Şimdi Ara

Motor Soğukken Gaza basmak araca zarar verirmi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir (3 Mobil) - 1 Masaüstü3 Mobil
5 sn
15
Cevap
0
Favori
32.690
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • 2 gündür çalıştırmamıştım arabayı biraz önce çalıştırdım 15-20 saniye bekledim sonra gaza geldim biraz gaz verdim ardından kökledim 1-2 saniye sonra bıraktım rölantide 20-25 saniye sonra arabayı kapattım nette biraz okudum turbo türbinlerine zarar verirmiş yani ben zararmı verdim arabaya sormak istedim ? bu arada araba 2005 megane 1.5 dci



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Motor Soğukken Gaza Basmak Araca Zarar Verir mi?

    Motor soğukken gaza basmak, yaygın bir tartışma konusudur. Bazıları bunun motora zarar verebileceğine inanırken, diğerleri bu iddiayı çürütmektedir.

    Motor Soğukken Gaza Basmanın Potansiyel Zararları

    • Aşırı Sürtünme: Motor soğukken, yağlayıcı henüz tüm hareketli parçaları kaplamaz. Bu durum, aşırı sürtünmeye ve aşınmaya neden olabilir.
    • Yakıt İsrafı: Soğuk motorlar etkili bir şekilde yanmaz ve bu da yakıt israfına yol açar.
    • Egzoz Emisyonlarının Artması: Yanma işlemi tam olarak gerçekleşmediğinden, soğuk motorlar daha fazla zararlı emisyon yayar.

    Motor Soğukken Gaza Basmanın Mümkün Faydaları

    Bazı uzmanlar, motor soğukken hafifçe gaza basmanın bazı faydaları olabileceğini öne sürmektedir:

    • Hızlı Isınma: Yavaşça gaza basmak, soğutma sıvısının ve yağın daha hızlı dolaşmasına yardımcı olabilir, bu da motorun daha hızlı ısınmasını sağlar.
    • Katalitik Konvertörün Etkinleştirilmesi: Katalitik konvertör, zararlı emisyonları azaltmak için tasarlanmıştır. Hafifçe gaza basmak, katalitik konvertörün daha hızlı ısınmasını ve çalışmasını sağlar.

    Sonuç

    Motor soğukken gaza basmanın araç için ciddi zararlı olup olmadığı konusunda net bir fikir birliği yoktur. Bununla birlikte, aşırı gaza basmanın potansiyel riskleri nedeniyle, motor ısınana kadar sabırlı davranmak en iyisidir. Motorun ısınmasına izin vermek için kısa bir mesafe yavaşça sürmek veya rölantide çalıştırmak daha güvenli ve aracın uzun vadeli sağlığı için faydalıdır.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • bir kereden bişey olmaz, alışkanlık haline getirirsen turboyu eline alırsın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    2 gündür çalıştırmamıştım arabayı biraz önce çalıştırdım 15-20 saniye bekledim sonra gaza geldim biraz gaz verdim ardından kökledim 1-2 saniye sonra bıraktım rölantide 20-25 saniye sonra arabayı kapattım nette biraz okudum turbo türbinlerine zarar verirmiş yani ben zararmı verdim arabaya sormak istedim ? bu arada araba 2005 megane 1.5 dci

    turboya zarar vermeden ziyade böyle atraksiyonlar turbonun ömrünü kısaltıyor, neticede binlerce devirle dönen yaprakçıklar düşünün, soğukken o kadar yük bindirdiğinizi düşünün, sadece araç boştayken değil, motor ısınana kadar kullanırken de gaza sert davranmayın yüksek devirlere çıkarmayın motoru, araç ilk çalıştırıldığında hareket etmeden 2 dk kadar bekleyin, stop etmeden önce de 1 dk kadar bekleyin ki turbo kendine gelsin. turbo kullanımına dikkat etmezseniz sizi üzer.




