Merhaba arkadaşlar. 2012 E90 3.20 d 184 PS 133 bin km deki aracımın turbosunda yağ terlemesi olduğunu dün farkettim. Araçta yağ yakma eksiltme kesinlikle yok. Çekişten düşme yok. Yağ çubuğu Max çizgisinin yarım cm üzerinde. Yağda köpürme kalınlaşma yanık kokusu yok. İntercooler giriş hortumunun boğazında çok az bir çamur kıvamında yağ gördüm. Esas kafama takılan turbonun ortasında yağlama tertibatının bulunduğu bölgedeki yağ izleri. Turbodan İntercooler a giden borunun da turbo çıkış kısmında biraz yağlanma mevcut. Sabah soğuk motora gaz verince gelen hafif ıslık haricinde kesinlikle turbodan ses gelmiyor. İntercooler a giden boru. İntercooler girişi. İntercooler çıkışı. Aracı gereksiz sıkıştıran bir insan değilim haftada 1-2 gün Max 5 dk devirli kullanırım dpf ısınsın diye onun haricinde zaten otomatik araç normal bir devir aralığında kullanırım. Yağ değişimi 4 bin km önce yapıldı. 20 bin kmdir bende. Önceki yağ değişimi 12 bin km önce yetkili serviste yapıldı. Öncesinde nasıl kullanıldığını maalesef bilemiyorum. Bu konuda tecrübesi olan arkadaşlara sorum turbonun acil tamiri gerekir mi yoksa ses yapana kadar beklemeli miyim? Arızanın ilerlediğini anlayabilmem için takip etmem gereken belirtiler neler? Yakında ustaya göstereceğim fakat sizin de tecrübeniz önemli benim için. Şimdiden teşekkürler. < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi seyitilbas -- 27 Mart 2021; 17:30:23 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Turbo Terlemesi Hakkında
Turbo terlemesi, turboşarjlı araçlarda görülen yaygın bir sorundur. Turboşarj, aracın motoruna daha fazla hava itmek ve böylece daha fazla güç üretmek için kullanılan bir cihazdır. Turbo terlemesi, turboşarjda bir sızıntı meydana geldiğinde ve yağ sızdığında ortaya çıkar.
Turbo Terlemesinin Nedenleri
- Turbo Hortumunda Terleme: Turbo hortumu, turboşarjı motora bağlayan hortumdur. Bu hortumda bir çatlak veya delik varsa, yağ sızabilir ve terlemeye neden olabilir.
- Turbo Hortumu Bağlantılarında Terleme: Turbo hortumu, kelepçeler veya cıvatalar kullanılarak turboşarja ve motora bağlanır. Bu bağlantılarda gevşeme veya hasar, yağ sızıntısına ve terlemeye yol açabilir.
- Turboşarj Contalarında Terleme: Turboşarjın kendisinde contalar bulunur. Bu contalar zamanla aşınabilir veya hasar görebilir ve yağ sızıntısına neden olabilir.
- Turboşarj Yataklarında Terleme: Turboşarj yatakları, turboşarjın dönmesine izin verir. Bu yataklarda aşınma veya hasar, yağ sızıntısına ve terlemeye neden olabilir.
Turbo Terlemesinin Belirtileri
Turbo terlemesinin en belirgin belirtisi, egzoz sisteminden gelen mavi veya siyah dumanın görülmesidir. Ayrıca, yağ seviyesinde azalma, motor performansında düşüş ve turboşarj gürültüsünde artış gibi belirtiler de görebilirsiniz.
Turbo Terlemesinin Çözümü
Turbo terlemesi, aracın performansını ve güvenilirliğini olumsuz yönde etkileyebilecek ciddi bir sorundur. Turbo terlemesi tespit edilirse, sorunun kaynağının belirlenerek derhal onarılması önemlidir. Onarım genellikle sızdıran parçanın değiştirilmesini veya turboşarjda contaların yenilenmesini içerir.