Şimdi Ara

BYD Atto 3 Alıcıları ve Kullanıcıları (94. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Dallamos Daha Az
1 Kayıtlı Üye ve 6 Misafir (3 Mobil) - 4 Masaüstü3 Mobil
5 sn
1.921
Cevap
105
Favori
237.483
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
13 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BUROCKKER B kullanıcısına yanıt
    Hocam faydalı paylaşımınız için cok teşekkürler.

    Benim buradan çıkardığım sonuç şudur: Son elektrik zamlarından sonra dışarıda şarj edilen bir elektrikli araçla dizel ya da benzinli hibrit araçlar arasında yürütme maliyeti açısından bir fark kalmamıştır.

    Elektrikli aracın tasarruflu olabilmesi için evde ya da işyerinde şarj edilmesi şarttır. Aksi halde yakıtta tasarruf etmek pek mümkün görünmüyor.

    Bu durumda da iş yine menzile geliyor. Bir an önce 1000 km menzilli katı hal bataryalı araçların çıkması gerekiyor. Aksi halde elektrikli araç sektörü bugün yakaladığı büyüme ivmesini devam ettirmekte çok zorlanacaktır.

    Kendi adıma konuşursam 6-7 aydan beri 1-2 adet elektrikli araç almak için piyasayı takip ediyordum ama halihazırda sunulan menziller ve bu menzile göre çok saçma gelen araç fiyatları nedeniyle şimdilik bu planımı ertelemeye karar verdim.

    Sonuçta 50-60 bin dolara elektrikli araba alıp da uzun yolda her 300-350 km'de bir şarj etmek zorunda kalmak, buna katlansak bile bunun sonucunda maddi açıdan bir fayda elde edememek...

    Ayrıca satarken ikinci el değerinin çok düşmesi; uzun süre kullanalım desek batarya ömrünün ve kapasitesinin azalması nedeniyle menzilin daha da düşmesi. Teknolojik olarak çok eski kalacağı için ikinci el değerinin daha da düşmesi, vs vs...

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Hesaplamayı çok daha basit bir hale indirgeyelim;

    İstanbul ankara gidiş dönüş : 900 km

    Atto 3 otoban ortalama hız maks 110-120

    100 km ortalama tüketim 23 kw

    900 km sonucu toplam 207 kw enerji

    Dc şarj ile ortlama 10-11 lira kw

    Toplam maliyet : 2250 TL

    Şimdi gelelim mazot hesabına ;

    2250 TL / 45 TL : 50 litre mazot i

    900 km sonrası ortalama 5.5 lt mazot tüketimi

    Sonuç ; dışardan şarj yani dc şarj ile mazot şu ortamda aynı hesaba geliyor diyebiliriz. Ancak ilk şarjı yani 100/100 hali evden yaparsak elektrikli araç halen avantajını koruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Dallamos D kullanıcısına yanıt

    senede kaç gün uzun yol yapıyorsunuz ?



    kaç yaşındasınız ? diyelim ortalama 30 yaşındasınız.... 50 yıl yaşayıp da 80 yaşında vefat etseniz 50 yılda senede 20.000 km yapsanız 1milyon km yapar ki bu da LFP bataryanın ömrünü bitiremeyeceğiniz anlamına geliyor.


    teknolojik olarak nasıl eski kalabilir ki ? transistörlerin geldiği limit belli. yani ilerde quantum bilgisayarları felan çıkarsa araçlar için bi de nükleer enerji ile çalışan araçlar çıkarsa o zaman eski kalabilir haklısınız. o zamana kadar uçan arabalar da çıkar siz en iyisi uçan arabaları bekleyin.


    ekonomik araç düşünüyorsanız size tavsiyem citroen ami. hem de herkes size iltifat edecektir : "ami"niz çok güzel diye. hem de dünyanın en ekonomik aracını sürdüğünüz için inanılmaz bir tatmin de yaşayacaksınız.

