Şimdi Ara

Bu Yaştan sonra Tamircilik öğrenilirmi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
64
Cevap
0
Favori
7.933
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)
    "Öğrenmenin Yaşı Yoktur" Diyip Kaçtım.Hadi Görüşürüz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: r0x

    "Öğrenmenin Yaşı Yoktur" Diyip Kaçtım.Hadi Görüşürüz.

    Alıntıları Göster
    .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-5EF629EBB -- 14 Mart 2019; 19:46:1 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.

    Bende istanbuldayım,ama bizim akrabayla 7 yıldır görüşmüyorum,ne alemde bilmiyorum,tanıştırma imkanım olsa tanıştırırdım hocam :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.

    Bende istanbuldayım,ama bizim akrabayla 7 yıldır görüşmüyorum,ne alemde bilmiyorum,tanıştırma imkanım olsa tanıştırırdım hocam :)

    valla bende sevindim bir yerden başlıyacaz diye....o akrabınızın bir hayli çevreside vardır aslında.her markada tanıdığı vardır..aklınızda bulunsun yine bir şekilde görüşürseniz benden bahsedersiniz..bir isim verse iş yeri mekanı söylese. onun ismiyle gitsek yeter




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.

    Bende istanbuldayım,ama bizim akrabayla 7 yıldır görüşmüyorum,ne alemde bilmiyorum,tanıştırma imkanım olsa tanıştırırdım hocam :)

    valla bende sevindim bir yerden başlıyacaz diye....o akrabınızın bir hayli çevreside vardır aslında.her markada tanıdığı vardır..aklınızda bulunsun yine bir şekilde görüşürseniz benden bahsedersiniz..bir isim verse iş yeri mekanı söylese. onun ismiyle gitsek yeter

    Bu yaz staj için kendisiyle görüşücem büyük ihtimal,o zaman size kesin dönüş yaparım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: boschaldım

    Durduğun kabahat bende lise terkim bi tamiranede girip işi öğrenicem işin erbabından meslek sahibi olurum en azından diye düşünüyorum bi zanaat öğreniriz. Yoksa yıllarca tekstilde çalışıp ayak altı işler yapıp milletin dırdırını çekmeye değmez. En güzeli bence gidin bi soruşturun. Öğrenmenin yaşı yok benım babamda 50 yaşında hiperaktif emekli ama çalışmadan duramaz her türlü iş gelir elinden her türlü işte çalışmıştır. Çalışmak veya öğrenmek ayıp değil merak etmeyın kımsede size kaç yaşınaa gelmişsin felan vs. gibi birşey söylemez. Hadin iyi geceler hocam

    sağol kardeşim

    ilk düşüncem böyle mesleki eğitim veren kurumlar aslında,daha sonra tamirhanede iş arama düşüncem var ama birtürlü bulamiyorum ,kursu sadece eğitim amaçlı veren yer..heleki otomatik şanzıman eğitimi veren heralde türkiyede yok ...millet nasıl öğrenecek peki bu otomatik şanzımanı yada öğrenen kişi çıraktan yetiştiyse acaba tam anlamıyla biliyormu.ne okulu var ne kursu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.

    Bende istanbuldayım,ama bizim akrabayla 7 yıldır görüşmüyorum,ne alemde bilmiyorum,tanıştırma imkanım olsa tanıştırırdım hocam :)

    valla bende sevindim bir yerden başlıyacaz diye....o akrabınızın bir hayli çevreside vardır aslında.her markada tanıdığı vardır..aklınızda bulunsun yine bir şekilde görüşürseniz benden bahsedersiniz..bir isim verse iş yeri mekanı söylese. onun ismiyle gitsek yeter

    Bu yaz staj için kendisiyle görüşücem büyük ihtimal,o zaman size kesin dönüş yaparım

    tamam sağolasın,,umarım çok geç olmadan görüşürsünüz.yaz vaktimi değerlendirmek istiyorum.sen bu işin okulunu okudun heralde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: ÇVK

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Merhaba arkadaşlar

    otomotive ilgim çok var ama yaşım 34

    bir tamirciye girip öğrenci gibi işi öğrenmek istiyorum.ancak bu yaştaki birini işe kim alır.gidip başvursam dalga geçecekler diye çekiniyorum

    ayrıca öğrenmek istediğim konu otomatik şanzımanlar.maaş almamaya razıyım,yeterki bir usta bana bu işi öğretsin.



    Akrabam yıllarca ford servislerinde otomatik şanzımanları anlattı,ya da fabrika da çalıştı baya oldu görüşmeyeli hatırlamıyorum,onunla tanıştırayım sizi :)

    çok sevinirim.ben istanbuldayım..siz nerdesiniz.

    Bende istanbuldayım,ama bizim akrabayla 7 yıldır görüşmüyorum,ne alemde bilmiyorum,tanıştırma imkanım olsa tanıştırırdım hocam :)

    valla bende sevindim bir yerden başlıyacaz diye....o akrabınızın bir hayli çevreside vardır aslında.her markada tanıdığı vardır..aklınızda bulunsun yine bir şekilde görüşürseniz benden bahsedersiniz..bir isim verse iş yeri mekanı söylese. onun ismiyle gitsek yeter

    Bu yaz staj için kendisiyle görüşücem büyük ihtimal,o zaman size kesin dönüş yaparım

    tamam sağolasın,,umarım çok geç olmadan görüşürsünüz.yaz vaktimi değerlendirmek istiyorum.sen bu işin okulunu okudun heralde

    makina mühendisliği okuyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hocam meslek öğretecek bir usta bulman zor. Bir de marka bazlı uzmanlık her zaman daha iyi. Örneğin VW nin DSG şanzımanı ile başka bir markanın DSG si farklı oluyor. Birinde onarım yaparken örneğin öyle bir noktada öyle özel bir aletle ölçüm yapmak gerekir ki, bu gibi önemli detaylar sadece marka bazlı eğitimlerde öğrenilebilir. Bu gibi detaylar bilinmeden yapılan onarımlar sorunları beraberinde getiriyor çoğu zaman.

