Şimdi Ara

Bunu nasıl bağlarım ? SS (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
38
Cevap
1
Favori
550
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Soğuk yere koyun, üzerine hava üfletin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redese

    Bugun sabah kalktım arabama gittim marş motoru basmadı 2 kere döndürdü bıraktı. Bende gittim elpim den 12 V 5A çıkışlı bir trafo aldım. Ama 220 V kabloyu nereye bağlayıp 12 V çıkışı nerden alacağımı bulamadım. Yardımcı olursanız çok memnun kalırım.
     Bunu nasıl bağlarım ? SS

    12 Volt çıkışla akü şarj edemezsiniz. Araya bir ampul koyup gerilimi 14 Volt mertebelerine çıkartmanız lazım. Direnç yerine ampul koymak daha mantıklıdır.

    Saygılar...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redese

    Bugun sabah kalktım arabama gittim marş motoru basmadı 2 kere döndürdü bıraktı. Bende gittim elpim den 12 V 5A çıkışlı bir trafo aldım. Ama 220 V kabloyu nereye bağlayıp 12 V çıkışı nerden alacağımı bulamadım. Yardımcı olursanız çok memnun kalırım.
     Bunu nasıl bağlarım ? SS

    12 Volt çıkışla akü şarj edemezsiniz. Araya bir ampul koyup gerilimi 14 Volt mertebelerine çıkartmanız lazım. Direnç yerine ampul koymak daha mantıklıdır.

    Saygılar...

    Hocam ampulun voltunu watını amperini kaç alayım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Redese


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpernbugra

    quote:

    Orijinalden alıntı: Redese

    Bugun sabah kalktım arabama gittim marş motoru basmadı 2 kere döndürdü bıraktı. Bende gittim elpim den 12 V 5A çıkışlı bir trafo aldım. Ama 220 V kabloyu nereye bağlayıp 12 V çıkışı nerden alacağımı bulamadım. Yardımcı olursanız çok memnun kalırım.
     Bunu nasıl bağlarım ? SS

    12 Volt çıkışla akü şarj edemezsiniz. Araya bir ampul koyup gerilimi 14 Volt mertebelerine çıkartmanız lazım. Direnç yerine ampul koymak daha mantıklıdır.

    Saygılar...

    Hocam ampulun voltunu watını amperini kaç alayım.

    12 Volt 40-50 Watt maksimum. Bir de 5 Amper sigorta alıp bağlayın araya.




  • Oto ampülü al kısa uzun bir olanlar, 55 ve 60 watt, h7 alırsan tek 55watt, motosiklet ampülü 35 watt ama duylu, ampülün yönü olmaz, bi taraftan smps girecek diğer taraftan aküye kablo, bu bağlantıya seri bağlı deniyor, sigortada aynı akım içlerinden akacak

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • yalnız güç kaynağınız 5 amper . koyacağınız ampul 50 wattdan yüksek olursa güç kaynağınız çok ısınır . uzun sürede kondansatörleri şişer. AKüye yüksek volt gelmedikten sonra patlamaz. koyduğumuz ampul de aküye maksimum ampul gücünde güç iletilmesi için. Hemde güç kaynağından maksimum ampul gücünde güç çekilmesi için.
  • Redese kullanıcısına yanıt
    Araya mutlaka lamba veya diyot bağlayın; lamba daha yaygın bulunduğu için öneriliyor,, tam olarak kesin çözüm diyottur.

    NEDEN; akü sistemi dışarıya aktif olarak güç vermektedir,,, siz adaptörünüzün güç çıkışını başkabir güç çıkışı ile çarpıştırıyorsunuz..
    Adaptör ile akü devamlı birbirini zorlar,,, yok efendim sana 5v versem,, al sana 12v, , ıhı işte benim voltajım yükseliyor,, akü voltajı ve akımı yükseldikçe adaptörünüz son duasını etmeye başlar,, akü şarj olunca 14v ve 60A yüklenir,,, hatta 60A yüklenmesine gerek yok, 5A yı geçtimi,, adaptörün işi bitti..

