Şimdi Ara

Bu arabalar üretildikten sonra hiç mi kontrol edilmiyor arkadaş ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
2.294
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Fransız araçlarında mümkün, PDI zayıf


    PSA araçlarında daha vahim

  • quote:

    Orijinalden alıntı: CapriceClassic

    Eee, her şey elektronik olsun. Klima bilmem kaç bölgeli dijital olsun. Ekran hayalet olsun. Acc olsun. Dokunmatik bilmem kaç inch navi ekran olsun. Olsun da olsun. Sonuç: bir yerde o yazılımlarda ufak bir hata olabilir. Normal yani...

    Bu yüzden elektrikli donanımı bol araba sevmem. Kliması olsun yeterli. Tuşları elle döndürmeli olsa bile yeter. Sadece ön konsolda multimedya ekranı seviyorum, hatta dokunmatik olursa daha da seviyorum onun haricinde elektronik donanım fetişi yok. Direksiyon hidrolik olsa da olur. Sanruf tek yönlü çalışsa da olur. Aynaları elektrikli olsun, tek başıma sürerken ayarlamak zulüm olmasın. Camlar elektrikli olsun yan camı açarken garip garip uzanmayayım yeter. Milyon tane sensör, kablo, devre var arabada. Bunlar eskidikçe göreceğiz ceremesini asıl.





  • ee hondadan başka araba aldırırsanız başınıza böyle sıfırlamalar gelebilir honda funlarının.

  • Otomobil tasarımı dalında öğrenim gören bir grup öğrenci dünya üzerindeki otomobil fabrikalarını dolaşıp, yeni teknolojiler ve bunların uygulanması konusunu inceliyorlarmış.


    Japonya’da Mazda fabrikasını gezerken kafesler içinde yüzlerce kedi görmüşler, merak edip kendilerine fabrikayı gezdiren Japon mühendise sormuşlar.


    Ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 100 otomobilden bir tanesinin içine bir kedi koyup, kapılarını ve camlarını kapatıp akşam eve gideriz.” diye açıklamış Japon mühendis, “Sabah geldiğimizde kedi havasızlıktan ölmüşse yalıtımda bir problem yoktur. Ama eğer kedi yaşıyorsa üretimde bir sorun olduğunu anlayıp, tüm üretim kademelerini gözden geçiririz.”


    Öğrenciler bu fikre hayran kalmışlar.

    Döne dolaşa yolları Türkiye’ye düşmüş. TOFAŞ fabrikasını gezerken yine aynı manzarayla karşılaşınca çok şaşırmışlar. Pek çok ünlü otomobil üreticisinden önce Japonların ileri teknolojisini uyguladığı için TOFAŞ’ı takdir etmişler. Ama yine de kedilerin ne işe yaradığını sormadan edememişler. Onlara fabrikayı gezdiren Türk mühendis;


    Haa, onlar mı?” demiş, “Biz ürettiğimiz otomobillerdeki yalıtımı kontrol etmek için her 1000 otomobilden birisinin içine bir kedi koyup, kapılarını ve camlarını kapatıp akşam eve gideriz. Sabah geldiğimizde kedi arabanın içindeyse bir sorun yoktur. Eğer kedi kaçmışsa üretimde bir sorun olabilir diye düşünürüz, ama yine de üretime devam ederiz!”





  • 737'nin yazılımında hata olur anlarım mı

    400 kişi öldü bu yüzden, yol bilgisayarı sıfırlayınca kimseye zararı dokunuyor mu ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çok saçma bir dırım Bu kadarda olmaz. Harbiden bunu yaptıramayan firma araç üretmesin.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: lojistisyen

    737'nin yazılımında hata olur anlarım mı

    400 kişi öldü bu yüzden, yol bilgisayarı sıfırlayınca kimseye zararı dokunuyor mu ?
    Demek istediğim Boeing 737'de Milyonlarca satır kod çalışıyor. Çok komplike ve karmaşık sistem. Dolayısyla hata olabilir. (Normalde olmaması gerekiyor tabii insan canı söz konusu)

    Ama burda ufak bir yazılımdan bahsediyoruz. Yol bilgisayarı.

    Bakın ACC demiyorum, Otonom sürüş va demiyorum. Yol bilgisayarı. Bunda bile hata yapılıyorsa ne diyim bilemiyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Olur Öyle Şeyler

    Hocam kusura bakmayın ama Yol Bilgisayarı yazılımı bile adam gibi yazamıyorsa o firma araç üretmesin bence.

    Bir de bu firmalara güvenip Otonom sürüş yapacağız ?

    Yazdıkları kod atla deve değil. Arkadaşın dediği gibi Boeing yazılımı değil bu. 500 tane sensör yok bu arabada..


    Rezillik başka bir şey değil. 21.Yüzyılda uğraştığımız şeylere bak.



    Alıntıları Göster

    Olur Öyle Şeyler beyefendi 😄


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu sıra saçma sapan problemler duyuyoruz. Firmalar artık sadece kar odaklı çalışıyor ve anlık düşünüyor gibime geliyor. Ama mesela benim mesela bir Clio 5 alıpta uzun vadede sorun çıkarmamasından kaynaklı eşe dosta önerip te onlara da Renault aldıracağımı düşünemiyorlar. Karışık işler.

  • çip krizinden dolayı pek güvenilir olmayan tedarikcilerden alınan mıkrocıpler oldugunu okumustum, sanırım o partiler gün yüzüne cıkmaya basladılar.

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.