    Mesela benim aracın şanzımanını sökmek 10 dakika, Astra'nın tam 1 gün sürüyor. Sadece şanzımanı bilmekle de bitmiyor iş.

    öğretmek gerçekten herkesin becerebileceği bir şey değil..usta arızalı bir şanzımanın arızasını tespit edip yapiyorsa,ona soracağım sorularla nasıl tespit edilip yapılacağını anlarım..gelirim eve internetten araştırmalarda yaparım..ama işte önce bir şanzıman görmek lazım iki vida söküp takmak lazım ..internetten kuru kuru araştırmayla da olmuyor..iş yerinde uygulamayı görür evde teoriyi geliştiririm..

    dsg şanzımanı kullanan başka marka araçlar var ama hepsi aynı mekaniğe sahip.seat skoda vw nin dsg şanzımanı aynı tip bildiğime göre

    birde klasik tam otomatikler var tork konvertörlüler..örneğin honda civic accord mondeo gibi .genel yapı itibariyle benzerdir.

    çok derin bilgi sahibi olmasamda yarı otomatiklerde kendi aralarında benzer mekaniğe sahipler easytronik,dulogic,mmt türü triptonikler yani..bunlar en kolay tamir edilenler ama en çok arıza çıkartanlar diye biliyorum..

    Öğretmek tabi beceri ister ama, ilk önce kişinin öğretmek istemesi lazım. Bu tip işlerde sökme takma vs. belli bir sırayla yapılır ve ezber işidir. Söker takarssın bir süre sonra. Ama onarım kısmında öyle püf noktaları vardır ki, işte oraları öğrenmen biraz zor. Öğretmezler yani.

    Bahsettiğin markalar aynı grubun olduğundan aynı tip şanzımanlar kullanılır doğrudur. Fakat işi basite alıyorsun biraz. Şöyle söyleyeyim yere indirilmiş bir şanzıman (aracın marka modeline göre şanzıman nasıl sökülür nasıl takılır vs. hiç girmiyorum oralara) aşağıdaki gibi bir şey olacak.

     Bu Yaştan sonra Tamircilik öğrenilirmi


    Şikayet 100 km/h sürate çıktığımızda şanzımandan hafif bir ötme geliyor, hadi bul. Şanzımanı açarsın, tüm dişliler sıfır gibidir ama öter vs. yani bu iş bilgi kadar tecrübe de ister. Hele bir de şimdiki şanzımanlarda ecu kontrolü var, sensörler vs. bir soket çıksa araç çalışmıyor. Bu yüzden marka bazlı uzmanlık önerdim sana. Örneğin arkadaşım e46 otomatik BMW si ile yolda kaldı, aracı çalışmıyordu, arıza lambası yakıyordu. Tam 2 gün sanayide uğraştı, gezmediği BMW ustası kalmadı, kimi dedi şanzıman inecek, kimi dedi bilmem ne, en az masraf çıkartan 4 liradan ağzını açıyor. Sonra sorunu hafif çatlak bir arkadaş çözdü 100 tl ye pazarlıkla. Arıza, şanzıman üzerindeki bir soketteki temassızlık.

    Eskiden sanayilerde karbüratörcüler, şanzımancılar, motorcular, diferansiyelciler, kaportacılar hep ayrı dükkanlardı. Şanzıman arızası varsa sanayide belli isimler yapardı herkes beceremezdi, diferansiyel arızaları ona keza, hatta diferansiyelci ustalara kötü bir lakap takarlardı :)

    Kısaca işin kolay değil, gerekli imkanları sağlayabilirsen zorda değil.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hocam meslek öğretecek bir usta bulman zor. Bir de marka bazlı uzmanlık her zaman daha iyi. Örneğin VW nin DSG şanzımanı ile başka bir markanın DSG si farklı oluyor. Birinde onarım yaparken örneğin öyle bir noktada öyle özel bir aletle ölçüm yapmak gerekir ki, bu gibi önemli detaylar sadece marka bazlı eğitimlerde öğrenilebilir. Bu gibi detaylar bilinmeden yapılan onarımlar sorunları beraberinde getiriyor çoğu zaman.

    Mesela benim aracın şanzımanını sökmek 10 dakika, Astra'nın tam 1 gün sürüyor. Sadece şanzımanı bilmekle de bitmiyor iş.

    öğretmek gerçekten herkesin becerebileceği bir şey değil..usta arızalı bir şanzımanın arızasını tespit edip yapiyorsa,ona soracağım sorularla nasıl tespit edilip yapılacağını anlarım..gelirim eve internetten araştırmalarda yaparım..ama işte önce bir şanzıman görmek lazım iki vida söküp takmak lazım ..internetten kuru kuru araştırmayla da olmuyor..iş yerinde uygulamayı görür evde teoriyi geliştiririm..

    dsg şanzımanı kullanan başka marka araçlar var ama hepsi aynı mekaniğe sahip.seat skoda vw nin dsg şanzımanı aynı tip bildiğime göre

    birde klasik tam otomatikler var tork konvertörlüler..örneğin honda civic accord mondeo gibi .genel yapı itibariyle benzerdir.

    çok derin bilgi sahibi olmasamda yarı otomatiklerde kendi aralarında benzer mekaniğe sahipler easytronik,dulogic,mmt türü triptonikler yani..bunlar en kolay tamir edilenler ama en çok arıza çıkartanlar diye biliyorum..

    Öğretmek tabi beceri ister ama, ilk önce kişinin öğretmek istemesi lazım. Bu tip işlerde sökme takma vs. belli bir sırayla yapılır ve ezber işidir. Söker takarssın bir süre sonra. Ama onarım kısmında öyle püf noktaları vardır ki, işte oraları öğrenmen biraz zor. Öğretmezler yani.

