Şimdi Ara

Arabada antifriz sonrası eksiltilme , motor arıza ışığı , rölanti düzensizliği , devi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
12.953
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar Selamünaleykum.

    Aracım Lada Vega 2005 1.5 16V LPGli.

    Aracıma antifriz ekledim ve sanırım bundan önce antifriz kullanılmamış araçta. İlk aracımız olduğu için bilgisiziz ve eski araçlara antifriz koyunca su eksiltme problemi olduğunu okumuştum. Tabi su eksiltmeye başladıktan sonra.

    Aracıma kırmızı antifriz eklemiştim ve araç çalıştıktan sonra böyle bi titreme sesine benzer değişik bir ses geliyordu. Bir müddet kullandıktan sonra su kabını kontor ettim. Su yarıya inmişti , ardından da kabin içinde kum taneciklerine benzer şeyler vardı ve su çok kötü korkuyordu. Kum taneleri o kadar çok birikmişti ki en alta bağlı olan borunun olduğu yere yaklaşmıştı.

    Antifirz koyduktan sonra aracın suyunun döndüğü yerleri temizlediğini okumuştum bir usta da öyle demişti bana. Sonra kabı oradan çıkartıp komple temizledim içini kumları felan. Tekrar koydum su ve antifriz(ama bu sefer az miktar koymuştum su eksiltirse diye tekrar)kabı temizlendikten sonra.

    Birde aracımda su kaynatma sorunu yok radyatör müşürü takılı yazlık. Kışlık taktıramıyorum maddi durumdan dolayı şuanlık. 88 de açıp 62 de kapatıyor. Ama birde aracın termostatı değişti. Değişmeden önce kolay soğuyordu sıcak havalarda. Şimdi ise surekli , 90 derecede sabit kalıyor ama surekli fan çalışıyor.

    Aracın suyunun nereden eksildiğini bulmaya çalıştım boruları vs. Hep kontrol ettim. Suyun nereden eksildiğini buldum. Aracın motoruna yuvarlak şeyler var fazla anlamıyorum sanırım contaların olduğu yer. Oradan delik gibi birşey var onlardan akıyor su. Yan yana 3-4 tane delik olan şeylerden akıyor. Antifirizden önce şu eksitme sorunu yoktu. Birde araba dururkende su eksiltiliyor ama az miktarda. Bu yüzden antifirz eklemiyorum.

    İnternetten araştırdım sanırım şu 3 sebepten birisi ;
    1- conta yanması
    2- devridaim pompası
    3- motor bloğu çatlağı

    Maddi anlamda şuanda çok kısıtlı olduğumdan aracı ustaya götüremiyorum. Sorunun ne olduğunu da tam bilemiyorum. İnşaallah motor bloğu çatlağı değildir.


    Motor arıza ışığı yanıyor birde. Küçük bir obd 2 cihazı almıştım onla bağlanıp baktığımda katalizör , oksijen sensoru ve ovaperaktif sistem hatası vardı. Yani bunlarda incomplate yazıyordu sarı renk ile.

    Arıza kodu olarak "alt düzen hatası C2402" hatasını veriyor birde. Dtc leri sildiğimde ise çok kısa bir süre sonra tekrar arıza ışığı yanıyor. Koda internetten baktım ama ne olduğunu anlayamadım.

    Şuanda aracın soğutma suyu rengi böyle biraz koyu gibi ve çok kötü kokuyor. Bir yerde de eğer conta yanması olduysa su ile yağın karıştığını ve suyun biraz balçık gibi olduğunu okudum. Ama suya dokundum pek anlamadım.


    Araçta birde rölanti düzensizliği var sanırım boğaz gaz kelebeği denen şeyin temizlenmesi gerekiyormuş bu konuda da pek bilgim yok.

    Araçta ne bosta ne de giderken devir kesici devreye girmiyor hiçbir şekilde. Baskı balata değişiminden sonra oldu bu. Tevzii makarası ile alakalı olduğunu okumuştum.değiştiren ustaya sorduğumda arabanın beyni ile ilgili birşey baskı balata ile ilgisi yok felan demişti.



