Şimdi Ara

Baskı balata değişimi sonrası dişli kutusu inlemesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (1 Mobil) - 3 Masaüstü1 Mobil
5 sn
13
Cevap
0
Favori
4.400
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Az rastlanır bir sorunum var. Forumda benzer bir konu bulamadım.

    96 model renault 19'u 7 yaşında aldım, 14 yıldır kullanıyorum. 105.000 km'de aldım, 250.000 km'ye getirdim. 10 yıl önce de baskı balata değiştirmiştim. Geçenlerde 2. kez değiştirttim. Bu işlem öncesi son yıllarda debriyaja basınca hafif bir tısss sesi geliyordu. Ustam önemsiz dedi, öyle kullandım. Bunun dışında vites kutusundan pek ses duymazdım. Sadece 1. viteste debriyaja basılı yokuş aşağı salarsam az bir ses gelirdi.

    Bu kez baskı balata değişirken şu parçalar değişti: Baskı balata seti, debriyaj teli, vites kutusu yağı. Ayrıca sağ aksta sorun varmış, aks pimi ve aks fiberi (el yazısını doğru okuyorsam) de değişmiş.

    Bu işlemin ardından arabada aşırı bir dişli sesi (vınlama, inleme) var. Araç yol alırken vınlama sesi motor sesini bastırıyor gibi. Araç boştayken ve debriyaja basılı değilken de ses geliyor. Debriyaja bastıkça azalıyor ve tam basınca kayboluyor. Bu da sesin dişli kutusundan geldiğini kanıtlıyor sanırım. 1. viteste yarım debriyajla yol aldığımda veya debriyajı bıraktığım halde örn. 15-20 km/sa hızda kontrollü giderken, hafif gaz vererek çekiş-yığılma arasında gidip gelme noktasında hafif çekiş veya hafif yığılma halinde bu vınlama sesi düzensiz geliyor; yani sürekli değil de birşey döndükçe artıp azalan şekilde, vın-vın-vın şeklinde. Bu özel durumda çekiş de saniyede 4-5 kez her vın ile gelip gidiyor. Yani motor-dişli arasında sürekli bir bağlanma yok, kesikli bir güç iletimi oluyor. Bu da sanırım ya balatanın ya da dişlilerin eş/paralel eksenli olamadığını gösteriyor çünkü dönen şeyin (balatadır, volandır, dişlidir, her neyse) bir yanı temas ediyor, bir yanı temas etmiyor o anda. Ayrıca 1'den 2'ye geçmek için (devir yüksekken) 1'den kurtardığımda ciiuuuuv şeklinde duyuyorum aynı vınlamayı. O sırada ayağım debriyajda olduğundan vınlama kesiliyor, 2'ye takınca yeniden başlıyor. Yani bu kez tekerlekler döndürüyor dişlileri.

    İşi yapan usta (10 yıldır arabamı gayet güzel tamir eden tecrübeli ustam) ne mi diyor? Bu yaştaki arabada bu ses normalmiş."Ama daha önce yoktu!?"; Yok daha önce balata ses yapıyormuş da onun sesinden ben bu sesleri duymuyormuşum, palavra tabi. Yılların kamyon şoförü komşum beni iyi bildiği bir ustaya götürdü. O da dişli kutusunun "inlediğini", bunun baskı balata değişimiyle bir ilgisinin olmadığını ve birşey yapılamayacağını, beni daha uzun süre götüreceğini söyledi. İyi de ilgisi yoksa neden öncesinde yoktu da şimdi var? Bal gibi ilgisi var bence. Usta son yıllarda işi çırağına yaptırıyor büyük oranda ve gerektiğinde müdahele ediyor sadece. Bu kez de öyle yaptı ve sanırım çırak gereğince toplayamadı işi ve bir yerler kastırıyor dişli milini vb. diye düşünüyorum. Bu konudan anlayanınız var mı? Ne düşünürsünüz?

    Bir de vites teli eski tele benzemiyor. Üzerinde orta yerinde metal bir tüp var. Eskisinde yoktu. Nette araştırdığımda bunun megane vites teline benzediğini görüyorum. Herhalde R19 teli bulamadı, onu taktı. Peki o tüp ne işe yarar? Muhtemelen yağlama için yağ haznesidir diye düşünüyorum. Bildiğimden değil, atıyorum, tutar belki :)Baskı balata değişimi sonrası dişli kutusu inlemesi Bu metal silindir sarsıntı halinde arabanın kaportasına çarparak çatırtı çıkarıyordu. Önce egzoz borusu gevşedi sandık, egzozcu araştırıp buldu bundan kaynaklandığını.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi evrenso -- 21 Mart 2017; 0:54:3 >







  • Aynı sorun bendede var kardeş.muhtemelen dişliler değişecek.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Debriyaja basınca kesiliyorsa yeni takılan baskı balatanın bilyesi bozuktur ondan ötüyodur. Bence ustanıza bilyeyi değiştirtin sorun düzelir.
  • az rastlanır bir durum değil aslında. bu km deki araçalrın şanzıman yağı değişince yeni yağa adepte olamıyor ve ses yapıyorlar. Değiştirmek yerine yağ eklenmesi gerekirdi. bunun bir çözümü var mı bilmiyorum. Ama aklıma şöyle birşey geliyor. Bor katkılı nano yağlar normal yağa göre daha küçük boyutta birim olarak. bu tip yağlar aşınan dişlilerin yüzeyini kaplayarak sesi kesebilir. Tabi bu teorik olarak. Balçıklaşarak şanzımanı vites geçmeyecek hale de getirebilir.