  • volkanbirol V kullanıcısına yanıt

    yani binmediğimiz arabanın fabrikasının kapanmaması için tüm araçlar pahalıya satılıyor. bunu anlayabiliyoruz.



    bu aynı deli dumrul hikayesine benziyor yani köprüden geçmesek de o parayı verecez başka yolu yok.

  • alphi3458 kullanıcısına yanıt
    Bir ton video izledim 100 km de 23 kW tükettiğini söyleyen olmadı orada bir yanlış hesap var. Ha sizde araç var sa boyle bir değer gördüyseniz iş değişir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • FuzuliTheRealOne F kullanıcısına yanıt
    Batarya ömrünü km olarak hesaplamak mantıksız çünkü senede 5 bin km de yapsanız LFP bataryanın tahmin edilen ekonomik ömrü 8-10 yıl civarı. Yani siz senede 1000 km yapsanız da, 20 bin km yapsanız da o bataryayı 50 sene kullanmanız mümkün değil.

    Senede her bir araçla ortalama 30 bin km yapıyoruz. Bunun da %60-70'i şehir dışı ve şehir dışı olarak saydığım İzmir-Çeşme arasıdır. Şehir içinde işim olduğunda da mümkün mertebe trafiğin rahat olduğu saatlerde yolculuk yapıyorum.

    Burada benim anlatmak istediğim konu şu; halihazırda kullandığım dizel SUV aracı elektrikli bir SUV ile değiştirdiğim zaman bana yakıttan dolayı ekonomik olarak çok bir getirisi olmadığı gibi menzil sorunu nedeniyle uzun yol konforumu da olumsuz etkileyecek...

    Bu şartlar altında elektrikli araç almayı mantıklı bulmuyorum ve bu defteri de 1000 km menzilli katı hal bataryalı modeller çıktığı zaman tekrar değerlendirmek üzere rafa kaldırıyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Dallamos D kullanıcısına yanıt

    batarya ömrü aslında ne km ne de yıl olarak ölçülüyor. cycle olarak ölçülüyor yani şarj etme sayısı. o yüzden dediğim senaryoda bile LFP bataryanın ömrü bitmiyor.


    30bin km ile 50 değil atıyorum 30 yıl kullanırsınız en az o zaman.


    şehir dışı dediğiniz 100 km yani şarj etmeden gidip gelinecek mesafe. git gel 200 km yazın 2 kere gidip gelinebilir atto 3 ile.


    yani tabii ki sizin bileceğiniz iş : dizelde bir süre sonra motorda kurum birikecek, kayış atacak, dizel pompası bozulacak, motor yağ yakmaya başlayacak, dizel enjektörler tıkanacak, motor kulakçıkları eskiyecek vs. vs. vs. vs. o kadar komplex ve binlerce parçadan oluşan bir sistem ki bozulması için binlerce neden var.


    sizin gibiler olmasa yerli otomobil ustaları ne yapardı o yüzden tebrik ediyorum yerli ve milli otomobil ustalarımızı gönülden desteklediğiniz için ve devamını diliyorum. 1 tane daha dizel veya benzinli alın bence. her sene de madem 30.000 yapıyorsunuz 6 ayda bir de bakıma gideceksiniz tabii. bu son derece ekonomik kararınız için sizi alkışlıyorum.


    bu sektörün baya içindesiniz herhalde 1.000 km katı hal bataryalar ne zaman çıkacakmış ? dünya ticaret savaşlarına doğru giderken mi? yani üretimde gerekli olan tüm maden/mineral vs. vs. 'lere vergi üzerine vergi gelirken mi ? yoksa bunlar da malum kanalların atmasyon videolarından alıntı mı ?




