|
Bildirim
|
Otomatik vitesli araçlarda, vites büyüme veya küçülmesi bildiğiniz üzere hıza veya motor devrine bağlı olarak gerçekleşir. Yani aracınız ilk vitese 0 km'den başlar, hızı arttıkça ve motorun gaza basma oranına göre vitesi kademe kademe artar. Ancak örneğin sıkışık trafikte ilerlerken, örneğin 30km ile, aracınız sürekli olarak 1 ve 2. vitesler arasında gidip gelir. Bu durum vites kutusunu yorar. L fonksiyonu, aracın 1. vitesini (kimisinde 1, mesela benimkinde de L ) kilitler. Araç L'de iken vites büyültmez. 40km'yer kadar sık sık vites büyültüp küçültmediği için sıkışık trafikte şanzumanın çuvallamasını önler.
2 veya 3. fonsiyonlar ise, genelde virajlı yollarda, inişlerde motor freninden yararlanmanızı sağlar. Bildiğiniz gibi otomatik viteslerde ayak gazdan çekilince hız uygunsa vites büyür. Siz 50-60km hızla bir yokuşu D'de inerken aracınız 2-3 ve hatta 4. vitese doğru gider. Bunu önlemenin yolu, 2 veya varsa 3'e alarak aracın en fazla 2. vitese çıkmasını, böylece motor freni yapmasını sağlar. Aracınızın sürati vites değiştirmeye uygunsa, elle vites değiştirmenin bir zararı yoktur. Öncelikle aracınızın her viteste ne kadar sürat yaptığını bilmelisiniz. Mesela benim aracımda 1. viteste 50, 2. viteste 90, 3. viteste 135km sürat yapıyor. Mesela Adana pozantı otobanı inişinde 100-110km arasında 4. vitesten 3. vitese geçerek motor fireni yapabiliyorum. Yada dağlık yollarda 70-80km hızlarda 2. vitese çekerek motor freni yapabiliyorum. Böylece hem balatalar daha uzun ömürlü oluyor, hemde daha güvenli duruyorum. L vitesi çok dik rampalarda da kullanabilirsin. Zira ilk bahsettiğim nedenden dolayı vites kutusu sık sık vites değiştirmez. |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tolgakmg -- 20 Ekim 2007; 21:13:08 > |
|
|
|
|
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aliyoni -- 23 Ekim 2007; 23:14:05 > |