Kısa bir konuşmamda şunu da yakaladım habersiz hızı 35mbps e sabitlemişler gerekli düzeltme talimatlarını yapıyorum (modem aç kapat vs rutin şeyleri) ona rağmen pişkince cevap veriyorlar. İşlemi yaptık diyip kontrol etmemi istiyorlar fakat hala daha 35mbps e sabit bir hız alıyorum. Bunaltıcı cidden. |
Bulaşılmaması gereken bir firma sebebi gayet açık konu içerisinde detaylı anlatıyorum. (2. sayfa)
-
-
Acayip bir durum gerçekten...
-
Aklı olan bulaşmaz bu firmaya. En kısa zaman da ben de kurtulmayı düşünüyorum. Yalan konuşup insanları kandıran. Saçma sapan insanları whatsapp ın başına oturtan bir firma. Mahalle de merdiven altı iş yapan firmalara benziyor. Ben pişmanım. Pişman olmak istemeyen uzak dursun.
-
Benim de hızım 1 aydır çakıldı resmen . 100mbit internetim çoğu zaman 10 mbit altında iniyor. Bir gün 10 dakikalık internet kesildi . Sonra geldiğinde bu durumu yaşamaya başladım . 2 kere kayıt oluşturdum çözüm yok . Taşınacağım içinde üstüne gitmedim artık . 121 tl de fatura geldi . Taahhüt yok . Bu hafta iptal ettirip yoluma bakacağım artık . Tavsiye etmiyorum başka firmalar bakın .
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Bu tarz altyapı sorunlarında Türknet nasıl bir çözüm buluyor gibi.
i
-
Millenicom gerçekten pişmanlık mış, sorun arıza oluşması değil , arızayı çözecek ekibin olmayışı, telefon yanımdayken çaldırıp kapatıyorlar , birde utanmadan aradık size ulasamadik diye mesaj atıyorlar, bunu bir kaç kez yaptılar, 24 ay taahhüt vermiştim, çok pişmanım.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Evde 5 gündür internetim yok. Günde en az 5 sefer müşteri hizmetlerini arıyorum. Hep aynı laflar sorununuz teknik ekibe iletildi diyorlar fakat sonuç yok. Önceden aradığı da sorunum çözülüyordu fakat şimdi muhatap dahi bulamıyorsunuz. Millenicom almayın aldırmayın pişman olursunuz
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
gelde üye ol firma yetlkisi de gördugum kadaryla cok ilgisiz burada
-
quote:
Orijinalden alıntı: tr-krallgelde üye ol firma yetlkisi de gördugum kadaryla cok ilgisiz burada
Milenicom dahil T.Telekom altyapısını kullanan bütün ISS'lerin zaten kendi teknik ekipleri yok. (Turk.Net, SOL ve VDF teknik ekipleri sadece kendi döşedikleri fiber altyapıyla ve hizmetle ilgili sorunlara bakıyorlar...). Dolayısı ile, T.Telekom altyapısı, T.Telekom'un saha dolapları ve portlarına ilişkin tüm problemler sadece T.Telekom'a iletiliyor ve artık T.T. bunlarla ne zaman ve ne ölçüde ilgileniyorsa...
-
Modeminizdeki hat değerleri önemli SNR margin değeri ne kadar düşük olursa modem bağlantıda stabil davranamaz. Millenicom'la irtibata geçmeden modem üzerindeki değerleri kontrol ediniz. Daha sonra bina içi ve dairenizdeki kabloları kontrol ediniz. Birden fazla ekler varsa veya hat kablosu eski olması sorundur. Buna bir de modem üzerindeki yazılım versiyonun güncelliğini kontrol edin. Millenicom tarafına dsl port değişikliği talebinde bulunun.
-
Şuan ki durum şu 72 mpbs hız görüyorum speedtest üzerinde bir şey download ettiğimde 2.9 mb tı geçtiğini görmedim. Önceden 9 mb ile download yapabiliyordum gerek steam üzerinde gerek chrome üzerinde. Yani aslında 90 mbit gibi bir hız alıyordum ama bunu speedtest üzerinde göremiyordum memnundum da. Artık böyle bir durum söz konusu değil.
