Şimdi Ara

Boya olunca niye fiyat düşer? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
27.221
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Saçma sapan bir ikinci el sistemimiz var.

    Bunun oluşma sebebi galericilerdir. Boya, değişen kavramının bu kadar önemli olmasının sebebi onlardır. Normal satıcılardan farklı olarak araçlarında boya ve değişen olmadığını belirterek daha özenli kullanıldığına dikkat çekmek isteyerek satışlarını arttırmak istediler. O dönemlerde başarılı da oldular.

    Aracın motoru, yürüyeni bitik, içi leş olsun ama boya yoksa o araba satılır. Böyle saçma bir düzen işte.
  • en önemli sebebi bence şu:

    yürüyen aksam, motor, elektronik aksam gibi kısımlar daha teknik bilgi beceri isteyen konular olduğundan dolayı kimse bu konulardan giremiyor ve geriye sadece yoldan geçen herkesin yorum yapmasına açık kalan nokta olan "boya-değişen" kalıyor. kimse tutup "aracın motoruna nasıl baktın, hangi tip yağ kullandın, yakıtı nerden aldın, rot balans ayarlarını kaçbin km de bir yaptırdın, en son triger kayışı ne zaman değişti, veya boşluğu ne zaman kontrol edildi..vs" gibi sorular soramıyor çünkü 1=bu konuda bilgisi yok, 2-alacağı cevapların doğruluğundan emin değil. düşünsenize piyasada 40-50 bin km den beri yağını değiştirmeyen adamlar var, rot alansı lastik değişiminde gören araçlar var.

    düşünün şimdi böyle bir otomobilim var ve sorduğunuzda size "garantiden sonra bile bütün bakımlarını eksiksiz yaptırdım, yakıtı sürekli shellden-opetten..vs neyse aldım, her 5000 km de bir rot balans yaptırdım" dedim..şimdi söyleyin piyasada kaç kişi var bu dediklerimin doğruluğundan emin olabilecek?




  • fiyat kırma politikası o taş izleri olduktan sonra
    boyasız satsan boyatacağım nerden baksan 500 lira der indirim ister
    boyatsan boyalı araba 500 daha indir müdür derler


    en iyisi 500 fazla yaz şöyle böyle dedikleri anda direk 500 indir
  • sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..
  • Bizim 2.el mantığımız..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..


    Hayır o yüzden değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: burakkagan

    Aslında vatandaşa da haksızlık etmemek lazım. Pert araçları boyalı diye millete ittirmeye çalışan şerefsizlerle dolu piyasa.


    İyi de onun çaresi boyasız bulacam diye kastırmak değil ki...
    Boyasına baktıracağına kazasına baktır.
    Sonuçta pert aracı boyalı diye ittirmeye çalışan herif, karşısındakini saf ve acemi görürse boyasız diye de ittirmeye kalkabilir. Sanki alan kişi bir uzmana göstermeden boyasını anlayabilecek mi ki?!?

    Sonuçta boyasız bulduğunu zannetmek pert riskini ortadan kaldırmıyor. İlla ki uzman birisine kaza durumunu kontrol ettirmek gerekiyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..


    Niye tutmasın?..
    Ayakkabı boyasıyla mı boyuyorlar ki de tutmayacak?..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..


    Yanlış bilgi. Eğer öyle olsa sonradan boyanmış aracı anlayabilmek için ultrasonic boya ölçüm cihazı kullanmazsın, kaliteli bir işçilikle sonradan boyanan aracı ayırt edebilir misin bir bakışta?

    Tek fark fabrikada robot ile boyanan parçalarda daha ince bir boya katmanı vardır. Sonra elle atılan boya göz kararı olduğu için fabrikasyondan daha kalın bir tabaka olur. Bunuda ultrasonic ölçüm cihazı ile anlayabilirsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..