  • Turbodan ziyade motor için de zararlı yaptığınız şey. Motor soğukken, hele içinde bulunduğumuz kış mevsiminde bu soğuk havalarda motor uzun süre çalışmamışsa motor yağı akışkanlığını kaybeder. Motoru çalıştırdığınızda motor ve dolayısı ile motor yağı biraz ısınana kadar motorda yağlama pek sağlıklı olmaz. Bu durumdayken yüksek devirlerde gezinirseniz motorunuzu yıpratırsınız.
  • peki kış mevsiminde akü ve motor için yapacağım en sağlıklı şey nedir kaç dakikada çalıştırmalıyım günde
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    2 gündür çalıştırmamıştım arabayı biraz önce çalıştırdım 15-20 saniye bekledim sonra gaza geldim biraz gaz verdim ardından kökledim 1-2 saniye sonra bıraktım rölantide 20-25 saniye sonra arabayı kapattım nette biraz okudum turbo türbinlerine zarar verirmiş yani ben zararmı verdim arabaya sormak istedim ? bu arada araba 2005 megane 1.5 dci

    turboya zarar vermeden ziyade böyle atraksiyonlar turbonun ömrünü kısaltıyor, neticede binlerce devirle dönen yaprakçıklar düşünün, soğukken o kadar yük bindirdiğinizi düşünün, sadece araç boştayken değil, motor ısınana kadar kullanırken de gaza sert davranmayın yüksek devirlere çıkarmayın motoru, araç ilk çalıştırıldığında hareket etmeden 2 dk kadar bekleyin, stop etmeden önce de 1 dk kadar bekleyin ki turbo kendine gelsin. turbo kullanımına dikkat etmezseniz sizi üzer.

    Önceki dizel aracımda bu beklemelerden gına gelmişti. Araca bindikten sonraki sorulan sorular beynimde fırtınalar koparıyordu.
    Hareket etmeden önce;
    -Ne bekliyoruz?
    -Turbonun yağlanmasını.
    -Araç giderken yağlanır o (Bunu söyleyen bayan)

    Hedefe varınca;
    -E hadi stop etsene.
    -Siz asansörü çağırın ben geliyorum.
    -Neyi bekliyorsun hep beraber inelim.
    -Turbonun yağlanmasını
    -

    Şimdi benzinli araca biniyorum cok yakıyor ama dizeldeki gibi araca binenlere tek tek açıklama yapmak zorunda kalmıyorum en azından.




  • benimki hem benzinli hem turbo , o turbo olmasa arabadan zevk almam, bekleriz sorun değil yani
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mrleoo

    quote:

    Orijinalden alıntı: kimiferhat

    quote:

    Orijinalden alıntı: CCeVViKK

    2 gündür çalıştırmamıştım arabayı biraz önce çalıştırdım 15-20 saniye bekledim sonra gaza geldim biraz gaz verdim ardından kökledim 1-2 saniye sonra bıraktım rölantide 20-25 saniye sonra arabayı kapattım nette biraz okudum turbo türbinlerine zarar verirmiş yani ben zararmı verdim arabaya sormak istedim ? bu arada araba 2005 megane 1.5 dci

    turboya zarar vermeden ziyade böyle atraksiyonlar turbonun ömrünü kısaltıyor, neticede binlerce devirle dönen yaprakçıklar düşünün, soğukken o kadar yük bindirdiğinizi düşünün, sadece araç boştayken değil, motor ısınana kadar kullanırken de gaza sert davranmayın yüksek devirlere çıkarmayın motoru, araç ilk çalıştırıldığında hareket etmeden 2 dk kadar bekleyin, stop etmeden önce de 1 dk kadar bekleyin ki turbo kendine gelsin. turbo kullanımına dikkat etmezseniz sizi üzer.