    Bahsettiğin markalar aynı grubun olduğundan aynı tip şanzımanlar kullanılır doğrudur. Fakat işi basite alıyorsun biraz. Şöyle söyleyeyim yere indirilmiş bir şanzıman (aracın marka modeline göre şanzıman nasıl sökülür nasıl takılır vs. hiç girmiyorum oralara) aşağıdaki gibi bir şey olacak.

     Bu Yaştan sonra Tamircilik öğrenilirmi


    Şikayet 100 km/h sürate çıktığımızda şanzımandan hafif bir ötme geliyor, hadi bul. Şanzımanı açarsın, tüm dişliler sıfır gibidir ama öter vs. yani bu iş bilgi kadar tecrübe de ister. Hele bir de şimdiki şanzımanlarda ecu kontrolü var, sensörler vs. bir soket çıksa araç çalışmıyor. Bu yüzden marka bazlı uzmanlık önerdim sana. Örneğin arkadaşım e46 otomatik BMW si ile yolda kaldı, aracı çalışmıyordu, arıza lambası yakıyordu. Tam 2 gün sanayide uğraştı, gezmediği BMW ustası kalmadı, kimi dedi şanzıman inecek, kimi dedi bilmem ne, en az masraf çıkartan 4 liradan ağzını açıyor. Sonra sorunu hafif çatlak bir arkadaş çözdü 100 tl ye pazarlıkla. Arıza, şanzıman üzerindeki bir soketteki temassızlık.

    Eskiden sanayilerde karbüratörcüler, şanzımancılar, motorcular, diferansiyelciler, kaportacılar hep ayrı dükkanlardı. Şanzıman arızası varsa sanayide belli isimler yapardı herkes beceremezdi, diferansiyel arızaları ona keza, hatta diferansiyelci ustalara kötü bir lakap takarlardı :)

    Kısaca işin kolay değil, gerekli imkanları sağlayabilirsen zorda değil.

    Alıntıları Göster
    Öğrenmenin yaşı yoktur dostum önemli olan öğrenmeyi istemek , o işi yapabileceğini benimsemek.Sen yolun yarısını geçmişsin inş. kısa sürede bir yer bulursun kafana göre.Bende sanayideki tanıdıklara bir sorayım bakalım bu tip bir eleman isteyen olursa haber ederim sana..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: *President*


    quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: *President*

    Hocam meslek öğretecek bir usta bulman zor. Bir de marka bazlı uzmanlık her zaman daha iyi. Örneğin VW nin DSG şanzımanı ile başka bir markanın DSG si farklı oluyor. Birinde onarım yaparken örneğin öyle bir noktada öyle özel bir aletle ölçüm yapmak gerekir ki, bu gibi önemli detaylar sadece marka bazlı eğitimlerde öğrenilebilir. Bu gibi detaylar bilinmeden yapılan onarımlar sorunları beraberinde getiriyor çoğu zaman.

    Mesela benim aracın şanzımanını sökmek 10 dakika, Astra'nın tam 1 gün sürüyor. Sadece şanzımanı bilmekle de bitmiyor iş.

    öğretmek gerçekten herkesin becerebileceği bir şey değil..usta arızalı bir şanzımanın arızasını tespit edip yapiyorsa,ona soracağım sorularla nasıl tespit edilip yapılacağını anlarım..gelirim eve internetten araştırmalarda yaparım..ama işte önce bir şanzıman görmek lazım iki vida söküp takmak lazım ..internetten kuru kuru araştırmayla da olmuyor..iş yerinde uygulamayı görür evde teoriyi geliştiririm..

    dsg şanzımanı kullanan başka marka araçlar var ama hepsi aynı mekaniğe sahip.seat skoda vw nin dsg şanzımanı aynı tip bildiğime göre

    birde klasik tam otomatikler var tork konvertörlüler..örneğin honda civic accord mondeo gibi .genel yapı itibariyle benzerdir.

    çok derin bilgi sahibi olmasamda yarı otomatiklerde kendi aralarında benzer mekaniğe sahipler easytronik,dulogic,mmt türü triptonikler yani..bunlar en kolay tamir edilenler ama en çok arıza çıkartanlar diye biliyorum..

    Öğretmek tabi beceri ister ama, ilk önce kişinin öğretmek istemesi lazım. Bu tip işlerde sökme takma vs. belli bir sırayla yapılır ve ezber işidir. Söker takarssın bir süre sonra. Ama onarım kısmında öyle püf noktaları vardır ki, işte oraları öğrenmen biraz zor. Öğretmezler yani.

    Bahsettiğin markalar aynı grubun olduğundan aynı tip şanzımanlar kullanılır doğrudur. Fakat işi basite alıyorsun biraz. Şöyle söyleyeyim yere indirilmiş bir şanzıman (aracın marka modeline göre şanzıman nasıl sökülür nasıl takılır vs. hiç girmiyorum oralara) aşağıdaki gibi bir şey olacak.

     Bu Yaştan sonra Tamircilik öğrenilirmi


    Şikayet 100 km/h sürate çıktığımızda şanzımandan hafif bir ötme geliyor, hadi bul. Şanzımanı açarsın, tüm dişliler sıfır gibidir ama öter vs. yani bu iş bilgi kadar tecrübe de ister. Hele bir de şimdiki şanzımanlarda ecu kontrolü var, sensörler vs. bir soket çıksa araç çalışmıyor. Bu yüzden marka bazlı uzmanlık önerdim sana. Örneğin arkadaşım e46 otomatik BMW si ile yolda kaldı, aracı çalışmıyordu, arıza lambası yakıyordu. Tam 2 gün sanayide uğraştı, gezmediği BMW ustası kalmadı, kimi dedi şanzıman inecek, kimi dedi bilmem ne, en az masraf çıkartan 4 liradan ağzını açıyor. Sonra sorunu hafif çatlak bir arkadaş çözdü 100 tl ye pazarlıkla. Arıza, şanzıman üzerindeki bir soketteki temassızlık.

