Şimdi Ara

BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
0
Favori
729
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı
    Elektrikli otomobil üreticisi BYD’nin SUV modeli Atto 3, sürücü destek sistemleri alanında yapılan Euro NCAP güvenlik testlerinde şimdiye kadar verilmiş en düşük puanı aldı. Güvenlik uzmanları, aracın “Akıllı Adaptif Hız Sabitleyici” (Intelligent Adaptive Cruise Control) sisteminin yeterince güvenilir olmadığını belirterek sürücülerin bu sistemi kendi riskleri çerçevesinde kullanmaları gerektiği uyarısında bulunurken sistemi de “tavsiye edilmez” olarak nitelendirdi.



    BYD Atto 3 sürücü desteğinde sınıfta kaldı



    “Tavsiye edilmez” notu, Euro NCAP’in sürücü destek sistemleri için verebileceği en düşük dereceyi temsil ediyor ve ilk kez bir araç için kullanıldı. Euro NCAP’in açıklamasına göre, Atto 3’ün düşük puan almasındaki temel neden, tehlike anında sürücüsünün tepkisiz kaldığı durumlarda kontrolü ele alamaması.



    BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı
    Uzmanlar, yolda bir engelle karşılaşılması durumunda “bu kritik senaryoda sistemin, hız kontrolünü sürdürürken uzun süre hareketsiz kaldıktan sonra direksiyon desteğini etkin bir şekilde kapattığını ve tepkisiz bir sürücüyü kaderiyle baş başa bıraktığını” belirtiyor. Bu eksiklik nedeniyle Atto 3, 25 puan üzerinden sıfır aldı. Ek olarak Adaptif Hız Sabitleyici’nin diğer başarısızlıkların yanı sıra 90 km/s’den daha yüksek hızlarda yapılan testlerde de yetersiz kaldığı aktarılıyor.



    BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı
    Ayrıca, araç “Sistem Arızası” kategorisinde “Zayıf” ve “Çarpışma Önleme” kategorisinde “Yeterli” seviyelerinde puan aldı. Trafik işaretlerini tanıma konusunda da zorluk yaşayan BYD Atto 3, bu alanda yüzde 55 gibi mütevazı bir puan elde edebildi. Aynı testlere giren BMW 5 Serisi ve Mercedes C-Class modelleri ise “Çok İyi” notunu alarak yüksek puanlar elde etti.



    Ayrıca Bkz.Çin'de satılan her 3 yeni enerjili araçtan 1'i BYD



    Raporda, Atto 3'ün hız sınırı işaretlerini tespit etmek için kamera girdilerini kullandığı belirtilirken virajlar ve kavşaklar gibi yaklaşan yol özellikleri için hız ayarlaması yapmadığının altı çiziliyor. Ayrıca şerit değiştirme yardımının işlevsiz olduğu, radar veya kameraların engellenmesi durumunda aracın bir uyarı verdiği ancak devreden çıkmadığı belirtiliyor.



    Euro NCAP’in teknik yöneticisi Adriano Palao Bernal, elde edilen sonuçların tüketicilere bugünkü sürücü destek teknolojilerinin güvenilirliği hakkında önemli bir içgörü sunduğunu belirtti. Bernal, sürücü destek sistemlerinin konforlu bir sürüş deneyimi sunduğunu ancak belirli koşullarda kusurlar gösterebileceğini ifade etti ve bu sistemlerin yanlış kullanılması durumunda yeni riskler yaratabileceğini belirtti.



    BYD, test sonuçları hakkında yorum yapmaktan kaçınsa da, şirketin Euro NCAP’e yaptığı açıklamada, Dolphin ve Seal gibi yeni modellerinde daha gelişmiş sürücü destek teknolojileri kullandığını belirtti. BYD Atto 3, 2022 yılında Euro NCAP’in çarpışma testlerine girmiş ve beş yıldız alarak üst düzey bir güvenlik puanına ulaşmıştı.




    Kaynak:https://www.autoexpress.co.uk/byd/364791/byd-assistance-systems-slammed-euro-ncap
    Kaynak:https://www.reuters.com/business/autos-transportation/european-car-safety-agency-snubs-byds-atto-3-driver-assistance-system-2024-10-29/
    Kaynak:https://preview.thenewsmarket.com/Previews/NCAP/DocumentAssets/680630.pdf







  • Önce okusaydın keşke.  


    Araca 5 yıldız vermişler. Sadece bu sistemi düzgün çalışmıyor demişler. Çok fazla anlamsız yorum yapıp her seferinde birileri seni düzelttiği halde başkalarına arabadan anlamaz ama yorum yapar diyorsun. Tam kendini tarif ediyorsun. Trollüğün ötesindesin. Aynen devam, başarılar  

  • NCAP testlerine güvenmiyorum ! Çinli araçlara özellikle düşük puan veriyorlar . Zaten c serisi ve 5 serisinin yüksek puanlar almasından anlarsınız ki tamamen Avrupalı markaları kayiran bir kurum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Manipülatif bir haber çünkü haberin başlığına bakınca arabaya düşük puan verildiğinin sanıyorsunuz ama detaya girince bakıyorsunuz ki sadece bir özellikte düşük puan almış görünüyor. İşin ilginci araba EURO NCAP testinden 5 yıldız alarak çıkmış.