Öncelikle geçmiş olsun.
Yukarıda hattınızın ulaşılabilir hızı 98 ler'de iken 8 snr altına düşülmemesi adına hızınız 80mbit'e sabitlenmiş görülüyor fakat siz o hıza'da ulaşamıyormuşsunuz, belli'ki bariz 1 sıkıntı var.
Sıkıntınız kısa zaman'da çözüme ulaşır umarım.
Daha önceden testler'de 72mbit hız gördüğünüzü ve 9mbyte ile indirme yaptığınızı ancak 9mbyte indirme yaptığıma göre aslında 90mbit hıza ulaşabiliyormuşum gibi 1 söyleminiz olmuş.
Ancak ora'da 1 bilgi eksikliği mevcut, şöyle'ki; mb/s ile mbit/s aynı şey değil ve hâliyle orada kafalar bazen karışıyor.
9mb/s takribi 72mbit/s hız demek oluyor, yabi hız testlerinde siz, 72mbit görüyorsanız indirme hızınız 9mb. olur, bu 90mbit hız değildir ve bu söyleminizden anlaşılan, o zaman'lar testler'de gördüğünüz hızı sorunsuzca kullanabiliyormuşsunuz.
Mbit/s = Mb/s tablosunu aşağıya ekliyorum, kaç mbit/s hız ile saniyede kaç mb indilebilir bilmeyenler de bakabilir veya mb cinsinde olan indirme hızlarını 8 ile çarparak o anda kaç mbit hız ile indirme yaptıklarını hemen bulabilirler, misal siz 9mb/s demişsiniz, 9x8=72mbit hız gibi.
-
Bu millenicom'a abone olduğumda aldığım değerler
(80-85 arası çok rahat kullandım onun ekran görüntüsünü bulamadım)
1 buçuk 2 senelik kullanımın sonunda bu da bugün itibariyle aldığım hız;
Her "iyileştirme çalışması" yaptıklarında internetim daha da kötüye gitti. En son sorun oldu arıza kaydı açtık sözde "kablo ıslah çalışması" yaptılar. Sonuç bu. Sürekli ekip geldi hiç bi şey yapmadılar. Tek söyledikleri şey "hızınızı düşürün" 4 kez falan hız düşürdük. Her seferinde millenicom 9 lira paket değişim ücreti aldı 3 kez yaptık bu işlemi. Hiçbiri de bi boka yaramadı. Şuan hız testinde çıkan sonuç 20-24 bile değil.
Yemin ediyorum artık o telefon diğerini ateşe vericem. Ben 80-85 mbpslerden buraya nasıl geldim sorusuna kimse bi cevap veremiyor. Türktelekom millenicom'un müşterilerini pek umursamıyor büyük ihtimalle. Hatta bilerek ilgilenmeyip hızı bu hale getirdiklerini bile düşünmeye başladım. Sıkıntı mı var çözüm yok hız düşürün. HIZ DÜŞÜRÜN. 1 mbps olasıya kadar düşürün. Neye geçicem napıcam bilmiyorum artık.
-
Telekom, kendi müşterilerini yakınndaki dolaplardaki yüksek hızlı portlara/kartlara aktarıp sorunlarını çözerken, snn gibi kendi müşterilerine yakın dolapta bulunan ve dolapta kalabalık eden diğer iss müşterilerini, uzaktaki veya sıkıntı çıkartan dolaplara yada portlara aktarıp işi bitiriyor.
