Şimdi Ara

burnout nasıl yapılır!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
34
Cevap
0
Favori
67.762
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • konu daha önce açıldımı bu soru soruldu mu bilmiyorum ama ben soruyu sormuş bulunmaktayım

    hani bu arabanın arka tekerleği araba gitmeden döndürüyolar ya duman falan çıkıyor onu nasıl yapıyolar

    diyelim araba arkadan çekişli vites otomatik nasıl yapılır beygir gücü falanda var atıyorum en az 210 beygir bişey

    ayrıntılı bilen yapan varsa ama bilerek yapan öyle rastgelipte yapan değil

    sadece arkadan çekişli yada otomatik vites için değil önden çekişlide yada manuel de nasıl oluyor

    bi aydınlatırsanız sevinirim



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Burnout Nasıl Yapılır: Adım Adım Kılavuz

    Giriş: Burnout, bir aracın lastiklerini yerinde döndürerek duman ve sürtünme hareketi oluşturan bir gösteri sürüşüdür. Hem eğlenceli hem de potansiyel olarak tehlikeli bir eylemdir, bu nedenle güvenli bir şekilde gerçekleştirmek için dikkatli olmanız gerekir.

    Lastik Nasıl Yakılır? Lastik yakmak için şunları yapmalısın:

    • Manuel Vitesli Arabalar: Debriyaja tamamen bas ve birinci vitese tak.
    • Otomatik Vitesli Arabalar: Aracı park konumundan çıkar ve spor moduna (varsa) geçir.

    • Aracın arka tekerlekleri üzerinde durduğundan emin ol.

    • Gaza sertçe bas ve debriyajı (manuel vites) veya freni (otomatik vites) yavaşça bırak.
    • Lastikler dönmeye başlayınca debriyajı/freni tamamen bırak.

    Önden Çekişli Arabalarla Lastik Yakmak Önden çekişli arabalarda lastik yakmak daha zordur çünkü güç arka tekerleklere gitmez. Ancak, aşağıdaki adımları izleyebilirsin:

    • Aracı ıslak veya kaygan bir yüzeye park et.
    • Sertçe gaza bas ve direksiyonu bir yöne çevir.
    • Lastikler kaymaya başlayınca direksiyonu karşı yöne çevir.

    Güvenlik İpuçları:

    • Burnouti güvenli ve kontrollü bir ortamda yap.
    • Seyircileri araçtan uzak tut.
    • Lastiklerin duman çıkarmasına izin verdiğinden emin ol.
    • Burnouti çok uzun süre yapma, çünkü bu lastiklere ve motora zarar verebilir.
    • Lastikler tamamen soğuduktan sonra sürüşe devam et.

    Sonuç: Burnout yapmak eğlenceli bir eylem olabilir, ancak güvenli bir şekilde yapılmalıdır. Bu talimatları dikkatlice izlersen ve gerekli önlemleri alırsan, lastik yakma deneyiminden güvenli bir şekilde keyif alabilirsin.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • vitesi L1e tak.arka frenler kampana olduğundan sen frene bassan bile yüksek motor gücü sayesinde lastikler dönmeye başlayacaktır.gazı brakma 2-3 saniye sonra rahatsız edici bi lastik kokusu gelmeye başlayacak.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    vitesi L1e tak.arka frenler kampana olduğundan sen frene bassan bile yüksek motor gücü sayesinde lastikler dönmeye başlayacaktır.gazı brakma 2-3 saniye sonra rahatsız edici bi lastik kokusu gelmeye başlayacak.
    tam anlamadım otomatik viteste vitesi ayarlayıp önce frene sonra gazamı basıcaz

    manuel de nasıl debriyaj falan kalkmak için bi gaza bide debriyaja basılıyor frene hangi ara basıcaz
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    vitesi L1e tak.arka frenler kampana olduğundan sen frene bassan bile yüksek motor gücü sayesinde lastikler dönmeye başlayacaktır.gazı brakma 2-3 saniye sonra rahatsız edici bi lastik kokusu gelmeye başlayacak.
    motoru fazla güçlü olmayan arabalar için istenirse önceden arka lastikler suyla ıslatılır.bu hedefe ulaşmayı kolaylaştıracak.vitesi L1 ya da D ye tak.gaza aniden asıl.araba öne doğru kafa kladırı kladırmaz frene de bas.
    bi kere lastikler sarmaya başladıktan sonra freni bırakabilirisn araba olduğu yerde kalacaktır.