    Diyot bağlarsanız (10A veya 5A diyot),, adaptör sağdece aküye voltaj gönderir, diyot tek yönde akım geçirdiği için,,, aküden gelecek Voltaj ve akımdan adaptör etkilenmez,, akü 14v a kadar takip edilip şarj edilir. ama benim akü 13v da kalmıştı,, arabaya bağladım-- canavar.

    Lamba bağlarsanız; aradaki voltaj çekişmesinden dolayı oluşacak (bir başka deyişle kısa devre) lambanın üstünde toplanır,, olan lambaya olur.
    Peki arkadaşlar,, adaptör 12v, aküde 12v olursa toplam lambadan geçecek voltaj 24v olur... 24v 10-15W lamba bağlanması daha mantıklı. söylendiyse kusurabakmayın.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Araya mutlaka lamba veya diyot bağlayın; lamba daha yaygın bulunduğu için öneriliyor,, tam olarak kesin çözüm diyottur.

    NEDEN; akü sistemi dışarıya aktif olarak güç vermektedir,,, siz adaptörünüzün güç çıkışını başkabir güç çıkışı ile çarpıştırıyorsunuz..
    Adaptör ile akü devamlı birbirini zorlar,,, yok efendim sana 5v versem,, al sana 12v, , ıhı işte benim voltajım yükseliyor,, akü voltajı ve akımı yükseldikçe adaptörünüz son duasını etmeye başlar,, akü şarj olunca 14v ve 60A yüklenir,,, hatta 60A yüklenmesine gerek yok, 5A yı geçtimi,, adaptörün işi bitti..

    Diyot bağlarsanız (10A veya 5A diyot),, adaptör sağdece aküye voltaj gönderir, diyot tek yönde akım geçirdiği için,,, aküden gelecek Voltaj ve akımdan adaptör etkilenmez,, akü 14v a kadar takip edilip şarj edilir. ama benim akü 13v da kalmıştı,, arabaya bağladım-- canavar.

    Lamba bağlarsanız; aradaki voltaj çekişmesinden dolayı oluşacak (bir başka deyişle kısa devre) lambanın üstünde toplanır,, olan lambaya olur.
    Peki arkadaşlar,, adaptör 12v, aküde 12v olursa toplam lambadan geçecek voltaj 24v olur... 24v 10-15W lamba bağlanması daha mantıklı. söylendiyse kusurabakmayın.

    yalnız hocam adaptörle aküyü seri bağlamıyoruz ki 24 volt olsun




  • 20playback kullanıcısına yanıt
    dogru,, lamba seri olunca, devreyide seri sandim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Araya mutlaka lamba veya diyot bağlayın; lamba daha yaygın bulunduğu için öneriliyor,, tam olarak kesin çözüm diyottur.

    NEDEN; akü sistemi dışarıya aktif olarak güç vermektedir,,, siz adaptörünüzün güç çıkışını başkabir güç çıkışı ile çarpıştırıyorsunuz..
    Adaptör ile akü devamlı birbirini zorlar,,, yok efendim sana 5v versem,, al sana 12v, , ıhı işte benim voltajım yükseliyor,, akü voltajı ve akımı yükseldikçe adaptörünüz son duasını etmeye başlar,, akü şarj olunca 14v ve 60A yüklenir,,, hatta 60A yüklenmesine gerek yok, 5A yı geçtimi,, adaptörün işi bitti..

    Diyot bağlarsanız (10A veya 5A diyot),, adaptör sağdece aküye voltaj gönderir, diyot tek yönde akım geçirdiği için,,, aküden gelecek Voltaj ve akımdan adaptör etkilenmez,, akü 14v a kadar takip edilip şarj edilir. ama benim akü 13v da kalmıştı,, arabaya bağladım-- canavar.

