Şimdi Ara

Bronz baskı balata

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
22.682
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Sayın üyeler bronz baskı balata ile ilgili donanımhaber de bir yazı bulamadım bilgisi ilgisi olan arkadaşlar tecrübelerini aktarabilirmi

    Bronz baskı balatanın yakıta bir katkısı varmı (saki kullanımda)

    Son sürate etkisi varmı

    Ticari araçlarda (taksi, dolmuş, otobüs vb) faydası olurmu

    İstanbulda yapan varmı ve fiyat aralığı nedir

    Güçlendirilmemiş araçlarda kullanmak istesek hem uzun ömürlü olması için hemde yakıt tasarrufu için bu mümkünmü

    Bronz baskı balatayı kullanmak istediğim araç 2007 fiat doblo maxi 1,3 mjet 75 hp +powerbox (kimi zaman minimum kimi zaman maksimum da kullanıyorum maksimum a aldığım zaman dip gaz yaptığımda devir aniden yükseliyor sayın mehmet gazihan a sorduğumda tork fazla debriyaj kaçırıyor ayarını kıs demişti)

    2003 Magirus minibüs (Gebze harem hattında) minibüste kullanma amacım yakıttan tasarruf çok yakıyor km de 0,70 kuruş ile 0,80 kuruş her sene bir baskı balata değişiyor bazen şöför kullandığında 6 ay ile 9 ay geçmeden değişiyor

    Birde bu magirus duman atıyot bu zengin karışımdan olabilirmi? bunu dumanı kesmek mümkünmü torbo takılsa mesala

    Magirus'ü bilmeyenler için
    3770 cc motor
    80 bg
    230 nm tork
    boş ağırlığı 3,5 ton
    yolcu olduğunda tahmini 4 yada 4,5 ton

    Konu hakkında bilgisi olan yardımcı olabilirmi Teşekkürler.







  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Bronz Baskı Balata: Neden Farklıdır ve Ne İçin Kullanılır?

    Bronz baskı balata, otomobil fren sistemlerinde kullanılan bir tür balatadır. Geleneksel balatalardan farklı olarak, bronz baskı balataları bakır içeren bir malzemeden üretilir. Bu malzeme, balataya daha yüksek sürtünme katsayısı ve daha uzun ömür sağlar.

    Bronz Baskı Balatanın Farkı

    Bronz baskı balatalar, aşağıdaki özelliklerle geleneksel balatalardan ayrılır:

    • Yüksek Sürtünme Katsayısı: Bronz malzemesi, geleneksel balatalara göre daha yüksek sürtünme katsayısına sahiptir. Bu, daha kısa fren mesafesi ve gelişmiş fren performansı sağlar.
    • Uzun Ömür: Bronz baskı balataları, daha sert malzemeleri sayesinde geleneksel balatalara göre daha uzun ömürlüdür. Bu, parça değiştirme maliyetlerini ve araç bakımını azaltır.
    • Daha İyi Isı Dağılımı: Bronz, ısıyı dağıtmada iyi bir malzemedir. Bu, frenleme sırasında aşırı ısınmayı önleyerek balatanın performansını korur.

    Bronz Baskı Balatanın Kullanım Alanları

    Bronz baskı balataları, aşağıdakiler de dahil olmak üzere yüksek performanslı sürüş uygulamalarında yaygın olarak kullanılır:

    • Yarış Arabaları: Bronz baskı balataları, yarış arabalarında yüksek sürtünme ve uzun ömürleri nedeniyle tercih edilir.
    • Spor Arabalar: Spor arabalar, performanslı sürüş için optimize edilmiştir ve bronz baskı balataları daha kısa fren mesafeleri sağlar.
    • Ağır Vasıtalar: Ağır vasıtalar, Tofaş gibi, ağır yükleri taşımak için yüksek sürtünme katsayısına ve dayanıklılığa ihtiyaç duyar.

    Bronz baskı balataları, geleneksel balatalara göre daha yüksek performans ve dayanıklılık sunar. Performanslı sürüş uygulamaları veya ağır yük taşıyan araçlar için idealdirler.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • Mantıken yakıta ve son sürate etkisi olmaz.
  • Ankarada şahin bey varmış telefonda konuştumeğer aracınla drag yapacaksan tam bronz şehir için kullanacaksan yarı bronz(6 yaprak 3 bronz 3 normal balata) öneririm demişti kaçırma azalacağı için daha iyi ivvelenme olacağından yakıt kunusunda verim alırsın dedi ve uzun kullanımda aşınma az olacağından normal balataya göre yakkıtta tasarruf edersin dedi titreme olayını sordum yarı bronz olacağından ve baskıyıda güçlendireceğinden ilk başta çok az yapar bir zaman sonra eski balatan gibi kullanabilirsin dedi

    Sizce ???
  • koskoca forumda ılgısı olan bılgısı olan onuda gectım merak eden bıle yokmu yaw
    o zaman mangadan kaldı gerıye cevapsız sorular butun donanımhaber forum kullanıcılarına gelsın tesekkurler

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu baskı balata özel mi yaptırılıyor.
  • Usta magirusu atsan daha karli.Uygunsa sprinter vs araclara yonelebilirsin hem az yakar hem uzar.