Yani misal, sorun yaşayan bir tt müşterisi arıyo, atıyorum; ben sizden 50mbit paketi aldım fakat şu an hızımda sorun var diyor, tt ekibini dolaba yolluyo, ekip dolaptaki portların durumlarına bakıyo, hangisinden ne hız alınıyo yada hangi port/kart daha düzgün çalışıyo diye kontrol ediyo, o esnada sana çalışma var mesajı geliyo, evet var ama ttnet in kendi müşterisi için yapılan bir çalışma
Sonra ekip bakıyo snn port/kart ta değerler güzel yada 50mbit hız çıkartıyo, snn fişini çekiyo karttan, kendi müşterisnn fişini sokuyo, senin fişide o sorun yaşayan müşterisinn portuna/kartına takıyo gidiyo gibi.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reception47 -- 18 Ağustos 2021; 17:57:15 >
-
İşte ben de bunu anlatmaya çalışıyorum. Bir an için bina içi tesisatı bir kenara bırakınız (zira Telekom ve başkaları "bina içi tesisat abonenin sorumluluğunda" diyor ve oradaki yükü/sıkıntıyı sadece aboneye yüklüyor...). Ama ADSL ya da VDSL'de saha dolabı ile binanız arasındaki kablo demetinde bir sıkıntı varsa ya da saha dolabındaki portlarda bir sıkıntı varsa o tamamen T.Telekom'a ait (diğer ISS'ler zaten aracı durumda, onlar sadece arızayı/sıkıntıyı Telekom'a bildirebiliyor; ellerinde müdahale edecek ne ekip ne ekipman var...).. ADSL/VDSL'de iş Telekom'un insafına kalmış. 10 aboneli bir bina düşünün: ADSL/VDSL'de binaya yedeklerle birlikte 12 çift bakır kablo geliyor. Bir abonenin hattında da sıkıntı olabilir, hepsinde de. Ana fiberde (tamamen fibere geçebilmiş) bir binada durum tam öyle değil; o binaya sadece bir (1) dal fiber kablo geliyor; sonra o tek dal kablo bina içindeki IFDK'da sonlandırılıp 10 ayrı dahili kablo haline getiriliyor. Abonelerin tamamı T.Telekom'lu da olabilir, bazıları alternatif ISS'lerden de hizmet alıyor olabilir. Ancak Saha Dolabından binaya gelen fiber kabloda bir sıkıntı oluşmuşsa (düşük olasılık) Telekom zaten o kabloyu mecburen tamamen değiştiriyor. Münferit abonelerdeki sıkıntıyı da yazılımla giderebiliyor zira o tel dal kablo üzerinde Telekom en az 32 trafik (ses + internet) işletebiliyor; yani 10 aboneli bir binada sabit telefon (PSTN) hattıyla beraber 20 trafik söz konusu, 12 trafik de "yedekte"... Bu nedenlerle ADSL/VDSL'lerde alternatif ISS'lerin abonesi Telekom abonesine göre daha "riskli" zira Telekom bunları zaman zaman "üvey evlat" görüp sorunları 2. plana atıyor. Fiberde de bu risk var ama daha düşük. Eğer Saha Dolabındaki portlarda bir sorun yoksa, oluşan diğer sorunlar kısa sürede santralden müdahale edilip yazılımla düzeltilebiliyor.
-
Hocam bu dedikleriniz durumu düşününce iyice mantıklı gelmeye başladı. Bi şey çıkar mı bilmiyorum fakat btk'ya durumu anlatabildiğim kadarı ile şikayet ettim. Çünkü kimse bana hız nasıl 80download 8upload'dan 17 download 0,20 upload'a geldi bi açıklama yapmıyor. Zamanla bakır kablolar yıpranıp performansını kaybediyormuş ? Yahu yıpranıyorsa değiştirin. Ben gerekirse kendi evimden parasını verir kablo çektiririm ama yok. Çözüm namına hiç bi şey yok.
-
Kablo yıpranması durumu çok nadir olur ve yıpranma durumunda, değerler mantıken azar, azar düşmeliydi, böyle âni veya büyük düşüşler durumu, direk arıza demek olur.
Ve bu yaşadığın sıkıntıyı, genelde (çoğunlukla) kullanıcıların ısrarla / defalarca iss lerine arıza kaydı oluşturup, port değişimi isteyerek yada direk ttnet altyapsı üzerinden çalışan hangi iss i kullanırsa kullansın, şahsen bölgedeki tt santraline müracatı ile port değişimi yaptırarak düzeltebildikleri görülüyor, yani kablo değişimi yapıldığı, neredeyse yok denecek kadar az rastlanan bir durum olrk görülmüştür.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Reception47 -- 18 Ağustos 2021; 18:29:56 >
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X