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi FuzuliTheRealOne -- 9 Nisan 2025; 21:21:34 >




  • FuzuliTheRealOne F kullanıcısına yanıt

    Hocam çok saldırgansınız biraz sakın olun :)


    Öncelikle şunu belirteyim; söylediğiniz şeylerin bir çoğuna ben de katılıyorum. Evden şarj edilecek bir elektrikli araç, yakıt tüketimi açısından çok çok avantajlı. Dışarıda DC şarj ile şarj edince de dizel ile aşağı yukarı aynı fiyatlara geldiğini söylüyorsunuz. (bu arada ben elektrikli araç sahibi değilim, almayı düşünüp kararsız kalanlardanım) Dizel ile aynı fiyatlarda olması hala benim gözümde bir avantaj. Çünkü dediğiniz gibi birçok kompleks parçaya sahip değil bu yüzden elektrikli bir aracın, fosil yakıtlı bir araca göre bakım vs maliyetlerinin daha az olacağına inanıyorum.


    Ancak benim görüşüm de şu şekilde; elektrikli araçlar her ne kadar uzun yıllardır gündemde olan bir şey olsa da, yükselişi şu birkaç sene içerisinde gerçekleşti. Bu yükselişe de her firma ayak uydurmak zorunda olduğu için artık her marka elektrikli araçlara giriş yaptı. E tabi bunun sonucunda da şuan büyük bir rekabet var. Her firma araçlarında belli özelliklerle öne çıkmaya çalışıyor. Örneğin BYD, uygun fiyatıyla öne çıkıyor(du). Kia EV3 modeliyle menziliyle öne çıkıyor. Tesla yazılımıyla öne çıkıyor gibi gibi gibi. Ve şuan elektrikli araç sektörü çok hızlı bir şekilde gelişiyor. Ben inanıyorum ki bundan çok değil belki 1-2 sene içerisinde artık her araçta minimum 600-700 km menzilleri konuşabiliyor olacağız. Şimdi aklımdaki soru şu; ben bugün 400 km menzillere sahip elektrikli araçlardan birini satın aldığımda, bundan 1-2 sene sonra artık minimum 700 km menzile sahip araçlar piyasa sürüldüğünde, benim aracımın değeri ne olacak? En çok kafamı kurcalayan şey elektrikli bir araç alıp birkaç sene sonra model yükseltmek istediğimde değerini koruyup koruyamayacağı





  • batuhansanat B kullanıcısına yanıt

    BYD uygun fiyatının yanısıra LFP batarya teknolojisi ile de öne çıkıyor.



    Diyelim ki ilerde 1.000 km menzilli katı bataryalar çıktı bunun mevcut 400 km menzilli araçlara monte edilememesi için bir engel var mı ? bence yok. çocuklar bile şu sökebilir atto 3 ün bataryasını ve değiştirebilir.

  • Merhabalar. Ben de Atto 3 için sipariş verip zamma yakalananlardanım. Arkadaşlar sadece Atto 3’e zam gelmedi ki. Bütün araçlara geldi Kia ev3 1.640 dan 1.770 e çıktı. O da en baz modeli. Ben mevcut şartlar içerisinde en iyi aracın f/p olarak hala daha Atto 3 olduğu kanaatindeyim. Ayrıca unutmayalım ki bu araç 2 sene önce 1.690 a satıldı. O zamanki araç incelemelerine bakın. Herkes mükemmel araç diyordu bu araca. Şimdi fiyatı ötv den dolayı düştü diye mi değersizleşecek? Ben aracı denedim çok da beğendim. Gücüm bir üst modelini almaya da yettiği halde bunda karar kıldım. Ev3 e gittim baktım. Dış tasarımı biraz farklı onun haricinde teknolojik anlamda yanına bile yanaşamıyor Atto 3’ün. Pil teknolojisini söylemiyorum bile. Arada dağlar kadar fark var. Menzile gelince yılda 30.000 km bir de şehir dışı yüzde 60 yapan birine 1.000 km menzili olan elektrikli araç da gelmez. Bu şekil kullanıcı arkadaşlar zaten fosil yakıtlıdan devam etmeliler. Yapacak bişey yok. Ben yılda bir kez o da gidersem şehir dışına uzak yerlere gidiyorum. Onun harici şehir dışı dediğiniz benim için yılda 3-4 kez 120 km uzaklıkta bir yer onun harici hep şehir içi. Evden şarj etme imkanım da var. Tüm altyapıyı hazırladım. Ayrıca bir de benzinli aracım da mevcut. Demek istediğim şu ki olaya hepimiz kendi açımızdan bakıyoruz. Son olarak bu son zamma rağmen ben vazgeçmedim açıkçası. Ne elektrikliden ne de Attodan.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • FuzuliTheRealOne F kullanıcısına yanıt

