Şimdi Ara

baskı-balata yanması

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
10
Cevap
0
Favori
13.107
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2001 astra comfort aracıma baskı balata değiştirdim.çamura battık ve bayağı zorladık arabayı çıkartamadık.traktör marifeti ile oradan kurtulduk.yalnız zorlama sırasında motorun sol tarafından duman çıktı pis bir koku yayıldı.ustaya götürdüm baskı balata yanmış ama bişey yok zamanlada bu koku yok olur meraklanma dedi.şuan motoru biraz zorlarsam o koku tekrarlıyor,çekişte bi sorun yok forumlardan yaralanarak yaptığım testlerde başarılı ama yinede kafam karışık.böyle daha bir ay bille geçmeden baskı balata yakan arkadaşlar var mı varsa neler yaşadıklarını paylaşırlarsa sevinirim.teşekkürler.



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Baskı Balata Yanması: Nedenleri, Belirtileri ve Çözümleri

    Baskı balata, debriyaj sisteminin kritik bir bileşenidir ve aracınızın düzgün çalışmasını sağlar. Ancak, aşırı kullanım, sürüş alışkanlıkları veya mekanik sorunlar nedeniyle baskı balata yanabilir.

    Baskı Balata Yanması Nedenleri:

    • Ani kalkışlar ve duruşlar
    • Yüksek devirli sürüş
    • Aşırı yükleme
    • Debriyaja aşırı basma

    Baskı Balata Yanması Belirtileri:

    • Kayan debriyaj
    • Vites değiştirme zorluğu
    • Yanık kokusu
    • Vites küçültürken veya kaldırırken gürültü
    • Aracın sarsıntılı hareketi

    Baskı Balata Yanması Sonuçları:

    Baskı balata yanması, aracınızın performansını ve güvenliğini ciddi şekilde etkileyebilir. Baskı balata yanarsa aşağıdaki sonuçlarla karşılaşabilirsiniz:

    • Aracın hareket etmekte güçlük çekmesi
    • Viteslerin geçmesi veya takılması
    • Gelişmiş durma mesafesi
    • Aracınızın arızalanması ve yolda kalması

    Baskı Balata Yanması Çözümleri:

    Baskı balata yanması sorununu çözmek için şu adımları izleyebilirsiniz:

    • Debriyaj Sistemini İnceleyin: Bir tamirci, debriyaj sistemini inceleyebilir ve yanmış baskı balatasını tespit edebilir.
    • Baskı Balatasını Değiştirin: Yanmış baskı balatası, yeni bir balata ile değiştirilmelidir.
    • Diğer Bileşenleri İnceleyin: Debriyaj diski, baskı plakası ve salma yatağı gibi diğer bileşenler hasar açısından kontrol edilmelidir.
    • Sürüş Alışkanlıklarınızı Ayarlayın: Ani kalkışlardan ve duruşlardan kaçının, aşırı yüklemeden kaçının ve debriyaja gereksiz yere basmayın.

    Baskı balata yanması sorunu ciddi sonuçlar doğurabilir. Bu belirtilerden herhangi birini fark ederseniz, aracınızı bir tamirciye götürerek kontrol ettirmeniz önemlidir. Regular bakım ve uygun sürüş alışkanlıkları, baskı balata yanmasını önlemeye yardımcı olabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bence kafana takmana gerek zaten sorunların çoğu kafamıza takmaktan geliyor. Bende kafama takmaktan dolayı debriyajımı değiştirdim ama halbuki daha bitmemişti. bundan sonra kafama fazla takmıcam.
  • benim serçede de olmuştu çamurlu yolda çok zorladım koku fena halde gelmişti.Sordum zorlamadan dolayı olur dediler değiştirmedim.
  • Dün ben de Beşiktaş'ın Ihlamur Yıldız Caddesinde mesai bitim trafiğine takıldım!
    Bilen bilir, orada o eğimde arabaya dur kalk yaptırmaktan yoruldum sonunda bacaklarıma titreme girdi ve iki kere stop ettirdim aracı.
    İşin kötüsü el freni de o eğimde arabayı tutmayınca (el freni de iş görmezsek yandık!!!), bol bol yarım debriyaj yapmaktan sonunda arabaya hafif hafif yanık kokusu geldi!
    Hatta bir ara adamın biri dışarı çıktı duman kontrol ediyordu arabasında! Acaba duman bizden gitti de kendinden mi şühelendi?!
    Neticede o yokuşta arabamın bir yıllık debriyaj balata ömrünü tükettiğimi gördüm; belki de kalan son atımları tükettim!
    Ana yola çıkınca arabada hissedilir bir güç düşmesi de dikkatimi çekti...
    Sonuçta o yokuşa beni hiç bir güç o saatte bir daha sokamaz!