    Lamba bağlarsanız; aradaki voltaj çekişmesinden dolayı oluşacak (bir başka deyişle kısa devre) lambanın üstünde toplanır,, olan lambaya olur.
    Peki arkadaşlar,, adaptör 12v, aküde 12v olursa toplam lambadan geçecek voltaj 24v olur... 24v 10-15W lamba bağlanması daha mantıklı. söylendiyse kusurabakmayın.

    yalnız hocam adaptörle aküyü seri bağlamıyoruz ki 24 volt olsun

    Hocam şöyle bişey oldu trafoya 220 fazı ve nötürü bağladım. Şimdi kontrol kalemi 220 fazda yandı sıkıntı yok. Ama 12 çıkışına değdirince veya trafonug gövdeye dokununca kalemde ışık yanıyor nedendir. Normalde sadece 220 fazda yanması gerekirken 12 v çıkıştada yanıyor. Topraklama bağlı değil ondanmıdır acaba.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 20playback

    quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Araya mutlaka lamba veya diyot bağlayın; lamba daha yaygın bulunduğu için öneriliyor,, tam olarak kesin çözüm diyottur.

    NEDEN; akü sistemi dışarıya aktif olarak güç vermektedir,,, siz adaptörünüzün güç çıkışını başkabir güç çıkışı ile çarpıştırıyorsunuz..
    Adaptör ile akü devamlı birbirini zorlar,,, yok efendim sana 5v versem,, al sana 12v, , ıhı işte benim voltajım yükseliyor,, akü voltajı ve akımı yükseldikçe adaptörünüz son duasını etmeye başlar,, akü şarj olunca 14v ve 60A yüklenir,,, hatta 60A yüklenmesine gerek yok, 5A yı geçtimi,, adaptörün işi bitti..

    Diyot bağlarsanız (10A veya 5A diyot),, adaptör sağdece aküye voltaj gönderir, diyot tek yönde akım geçirdiği için,,, aküden gelecek Voltaj ve akımdan adaptör etkilenmez,, akü 14v a kadar takip edilip şarj edilir. ama benim akü 13v da kalmıştı,, arabaya bağladım-- canavar.

    Lamba bağlarsanız; aradaki voltaj çekişmesinden dolayı oluşacak (bir başka deyişle kısa devre) lambanın üstünde toplanır,, olan lambaya olur.
    Peki arkadaşlar,, adaptör 12v, aküde 12v olursa toplam lambadan geçecek voltaj 24v olur... 24v 10-15W lamba bağlanması daha mantıklı. söylendiyse kusurabakmayın.

    yalnız hocam adaptörle aküyü seri bağlamıyoruz ki 24 volt olsun

    ben de düşünüyorum 2 saattir emin hocam ne diyor diye.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    Araya mutlaka lamba veya diyot bağlayın; lamba daha yaygın bulunduğu için öneriliyor,, tam olarak kesin çözüm diyottur.

    NEDEN; akü sistemi dışarıya aktif olarak güç vermektedir,,, siz adaptörünüzün güç çıkışını başkabir güç çıkışı ile çarpıştırıyorsunuz..
    Adaptör ile akü devamlı birbirini zorlar,,, yok efendim sana 5v versem,, al sana 12v, , ıhı işte benim voltajım yükseliyor,, akü voltajı ve akımı yükseldikçe adaptörünüz son duasını etmeye başlar,, akü şarj olunca 14v ve 60A yüklenir,,, hatta 60A yüklenmesine gerek yok, 5A yı geçtimi,, adaptörün işi bitti..

    Diyot bağlarsanız (10A veya 5A diyot),, adaptör sağdece aküye voltaj gönderir, diyot tek yönde akım geçirdiği için,,, aküden gelecek Voltaj ve akımdan adaptör etkilenmez,, akü 14v a kadar takip edilip şarj edilir. ama benim akü 13v da kalmıştı,, arabaya bağladım-- canavar.

    Lamba bağlarsanız; aradaki voltaj çekişmesinden dolayı oluşacak (bir başka deyişle kısa devre) lambanın üstünde toplanır,, olan lambaya olur.
    Peki arkadaşlar,, adaptör 12v, aküde 12v olursa toplam lambadan geçecek voltaj 24v olur... 24v 10-15W lamba bağlanması daha mantıklı. söylendiyse kusurabakmayın.

