Şimdi Ara

bugün jantçıları gezdim durum rezalet !! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
46
Cevap
2
Favori
6.823
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • İyi bilgilendim gece gece
  • Bana da iyi oldu. Konuyu açan arkadaşı da tebrik ediyorum, süper bir öğretme tekniği aynı zamanda.

    Güzel bir olay örgüsü içinde verilmiş.
  • Bildigimiz ofsete et dıyolar ya :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Orjinal jantlar pahalı olduğundan piyasa replika jant dolu. Orjinal bulmak zor. Yurt dışından almalı ya da orjinal satan yerlere bakmalısınız.
  • Bunu konunun ilk mesajına da eklemek lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: VioLee

    Bildigimiz ofsete et dıyolar ya :)

    Bunu yazmaya gelmistim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araciniza sciroccodan cikma 17lik orjinal jant bulursaniz kacirmayin derim, golf 6ya en cok yakisan jant grubudur hem de orjinal.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bir ara ben eski aracim icin bakinmistim Adana dada durum ayni. Hem araca gidecek olani zor buluyorsunuz hemde satilanlarin cogunun ne oldugu belli degil. Birde begeniyorsun olcusu tutmuyor, bijon sayisi tutmuyor. En guzeli servisten orijinalleri almak, yada alasim janti olmayan arabayi almamak. Gecen hafta skoda yeni octavia ya baktim. Dusk modelinde alasim Jank yok fiyatida 51.000. Bu fiyata halen bu sekilde arac satanlarda varmis dedim icimden.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Golf 6'da et42nin altindaki cogu jant surtme yapabiliyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bosver orjinal kara jant dursun piyadaki alasimlardan kat kat saglamdir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: trojana

    Bir ara ben eski aracim icin bakinmistim Adana dada durum ayni. Hem araca gidecek olani zor buluyorsunuz hemde satilanlarin cogunun ne oldugu belli degil. Birde begeniyorsun olcusu tutmuyor, bijon sayisi tutmuyor. En guzeli servisten orijinalleri almak, yada alasim janti olmayan arabayi almamak. Gecen hafta skoda yeni octavia ya baktim. Dusk modelinde alasim Jank yok fiyatida 51.000. Bu fiyata halen bu sekilde arac satanlarda varmis dedim icimden.

    Arz talep meselesi. Bizim insanımız ucuz mal seviyor orjinal jantı alan yok ki satan olsun. Konuda bunu tartışıyoruz ama 4 adet janta 3000-4000 TL. verir misiniz diye sorsak alacağımız cevaplar belli. Bu yüzden satıcılara laf söylemek konusunda kendimi haklı görmüyorum ben.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starhe

    Tayyip?


    http://www.hurriyet.com.tr/ankara/23180436.asp



  • quote:

    Orijinalden alıntı: Starhe

    Tayyip?


    http://www.hurriyet.com.tr/ankara/23180436.asp



    esnafta takım elbiseli,
    bu adamlarda lastiği kim değişiyor.müşteri lastikçiye tulumla gidip,işi kendisimi yapıyor
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pulpa

    bugün ankarada golf 6 aracım için jant bakayım dedim hiç bu işlerle ilgilenmemiştim ama gördümkü piyasa çin malı ile çakılı başka doğru düzgün ürün yok ayrıca gördüğüm kadarıyla millet ne jant numarasına ne et değerine ne dönüş çapına hiçbirşeyine bakmadan jantları arabanıın tekerinin yanına koyup karşısına geçip bakıyor ve karar veriyor gerçekten komik satıcıların hepsinin dediği şey abi devamlı satıyoruz sorun yok :)) klasik esnaf ağzı....

    bu arada et değeri 47 olan aracım için et 35 ten başka jant bulamadım bukadar jantı bu millete satıyorlar ama ne etden anlıyorlar ne çaptan anlıyorlar yeterki satsınlar...

    ankarada bu işlerden iyi anlayan önerebileceğiniz bir yer varmı bu adamların eline kalırsak işimiz zor....

    Napsin millet bendede golf 6 var serviste sordum 4 jant 4 binlira orijinal olacak diye bi sahin parası verip jant mı alsın bu millet?
    Sağlamlık konusunda çok tereddütün varsa tutup jsntlarin filminide çektirmem gerek belki yapım aşamasında sorun var captivalarin jantlarinda bi ara olusan hatta et sütü de gayet yerinde