    Eskiden sanayilerde karbüratörcüler, şanzımancılar, motorcular, diferansiyelciler, kaportacılar hep ayrı dükkanlardı. Şanzıman arızası varsa sanayide belli isimler yapardı herkes beceremezdi, diferansiyel arızaları ona keza, hatta diferansiyelci ustalara kötü bir lakap takarlardı :)

    Kısaca işin kolay değil, gerekli imkanları sağlayabilirsen zorda değil.

    zaten en büyük tedirginliğim meslek öğretecek usta bulabilmek ayak işleri yada angarya işlerle beni meşgul edip mesleğin püf noktalarını anlatmassa hem vaktim hemde emeğim boşa gidecek.vicdanlı usta lazım yani

    gösterdiğin şanzıman dsg şanzıman.tamiri en zor şanzıman diye biliyorum.arkadaşınız tespiti iyi yapmış şanzımandan ya iyi anlıyor yada şansı vardı..zaten dsg şanzıman tamiri zor olduğu kadar pahalı bir iştir..yani bir şanzımanla 4-5 gün uğraşırsın belki ama 4-5 bin tl para alırsın belki..

    öğrenmenin en iyi yolu direk bu işin eğitimini almak aslında yoksa bir ustanın yanında 3-4 kat daha fazla zamanıma mal olacağını biliyorum ancak böyle bir eğitim türkiyede yok
    tabi ustanın yanında pratiğimde bir hayli gelişir.işin sırrını öğretecek usta bulursak




  • quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Öğrenmenin yaşı yoktur dostum önemli olan öğrenmeyi istemek , o işi yapabileceğini benimsemek.Sen yolun yarısını geçmişsin inş. kısa sürede bir yer bulursun kafana göre.Bende sanayideki tanıdıklara bir sorayım bakalım bu tip bir eleman isteyen olursa haber ederim sana..

    sağol kardeşim

    ben işi öğrenmeyi gerçekten istiyorum işi yapabileceğimede kesinlikle inanıyorum,bir usta bana işi öğretirse gün gelir ustanın bigi düzeyine bile ulaşacağımı biliyorum

    maalesef bu konuda hiç çevrem yok.

    ben dediğim gibi istanbul anadolu yakasındayım..ilk tercihim anadolu yakası tamircileri olur ama avrupa yakasından olursada tabiiki giderim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    quote:

    Orijinalden alıntı: **osk@r78**

    Öğrenmenin yaşı yoktur dostum önemli olan öğrenmeyi istemek , o işi yapabileceğini benimsemek.Sen yolun yarısını geçmişsin inş. kısa sürede bir yer bulursun kafana göre.Bende sanayideki tanıdıklara bir sorayım bakalım bu tip bir eleman isteyen olursa haber ederim sana..

    sağol kardeşim

    ben işi öğrenmeyi gerçekten istiyorum işi yapabileceğimede kesinlikle inanıyorum,bir usta bana işi öğretirse gün gelir ustanın bigi düzeyine bile ulaşacağımı biliyorum

    maalesef bu konuda hiç çevrem yok.

    ben dediğim gibi istanbul anadolu yakasındayım..ilk tercihim anadolu yakası tamircileri olur ama avrupa yakasından olursada tabiiki giderim.

    Alıntıları Göster
    Mesajımın üzerinden 2 ay geçmiş.Size gelişmeleri anlatayım

    Benim asıl mesleğim öğretmenlik.Yani geçimimi bu şekilde sağlıyorum ama otomatik şanzıman mesleğinede merak sarmıştım

    Heryeri aradım taradım kurs eğitim bulamadım ardından cesaretimi toplayıp istanbulda bostancı oto sanayide bir otomatik şanzımancıyı arayıp çalışmak istediğimi söyledim.Sağolsunlar buyur ettiler gittim görüştüm o gün başladım çalışmaya..

    Ancak çalıştığım yerin maşallahı vardı.Hiç boş kalmıyordu 5 usta 5 çırak çalışıyordu.Yani çok yoğundu.Sahibine diyordum bana bir şanzıman verin bozuk falanda olur..dağıtıyım topliyim,bayağı izlemiştim dağıtma işini,zorlanırsamda ustalara sorarım diye.Patron şimdi çok yoğun diyor ,yarın veririz öbürgün veririz diyordu yaklaşık 2-3 hafta böyle geçti

    Sonrada benim işim olmaya başlayınca aksatmaya ve gidememeye başladım..Yüzeysel olarak gördüm nasıl dağıtıldığını.yani şuanda verseler dağıtmada problem yaşamam,toplamada ise belki biraz zorlanabilirim .ama yinede ezberimde nasıl toplandığıda.büyük konuşmayayım dağıtıp toplarım zorlansamda ..arızayıda dağıtınca bulurum zaten

    Şanzımanı indirmek asıl ayrı bir olay,bence dağıtıp toplamaktan daha yorucu ve uğraştırı bir iş en gıcık olanıda volvo xc90 dı 2-3 saat en sürüyordu sökmesi

    neyse,baktım sürekli oyalıyor beni,bugün yarın derken.sonuçta çırak gibi senelerce çalışmayacağım işi öğrenmek istiyordum..

    Çalıştığım yerin böyle yoğun olmasının avantajı hertürlü şanzımanı görmeme olanak sağladı tabi,ama ustalar ve çıraklar yoğun olduğu için bana ayrılacak boş bir tezgah bile yoktu,belki daha tenha bir yere gitsem daha iyi olurduı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 21 Ağustos 2012; 16:48:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    Mesajımın üzerinden 2 ay geçmiş.Size gelişmeleri anlatayım

    Benim asıl mesleğim öğretmenlik.Yani geçimimi bu şekilde sağlıyorum ama otomatik şanzıman mesleğinede merak sarmıştım

    Heryeri aradım taradım kurs eğitim bulamadım ardından cesaretimi toplayıp istanbulda bostancı oto sanayide bir otomatik şanzımancıyı arayıp çalışmak istediğimi söyledim.Sağolsunlar buyur ettiler gittim görüştüm o gün başladım çalışmaya..