  • bu tür durumlara insan gıcık oluyor debriyaja hiç basmadığın kadar fazla basıp balatayı yiyor üzerine de kalkarken su niyetine yakıtı resmen içiyor,
  • Merak etme...Öyle hemen yanmaz bu.... Kaldı ki araba astra... sen gir yine o yokuşa....!
    quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s

    Dün ben de Beşiktaş'ın Ihlamur Yıldız Caddesinde mesai bitim trafiğine takıldım!
    Bilen bilir, orada o eğimde arabaya dur kalk yaptırmaktan yoruldum sonunda bacaklarıma titreme girdi ve iki kere stop ettirdim aracı.
    İşin kötüsü el freni de o eğimde arabayı tutmayınca (el freni de iş görmezsek yandık!!!), bol bol yarım debriyaj yapmaktan sonunda arabaya hafif hafif yanık kokusu geldi!
    Hatta bir ara adamın biri dışarı çıktı duman kontrol ediyordu arabasında! Acaba duman bizden gitti de kendinden mi şühelendi?!
    Neticede o yokuşta arabamın bir yıllık debriyaj balata ömrünü tükettiğimi gördüm; belki de kalan son atımları tükettim!
    Ana yola çıkınca arabada hissedilir bir güç düşmesi de dikkatimi çekti...
    Sonuçta o yokuşa beni hiç bir güç o saatte bir daha sokamaz!




  • quote:

    Orjinalden alıntı: selotus5

    Merak etme...Öyle hemen yanmaz bu.... Kaldı ki araba astra... sen gir yine o yokuşa....!
    quote:

    Orjinalden alıntı: engineer97s

    Dün ben de Beşiktaş'ın Ihlamur Yıldız Caddesinde mesai bitim trafiğine takıldım!
    Bilen bilir, orada o eğimde arabaya dur kalk yaptırmaktan yoruldum sonunda bacaklarıma titreme girdi ve iki kere stop ettirdim aracı.
    İşin kötüsü el freni de o eğimde arabayı tutmayınca (el freni de iş görmezsek yandık!!!), bol bol yarım debriyaj yapmaktan sonunda arabaya hafif hafif yanık kokusu geldi!
    Hatta bir ara adamın biri dışarı çıktı duman kontrol ediyordu arabasında! Acaba duman bizden gitti de kendinden mi şühelendi?!
    Neticede o yokuşta arabamın bir yıllık debriyaj balata ömrünü tükettiğimi gördüm; belki de kalan son atımları tükettim!
    Ana yola çıkınca arabada hissedilir bir güç düşmesi de dikkatimi çekti...
    Sonuçta o yokuşa beni hiç bir güç o saatte bir daha sokamaz!





    aynen

    zaten baskı balata bir süre sonra aşırı sıyırmadan ısınınca şişiyor. öyle olunca da kaçırmaya başlıyor, soğuyana kadar. aynı fren balataları gibi. soğuyunca düzelir.




  • Hergün o yokuşa arabayı vuranlar ne yapıyor acaba?
  • Can sıkacak birşey yok.
  • Bende araç ile burdan iner dedim ve indim...

    İnmez olaydım.

    Geri çıkamadım.

    Her yolu denedim yok yok yok..

    Geri gitmeyi denedim, sadece 1 defa denedim. O sırada bir koku bir duman.

    İlk başta viteslere girmeyecek gibi oldu.. 2 dk sonra düzeldi.

    Belki 5-6 defa 1 viteste denedim. Ne koku ne birşey.

    Geride 1 defada niye böyle oldu anlamadım.

    Diğer araçta Clio 1.4 motor, buda.. diğerindede aynı durum vardı, geri park etmek için hafif zorlasan koku yapıyordu.

    Neden geride bunu yaptı.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.