  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    tam anlamadım otomatik viteste vitesi ayarlayıp önce frene sonra gazamı basıcaz

    manuel de nasıl debriyaj falan kalkmak için bi gaza bide debriyaja basılıyor frene hangi ara basıcaz


    Sağ ayağını kullanarak hem gaza hem frene basmak zor olmasa gerek. 3. bir ayağın olmasına gerek yok.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    tam anlamadım otomatik viteste vitesi ayarlayıp önce frene sonra gazamı basıcaz

    manuel de nasıl debriyaj falan kalkmak için bi gaza bide debriyaja basılıyor frene hangi ara basıcaz

    Alıntıları Göster
    daturkishulan hocamın anlattığı arkadan itişli otomatik ve arka kampanalı araçlar için geçerli.
    Senin yapman gereken( önden çekişli bir araca sahip olduğunu tahmin ediyorum ) el frenini iyice çektikten sonra normal vitesi takıp gazlamak. Bunu yaparken direksiyon hareketleriyle aracın burnunu sağa sola da kaydırabilirsin. Dar alanlarda park ederken pratik oluyor önden çekişli araçlar için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    tam anlamadım otomatik viteste vitesi ayarlayıp önce frene sonra gazamı basıcaz

    manuel de nasıl debriyaj falan kalkmak için bi gaza bide debriyaja basılıyor frene hangi ara basıcaz



    güçlü arabalrda önce frene basıp sonra gaz vermeye başlarsın ama güçsüz arabalarda tork convertorü çok zorlanmasına ramen lastikler dönmez.güçsüz araçlar için yapılması gerekeni yokarda yazdım.

    düz viteste bunu yapmak için aslında 3 ayaklı olmak gerek

    genelde iki pedala bi ayakla basıyolar.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    daturkishulan hocamın anlattığı arkadan itişli otomatik ve arka kampanalı araçlar için geçerli.
    Senin yapman gereken( önden çekişli bir araca sahip olduğunu tahmin ediyorum ) el frenini iyice çektikten sonra normal vitesi takıp gazlamak. Bunu yaparken direksiyon hareketleriyle aracın burnunu sağa sola da kaydırabilirsin. Dar alanlarda park ederken pratik oluyor önden çekişli araçlar için.


    hee araç önden çekişse zaten insan nasıl burnout yapılacağını yokuşta elfreniyle kakmaya çalışırken kendi kendine öğreniyo
  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    daturkishulan hocamın anlattığı arkadan itişli otomatik ve arka kampanalı araçlar için geçerli.
    Senin yapman gereken( önden çekişli bir araca sahip olduğunu tahmin ediyorum ) el frenini iyice çektikten sonra normal vitesi takıp gazlamak. Bunu yaparken direksiyon hareketleriyle aracın burnunu sağa sola da kaydırabilirsin. Dar alanlarda park ederken pratik oluyor önden çekişli araçlar için.


    hee araç önden çekişse zaten insan nasıl burnout yapılacağını yokuşta elfreniyle kakmaya çalışırken kendi kendine öğreniyo

    Alıntıları Göster
    ayrıca bu anlattıklarımı elektronik şanzımanlarda denemeyin.koruma nedeniyle frene basılıyken devir 2000i geçmez.dolayısıyla türbine zarar vermek isteseniz bile veremezsiniz.şanzıman balata ve metalikleri de yanmaktan kurtulmuş olur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan

    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    tam anlamadım otomatik viteste vitesi ayarlayıp önce frene sonra gazamı basıcaz

    manuel de nasıl debriyaj falan kalkmak için bi gaza bide debriyaja basılıyor frene hangi ara basıcaz



    güçlü arabalrda önce frene basıp sonra gaz vermeye başlarsın ama güçsüz arabalarda tork convertorü çok zorlanmasına ramen lastikler dönmez.güçsüz araçlar için yapılması gerekeni yokarda yazdım.

    düz viteste bunu yapmak için aslında 3 ayaklı olmak gerek

    genelde iki pedala bi ayakla basıyolar.