    Yanlış bilgi. Eğer öyle olsa sonradan boyanmış aracı anlayabilmek için ultrasonic boya ölçüm cihazı kullanmazsın, kaliteli bir işçilikle sonradan boyanan aracı ayırt edebilir misin bir bakışta?

    Tek fark fabrikada robot ile boyanan parçalarda daha ince bir boya katmanı vardır. Sonra elle atılan boya göz kararı olduğu için fabrikasyondan daha kalın bir tabaka olur. Bunuda ultrasonic ölçüm cihazı ile anlayabilirsin.


    geçen gün bir arkadaşıma araç almak için benim tanıdığım bir usta ya götürdük
    usta daha araca 10-15mt mesafeden yanına gelmeden araç tavan hariç boyalı dedi
    inceledikten sonra sonuç sadece kaput ve tavan boyasız dedi
    boya ne kadar iyi yapılırsa yapılsın iyi bir boya ustası cihaz olmadan da aracın boyanıp boyanmadığını anlar.




  • Durduk yere spor olsun diye kimse arabasının kapısını, kaputunu, bagajını, çamurluğunu ,kasasını bilmem neresini boyatmaz..Tek isitisna uzun yıllar kullanım sonucu boya solması , güneş yanığı olabilir...O durmlarda ise araba komple boyanır...Arabanın tamamı boyanır..Diğer parça boyalar o parçanın değişmiş, vurulmuş, ezilmiş, tamir görmüş olduğunu gösterir..Durum böyle böyle.. Ufak tefek çizik var diye kimse arabasının kapısını boyatmaz..Saygılarımla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: naczet24


    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: last_legant

    sonradan yapılan boya tutmaz sorun çıkarır o yüzden..


    Yanlış bilgi. Eğer öyle olsa sonradan boyanmış aracı anlayabilmek için ultrasonic boya ölçüm cihazı kullanmazsın, kaliteli bir işçilikle sonradan boyanan aracı ayırt edebilir misin bir bakışta?

    Tek fark fabrikada robot ile boyanan parçalarda daha ince bir boya katmanı vardır. Sonra elle atılan boya göz kararı olduğu için fabrikasyondan daha kalın bir tabaka olur. Bunuda ultrasonic ölçüm cihazı ile anlayabilirsin.


    geçen gün bir arkadaşıma araç almak için benim tanıdığım bir usta ya götürdük
    usta daha araca 10-15mt mesafeden yanına gelmeden araç tavan hariç boyalı dedi
    inceledikten sonra sonuç sadece kaput ve tavan boyasız dedi
    boya ne kadar iyi yapılırsa yapılsın iyi bir boya ustası cihaz olmadan da aracın boyanıp boyanmadığını anlar.


    İşçilik çok önemli burda, sonradan parça boya yapılacak bir araç için ilk önce orjinal boya koduna göre boyası hazırlanıp sonra aracın üzerindeki orjinal parçaların güneşten yaptığı solma miktarı mümkün olduğu kadar yeni boyaya uygulanırsa, boya fırında ve düşük basınçlı tabancayla işi bilen bir usta tarafından yapılır, iç kısımlardaki terason yerine metresi 5 TL. olan terason görünümlü bant çekilirse, bırak ilk bakışı boya ölçüm cihazı kullanmadan inceleyerek bile anlayamıyorlar bu yüzden ölçüm cihazı kullanmak en kolay ve garantili yöntem.




  • ükemizde ikinci el piyasası yalan dolan üzerine kurulduğu için haliyle insanlar temkinli davranıyor
    ve böyle boyalı badanalı araba tabiri ortaya çıktı
    bence ön tampon ve arka tamponun boyalı olması sorun değil.
  • bazıları neden tutmasın boya demişler. renk tonu tutmuyor. işte böyle harbi ustalar da 4-5 metre mesafeden bakar bakmaz şurası boyalı diyebiliyorlar. hatta geçenlerde buraya bir araç resmi koydular. 6-7 metre mesafeden kapılar çekmiş. renk tonu farkı barizdi. boyayı yapan rengi tutturamamış.

    kapılar, çamurluk filan boyalı olunca kabul edilebilir oluyor genellikle. kazası da yoksa eyvallah deniyor. ama kaput ve tavan boyalıysa; bakmaya bile gitmem. kim ne derse desin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Atmosphere -- 14 Eylül 2011; 12:00:15 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: KeN()


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Şu açıdan bak, hiç boya olmayanı ile az veya birkaç parça boyası olanın satış değeri aynı mı olmalı?

