Şimdi Ara

BRC Motor Sıcakken Zor Çalışıyor.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
10
Cevap
0
Favori
8.038
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Suan malatyadayım. 2010 focus bazan tek marşta calısmıyor. ama motor sıcakken yapıyor. saban tek marşda calıstı LPG ye gecti sonra bir yerde durdum. 5-10 dk sonra döndüğümde tek marjda çalışmıyor. 2. marşda gaza biraz basınca çalışıyor. Akü sağlam. acaba ne olabilir. 5 ay önce brc takıldı. malatya bayiniz kendisi takmadıgı için gaz ayarını yaparken dahi isteksizdi. Bir motor ustası lpg manifolta sızıyo ona baktır dedi. Ne yapmam gerekir? Teşekkürler



  • Merhaba, LPG manifolta sızıyorsa bunu sıcak soğuk farketmeksizin her ilk çalıştırmada yapar. Sıcak motorda geç çalışma sorunu genel olarak krank ve egzantirik sensörlerindeki arızalarda görünür, sıcakta sorun yaşandığı için lpg ile direkt olarak ilişkilendiremedim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, LPG manifolta sızıyorsa bunu sıcak soğuk farketmeksizin her ilk çalıştırmada yapar. Sıcak motorda geç çalışma sorunu genel olarak krank ve egzantirik sensörlerindeki arızalarda görünür, sıcakta sorun yaşandığı için lpg ile direkt olarak ilişkilendiremedim.

    pazartesi servise gideceğim. kesin direk LPG yüzünden diyecekler. ama benim derdim motor sıcakken. manifolta gaz sızsa motor soğukkende aynı sıkıntıyı yapar mı?
  • Servise gittiniz mi, sorun neydey miş? Benim aracımda da şu an aynı problem varda o yüzden sonucu merak ettim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alfaturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, LPG manifolta sızıyorsa bunu sıcak soğuk farketmeksizin her ilk çalıştırmada yapar. Sıcak motorda geç çalışma sorunu genel olarak krank ve egzantirik sensörlerindeki arızalarda görünür, sıcakta sorun yaşandığı için lpg ile direkt olarak ilişkilendiremedim.

    pazartesi servise gideceğim. kesin direk LPG yüzünden diyecekler. ama benim derdim motor sıcakken. manifolta gaz sızsa motor soğukkende aynı sıkıntıyı yapar mı?

    hocam ne dediler sorununuz için bilgilendirirseniz sevinirim.Bende de bazen yapıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _K_A_İ_N_

    quote:

    Orijinalden alıntı: alfaturk

    quote:

    Orijinalden alıntı: mscsi

    Merhaba, LPG manifolta sızıyorsa bunu sıcak soğuk farketmeksizin her ilk çalıştırmada yapar. Sıcak motorda geç çalışma sorunu genel olarak krank ve egzantirik sensörlerindeki arızalarda görünür, sıcakta sorun yaşandığı için lpg ile direkt olarak ilişkilendiremedim.

    pazartesi servise gideceğim. kesin direk LPG yüzünden diyecekler. ama benim derdim motor sıcakken. manifolta gaz sızsa motor soğukkende aynı sıkıntıyı yapar mı?

    hocam ne dediler sorununuz için bilgilendirirseniz sevinirim.Bende de bazen yapıyor.

    ford servisi gaz kelebeğine bakacagız dedi. Ama tırstım yeni arabanın nasıl gaz kelebeğine bakılır kirlenmemiştirki. BRC'nin başka servisine gittim tekrar ayar yaptılar ve çalışmama sıkıntıısı azaldı ama kimse kendine iş çıkarmak istemiyor. Manifolta gaz sızıyor dedim bakmadılar bile.




  • Merhabalar;
    Madem sizin arızanızı tesbit etmeye üşendiler;
    O halde Siz Bunu kendiniz test edebilirsiniz ben size kısaca izah etmeye çalışayım.
    Benim şahsi teşhisim boğaz kelebeği olamaz. Enjektör burada birinci Şüpheli Elemandır.
    o halde siz aracınızı kabin içindeki seçici anahtardan benzine geçireceksiniz daha sonra stop edip kaputu açınız. ve regülatör kolay yerde ise regülatörden filtreye giden gaz borusunu yerinden çıkarın regülatörde yer olarak zorluk varsa filtre giriş veya çıkış tan herhangi birinin hortumunu çıkartınız ve sarkıp sallanmasın diyede cırt kelepçe veya kablo ile sabit uygun bir yere bağlayınız bu yaptığınız işlemde gazı devreden çıkarmış oluyorsunuz.
    Testinizde benzinde yapılacak, aracı normal kullanın ve park edin 5- 10 dakika sonra tekrar marşa basın eğer hemen çalışırsa bu enjektörlerin gazı sızdırması dolayısı motoru karışım yaparak boğduğunu anlamış olacağız ve direk enjektör değişimini talep edebilirsiniz size kolay gelsin ..




  • merhabalar. bahsedilen sorun gaz kelebeği veya rolenti motorundan kaynaklanmıyor. büyük bir ihtimalle lpg enjektörlerinden biri veya birkaçı araç stop edildikten sonra emme manifoltuna sızıntı yapıyor. bu durum manifolt içerisinde karışım meydana getirerek aracınızın boğulmasına, yani motorun geç çalışmasına neden oluyor. Malatya yetkili servisinden bir takım enjektör ile bu durumun testini yapmasını isteyiniz. gerekirse benimle irtibata geçin ben o serviside arar size kolaylık sağlarım.
  • Merhaba.Konu açılalı 8 sene olduğunun farkında olduğumu bildirerek cevap veriyorum :) Aracınız sabah tek marşta çalışıyor, gün içerisinde yarım saat ve daha fazla süre ara verdikten sonraki çalışmasında ise marş süresi 5-6 saniyeyi geçiyorsa ve çalıştıktan sonra egsozdan benzin kokusuda geliyorsa lpg kitine ayar yapmışsınız ve "HOT START" tikini işaretlemişsinizdir, çalışma sıcaklığıda düşürülmüş olabilir. Aracınız ilk çalışmada otomatik olarak benzinde çalışacağından ve bu ayar yüzünden motor sıcakken marş yapmanızla birlikte benzinle birlikte manifolta lpg de vereceğinden araç boğularak geç çalışır. Düzeltmek için "HOT START" özelliğinin kapatılması lazım, çalışma sıcaklığı düşükse onuda 32-34 derecelere yükseltmek lazım. Başıma geldiği için buraya yazma gereği duydum, inşallah birilerine faydası olur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Sayhan18 -- 10 Ağustos 2020; 10:7:1 >
  • Buradaki en mantıklı cevabı vermişsiniz bencede.diger arkadaşlarin önerisi sabah tek marşta çalışma durumunu aciklayamiyor.lpg enjektörleri ile ilgili olsa sabah geç çalışır araç.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.