    hocam şuan elektrikli araçların en büyük maliyeti batarya değil mi? insanlar zaten bataryanın değişim maliyeti konusunda şikayet ediyorlar. siz arabanın bataryasını kendi üzerinde bulunandan daha büyük bir bataryayla değiştirmekten bahsediyorsunuz. pek mantıklı gelmedi

  • batuhansanat B kullanıcısına yanıt
    Batarya fiyatlarinin; fiyat zaman egrisini bi inceleyin o zaman.

    Mevcut bataryayi yazlikta off grid icin kullanabilirsin boylece elektrik faturasindan da ciddi tasarruf edersin yeni bataryayi da alir mis gibi kullanirsin....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Neyzen.Tevfik -- 9 Nisan 2025; 23:15:37 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Neyzen.Tevfik kullanıcısına yanıt

    Hmm evet siz diyince ufak bir araştırmayla bir makale buldum.


    https://www.donanimhaber.com/elektrikli-araclarda-batarya-degistirme-maliyeti-hizla-dusuyor--184551


    İçten yanmalı motorlarla aşağı yukarı aynı maliyette olduğunu söylemişler. En son teslanın batarya değişimi için araç fiyatı kadar para istediğini okumuştum

  • Dallamos D kullanıcısına yanıt

    Bende bir ay öncesine kadar sizin gibi düşünüyordum. Ama gerçekler ne yazık ki öyle değil. Elektrikli araç devrimi gerçekleşti ve geri dönüşü yok. Konvansiyonel araçlar artık bitiyor.


    Dizel,benzinli araçların masraflarını salt yakıt olarak düşünmeyin lütfen. dpf, enjektör, buji,vites kavrama, debriyaj, sıvı bakımları, yetkili servis fahiş fiyatları ve daha onlarca kalem maliyete katlandık/ katlanıyoruz.


    Dizel Tucson aracımı yeni sattım. Adblue denen gereksiz şey yüzünden onbinlerce TL para harcadım. Az daha beklesem otomatik şanzuman sıkıntısı illaki olacaktı. Yetkili servis soygununu hiç söylemiyeyim siz anlayın. Audi Q3 ilk bakımı gelmek üzere ve beni şimdiden servisin öpeceği rakam delirtiyor.


    Bizim insanımız realist değildir, yani arabaya tapar. Haliyle yaptığı masrafları görmezden gelir ne yazıkki. Sadece km de ne yaktı diye ufak kısır bir hesaba saplanır kalır.


    Valla ben konvansiyonel araçlardan bıktım. İlk adımı atıp BYD atto yada Dolphin(bulabilirsem) alacağım olmadı Citroen eC4 yada eKona artık hangisi olursa. Sonrada Q3 satıp BYD Seal, İX1 , Volvo Ex40 vb. büyük bir elektrikli düşünüyorum.


    Değişime karşı koydukça çok şey kaybedeceğiz. Batarya konusunda tüm firmalar 8 yıl garanti veriyor. 8 yıl sonra %80 altına inse de hala kullanılabilir olacaktır. Zaten o kadar zaman sonra illaki batarya fiyatları çok makul düzeylere ineceği için değiştirilebilir.


    Uzun lafın kısası Yeni bir dönüşümün içindeyiz ve direnmek nafile bence....





  • Pistevo35 kullanıcısına yanıt

    8 aydır atto3 kullanıyorum ve düzenli olarak istanbul ankara her ay yolculuk yapıyorum. Ortalama 120 km hızda araç 23-24 kw tüketiyor . Mesele video izlemek değil yani gerçek kullanıcı deneyimi paylaşmak


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 9293949596
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.