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hard_hacker -- 2 Mayıs 2013; 11:00:19 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende kışın jant alacakken gezmediğim yer kalmadı,
    cms olsun yerli olsun dedim onuda bulamadım.
    iskitlerde ise kormetal satan yer bulup inceleyemedim,
    en sonunda dayanamayıp,skoda 17 orjanal jantını 1600 tl ye aldım.hiç olmazsa made in chine yerine, made in germany yazıyor.bu da bir nebze janta kırılma,çatlama gibi durumlara karşı güvenimizi arttırıyor.bunun yanında araca uydu,uymadı,vb durumlarıda yaşatmıyor.
    bence orjinal jant için bayilerle görüşüp fiyat alın,
    sonra skoda ve seat bayilerinden de fiyat alın,ucuza skoda yada seat jantı bile alsanız,ortada amblemin olduğu göbeği değiştirip,vw amblemli bir göbek takarsınız,
    en nihayetinde 3 aracın bijon aralığı vs aşağı yukarı aynı sayılır.800 tl çin malına vermek yerine 1500-1600 tl orjinal janta verirsiniz(17 jant için)
    iyi formlar.
  • Arkadaşın et değeri dediği Offset'tir. Yani jantın monte olan göbeğinin jantın ne kadar ortasında-içinde-dışında olduğudur. Offset değeri lastik izinizi doğrudan belirler. Dolayısı ile çok önemlidir. monte olan göbek jantın tam ortasında ise ofsset sıfırdır. Jantın monte olduğu göbek jantın dış kısmına (bizim gördüğümüz kısmı) doğru gelirse pozitif offset olur. İç kısmına doğru giderse negatif offset olur. Aşağıdaki görsel faydalı olur:

     bugün jantçıları gezdim durum rezalet !!


    Offset lastik iz genişliğini doğrudan belirlediği için, yol tutuşta doğrudan etkisi vardır. Orjinal jantınızdan daha pozitif offsetli jant kullanmanız sıkıntı olmaz. Zira spacer dediğimiz, araya mesafe koymaya yarayan takozlarla offset ayarlanabilir. Çok tercih edilmemesi gerekir. Yürüyen aksamınızdaki her bir kilo, arabadaki 20 kiloya eşit. Ancak bir jantı çok sevdiyseniz, uygulanabilir.

    Orjinalinden daha Negatif offsetli jantlar jantın git gide dışarı doğru çıkmasına, kısaca iz genişliğinin artmasına sebep olur. Teoride aracınız böcekleşir ve daha iyi yol tutar. Zira genişliği artıyor. Pratikte böyle değildir. Aracınızın ön ve arka takımındaki kamber, kaster, toe ayarları orjinal jant offsetinize göre yapılmıştır. Aracı genişlettiğinizde tüm bu ayarları adam akıllı yapabilirseniz (ayarlanabilir ön takım elemanları falan almanız lazım), arabayı genişletmekten sonuç alabilirsiniz. Yoksa bu genişletme faaliyeti yol tutuş zaafiyeti olarak size geri döner. İyice uçup, çamurluktan taşan jant-lastik yaparsanız yüksek hızda yakıt sarfiyatınız, rüzgar sesiniz hatırı sayılır derecede artacaktır. 90km sabit hızla giderken aracınızın yaktığı yakıtın %50'sinden fazlası rüzgar direncine karşı koymak için yakılır. Aklınızda olsun.

    Son olarak jant çapı: Aracın lastiğinin orjinal yuvarlanma çapıyla çok oynamadığınız sürece istediğinizi yapabilirsiniz. Ancak jantlar büyüdükçe ağırlaşır. Ağır jant kötüdür. Hem performans, hem yol tutuşu için... Kısaca bu işler çok dengeli olunması gereken işler.

    Bilmeyenler için yuvarlanma çapı hesaplama:
    Aracınızda 205/55-16 lastik var diyelim. 205 taban genişliğinizdir. 205mm, yani 20.5cm... 55 ise yanak kalınlığının taban kalınlığının %55'i olduğunu söyler. Yani 205x0.55=112.75mm yanak kalınlığınızdır. 16 ise jant genişliğinizdir. Jantta standart inch olduğundan 16. Bir inch 2.54cm. 16x2.54 = 40.64cm

    Şimdi yanak kalınlığınız 112.75'se, lastiğinizde altta ve üstte yanak olduğuna göre 112.75 x 2 = 225.5mm, jantınız 16 olduğuna göre 406.40mm de oradan, toplam 631.9mm yuvarlanma çapınız var.

    Lastiğiniz 225/45-17 olsaydı: 17x2.54= 43.38 cm 22.5x0.45x2= 20.25 cm 43,38 + 20,25 = 63,63 cm

    205/55-16 lastik 63.19cm yuvarlanma çapına sahip, 225/45-17 lastik 63.63cm yuvarlanma çapına sahip. Bu kadar küçük bir fark yok sayılabilir. Lastik tabanını 20mm kalınlaştırmak veya inceltmek sorun olmayacaksa bu iki ebat birbiri yerine kullanılabilir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST



    Faydalı bilgiler, teşekkür ederim.
  • kendini kanitlamış ucuz jant markaları var

    şu et olayinida offset deseydiniz daha iyi olurdu çelik malzeme de et kalinligi vardir ve t ile gösterilir üretilen malzemenin mm olarak kalınlığını gösterilir türkcede et kalınlığı dediğimiz şey budur aslında ..

    offset olayı ise tamamen farklı


    diğer söylediklerinize gelince katılmakla beraber sen ne almak istediğini bileceksin

    http://www.lastiknet.com/icerik.asp?inf=25

    toplam çapta da %03 geçmeyeceksin . bijon neyse onu alacaksin 4*18 ise onu golfte 5* bişey ama ney bilmiyom :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.