    Ancak çalıştığım yerin maşallahı vardı.Hiç boş kalmıyordu 5 usta 5 çırak çalışıyordu.Yani çok yoğundu.Sahibine diyordum bana bir şanzıman verin bozuk falanda olur..dağıtıyım topliyim,bayağı izlemiştim dağıtma işini,zorlanırsamda ustalara sorarım diye.Patron şimdi çok yoğun diyor ,yarın veririz öbürgün veririz diyordu yaklaşık 2-3 hafta böyle geçti

    Sonrada benim işim olmaya başlayınca aksatmaya ve gidememeye başladım..Yüzeysel olarak gördüm nasıl dağıtıldığını.yani şuanda verseler dağıtmada problem yaşamam,toplamada ise belki biraz zorlanabilirim .ama yinede ezberimde nasıl toplandığıda.büyük konuşmayayım dağıtıp toplarım zorlansamda ..arızayıda dağıtınca bulurum zaten

    Şanzımanı indirmek asıl ayrı bir olay,bence dağıtıp toplamaktan daha yorucu ve uğraştırı bir iş en gıcık olanıda volvo xc90 dı 2-3 saat en sürüyordu sökmesi

    neyse,baktım sürekli oyalıyor beni,bugün yarın derken.sonuçta çırak gibi senelerce çalışmayacağım işi öğrenmek istiyordum..

    Çalıştığım yerin böyle yoğun olmasının avantajı hertürlü şanzımanı görmeme olanak sağladı tabi,ama ustalar ve çıraklar yoğun olduğu için bana ayrılacak boş bir tezgah bile yoktu,belki daha tenha bir yere gitsem daha iyi olurduı

    Alıntıları Göster
    Sizde kendimi gördüm desem yeridir.Sizin düşündüklerinizin aynısını düşünüyorum desem inanır mısın bilemem ama benimde içimde böyle bir istek var.Gidip sanayiye böyle bir istekte bulunmak istiyorum ama şartlar şimdilik el vermiyor.El verdirtebilirim ama cesaretim yok ne yalan söyleyeyim.Hatta çalıştığım yerin sahibinin renault bayiliği ve servisi var ama şimdilik kendimi frenliyorum.Siz gene de biryerden başlamışsınız ,sizi tebrik ederim.

    Hatta benim de ilgimi çeken bana en gizemli gelen kısım aracın şanzıman sistemidir.Bu alanda uzmanlaşmak istiyorum ve kendime bu alanla ilgili bir işyeri açmak gibi bir hayalim var.

    Umarım bende sizin gibi bir adım atabilirim




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NDT Man

    Sizde kendimi gördüm desem yeridir.Sizin düşündüklerinizin aynısını düşünüyorum desem inanır mısın bilemem ama benimde içimde böyle bir istek var.Gidip sanayiye böyle bir istekte bulunmak istiyorum ama şartlar şimdilik el vermiyor.El verdirtebilirim ama cesaretim yok ne yalan söyleyeyim.Hatta çalıştığım yerin sahibinin renault bayiliği ve servisi var ama şimdilik kendimi frenliyorum.Siz gene de biryerden başlamışsınız ,sizi tebrik ederim.

    Hatta benim de ilgimi çeken bana en gizemli gelen kısım aracın şanzıman sistemidir.Bu alanda uzmanlaşmak istiyorum ve kendime bu alanla ilgili bir işyeri açmak gibi bir hayalim var.

    Umarım bende sizin gibi bir adım atabilirim

    Alıntıları Göster
    ustalar alınmasın ama bu iş öyle seneler verilip öğrenilecek kadar zor gelmedi bana.dediğim gibi olanak sağlansa kişiye eline şanzıman verilse sıkıştığında ilgenilse çok daha kısa sürelerde yani bir kaç ay içerisinde kişi dağıtmayı toplamayı öğrenir..birde ustaların ağzından cevabı kerpetenler alıyordum nerdeyse..zorla cevap veriyorlardı..

    zaten bir çok otomatik şanzımanın iç yapısı genel hatlarıyla birbirine benzemekte.dsg ve cvt şanzımanlarda ise tork konvvertörü yok okadar.cvt zincirli ama yinede pleytler kavaramalar hepsinin iç içe geçiş mekanizması aynı

    aslında bende bu işi yapmak istiyorum.iş nasıl kurulur hangi malzemeler alınır öğrendim.ancak maddi sıkıntım var bu aralar..ordaki daha genç ama işini iyi yapan bir usta var çağırsam haftada 1-2 gün gelir dahada detaylı öğretir...küçük bir dükkan takımlar ve şanzıman lazım ,bunun içinde biraz para lazım..bakalım bekletiyorum ancak para bulunca girişicem.. tabiiki bu öğrenme sürecidir yani iş yapılıp para kazanılmaz..

    şimdi 2-3 hafta çalıştın okadarda kolaymı diyenler olacak tabiiki ..ama ben hemen usta olurum demiyorum..zaten çoğu kişi tam olarak usta değil

    bakın işyerinde yaşadağım bir örnek vardı..oranın en tecürbeli dedikleri ustasını izliyordum adam kendi sökmediği bir şanzımanı topluyordu..bence en zoru budur..ama yılların ustası sonuçta ezbere bilmesi gerekir diye düşünüyorum..neyse adam bir parçayı koydu ben bakıyorum tabi ama koyduğu yere oturmayacağı bille belliydi adam oynadı etti sonra geri çıkardı..ben diyorumki içimden akıl var mantık var oraya konulurmu o parça..sonra bir çırağa seslendi..ben artık yuhh dedim ona mı soracak...harbiden de sordu bu nasıl takılır diye..çocuk geldi taktı gitti...orda zaten bende film koptu..demekki bu işin yıllanmayla falan alakası yok şanzımanları dağıtıp toplarken çok çok dikkatli olacaksın..çünkü dağıtımını yapmadığın şanzımanı toplamak istiyorsan daha önceden aynısının nasıl toplandığını ezberine atacan..aslında yıllar itibari ile bu mümkün ama ustamız demekki lafta ustaymış öyle kuru kuru seneler geçirmekte usta olunmuyor yaşadım öğrendim



