaporta-boyacı da 500 TL'lik bir iş çıkartır ortaya. Kaliteli mi? Değil. Profesyonel mi? O da değil. Ne peki? Geçici, üstünkörü ve geçiştirme bir iş. Tam adı bunun "Satılana kadar" şeklindedir.

    Türkiye otomobil piyasası gerçekten de acemilerin elinde.

    Boyanmış bir araç neden alınmasın? Bu otomobil fabrikada boyanmıyor mu? Kazasız ve boyasız araç arayan acentaya gitmeli. Kazasız bir araç ikinci elde belki daha fazla para edebilir ama boyasız bir araç tam tersi daha az etmesi gerek. Boyalı bir araç satan sahibini tebrik etmek gerekir. Doğru yapılmışsa ve fabrika şartlarına uygunsa boyalı araç asla ve asla sorun teşkil etmez ve etmemelidir. Ucuz, üstünkörü ve basit boyanmışsa ondan uzak durmakta fayda var.

    Metalik boyası solmuş ve artık bırakın astarı, aracın sacı ortaya çıkmış DOĞAN SLX (kurşun yeşili miydi neydi, meşhur bir rengi vardı onun) pazara veya internete koyup ORJİNAL BOYA ve BOYA YOK (gerçekten de araçta BOYA YOK, çünkü boya kalmamış) diyen ve bununla övünenleri acilen Ruh ve Sinir Hastalıkları Hastanesine gitmelerini öneriyorum.

    Daha gitmemiz gereken çok yol var.

    Saygılarımla,

    Taner Göde


    Güzel yorum,

    Özellikle ağlayan sanayi esnafını görünce hiç üzülmüyorum ve hepsine şu cümleleri söylüyorum.

    Oto sanayi diye tabir ettiğimiz mekanik atölyeleri kendi kendini bitiren bir sektör olma yolunda hızla ilerliyor. Kendisine bu millet keriz mi de kazıklanacağını daha fazla ödeyeceğini bile bile yetkili servise gider sorusunu soran esnaf sayısı çok azdır. Sanayideki tek amaç senin aracındaki sorunu gidermek değil cebindeki parayı en hızlı şekilde kapmak olduğu için bu sektör acemilerin değil üçkağıtçıların elinde artık. Özel servis adı altında hala bir şeyler yapmaya çalışanlar var ama onların da olanakları belli, bir çamurluk boyatman gerekir boyacı ile fiyatta anlaşırsın adam aracını fırına para vermemek için dükkanın içinde boyar vs. vs. vs. ondan sonra bu araç boyalı derler, araç boyalı değil ki yamalı.

    Çok iyi ustalar yok mu? tabiiki var ama çoğu çalışmak uğraşma istemiyor. Yap gönder parayı al yenisi gelsin mantığı ön plana çıkmış.




  • Boya konusu insanın canını aracı satarken acayip sıkıyor. Ben geçen sene opelimi sanayideki 2.el satışı da yapan opel parçacısına sattım. Adamlar anlaşmalı olduğy özel opel servisine götürdü aracı. Sadece ufak tefek kazaları olduğunu söyledim, boyalı yerlei söylemedim bakalım anlayabileceklermi diye. 2 tane usta aracın her yerine 15dk boyunca baktı. Bu aracın dediler işçiliği egemde yapılmış belli.. anlamakta bile zorluk çekiyorlar o derece.. neyse sağ kapı saçı değişik, sağ ön çamurluk değişik, arka bagaj boyalı ve tavan boyalı dediler.. sağ arka kapının da boyalı olduğunu ben söyledim :)) Sonuç olarak tavan boyasından tutturarak fiyat kırmaya çalıştılar ki tavanın boyanmasının nedeni çocuğa çarpma sonucu öncam birleşim yerinin bir bölgesindeki 1-1,5 cm kadarlık bölgenin yamulması sonucu oranın düzeltilmesi ve mecburan çekiç yediği için boya atılması olayıdır. Kapıyada yanyanken otobüs dokunmuştu, arka bagaja park halindeyken geri manevrası yapan sarhoşun tampon üstünden vurarak hafif bir göçme yaratması sonucu düzeltilmesiydi. Ve bunların hepsi yetkili serviste yapıldı, sadece ön çamurluğu özel serviste boyattım zamanım olmadığından dolayı. Onun dışında araç ilk elden. düşünün benim aracım sanki ağır kaza yemiş havası görüyor. Halbuki hepsi ufak ama öide bulandıran kazalar..22,5a vereceğim aracı acil para ihtiyacından mecburen 21.5a vermiştim ozaman. 2.el piyasası çok insafsız. Aracınızda 1 parça boya bile olsa pislik gözüyle bakılıyor. Ben şahsen babama 2.el s60 bakıyorum şuaralar. Dikkat ettiğim şey kaportasında boya ve değişim dışında ağır kazası olmaması. Resimlerini servis kayıtlarını görsem yine de alırım. Ama denildiği üzere piyasada yalancı şerefsiz çok! Bir de ben kaporta dışında km olayına bakıyorum. Maşallah mesela focus dizelin 2006-07 modelleri 100-130-150binde..!!! Bariz yalan! O kmleri çoğu 2 sene içinde yapıyor. en kandırmaca kmde beyler. Aman dikkat. Kaportayı bilmem ama mekanik daha fazla masraf açar alıcısına. çünkü kmsi oynanmış aracın parça değişim periyodları kaçıyor! Bir bakmışsın motoru eline almışın :) 2-3 lira pahalı olsun bildiğin yerden bildiğin arabayı almaya bak yada yetkili serviste muhakkak checkup yaptırın!




