Şimdi Ara

Bugün çok zor anlar yaşadım, yokuşta araba patinaj atıyordu ve çıkmıyordu. El freni bile tutmuyordu. (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
96
Cevap
4
Favori
34.770
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • 1. Vitesle 4-5 bin devirde çıkardı :) ucuz atlatmışsınız geçmiş olsun. Benımde böyle karsılastıgım yokuşlar oluyordu çözüm basit :) hiç kendimide arabayıda yormadan ordan çıkmamak :D 1.3 linea var öyle yerlere gelemez

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu tip durumlarda kalmamak icin subaru kullaniniz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Glukhovsky

    Aynısı benim de başıma geldi hem de yerler ıslak.

    Böyle bir durumda durmak zorunda kalırsanız, yol biraz genişse direksiyonu bir tarafa doğru tam kırıp hafif geri giderek aracı yola çapraz hale getirin. Kalkmanız daha kolay olur. El freni ile kalkerden de debriyajı hemen bırakmayın araç 4 5 sn ilerledikten sonra tam bırakın biraz balatadan yer ama patinaja kalkmaz.

    Aman hocam en yukarıda kalan tekerlek boşa çıkar araçlar zaten açık diferansiyel hiç çıkamaz bu sefer.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Böyle dik yokuş üsküdar, fethi paşa korusunda geldi. kısa orası. ona rağmen 1.6 benzinli avensis nerdeyse stop edecekti, zor kalktı araba. nefret ettim arabadan. dişital gaz pedalı tabi. düşünüyor cins araba.

    çok uzun dik yokuşlarda, önden çıkan varsa, yokuş başında bekleyip o tamamen çıkınca hareket etmek lazım. arkanızdaki kornaya aldırmayın. en güvenlisi bu.
  • Arkadan itiş veya 4 çeker sistemli arabalar buralarda farkını ortaya koyar.

    Çok dik ve kaygan asfaltlı zeminde önden çekerli arabada motor istediği kadar kuvvetli olsun. Ağırlığın arka aksa binerek aracın burnunu havaya diktiğinden ön tekerlekte tutuş kaybı olur ve patinaj kaçınılmaz oluyor.

    Geri geri çıkmak, baskı balataya çok daha fazla yük bindirir.
  • CrossClimate yokuşta kalmayate

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Valla kusura bakamyında yazılanları okudunuzmu ? işim zaten naklıyat yapmak kullanmayı bılıyorum hocam, yarım debrıyajı bırakın, el frenı cekık halde gaza basıyorum araba gerıye kaymaya devam edıyor fren bıle tutmuyor, sız bana yarım debriyaj dıyorsunuz, sırf yorum atmak ıcın atmayın lütfen. araba patınaj atıyor yolu tutmuyor, tek bende degıl dıgerlerıde oyle benı gorenler zaten gerı donduler onumdekı durmasa bır skeıl cıkıyordumda arabayı o dıklıkte durdurunca tekrar cıkmadı ivme alacak yerı yoktu.

    anca yuklerı boşaltım arakdan el atınca bır sekıl cıkardık oradan.
    Bıldıgınız yokuşlardan değil,

    bilen bilmeyen konuşuyor işte:D Araba önden çeker olduğu için yokuşta ön tarafdaki ağırlık azalıyor lastik asfalta iyi temas edemiyor yani lastiğin bitik olup olmamasının hiçbir önemi yok.Eğer bide bağa doluysa araba burun kaldırır.Ya öne birini otturdaçaksın:D yada geri geri çıkacaksın başka yolu yok




  • Ben sprinter ile 17 kişi dolu iken başıbüyükten Kayışdağı çıkarken bir yokuş var ciddi dik salak gibi dik olana girdim arka lastiklerde biraz bitik.

    Yokuşun yarısına geldim Araç durdu. yokuş kalkış olmasına rağmen çıkamadı. İndirdim herkesi tak diye çıktı araba ama arka lastikler ne hale geldi ise en ufak dönüşte arkayı hissettiriyordu.Hemen değiştirdik lastikleri.Ne cesaret etmişim hala şaşıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Arkadaşlar konuyu 2014 de açmıştım, konuya mesaj gelmiş uplamışsınız, bende o yokuşun resmini buldum yandexten buraya koyayım.

     Bugün çok zor anlar yaşadım, yokuşta araba patinaj atıyordu ve çıkmıyordu. El freni bile tutmuyordu.

    Çıkamadığım yokuş buydu arkadaşlar, aşağı yolda kazı oldugu ıcın yolu buraya yonlendırmışlerdı, öndekı araba yavaşlayınca bende stop etmiştim daha sonra cıkamamıştım. Ordaki vatandaşlar yardım ettıler, bırısı arka arkaya surerek cıkarmıştı arabayı.

    Asfaltın ne kadar kötü olduğunu görüyorsunuz, lastikler yola yapışmıyordu kayıyordu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 12 Angry Men -- 23 Eylül 2016; 11:28:12 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 12 Angry Men

    Arkadaşlar konuyu 2014 de açmıştım, konuya mesaj gelmiş uplamışsınız, bende o yokuşun resmini buldum yandexten buraya koyayım.