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 21 Ağustos 2012; 19:26:58 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: serkan99

    ustalar alınmasın ama bu iş öyle seneler verilip öğrenilecek kadar zor gelmedi bana.dediğim gibi olanak sağlansa kişiye eline şanzıman verilse sıkıştığında ilgenilse çok daha kısa sürelerde yani bir kaç ay içerisinde kişi dağıtmayı toplamayı öğrenir..birde ustaların ağzından cevabı kerpetenler alıyordum nerdeyse..zorla cevap veriyorlardı..

    zaten bir çok otomatik şanzımanın iç yapısı genel hatlarıyla birbirine benzemekte.dsg ve cvt şanzımanlarda ise tork konvvertörü yok okadar.cvt zincirli ama yinede pleytler kavaramalar hepsinin iç içe geçiş mekanizması aynı

    aslında bende bu işi yapmak istiyorum.iş nasıl kurulur hangi malzemeler alınır öğrendim.ancak maddi sıkıntım var bu aralar..ordaki daha genç ama işini iyi yapan bir usta var çağırsam haftada 1-2 gün gelir dahada detaylı öğretir...küçük bir dükkan takımlar ve şanzıman lazım ,bunun içinde biraz para lazım..bakalım bekletiyorum ancak para bulunca girişicem.. tabiiki bu öğrenme sürecidir yani iş yapılıp para kazanılmaz..

    şimdi 2-3 hafta çalıştın okadarda kolaymı diyenler olacak tabiiki ..ama ben hemen usta olurum demiyorum..zaten çoğu kişi tam olarak usta değil

    bakın işyerinde yaşadağım bir örnek vardı..oranın en tecürbeli dedikleri ustasını izliyordum adam kendi sökmediği bir şanzımanı topluyordu..bence en zoru budur..ama yılların ustası sonuçta ezbere bilmesi gerekir diye düşünüyorum..neyse adam bir parçayı koydu ben bakıyorum tabi ama koyduğu yere oturmayacağı bille belliydi adam oynadı etti sonra geri çıkardı..ben diyorumki içimden akıl var mantık var oraya konulurmu o parça..sonra bir çırağa seslendi..ben artık yuhh dedim ona mı soracak...harbiden de sordu bu nasıl takılır diye..çocuk geldi taktı gitti...orda zaten bende film koptu..demekki bu işin yıllanmayla falan alakası yok şanzımanları dağıtıp toplarken çok çok dikkatli olacaksın..çünkü dağıtımını yapmadığın şanzımanı toplamak istiyorsan daha önceden aynısının nasıl toplandığını ezberine atacan..aslında yıllar itibari ile bu mümkün ama ustamız demekki lafta ustaymış öyle kuru kuru seneler geçirmekte usta olunmuyor yaşadım öğrendim

    Alıntıları Göster
    Valla boşuna kendinizi yıpratmayın...

    İmkanı olan için söylüyorum.

    Önce bir tane ford Taunus alın...

    Varsa Ingilizce birde bunun için haynes manual bulun.

    Daha sonra piyasadan çıkma arızalı, toplanabilir durumda otomatik şanzuman bulun. alın uğraşın sökün takın...

    Ha yakında yörede işi bilen bir usta ile ahbab olmak işinizi kolaylaştırır.

    İlk zamanlar bir miktar fazla para kaçırısınız. Sanayii de çevre edinmenizle doğru orantılı olarak zaman içinde gerçek rakkamlarla alış veriş etmeye başlarsınız.

    Oto tamiratını öğrenmek için gerekli olan en önemli şey (bu işi öğrenme arzusu dışında) aracı söküp dağıtacak mekandır.

    Mekan varsa problem değil. Takımlar yavaş yavaş toplanır. Şanzuman işi öğreneceksen, liftin olacak.

    Onun çikması da 2.000 tl olsun.

    Bunları sağlandıktan sonra gerisi kolay. İlk bir kaç tanede baya zorlanırsın. Sonra alışırsın.

    İşi ticariye dökmek ayrı bir mevzuu. Tek başına zor, elin alıştıktan sonra kalfa olarak belki bir yere girebilirsen bir iki sene piyasa, ortam, müşteri konusunda fikir ve tecrübe sahibi olursun,
    az biraz çevren olur (parçacı toptancı vs). Bu arada elinden farklı modellerde sanzumanlar gelir geçer.

    Zaten bütün mesele, işi kendi başına devam edebilecek noktaya gelinceye kadar sektörün içinde kalabilmek. ona da USTA vesile oluyor

    Bunları 2009 da ehliyetle birlikte hobi için aldığım araçla uğraşmaya başlayıp, bu gün (özellikle karbüratörlü araçlarda) USTA olarak tanımlanan biri olarak söylüyorum.

    Kafama göre araç dağıtmak için gerekli bir mekan sahibi olamadığım için, diğer mekanik konularda kendimi daha çok geliştirme konusunda malesef pek fırsatım olmadı.

    Oto elektroniği hariç diğer tüm hususlar, biraz merak ve zamanla çok kolayca öğrenilebilir. Oto elektroniği, daha fazla efor ve okuma öğrenme gerektiren bir husus, daha karmaşık olmasından (ve yedeklerin pahallı olmasından) başka bir olayı yok. Rektefiye vs gibi konularsa cihaz ihtiyacından dolayı başlaması zor konulardır.

    Yinede, mevcut Youtube, forum, manual, factory manual, service cd vs ile tek başına öğrenmek imkansız bir şey değil. Hatta Amerikan bazlı 1000 usd seviyesinde DVD öğrenme kitleri falan var onlarla çok daha kolay...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla boşuna kendinizi yıpratmayın...

    İmkanı olan için söylüyorum.

    Önce bir tane ford Taunus alın...

    Varsa Ingilizce birde bunun için haynes manual bulun.