    Arkadaşlar çok uzun oldu biliyorum yardımcı olabilirsiniz çok sevinirim. Müsait bir zamanımda da fotoğraf ekleyeceğim..
    Arabada antifriz sonrası eksiltilme , motor arıza ışığı , rölanti düzensizliği , devi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi -kingrider- -- 16 Kasım 2016; 0:59:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • yıllardır sudan dolayı oluşan paslar,ilk antifrizde çözüldü.kum yada ona benzer çamurumsu şeylerde sudaki pas,tortular v.s şeylerin karışımı.ekslitme sebebide gene antifrizden dolayı,hortumlarda,kalorifer peteginde oluşan kaçaklardan dolayı.sürekli su kullanıldığından dolayı oluşan pas,aslında bir nevi kaçak önleyici görevi görüyor.ilk antifrizde de o paslar eriyip kaçak oluşturuyor.
  • anka0658 kullanıcısına yanıt
    Öncelikle cevap yazdığınız için çok teşekkür ederim.

    Radyatörden su kaçağı vardı önceden onu değiştirmiştim suanda radyatörde su kaçağı yok gibi. Ama dediğim gibi hocam o böyle yuvarlak yuvarlak yan yana 3-4 tane olan şeyler var onların içinden geliyor su az az geliyor ama. 1-2 günde hiç kullanmasam dahi suyu bitiriyor. Bide hocam suya dokundum tekrar soğutma suyu kabı fotoğrafını koydum hocam birde bakabilirsiniz. Sanki rengi biraz farklı gibi birde tekrardan baktım suya ama sanki böyle biraz daha yağ gibi geldi yâni yapışkan gibiydi. Fazla maliyet çıkarır mı hocam birde kış geldi kar yağmaya başlarsa arabayı kullanamam diye korkuyorum antifriz olmadığından dolayı :(

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Suya yag karistiriyo olabilir.fotodan pek teshis yapmak dogru olmayabilir.gece sene aracimda benzer sikinti yasamistim.asiri su ekslitiyordu.b enim sorun conta yanmasindan olmustu.hortumlarda kelepce yerlerinde kacak varmi,devirdaimi kontrol ettirin.once suyun neden ekslidiginin tespitini yaptirin.o camur gibi goru dedigim gibi antifrizin eski kiri pasi sokmesinden olusabiyor.eger imkaniniz varsa,sanayide ustalarda bir alet var.aracin genlesme kabindan basincli hava tutuyorlar.kacak nerdeyse tespiti yapiyorlar kolayca.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anka0658 kullanıcısına yanıt
    Çok teşekkür ederim hocam en yakın zamanda ustaya götüreceğim hayırlı akşamlar.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • radyatörün altındaki boşaltma vanasını aç, üst girişten de hortumla su tut ve bu şekilde motoru çalıştır, bu şekilde öncelikle sistemi olabildiğince temizle

    daha sonra vanayı kapat ve antifrizle doldur, bir süre daha kullan ve kontrol et, yine bu şekilde balçık kıvamında bir hal alırsa tekrar yap, tabi eğer karışan yağ ise bu çözüm olmayacaktır ama yağ olmadığını varsayıyorum

    ayrıca antifriz dışında başka birşey koymaya kalkma, zarar verir



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi KaSaTuRa. -- 16 Kasım 2016; 2:22:28 >
  • motor tahliye tapalarından su kaçıyor araçın .Yağ yakma conta yakma gibi bir durum umarım yoktur.Tortuda büyük ihtimalle pasdan dolayı.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • debroglienindalgaboyu D kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam.

    Motor tahliye tapaları hocam tam olarak ne işe yarıyor ve yaptırmam bana çok maliyetli olur mu ? Bir tane ustaya sorduğumda blokta çatlak olabilir gormeden birşey diyemem demişti. Blokta çatlak yoktur umarım çünkü sanırım çok maliyetli bir iş. Ama antifirz koyduktan sonra olduğu için blok çatlak degildir diye dusunuyorum. Hocam suya dokundum da belki de antifrizin etkilerinden dolayı yani o pası felan soktuğu için biraz yapışkan gibi geldi bana. Ya contadan dolayı ya da antifriz sanırım.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -kingrider-

    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam.

    Motor tahliye tapaları hocam tam olarak ne işe yarıyor ve yaptırmam bana çok maliyetli olur mu ? Bir tane ustaya sorduğumda blokta çatlak olabilir gormeden birşey diyemem demişti. Blokta çatlak yoktur umarım çünkü sanırım çok maliyetli bir iş. Ama antifirz koyduktan sonra olduğu için blok çatlak degildir diye dusunuyorum. Hocam suya dokundum da belki de antifrizin etkilerinden dolayı yani o pası felan soktuğu için biraz yapışkan gibi geldi bana. Ya contadan dolayı ya da antifriz sanırım.