    A3 Almak istiyorsun ve fiyatlar şu şekilde; ilanlarda 4 tane a3 var.

    1. 50bin lira sağ kapısında minik çizikten dolayı sağ kapı boyalı
    2. 49bin lira sağ iki kapısı boyalı
    3. 52bin lira hiç boyası yok
    4. 46bin lira komple boyalı


    ortalama km birbirine yakın aynı model, işte sorunun cevabı bu şıklar


    Tamam da benim sordugum soru bu zaten ben diyorum ki simdi arac kaza yaparsa fiyat duser eyvallah dolayısıyla boya falan yapılır . Dikkat ederseniz burda boya sebebi kazadir belki yuruyen aksamda zarar gormus olabilir vs. vs. sonucta kaza noldugu belli olmaz ama şimdi soyle dusunun birisi geldi sag kapınızı cizdi ve arabanız metalik renkse buna gidip lokal boya yapmak olmaz cok sırıtır ve siz gidip komple kapıyı boyatiyorsunuz aynı tonda kaliteli bi işçilikle. Şimdi bu işlem üzerine niye araba 2 milyar değer kaybediyor?


    birde şöyle bakin diyelim ki sıfır araç alacaksiniz bayii nin eelindede son bi tane kalmış ve gemiden indirilirken yada showrooma sokarken kapida küçük bir çizik oluşmuş serviste boyatilmiş ve bunun bilgiside sizinle paylaşilmiş
    ...




  • Sırf boyalı olmasın diye komple güneş yanığı araba arayanlar tanıyorum
  • benim çevremde de var böyle güneş yanıklı araba arayanlar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111


    quote:

    Orijinalden alıntı: naczet24

    zaten değeri düşmesin diye araba boyatmayan tek millet biziz sanırım
    adam arabanın tavanı bagajı solmuş gitmiş renk kalmamış güneş yanığı her tarafı sırf orjınalliği bozulmasın diye boyatmıyo ne orjınalliği ise sac görünüyo nerdeyse
    ilginçtir bu araçlar orjınal adı altında cillop gibi boyanmış bi araçtan daha kıymetli oluyo alanların gözünde
    ulen zaten boyası atmış arabayı alınca boyatıcan kullanıcan niye fazla para veriyosun boşu boşuna üsütüne bide boya masrafı

    imzamdaki aracımı alırken servise dedimki boya takıntım yok
    şase sağlamsa değişen yoksa tmm dır ufak tefek boyalar önemli değil

    sadece marşbiyeller boyalı çıktı zaten aldıktan 3 gün sonra marşbiyeli kardeşim boydan boya çizdi gene boyanıcak sorun yok


    Aynen katılıyorum bu yoruma...

    +1 deniyor sanırım.


    +1 de benden

    araç alırken boya olması sadece benim açımdan fiyat kırmak içindir. Boyalı araç her zaman iyidir. Nedenmi? Boya ve cila aracın korunmasında en büyük etken. Kaportanın ömrünü uzatır, parlak olmasını sağlar. İleride size kaportayla ilgili sorun yaşatmaz araç.

    Yalnız.
    1- Motor bg olarak iyi olacak. Km düşürülmemiş olacak. Bakımlı olacak.
    2- Şasesinde oynama olmayacak.
    3- Takla atmamış olacak.