    Daha sonra piyasadan çıkma arızalı, toplanabilir durumda otomatik şanzuman bulun. alın uğraşın sökün takın...

    Ha yakında yörede işi bilen bir usta ile ahbab olmak işinizi kolaylaştırır.

    İlk zamanlar bir miktar fazla para kaçırısınız. Sanayii de çevre edinmenizle doğru orantılı olarak zaman içinde gerçek rakkamlarla alış veriş etmeye başlarsınız.

    Oto tamiratını öğrenmek için gerekli olan en önemli şey (bu işi öğrenme arzusu dışında) aracı söküp dağıtacak mekandır.

    Mekan varsa problem değil. Takımlar yavaş yavaş toplanır. Şanzuman işi öğreneceksen, liftin olacak.

    Onun çikması da 2.000 tl olsun.

    Bunları sağlandıktan sonra gerisi kolay. İlk bir kaç tanede baya zorlanırsın. Sonra alışırsın.

    İşi ticariye dökmek ayrı bir mevzuu. Tek başına zor, elin alıştıktan sonra kalfa olarak belki bir yere girebilirsen bir iki sene piyasa, ortam, müşteri konusunda fikir ve tecrübe sahibi olursun,
    az biraz çevren olur (parçacı toptancı vs). Bu arada elinden farklı modellerde sanzumanlar gelir geçer.

    Zaten bütün mesele, işi kendi başına devam edebilecek noktaya gelinceye kadar sektörün içinde kalabilmek. ona da USTA vesile oluyor

    Bunları 2009 da ehliyetle birlikte hobi için aldığım araçla uğraşmaya başlayıp, bu gün (özellikle karbüratörlü araçlarda) USTA olarak tanımlanan biri olarak söylüyorum.

    Kafama göre araç dağıtmak için gerekli bir mekan sahibi olamadığım için, diğer mekanik konularda kendimi daha çok geliştirme konusunda malesef pek fırsatım olmadı.

    Oto elektroniği hariç diğer tüm hususlar, biraz merak ve zamanla çok kolayca öğrenilebilir. Oto elektroniği, daha fazla efor ve okuma öğrenme gerektiren bir husus, daha karmaşık olmasından (ve yedeklerin pahallı olmasından) başka bir olayı yok. Rektefiye vs gibi konularsa cihaz ihtiyacından dolayı başlaması zor konulardır.

    Yinede, mevcut Youtube, forum, manual, factory manual, service cd vs ile tek başına öğrenmek imkansız bir şey değil. Hatta Amerikan bazlı 1000 usd seviyesinde DVD öğrenme kitleri falan var onlarla çok daha kolay...

    Alıntıları Göster
    quote:


    Önce bir tane ford Taunus alın...

    ford taunus niye alayım?

    quote:


    Daha sonra piyasadan çıkma arızalı, toplanabilir durumda otomatik şanzuman bulun. alın uğraşın sökün takın...

    Çıkma şanzıman piyasada mevcut tabiiki..ama şanzıman için gerekli takımları almak lazım..bu okadar pahalı değil ama asıl pahalı olan şanzıman 1500-3000 arası değişiyor ,öyle bir iki şanzımanlada çok öğrenilmez 10 farklı çeşit dağıtıp-toplamak lazım,böyle olunca aldığın şanzımanı geri satmak önem kazaniyor yoksa sürekli alır da satamassan en 30 bin tl paran gider,gerçi zamanla eldekileride satarsın ama yinede risk bu şekil girişmek

    quote:


    Ha yakında yörede işi bilen bir usta ile ahbab olmak işinizi kolaylaştırır.

    Çalıştığım işyerinde bir usta vardı arasam gelir öğretir,tabi yevmiyesi vermek şartıyla


    quote:


    İlk zamanlar bir miktar fazla para kaçırısınız. Sanayii de çevre edinmenizle doğru orantılı olarak zaman içinde gerçek rakkamlarla alış veriş etmeye başlarsınız.

    Fazla para kaçıracak bir durum yok..piyasada şanzıman fiyatları belli..parçaların satıldığı yerleride biliyorum


    quote:


    Oto tamiratını öğrenmek için gerekli olan en önemli şey (bu işi öğrenme arzusu dışında) aracı söküp dağıtacak mekandır.

    Zaten o mekan işi bozuyor yani bende dükkan yok,kiralamak lazım ilk başlarda işi iyice öğrenene kadar ufak çaplı bir dükkan lazım dağıtıp toplucaz orda,çok sesli bir işte değil..
    Lifte gerek yok,ben şanzımanı sökmeyeceğim dağıtıp toplayacağım..Şanzımanı sökmek demek,arabadan indirmek demek,ben hazır satılan şanzımanlardan almam gerek..onu parçalara ayırıp birleştireceğim yani


    quote:


    Bunları sağlandıktan sonra gerisi kolay. İlk bir kaç tanede baya zorlanırsın. Sonra alışırsın

    Aslında bahsettiğim işyerinde usta olan arkadaşı çağırırsam yani gelirse işimiz çok kolaylaşır.Ama gelmese direk kendi başına dağıtıp toplamak lazım..dağıtmak kolayda toplamak mesele.Onuda düşündüm aslında bir tane kamera ile dağıtma işlemini çekiceksin sonrada geriden başlayarak izlemeye toplamayı yapacaksın

    quote:


    İşi ticariye dökmek ayrı bir mevzuu. Tek başına zor, elin alıştıktan sonra kalfa olarak belki bir yere girebilirsen bir iki sene piyasa, ortam, müşteri konusunda fikir ve tecrübe sahibi olursun,
    az biraz çevren olur (parçacı toptancı vs). Bu arada elinden farklı modellerde sanzumanlar gelir geçer.

    İşe girerken çok parayla başlanılmığı için yani öğrenme sürecinde olacam ticariye dökülmeyecek ,bu şekilde yani öğrenme sürecinde bile olsa küçükten para kazanma yolları var..sonrasında ise güzel bir yerde mekan açmak geliyor



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 21 Ağustos 2012; 22:26:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla boşuna kendinizi yıpratmayın...