    Blokta çatlak yok kafan rahat olsun.Tapalar kışın antifiriz konulmadığı zaman su donarken genişleyeçeği için bu tapalar atar ve motoru korur.Tapa değişimi ve radyatör temizliği hortum kontrölü işçilik+malzeme 250tl gibi bir fiyat tutar.Motor bloğu çatlak olabilir diyen ustanı değiştir.




  • ağzımdan aldın zaten tapa olmadığı için atıyor oradan suyu... suda yağ yok olsa çamur gibi olurdu...
  • debroglienindalgaboyu D kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam çok teşekkür ederim. Musait bir zamanımda farklı bir ustaya götüreceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • sissil S kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkür ederim. Müsait bir zamanda ustaya götüreceğim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Bir de eski araçlara kırmızı, turuncu pembe antifriz konmamalı bunlar asidik antifirizler. Sizin eski tip mavi koymanız gerekiyordu.
  • AntiFANBOY A kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam.

    Ben antifriz almadan önce araştırmıştım en iyi antifriz hangisi diye renk olarak. Kırmızı yazıyordu çoğu yerde bende bir sitede ucuza bulmuştum almıştım. Tabi böyle olacağını bilseydim mavi alırdım hocam. Artık ustaya götüreceğim mecbur inşaallah fazla masraf çıkmaz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • -kingrider- kullanıcısına yanıt
    arkadaşım aynı araçtan bende var. 16 valfler kolay kolay conta yakmaz 500 bin yapan bu motorla. contanın yanık olması son ihtimal. uzun süre antifiriz konulmadıysa bütün pasları tortuları sökmüş. tıpalardan kaçırdığını görüyorsan sevinmelisin. ayrıca ucuz antifirizlerden mutlaka kaçınmalısın. castrol yada PO nun mavi antifirizini kullan ama saf olmasın yarı yarıya su olsun.
    detaylı bilgi istersen pm yazabilirsin.
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Anladım hocam teşekkür ederim.

    Antifiriz yarı su yarı antifirz olarak koymuştum. Tıpalardan kacirmasi antifirz koyduğum için diymi hocam. Birde hepsinden kaçırıyor gorebildigim kadarıyla.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • en büyük hatayı kırmızı antifiriz koyarak yapmıssın hocam. bu araca yeşil litresi 10 liralık antifirizlerden koyman gerekirdi neyse.

    bimde 1.5 liraya 2 litre por çöz al ve alttan radyatörten motora giden hortumu sök yada vanayı aç. %50 suyla radyatöre bas.

    blok tıpalarındada su kaçırabilir.bu ihtimalide göz önüdne bulundur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi atrix1212 -- 17 Kasım 2016; 17:31:12 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: -kingrider-

    Anladım hocam teşekkür ederim.

    Antifiriz yarı su yarı antifirz olarak koymuştum. Tıpalardan kacirmasi antifirz koyduğum için diymi hocam. Birde hepsinden kaçırıyor gorebildigim kadarıyla.

    Evet uzun zaman sonra antifiriz koyulduğu için, yapısı itibariyle de asitli bi sıvı olduğu için ne varsa sökmüş. Eğer radyatörlerine güveniyorsan porçöz değil de ufak pakette limon tuzu atıp birkaç gün birkaç defa da su yollarını komple temizleyebilirsin. Rölanti sorununa gelince gaz kelebek gövdesine temizlik gerekebilir yada kelebek gövdesindeki sensörlerde sıkıntı olabilir.
    Son olarak facebook da lada garage grubumuz var oraya da gelirseniz sorununuza çare buluruz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • anaconda41 kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam.

    Facebook hesabım yok kardeşimin hesabı üzerinden grubunuza katılırım. Radyatör yeni hocam daha birkaç aylık. Sanırım onda pislik vs. Yoktur diye düşünüyorum. Hala da kum gibi şeyler gelmeye devam ediyor ve suyun kokusu kötü yine. Sanırım tam temizlenmedi içi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    Cevap verdiğiniz için teşekkür ederim hocam.

    Blok tıpaları su kaçırıyor hocam. Sanırım o yuvarlak şeyler var 3-4 tane yan yana onlardan su geliyor. Yani o dediğimizi yapsam sanırım birşey kaybetmem çünkü tıpalardan su geliyor.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.