    Alıntıları Göster
    demekki bu burnout olayı otomatikle daha rahat yapılıyor
    ve de arkadan itiş daha iyi bence burnout için
    oto.viteste arabayı gitmeye hazır hale getirilir D gaza çok az basılır gitceğine yakın frene köklenir bi denerim
    ama sonra nasıl durdurcaz onu tekerler dönünce gazı bırakınca dönmeye devam edilir denmiş
    durdurmak için tekrardan gaza basılır herhalde


    yada deviri sona kadar getirmek için frene basıp sonradan gaza bassak



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MIKROP DOGAN -- 31 Temmuz 2009; 23:45:31 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    demekki bu burnout olayı otomatikle daha rahat yapılıyor
    ve de arkadan itiş daha iyi bence burnout için
    oto.viteste arabayı gitmeye hazır hale getirilir D gaza çok az basılır gitceğine yakın frene köklenir bi denerim
    ama sonra nasıl durdurcaz onu tekerler dönünce gazı bırakınca dönmeye devam edilir denmiş
    durdurmak için tekrardan gaza basılır herhalde


    yada deviri sona kadar getirmek için frene basıp sonradan gaza bassak



    gazı bırakınca dönmeye devam etmez, lastikler bi kere sardı mı freni bıraksan bile araba bi yere gitmez lastik yakmaya devam eder ayağın gazdayken tabi.

    burnout sırasında gazı bıraktığın an lastikler de duracaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    demekki bu burnout olayı otomatikle daha rahat yapılıyor
    ve de arkadan itiş daha iyi bence burnout için
    oto.viteste arabayı gitmeye hazır hale getirilir D gaza çok az basılır gitceğine yakın frene köklenir bi denerim
    ama sonra nasıl durdurcaz onu tekerler dönünce gazı bırakınca dönmeye devam edilir denmiş
    durdurmak için tekrardan gaza basılır herhalde


    yada deviri sona kadar getirmek için frene basıp sonradan gaza bassak



    gazı bırakınca dönmeye devam etmez, lastikler bi kere sardı mı freni bıraksan bile araba bi yere gitmez lastik yakmaya devam eder ayağın gazdayken tabi.

    burnout sırasında gazı bıraktığın an lastikler de duracaktır.


    hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
    bi deneyim bakalım orayı burayı dağıtmadan




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    quote:

    Orijinalden alıntı: daturkishulan


    quote:

    Orijinalden alıntı: MIKROP DOGAN

    demekki bu burnout olayı otomatikle daha rahat yapılıyor
    ve de arkadan itiş daha iyi bence burnout için
    oto.viteste arabayı gitmeye hazır hale getirilir D gaza çok az basılır gitceğine yakın frene köklenir bi denerim
    ama sonra nasıl durdurcaz onu tekerler dönünce gazı bırakınca dönmeye devam edilir denmiş
    durdurmak için tekrardan gaza basılır herhalde


    yada deviri sona kadar getirmek için frene basıp sonradan gaza bassak



    gazı bırakınca dönmeye devam etmez, lastikler bi kere sardı mı freni bıraksan bile araba bi yere gitmez lastik yakmaya devam eder ayağın gazdayken tabi.

    burnout sırasında gazı bıraktığın an lastikler de duracaktır.


    hocam verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim
    bi deneyim bakalım orayı burayı dağıtmadan


    Alıntıları Göster
    Kampana olmasına da gerek yoktur

    Motor guclu olduktan sonra fren sertlıgı ıyı ayarlanırsa burn-out yapmak mumkundur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kampana olmasına da gerek yoktur

    Motor guclu olduktan sonra fren sertlıgı ıyı ayarlanırsa burn-out yapmak mumkundur.


    Benim arkalar çift piston disk olmasına rağmen imkanı yok lastiğin dönmesine izin vermiyor.295 lastikle kuruda bile patinajla kalkabilmeme rağmen gözünü sevdiğimin freni bir burnout yaptırtmıyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kampana olmasına da gerek yoktur

    Motor guclu olduktan sonra fren sertlıgı ıyı ayarlanırsa burn-out yapmak mumkundur.


    Benim arkalar çift piston disk olmasına rağmen imkanı yok lastiğin dönmesine izin vermiyor.295 lastikle kuruda bile patinajla kalkabilmeme rağmen gözünü sevdiğimin freni bir burnout yaptırtmıyor.



    Buluşalım deneyelim diyecem ırcunku hıc basıma boyle bır olay gelmedı..

    kendı aracımda dahil buna. Freni sert tutup yavaş yavaş bırakmak lazım bırakırkende gazı arttırmalı.

    denemişşsindir diye dusunuyorum bu arada araç neydi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION



    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kampana olmasına da gerek yoktur

    Motor guclu olduktan sonra fren sertlıgı ıyı ayarlanırsa burn-out yapmak mumkundur.