    İmkanı olan için söylüyorum.

    Önce bir tane ford Taunus alın...

    Varsa Ingilizce birde bunun için haynes manual bulun.

    Daha sonra piyasadan çıkma arızalı, toplanabilir durumda otomatik şanzuman bulun. alın uğraşın sökün takın...

    Ha yakında yörede işi bilen bir usta ile ahbab olmak işinizi kolaylaştırır.

    İlk zamanlar bir miktar fazla para kaçırısınız. Sanayii de çevre edinmenizle doğru orantılı olarak zaman içinde gerçek rakkamlarla alış veriş etmeye başlarsınız.

    Oto tamiratını öğrenmek için gerekli olan en önemli şey (bu işi öğrenme arzusu dışında) aracı söküp dağıtacak mekandır.

    Mekan varsa problem değil. Takımlar yavaş yavaş toplanır. Şanzuman işi öğreneceksen, liftin olacak.

    Onun çikması da 2.000 tl olsun.

    Bunları sağlandıktan sonra gerisi kolay. İlk bir kaç tanede baya zorlanırsın. Sonra alışırsın.

    İşi ticariye dökmek ayrı bir mevzuu. Tek başına zor, elin alıştıktan sonra kalfa olarak belki bir yere girebilirsen bir iki sene piyasa, ortam, müşteri konusunda fikir ve tecrübe sahibi olursun,
    az biraz çevren olur (parçacı toptancı vs). Bu arada elinden farklı modellerde sanzumanlar gelir geçer.

    Zaten bütün mesele, işi kendi başına devam edebilecek noktaya gelinceye kadar sektörün içinde kalabilmek. ona da USTA vesile oluyor

    Bunları 2009 da ehliyetle birlikte hobi için aldığım araçla uğraşmaya başlayıp, bu gün (özellikle karbüratörlü araçlarda) USTA olarak tanımlanan biri olarak söylüyorum.

    Kafama göre araç dağıtmak için gerekli bir mekan sahibi olamadığım için, diğer mekanik konularda kendimi daha çok geliştirme konusunda malesef pek fırsatım olmadı.

    Oto elektroniği hariç diğer tüm hususlar, biraz merak ve zamanla çok kolayca öğrenilebilir. Oto elektroniği, daha fazla efor ve okuma öğrenme gerektiren bir husus, daha karmaşık olmasından (ve yedeklerin pahallı olmasından) başka bir olayı yok. Rektefiye vs gibi konularsa cihaz ihtiyacından dolayı başlaması zor konulardır.

    Yinede, mevcut Youtube, forum, manual, factory manual, service cd vs ile tek başına öğrenmek imkansız bir şey değil. Hatta Amerikan bazlı 1000 usd seviyesinde DVD öğrenme kitleri falan var onlarla çok daha kolay...

    Alıntıları Göster
    iki kere göndermişim aynı mesajı



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 21 Ağustos 2012; 22:22:41 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Delifisek.Tux

    Valla boşuna kendinizi yıpratmayın...

    İmkanı olan için söylüyorum.

    Önce bir tane ford Taunus alın...

    Varsa Ingilizce birde bunun için haynes manual bulun.

    Daha sonra piyasadan çıkma arızalı, toplanabilir durumda otomatik şanzuman bulun. alın uğraşın sökün takın...

    Ha yakında yörede işi bilen bir usta ile ahbab olmak işinizi kolaylaştırır.

    İlk zamanlar bir miktar fazla para kaçırısınız. Sanayii de çevre edinmenizle doğru orantılı olarak zaman içinde gerçek rakkamlarla alış veriş etmeye başlarsınız.

    Oto tamiratını öğrenmek için gerekli olan en önemli şey (bu işi öğrenme arzusu dışında) aracı söküp dağıtacak mekandır.

    Mekan varsa problem değil. Takımlar yavaş yavaş toplanır. Şanzuman işi öğreneceksen, liftin olacak.

    Onun çikması da 2.000 tl olsun.

    Bunları sağlandıktan sonra gerisi kolay. İlk bir kaç tanede baya zorlanırsın. Sonra alışırsın.

    İşi ticariye dökmek ayrı bir mevzuu. Tek başına zor, elin alıştıktan sonra kalfa olarak belki bir yere girebilirsen bir iki sene piyasa, ortam, müşteri konusunda fikir ve tecrübe sahibi olursun,
    az biraz çevren olur (parçacı toptancı vs). Bu arada elinden farklı modellerde sanzumanlar gelir geçer.

    Zaten bütün mesele, işi kendi başına devam edebilecek noktaya gelinceye kadar sektörün içinde kalabilmek. ona da USTA vesile oluyor

    Bunları 2009 da ehliyetle birlikte hobi için aldığım araçla uğraşmaya başlayıp, bu gün (özellikle karbüratörlü araçlarda) USTA olarak tanımlanan biri olarak söylüyorum.

    Kafama göre araç dağıtmak için gerekli bir mekan sahibi olamadığım için, diğer mekanik konularda kendimi daha çok geliştirme konusunda malesef pek fırsatım olmadı.

    Oto elektroniği hariç diğer tüm hususlar, biraz merak ve zamanla çok kolayca öğrenilebilir. Oto elektroniği, daha fazla efor ve okuma öğrenme gerektiren bir husus, daha karmaşık olmasından (ve yedeklerin pahallı olmasından) başka bir olayı yok. Rektefiye vs gibi konularsa cihaz ihtiyacından dolayı başlaması zor konulardır.

    Yinede, mevcut Youtube, forum, manual, factory manual, service cd vs ile tek başına öğrenmek imkansız bir şey değil. Hatta Amerikan bazlı 1000 usd seviyesinde DVD öğrenme kitleri falan var onlarla çok daha kolay...

    Alıntıları Göster
    fazla alıntı yaptım diye böyle hata verdi heralde üst üste görünüyor mesajlarım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi serkan99 -- 21 Ağustos 2012; 22:09:29 >




  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.