    Önceki dizel aracımda bu beklemelerden gına gelmişti. Araca bindikten sonraki sorulan sorular beynimde fırtınalar koparıyordu.
    Hareket etmeden önce;
    -Ne bekliyoruz?
    -Turbonun yağlanmasını.
    -Araç giderken yağlanır o (Bunu söyleyen bayan)

    Hedefe varınca;
    -E hadi stop etsene.
    -Siz asansörü çağırın ben geliyorum.
    -Neyi bekliyorsun hep beraber inelim.
    -Turbonun yağlanmasını
    -

    Şimdi benzinli araca biniyorum cok yakıyor ama dizeldeki gibi araca binenlere tek tek açıklama yapmak zorunda kalmıyorum en azından.

    benim etrafımdakiler alıştı artık.
    aparttaki fazla samimi olmadığım adamlarla bile bir yere gideceksem sen git arabayı çalıştır ben iniyorum 2 dk ya diyor :)




  • Aşırı besleme veya atmosferik, her otomobilde henüz motor soğukken yüksek devir çevirmek zararlıdır.

    Bazı otomobillerde, normal çalışma ısısına ulaşmadan motor tam devir çevirmez, elektronik olarak daha düşük bir devir ile sınırlanır.

    Örneğin normalde 6500 devir çeviren motor, henüz soğukken 5500 devir ile sınırlanmış olabilir. BMW nin M serisinde vardı diye hatırlıyorum. Enteresandır benim eski arabamda da vardı(Clio 1.6 16V sport, 2000 model) motor yeterince ısınmamışken gaza yüklendiğimde 5500 devirde kesiciye girdi.

    Bunun üzerine tekrar denemek için motorun soğumasını bekledim, saatler sonra tekrar denediğimde yine 5500 devirde kesiciye girdi, motor ısınınca yeniden 6500 devirde kesiciye girdi.

    Tekrar denemedim, motoru kucaklamamak için.




  • kışın aracınızı çalıştırın hemen yola çıkın hiçbişey olmaz ama sadece düşük devirle kullanın 100 metre 1.viteste gidin sonra 2,3, v.s. azar azar yol alın vites geçişlerini düşük devirlerde yapın aracınızı yolda ısıtın hem zamandan hemde benzinden tasarruf edin
  • Turbo beslemeli bir araçta ne rölantideyken ne de soğukken gazlanmaz. 1 kereden birşey olmaz ama yapmaya devam edilirse uzun vadede problem yaşanır. Çalıştırdıktan sonra öyle 1 dk beklemek bana zor geliyor. Bi 10 sn bekleyip ağır ağır yürüyorum, turboyu zorlamadan..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Turbo beslemeli bir araçta ne rölantideyken ne de soğukken gazlanmaz. 1 kereden birşey olmaz ama yapmaya devam edilirse uzun vadede problem yaşanır. Çalıştırdıktan sonra öyle 1 dk beklemek bana zor geliyor. Bi 10 sn bekleyip ağır ağır yürüyorum, turboyu zorlamadan..

    Senin turbo ne alemde burak
  • quote:

    Orijinalden alıntı: !sTaNbLuE

    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    Turbo beslemeli bir araçta ne rölantideyken ne de soğukken gazlanmaz. 1 kereden birşey olmaz ama yapmaya devam edilirse uzun vadede problem yaşanır. Çalıştırdıktan sonra öyle 1 dk beklemek bana zor geliyor. Bi 10 sn bekleyip ağır ağır yürüyorum, turboyu zorlamadan..

    Senin turbo ne alemde burak

    Çok keyifli ama ıslık çalmıyor..




  • insan nasıl uykudan uyanır uyanmaz koşamazsa, araba da marşa basar basmaz gaz köklenmez, yazık yahu
  • Motor sogukken fazla devir cevirmemek lazim. Turbo dizelde eger unutmazsam 1 dakika kadar calistirip bekliyorum. Hararet gostergesi 90a gelene kadar da devirsiz kullaniyorum, hatta bu aralar evden ise isten eve gelirken mesafe kisa oldugu icin motor hic isinmiyor. Atmosferk benzinlide calistirdiktan sonra hemen yuruyorum motor isinana kadar devirsiz gidiyorum yine. Zaten benzinli araba cabuk isiniyor.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.