  • valla benımde aracımda komple boya cıkacak gıbı bır usta arkadasım sura bura boyalı demeye basladı baska bır usta hıc boya yok dedı :) kı cok tıtız bırıyımdr

    2.el degerını göz önune almasam komple ben boyatırım .Abı kapının önune koyuyorsun bırı kaputa oturur oburu anahtarla cızer baska bırı sıfır yanasır tamponu cızer vsvs .. bundan sonra araba alacak olursam 3 lıra ucuzunu alıp boyalısını alcam:) bakımına modıfıyesıne harcarım o parayı... nasıl olsa cızılıyor hıc kasmaya gerek yok kı zaten kız gıbı araba kalması ımkansız yıpranacak dısarıda kalıyor yola cıkıyoruz sonucta... uzun yola cıkın sonra ının bakın ön tampon ne hale gelmıs:) boyancak kı cıncık gıbı dursun ..pasta cılaya 300-500 vere vere bı hal olmaktansa boyansın mısler gıbı. BOYA takıntısı ılk araba alacak olanda olur:) sonrasında kendısı boyatır Kazam yok cok sukur surtmem de yok ama gel gorkı baskası surtuyor ya elını ya belını ya arabasını.. sıgarada ı ıcerım koltugada işerim benım arabam ıstedıgımı yaparım Almak ısteyen de bakar kondısyonuna durusuna begenırse alır kendısı ıstedıgı gıbı temızletır bıner ııcer sı.ar naparya yapar:) Ben arabamdan memnunum alıcısıyla uzun yola cıkayım 180 ı saatlerce basayım sonra desın bana bu arac boyalı :) gıdıyor mu Köpek gıbı gıdıyor Allah ıma şukur:) daha ne ısterım..

    komple boyalı cıkarsa da ıyı :) surtersem ıcım acımaz bende boyatırım..rütüş vs nereye kadar arkadaş:)




  • Boyalı araca aynı aracın boyasız fiyatını çekersen elbet fiyat kırmak da haklı. Yoksa gider boyasızını alır aynı paraya.

    Fakat tamponun boyalı olması, işçiliği itinalı yapılmış ve boyası orijinal ise bence önemli değil.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FreudeAmFahren -- 9 Eylül 2014; 3:43:35 >
  • Ben bu fotoğraftaki sebeplerden ötürü aracı tavan hariç komple boyattım. renginden dolayı bu boya parça boya da tutmuyor. araç sol arka çamurluk, sağ kapıdaki o sürtme, sol taraftaki sürtme, sol önce çamurluk ve kaputtaki boya yüzünden dalmaçyalı gibiydi. aslında araç temiz vede sadece sağ kapıdaki sürtme bana ait. soldaki sürtmeyi aldığım adamdan fiyat düşerek aldım. 98 binde 2004 model motoru tertemiz araç. aracım güzel gözüksün diye boya farkını kapatmak için boyattım.

    satarken sıkıntı çekicem ama yapcak bişi yok.
     Boya olunca niye fiyat düşer? Boya olunca niye fiyat düşer? Boya olunca niye fiyat düşer? Boya olunca niye fiyat düşer? Boya olunca niye fiyat düşer?




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.