    Benim arkalar çift piston disk olmasına rağmen imkanı yok lastiğin dönmesine izin vermiyor.295 lastikle kuruda bile patinajla kalkabilmeme rağmen gözünü sevdiğimin freni bir burnout yaptırtmıyor.



    Buluşalım deneyelim diyecem ırcunku hıc basıma boyle bır olay gelmedı..

    kendı aracımda dahil buna. Freni sert tutup yavaş yavaş bırakmak lazım bırakırkende gazı arttırmalı.

    denemişşsindir diye dusunuyorum bu arada araç neydi ?


    Arkadan itişli 4.6 Range Rover
    Ancak bir keresinde biraz öne fırlatıp sonra fren yaparak sarmasını sağlayabildim, orada da viscous coupler denen mübarek arka patinaja düştüğündne hareketi olmayan ön şafta vermeye çalıştı. Bir kaç saniyelik lastik kokusu yerini boş dönen kapline bıraktı.
    Bir de işin pislik yanı arka TC kapatılamıyor, onun da etkisi var.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr

    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION



    quote:

    Orijinalden alıntı: RqJnr
    quote:

    Orijinalden alıntı: ATTRACTION

    Kampana olmasına da gerek yoktur

    Motor guclu olduktan sonra fren sertlıgı ıyı ayarlanırsa burn-out yapmak mumkundur.


    Benim arkalar çift piston disk olmasına rağmen imkanı yok lastiğin dönmesine izin vermiyor.295 lastikle kuruda bile patinajla kalkabilmeme rağmen gözünü sevdiğimin freni bir burnout yaptırtmıyor.



    Buluşalım deneyelim diyecem ırcunku hıc basıma boyle bır olay gelmedı..

    kendı aracımda dahil buna. Freni sert tutup yavaş yavaş bırakmak lazım bırakırkende gazı arttırmalı.

    denemişşsindir diye dusunuyorum bu arada araç neydi ?


    Arkadan itişli 4.6 Range Rover
    Ancak bir keresinde biraz öne fırlatıp sonra fren yaparak sarmasını sağlayabildim, orada da viscous coupler denen mübarek arka patinaja düştüğündne hareketi olmayan ön şafta vermeye çalıştı. Bir kaç saniyelik lastik kokusu yerini boş dönen kapline bıraktı.
    Bir de işin pislik yanı arka TC kapatılamıyor, onun da etkisi var.

    Alıntıları Göster
    sanılan kadar zor bir olay değil. yeterki lastik ve benzin sorununuz olmasın..

    Panelvan araçlarla yaptıklarımın haddi hesabı yoktur. motorları önde, arkaları bom boş.. L300'le 4. vitese kadar pantinaj çektirdiğimi bilirim.
    burnout sırasından 2. vitese bile atmışlığım var..

    Lastikler çöpe gidecekti, başka bir amaç yok

    Acemiler için az miktar suyun üzerinde öneririm burnout olayını, işi kapınca kuru zeminde yapmaya çalışırsınız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Burhan

    sanılan kadar zor bir olay değil. yeterki lastik ve benzin sorununuz olmasın..

    Panelvan araçlarla yaptıklarımın haddi hesabı yoktur. motorları önde, arkaları bom boş.. L300'le 4. vitese kadar pantinaj çektirdiğimi bilirim.
    burnout sırasından 2. vitese bile atmışlığım var..

    Lastikler çöpe gidecekti, başka bir amaç yok

    Acemiler için az miktar suyun üzerinde öneririm burnout olayını, işi kapınca kuru zeminde yapmaya çalışırsınız.

    Alıntıları Göster
    H100 de çok güzel oluyor Ayrıca güçlü bir motora gerek yok bence, şahinlerde yapıyor burnout..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ex1983Pax

    H100 de çok güzel oluyor Ayrıca güçlü bir motora gerek yok bence, şahinlerde yapıyor burnout..

    Alıntıları Göster
    arabanın çekişinin olduğu lastiğe fazla hava basmak da patinajı kolaylaştırır. Tabi bunların hepsi lastiğin ağzına *ıçar o ayrı mesele




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Ata403

    arabanın çekişinin olduğu lastiğe fazla hava basmak da patinajı kolaylaştırır. Tabi bunların hepsi lastiğin ağzına *ıçar o ayrı mesele

    Alıntıları Göster
    Heves ettiğiniz şey fazlasıyla gereksiz zaman ve para kaybı
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.