     Bugün çok zor anlar yaşadım, yokuşta araba patinaj atıyordu ve çıkmıyordu. El freni bile tutmuyordu.

    Çıkamadığım yokuş buydu arkadaşlar, aşağı yolda kazı oldugu ıcın yolu buraya yonlendırmışlerdı, öndekı araba yavaşlayınca bende stop etmiştim daha sonra cıkamamıştım. Ordaki vatandaşlar yardım ettıler, bırısı arka arkaya surerek cıkarmıştı arabayı.

    Asfaltın ne kadar kötü olduğunu görüyorsunuz, lastikler yola yapışmıyordu kayıyordu.

    Yokuş dik değilde asfalt bitik.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: neilblack

    aynısı fluence ile başıma geldi, 1.5dci. nasıl bir yokuş ise çıkarken araç patinaja girdi. durdum daha da kalkamadım. fren+el freni olmasına rağmen araç geri geri kaymaya devam etti. ilk defa başıma gelmişti biraz korkmuştum açıkçası.

    fluence için normal :) nerde fluence kullanan görsem aracın motorunun yetersizliğinden dert yanıyorlar.
  • Bu yokuşları asfaltlayan akıllıların marifeti, böyle yokuşlar Arnavut kaldırımı yapılır; memlekette kafa bas alfaltı geç diye çalıştığı için tabi...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Adieu -- 23 Eylül 2016; 14:45:43 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Ben de birkaç kere yaşadım. Hatta stop ettikten sonra dalgınlığımdan 2 ile çıkmaya çalışıyordum motordan başka arabanın ağırlığı, tekerlekler de etki ediyor. 1.0 motor da çıkabilir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu yokuşta durulup kalkış yapılabilir.
    Ama nasıl ve hangi tip motorla.

    Anlaşılan çok sınırda bir durum.
    Tork fazla gelince patinaja düşülüyor, tork az gelince stop ediyor.
    Ve araç turbo dizel olduğundan torku ayarlamak çok zor. Bir yandan da yaşanan stres nedeniyle hassasiyet kayboluyor.

    Muhtemelen yeterli güçteki atmosferik benzinli bir araç 3-5 denemede burayı daha rahat çıkardı.
    Çünkü daha hassas kontrol edilebilir bir motor ve tork eğrisi daha lineer.
    Motoru 2.500 - 3.000 devir civarına çıkarıp, debriyajı azar azar bırakıp motorun bayılmasını izleyip, aracın patinaja düşmeden milim milim ilerlemeye başlaması durumu. Hatırladın sen onu.
    Baskı balata biraz atmosfere karışır tabi bu esnada.

    Not: bu gibi durumlarda asr devre dışı bırakılmalıdır.
  • Biz bunun benzerini etilerde 1.3 doblo ile yasadik. 5 kisiydik. 4 kisi indik arabadan oyle cikabildi arac.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hortlakmak gibi olucak ama daha oncede mesaj yazmistim bu konuya dusuk beygirli araclarda maalesef stop etme durumu oluyor broadwayi degisip tofas almistik suan onu kullaniyoruz bugun koyde yokusta kalmak zorunda kaldim araci kaldirmaya calistim kalkmadi aracta 3 kisiyiz baktim olacak gibi degil debriyaji tokatladim yarim debriyaj yapip hafifce cekiyorum gitmiyor arac bu durumlarda maalesef baski balataniza zarar vermek zorundasiniz bende zarar verdim yani aracin devrini 5 bine cektim yarim debriyaj yaptim devir dusecekken debriyaja bastim gaz ayni 5 bin devir devir yukseldigin debriyaji biraktim
    Yani pedali tokatlaya tokatlaya cikardim arabayi aracin sanziman kismindan koku ve duman geldi 5 dk debriyaj yumusadi sonra duzeldi kavramasinda problem yok yani en fazla 90 bin gidecek balata 80-88 bine dusmustur boyle durumlarda sakin kalmaniz gerek asr esp ye guvenmeyin derim heleki aracin motoru zayif ise hadi ben tofaslan kaldirdim ama onden cekisli hicbir arac maalesef bu tarz yokuslarda patinaj etmeden kalkamaz burda lastik-motor gucu devreye giriyor eger benim gibi 110 tork 70 beygir araca sahipseniz mecburi debriyajdan yiyeceksiniz. Ama arac guclu ve arkadan ceker ise yokusu fazla patinaja dusmeden cikabilir.
    Eger bu tip yollarda bir yerde iseniz arac benzinli ve gazli ise benzine alin benzinin oktani daha yuksektir gaz ayariniz super bile olsa benzinlinin arasinda 5beygir oynar bu 5 beygir yokusu size cikarabilir sayet yine sorununuz oluyorsa araciniza iyi bir lastik almaniz sart yol musait ise onden ceker araciniz varsa geri geri cikmalisiniz arkadan ceker araba varsa ya kaptirip gelceksiniz yada benim gibi debriyaji tokatlicaksiniz.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.