    Bunların dışında her türlü iş gelmiş olabilir aracın başına. Hepsi kabul edilebilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguz1


    quote:

    Orijinalden alıntı: hacker111


    quote:

    Orijinalden alıntı: naczet24

    zaten değeri düşmesin diye araba boyatmayan tek millet biziz sanırım
    adam arabanın tavanı bagajı solmuş gitmiş renk kalmamış güneş yanığı her tarafı sırf orjınalliği bozulmasın diye boyatmıyo ne orjınalliği ise sac görünüyo nerdeyse
    ilginçtir bu araçlar orjınal adı altında cillop gibi boyanmış bi araçtan daha kıymetli oluyo alanların gözünde
    ulen zaten boyası atmış arabayı alınca boyatıcan kullanıcan niye fazla para veriyosun boşu boşuna üsütüne bide boya masrafı

    imzamdaki aracımı alırken servise dedimki boya takıntım yok
    şase sağlamsa değişen yoksa tmm dır ufak tefek boyalar önemli değil

    sadece marşbiyeller boyalı çıktı zaten aldıktan 3 gün sonra marşbiyeli kardeşim boydan boya çizdi gene boyanıcak sorun yok


    Aynen katılıyorum bu yoruma...

    +1 deniyor sanırım.


    +1 de benden

    araç alırken boya olması sadece benim açımdan fiyat kırmak içindir. Boyalı araç her zaman iyidir. Nedenmi? Boya ve cila aracın korunmasında en büyük etken. Kaportanın ömrünü uzatır, parlak olmasını sağlar. İleride size kaportayla ilgili sorun yaşatmaz araç.

    Yalnız.
    1- Motor bg olarak iyi olacak. Km düşürülmemiş olacak. Bakımlı olacak.
    2- Şasesinde oynama olmayacak.
    3- Takla atmamış olacak.

    Bunların dışında her türlü iş gelmiş olabilir aracın başına. Hepsi kabul edilebilir.


    kesinlikle haklısın
    bende senin gibi düşünüyorum....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilyus


    quote:

    Orijinalden alıntı: KeN()


    quote:

    Orijinalden alıntı: Alfredo

    Şu açıdan bak, hiç boya olmayanı ile az veya birkaç parça boyası olanın satış değeri aynı mı olmalı?

    A3 Almak istiyorsun ve fiyatlar şu şekilde; ilanlarda 4 tane a3 var.

    1. 50bin lira sağ kapısında minik çizikten dolayı sağ kapı boyalı
    2. 49bin lira sağ iki kapısı boyalı
    3. 52bin lira hiç boyası yok
    4. 46bin lira komple boyalı


    ortalama km birbirine yakın aynı model, işte sorunun cevabı bu şıklar


    Tamam da benim sordugum soru bu zaten ben diyorum ki simdi arac kaza yaparsa fiyat duser eyvallah dolayısıyla boya falan yapılır . Dikkat ederseniz burda boya sebebi kazadir belki yuruyen aksamda zarar gormus olabilir vs. vs. sonucta kaza noldugu belli olmaz ama şimdi soyle dusunun birisi geldi sag kapınızı cizdi ve arabanız metalik renkse buna gidip lokal boya yapmak olmaz cok sırıtır ve siz gidip komple kapıyı boyatiyorsunuz aynı tonda kaliteli bi işçilikle. Şimdi bu işlem üzerine niye araba 2 milyar değer kaybediyor?


    birde şöyle bakin diyelim ki sıfır araç alacaksiniz bayii nin eelindede son bi tane kalmış ve gemiden indirilirken yada showrooma sokarken kapida küçük bir çizik oluşmuş serviste boyatilmiş ve bunun bilgiside sizinle paylaşilmiş
    ...


    ama bak bu ikisi cok farklı bir olay simdi birisi 4-5 sene kullanılmıs arac dolayısıyla bu uzun surede basa gelebilcek olaylar cizikler vs. vs. digeride daha fabrikadan yeni cikmiş gıcıl gıcıl ve dunyalar kadarda para bayıldıgınız sıfır bir araç.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.