    Diyot ve lambanın kullanılış amacı aynı değil. Diyot ters akımı engellemek için bazı güç kaynaklarında gerekiyor bazılarında gerekmiyor. Lamba ise akım sınırlaması yapmak için kullanılmaktadır.

    Akünün sabit gerilim şarj karakteristiğinde doluluk oranı arttıkça şarj akımı düşmektedir. Bazen akünün şarj akımı gğç kaynağımızın verebileceği akımdan daha fazla olur bunu engellemek için araya akım sınırlayıcı bir direnç koyarız.

    Ampul yerine taş direnç kullanmamamızın sebebi taş direncin üzerinden geçen akıma bağlı olmaksızın eşit direnç gösterirken ampulün değişken direnç göstermesidir.

    Saygılar...




  • Redese kullanıcısına yanıt
    smps adaptorlerin klasik sorunu,, elektrigi her tarafa yaymasi. topraklama olmadigindandir bence.. toprak hattiniz yoksa notr ile toprak arasina ince bir tel atin..

    gelelim 2. onemli noktaya; aku meden bosaldi,, mutlaka bir sebebi vardir. sarj dinamosu sarj etmediyse hine sorun yasarsiniz,, yada fazladan acik kalan cihaz veya kacak sorunu varsa hine sorun cikacak size.. bunalarinda aku bitmisken tedbirini alin. akunuzu sarj ederken 14v seviyesinde sarzi kesin- takip edin... baktiniz biryerde kaldi mesela 13.3v bir sure bekleyin, akunuz hazir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Iki tane arti iki tane eksi var o nedir arkadaslar? Bende de var bundan 12V 5A ama bir + bir - var?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kesici61 kullanıcısına yanıt
    Üreticiler satın alan belki çok malzeme bağlar bir vida yerine daha çok koyalım zorlanmasınlar diye ikili klemens koymuş 10 tane de olsa aynı yerden geliyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Emin-Firtina

    smps adaptorlerin klasik sorunu,, elektrigi her tarafa yaymasi. topraklama olmadigindandir bence.. toprak hattiniz yoksa notr ile toprak arasina ince bir tel atin..

    gelelim 2. onemli noktaya; aku meden bosaldi,, mutlaka bir sebebi vardir. sarj dinamosu sarj etmediyse hine sorun yasarsiniz,, yada fazladan acik kalan cihaz veya kacak sorunu varsa hine sorun cikacak size.. bunalarinda aku bitmisken tedbirini alin. akunuzu sarj ederken 14v seviyesinde sarzi kesin- takip edin... baktiniz biryerde kaldi mesela 13.3v bir sure bekleyin, akunuz hazir.

    Hocam topraklamayı taktım elimşle tuttum kalemdeki ışık söndü bıraktım yandı şimdi bağlı değil.


    2. Ye gelince araba 1982 model normalde arabanın akü gece takılı kalsın sabah çalışmaz o yüzden her akşam kutup başını sökerim bir gecede hiç bir yere takılmadı ama niye boşaldı anladım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Redese kullanıcısına yanıt
    hic iyi bir durum degil,, simdi burada bütcenizi bilmeden soyleboyle yapin demek olmaz..
    Sorunun ne oldugu belli degil,, belki klima motoru acik kaliyor, yada iç mekanda lamba.. bunlar hic olmazsa gorunur yada duyulur. fakat kablonun biri temassizlik yapiyorsa,, tam olarak temas ettiginde Allah korusun,, sigortasi atmazsa yangina sebep olur. size kisaca onerim olacak; her birimin kendine ait sigortasi vardir, elinizde ampermetre varsa hicbirsey calismiyorken olcum yapin,, mesela 2A cektigini gozlemlediniz,, once sinyal sigortasini,, sonra fren,, sonra korna,, varsa anfinin b+ kablosunu yada teybin soketini cikartin. baktiniz olmayacak gibi hala akim cekiliyor. mutlaka oto elektrikciye gidin.. nerede ikamet ediyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Akü boşaldı mı yoksa öldü mü? Eğer öldüyse ömrünü tamamlamıştır, boşalıyorsa bagaj aydınlatmasından başlayarak kontrol etmeniz gerekli aracı.

    Saygılar...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.