    Ama soruya gelirsek magiruslara ozel bronz balata seti yok el emegi imal edilir ama sehirici surekli dur kalk yapan bir aracta kullanilamaz cok titreme olur arti aracin motoru zayif her kalkis eziyete donusur az yakalim derken sarsintisiz kalkmaz icin yuksek devirde kalkacaksiniz oda yakit tuketimini artiracak.Orjinal balatasindan daha kaliteli bir balata bulabilirseniz olabilir hem ayirmada kavramada sikinti olmaz hemde daha uzun sure gider.

    Duman atma olayina gelince zengin karisim olabilir enjektorlerin ayarlanmasi lazim gibi gorunuyor.Turbo meselesina gelinca hava sogutmali bir araca turbo cok sikinti yapar yapani gormedim olmaz demiyorum ama yakita bir faydasinin olcaigini dusunmuyorum mevcut haliyle.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: captainzed

    bu baskı balata özel mi yaptırılıyor.

    Evet özel yapılıyor senin baskı balatanı alıyor baltaları değiştiriyor baskını kuvetlendiriyor sonra takılıyor
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karasal TV

    Usta magirusu atsan daha karli.Uygunsa sprinter vs araclara yonelebilirsin hem az yakar hem uzar.

    Ama soruya gelirsek magiruslara ozel bronz balata seti yok el emegi imal edilir ama sehirici surekli dur kalk yapan bir aracta kullanilamaz cok titreme olur arti aracin motoru zayif her kalkis eziyete donusur az yakalim derken sarsintisiz kalkmaz icin yuksek devirde kalkacaksiniz oda yakit tuketimini artiracak.Orjinal balatasindan daha kaliteli bir balata bulabilirseniz olabilir hem ayirmada kavramada sikinti olmaz hemde daha uzun sure gider.

    Duman atma olayina gelince zengin karisim olabilir enjektorlerin ayarlanmasi lazim gibi gorunuyor.Turbo meselesina gelinca hava sogutmali bir araca turbo cok sikinti yapar yapani gormedim olmaz demiyorum ama yakita bir faydasinin olcaigini dusunmuyorum mevcut haliyle.

    Dayım sprinter aldı 115 bin tl birde iveco aldı 95 bin tl şu anda bunları alacak durumumuz olmadığından altarnetif yollara bakıyoruz en ucuju Peugeot j11 ama ondanda şase yok araç dayanmıyor alanlar maksimum 4 yıl olmaz diyorlar.

    Bronz balatayı 3 bronz 3 normal balata yaparız diyor şahin usta ilk 500 km den sonra titremeyi keseceğini ve araç yüklü durumarda kaçırma yapmayacagı için yakıtta tasarruf edeceğimi söyledi

    Turbo meselesine gelince yeni çıkan araçlar turbo beslemeli he neredeyse duman atmıyorlar turbo takarak aynı yakıtı daha verimli yanması ve 230 nm torku yükseltemezmi




  • Öyle custom bir balata çalışması olursa olabilir usta da garanti verirse denenebilir zaten ticari kullanıldığından deneme fırsatı daha iyi olur.Kulağa mantıklı geliyor.

    Turbo konusunda şahsen ben takan görmedim ama olabilir mi denenebilir ama sıkıntı sürekli araç hattatır ayda kaç gün yatarı var? yani birde arızada vs yolda kalacak sıkıntı çıkarabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Karasal TV

    Öyle custom bir balata çalışması olursa olabilir usta da garanti verirse denenebilir zaten ticari kullanıldığından deneme fırsatı daha iyi olur.Kulağa mantıklı geliyor.

    Turbo konusunda şahsen ben takan görmedim ama olabilir mi denenebilir ama sıkıntı sürekli araç hattatır ayda kaç gün yatarı var? yani birde arızada vs yolda kalacak sıkıntı çıkarabilir.

    Araç gebze harem haftada bir gün yatarı var gebzeden harem 55 60 km yaklaşık 1.30 dakika yatarı var her serviste günde yaklaşık 350 km yol yapıyor

    motor;
    3770 cc
    80bg
    230 nm tork
  • Bronz debriyaj balatasının pedaldaki kavrama alanı çok dar olur. KAvrama noktasında zor tutulur. Ya basacaksın Ya bırakacaksın ikisinin arasında titrer durursun.

    O yüzden gebze harem gibi E5 trafiğini soluyan bir ticaride şöförü terletir.

    Doblo daki 1.3 motorlara halihazırda kullandığım kendi imalatım bronzlar var. uzun ömürlü ve volandan yaylı olduğu için titretmezler.

    Yakıt tüketimini pek etkileyeceğini düşünmüyorum..
  • Teşekkürler Mehmet bey en kısa sürede sizi ziyaret etmeyi düşünüyorum bir kaç soru da var aklımda size sormak istediğim.
  • O eski Magirus'lara Turbo olmaz, motor aşırı hararet yapar. Tavsiye etmiyorum.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.