Şimdi Ara

Bu model klon mu, değil mi?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
781
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba,

    2 hafta önce bionluk sitesinde bulduğum bir designera araba modeli siparişi verdim. En ince detayına kadar inip herşeyini sipariş öncesi açıkladım. 2 hafta süren bu gelişim süreci dün bitti. Modeli max'te açtığımda hemen bir kuşku düştü içime. Lakin sketchup'dan yapılmış modeli bana göndererek kendi işiymiş gibi gösterdi.

    Aracın sketchup modeli (Bu model diğer sketchup çizimlerinde de kullanılmış);
    https://3dwarehouse.sketchup.com/model.html?id=u332e8b6e-1de3-40ee-9fff-fca29b007af6

    Bu da siparişini verdiğim modelin ve sketchup modelinin screenshotları;

     Bu model klon mu, değil mi?
     Bu model klon mu, değil mi?
     Bu model klon mu, değil mi?
     Bu model klon mu, değil mi?
     Bu model klon mu, değil mi?

    2 model iç içe. Wireframe yapısı tam anlamıyla aynı;

     Bu model klon mu, değil mi?
     Bu model klon mu, değil mi?

    Modeldeki materyal farklılığı yoktur. Resimde mesela stopların materyaller farklı gözüküyor ama sketchupdan direkt yapılı çıkmıyor. Materyaller, isimleri ile birlikte tamamen aynılar. Dün arkadaş ile telefonla da konuştuk, ben biraz sinirlendim bu konu üzerine. Konu artık "ee bak diğer modeller de birbirinin aynısı noolmuş" a geldi. Ben topu size bırakıyorum. İyi niyetli biriyim. Çok ihtimal verdim bu modelin onun yapmasına. Ama tüm oklar şu anda tersini gösteriyor. Modeli isteyen olursa gönderebilirim.

    Sipariş detaylarımda modelin içinin olmaması, araba altı şaft diferansiyel vs olması gibi maddeler bulunuyordu. Motor istemiyordum, motoru sketchupdaki modelden silmiş. Aracın arka görüntüsünden belli oluyor birinde motor var diğerinde yok. Sketchup modelinde bu arabanın içi var. Arkadaş içini silmiş, dizik aynasını unutmuş ama içeride.

    Sonuç olarak bu arkadaş sketchupdaki modeli indirip editleyip bana göndermiş diye düşünüyorum. Siz ne düşünüyorsunuz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi BoneCracker271 -- 22 Şubat 2016; 16:34:55 >







  • İnclediğimzde klon gibi duruyor max ile modellenmiş olsa bu kadar gereksiz edge olmaz (Edgeler yani çizgiler ve vertexler bile birbiriyle aynı yerlerle bağlantılı). Eğer tüm parçaları birbirine attach'lamadıysa arkadaşın herhangi bir parçayı seçtiğinde parça adı Mesh_ yada compane_ gibi isimlerle başlıyorsa %100 sketchup modeli import edilmiş demektir.
  • kocabiyik222 kullanıcısına yanıt
    Aynen bu tarz poligon koordinatına sahip bir mesh yapısını oluşturmak için illa subdivida (ya da belki tesellate) etmek lazım modeli eğer 3DS Max ile modellenmiş olsaydı, özel bir durum olmadıkça da kimse subdivide etmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kocabiyik222

    İnclediğimzde klon gibi duruyor max ile modellenmiş olsa bu kadar gereksiz edge olmaz (Edgeler yani çizgiler ve vertexler bile birbiriyle aynı yerlerle bağlantılı). Eğer tüm parçaları birbirine attach'lamadıysa arkadaşın herhangi bir parçayı seçtiğinde parça adı Mesh_ yada compane_ gibi isimlerle başlıyorsa %100 sketchup modeli import edilmiş demektir.


    quote:

    Orijinalden alıntı: Metal-Gear

    Aynen bu tarz poligon koordinatına sahip bir mesh yapısını oluşturmak için illa subdivida (ya da belki tesellate) etmek lazım modeli eğer 3DS Max ile modellenmiş olsaydı, özel bir durum olmadıkça da kimse subdivide etmez.


    Cevaplarınız için teşekkür ederim. Model tek parça ve polySurface adında. Materyal isimleri birebir aynı. Bozuk UV mapi bile hataları ile birebir aynı. Modelde bulunan hatalar da aynı. Satıcıyla çok konuştum ettim ama ısrarla modeli ben yaptım diyor. Neyse her işte bir hayır varmış. Bundan da bir ders çıkarttık.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.