    Ya böyle kullanıcaksınız. Ya da şanzımanı gözden çıkarıp farklı yağ karışımları deneyeceksiniz. Yağ karışımları olmazsa zaten yeni şanzıman alırsınız veya dişli değişimine gidersiniz. Yalnız dişli değişiminde ses kesmenin garantisi yok.

    Şanzıman yağı değişimi ve ses sorunu diye google da aratın başlıkları inceleyin derim.
  • aksa bakım yapıldıysa sökerken şanzıman içindeki yağ boşalmış ustada yerine uygunsuz bir yağ koymuş olabilir, aracı daha kullanacaksanız şanzımanı indirip yıkatın (içini), yerine yetkili servisten orjinal yağ alıp koydurun
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Debriyaja basınca kesiliyorsa yeni takılan baskı balatanın bilyesi bozuktur ondan ötüyodur. Bence ustanıza bilyeyi değiştirtin sorun düzelir.

    Hocam ben baskı balata değişirken usta yağ iyi değil dedi ve alttan hepsini bosaltmisti.benim baskı balata sıfır daha.bilyasi nasıl bozuk olabilirki?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: die_caprio


    quote:

    Orijinalden alıntı: Brian O Conner

    Debriyaja basınca kesiliyorsa yeni takılan baskı balatanın bilyesi bozuktur ondan ötüyodur. Bence ustanıza bilyeyi değiştirtin sorun düzelir.

    Hocam ben baskı balata değişirken usta yağ iyi değil dedi ve alttan hepsini bosaltmisti.benim baskı balata sıfır daha.bilyasi nasıl bozuk olabilirki?

    Belki bilyeyi değiştirmemiş olabilir ustanız. Yada sıfır bilyede bir hata olabilir, yanlış takılmış olabilir. Tabi bunlar hep ihtimal.
  • ACİL BİLGİYE İHTİYACIM VAR BASKI BALATA DEĞİŞTİ 2 HAFTA SONRA ŞANZUMAN İLE MOTOR ARASINDAN SARI ŞANZUMAN YAĞI DAMLIYOR BU USTADAN MI KAYNAKLANMIŞ OLABİLİR NEDEN OLDU ANLAMADIM TEKRAR AÇACAĞIZ DEDİ ADAM
    Aracım seat cordoba 2006 dizel
  • Renault 19 orijinal şanzıman yagı sae 80 ep dir.
    Kaçağı yağ keçesinden yapiyordur. Aksı sökerken zarar görebilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tekrar söküldü tekrar şanzuman indi ve tekrar para ödedim. Aracın termostatın ordan baskı balatanın üstüne yağlı antifiz akmış ve şanzumana bağlı bir patça değişti ve balata tornaya gitti. Tekrar takıldı çook az bir iki damla gibi yağ akıyor.usta içinde kalan yağ sıkıntı yok dedi.ama debriyaj aşırı yumuşak ve kalkarken titreme ve zorlanma var.acaba alışma evresinde mi bilmiyorum ama canım çok sıkıldı bir ay içinde iki defa şanzuman indi bir ç ok şey değişti Usta nerdeyse asgari ücret maaş ödedim işciliğine.bu kalkışta zorlanma titreme ve debriyaj yumuşaklığı geçer mi.birde 1. Vitesten 2 ye geçerken araç çok hissediliyor vites geçişi. Ayrıca 3. Vitese atmakta zorlaşmış gibi geldi.arabadan soğudum son 3 ayda 6 bin masrafım oldu bir yardım edecek var mı

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yanlis bilmiyorsam baski balata degistiginde viteslerde kolay gecmesi lazim arti olarak debriyaj zaten cok yumusar normaldir sanziman takilirken acaba bir ayari mi bozuldu ya da duzeltemedi

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bendede baski degisimi sonrasi 1den2 ye gecerken zorlanma basladi ayrica ilk calismada ilk 5-10 km mesafede sanzimanda aglama mevcut sonra ses kesiliyor. Arabanin yasi var haliyle sanzimanda artik yorgun, eskisi gibi calismasi beklenemez ama ben yagida hatali koydum 75-80 fabrika degerleri ben 80-90 koydum ayrica havada asiri soguk bu faktorler birlesince vites gecisleri zorlasiyor. 1 ay sonra dogru yag degisimi yapip sesi ve vites gecislerini hallederim diye dusunuyorum. Ayrica arabadaki hidrolik yaginida mutlaka degistirin sanzimana dogrudan etkisi var son olarak yasi ve km si olan araclarda hatta yeni araclardada sanziman yagi degisimi sonrasi sesler baslar normaldir ama yagin kesinlikle
    degismesi gerekir asla omurluk degildir. Katki kullanin ve fabrika verilerine sadik kalin yag secerken ses yapma ihtimalini min. seviyeye indirirsiniz tabi sanzimaniz dagilmdaysa



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Nuvo' -- 23 Şubat 2019; 10:8:28 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Güncelleme:

    Eğer çekiş sorunu yaşıyorsanız ve ustanız biz şanzuman indirdik motora dokunmadık ki şeklinde saçma sapan şeyler söylüyorsa inanmayınız. Çekiş sorunu tamamen volantın yanlış taşlanmasından dolayı oluşuyor. Kesinlikle işin ehline taşlatınız volantı ve taşladıktan sonra kesinlikle zonlama yapılsın volanta. Eğer zonlama vs. nedir bilmeyen saçma sapan tornacıların eline düşerse volantınız geçmiş olsun. Tüm volant ve baskı balata değiştirmek zorunda kalırsınıız. Bu da size aracınızın markasına modeline göre 10.000 ₺'ye kadar mal olmakta. Kesinlikle ama kesinlikle volant taşlamayı bilmeyen saçma sapan tornacıların eline düşürmeyin araçlarınızı.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.