  • olay şu adaptif açıkken sürücü bayılınca aracın kendi kendine dörtlü yakıp durması gerekiyor sanırım yeni bir madde bu haliyle bu olmadığı için düşük puan vermişler ama haber şekli malesef yanlı baya sanki araba çarpışma testinden komple kalmış gibi algı yapıyor

  • Avrupada satışlara başladı, listelerde görünmeye başladı tabii :)


    İngiltere

    BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı


    Fransa

    BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı


    İspanya

    BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı




  • muytech M kullanıcısına yanıt
    Manipülatif gibi ama değil. Şu an bu testlerin puanlaması geçiş aşamasında. 5 yıldız alarak çıkmış dediğin 2022'deki. 2026'da hesaplama değişecek.

  • Emekkk kullanıcısına yanıt
    "komple" nerede yazıyor ben anlamadım? Başlıkta da ayrıca belirtilmiş, şu var derseniz ki algılar çok düşük, ona bir şey diyemem.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Çamur at izi kalsın Avrupalılar tutuştu :)

  • Moueson kullanıcısına yanıt

    Önce okusaydın keşke. BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı 


    Araca 5 yıldız vermişler. Sadece bu sistemi düzgün çalışmıyor demişler. Çok fazla anlamsız yorum yapıp her seferinde birileri seni düzelttiği halde başkalarına arabadan anlamaz ama yorum yapar diyorsun. Tam kendini tarif ediyorsun. Trollüğün ötesindesin. Aynen devam, başarılar BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı 


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Jaguar I-Pace, Mokka-e, Yaris vs'nin de ADAS değerlendirmeleri çok düşük hiç böyle globalde haber olup PR mazlemesi olmamıştı ilginç. Ncapden 5 yıldız almamış algısı üretilmeye çalışılıyor resmen.
    https://www.euroncap.com/en/ratings-rewards/assisted-driving-gradings/

  • Test önemli değil araç son derece güvenlidir eminim de, şu Avrupalı otomobillerden nefret furyası nedir bu forumda? Avrupa'da bir araç alacaktınız da çok pahalı mı geldi?


    Hayır ne oluyor yani, bilinçli bir kötülük içindeyiz de haberim mi yok, bir şey mi kaçırdım, acayip geliyor bana bu gaz durumu.

  • Yaptığın kazaya göre değişir BYD için Kazaların geri dönüşleri çoğaldıkça belli olacak.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi teknokaptan -- 7 Kasım 2024; 20:34:6 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    İnsanları daha ucuza daha teknolojik araç alma fikri motive ediyor sanırım. Ekonomik kriz ve vergiler yüzünden algılar da değişti. Ne biliyim 1.5 milyon verip manuel el freni görmek istemiyorlar veya 2.5 milyon verip dümdüz jantlı araçları beğenmiyorlar artık. Bu markaların cezalandırılması hoşlarına gidiyor.


    Kabul etmek lazım ki çinliler sektöre heyecan ve renk kattı. Ve bir şekilde yatırım yapmayı kabul etmiş olmaları sempatiyi arttırdı


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • masterap M kullanıcısına yanıt

    Daha ucuza almak çok güzel, araçlar da güzeldir doludur falan tamam da. Avrupalının sorunu kendi iç dinamiklerinden ötürü oluşan ciddi maliyet yükümlülüğü ve pillerdeki değerli madenlerde dışa bağlı olması. bu kadar.


    Adamlar beş senede inanılmazı başardı yahu.. neredeyse 2018-2023 sıfırdan elektrikli model gamı yarattılar, bütün markalar. bu kadar ağır oturmuş bir endüstride?


    Ama bir nefret, bir aşağılama, bir yok oldular bittiler artık falan.. okuyunca sanırsın leş gibi otomobil yapıyorlar, araçlar kalite rekabetinde çok kötü, sorunlu vs. bunu anlamlandıramıyorum.


    Ayrıca otomobili Avrupa'da pahalı bir obje değil. 2. dünya savaşı arkası hariç de hiç bir zaman da pahalı olmadı. ikinci el araçlar hele bedavadan hallice. Türkiye'de ise herşey korkunç pahalı. bu o kafalara bir türlü giremedi maalesef.

  • Xtrud kullanıcısına yanıt
    Cevap şu cümlede gizli olabilir aslında. "Tavsiye edilmez” notu, Euro NCAP’in sürücü destek sistemleri için verebileceği en düşük dereceyi temsil ediyor ve ilk kez bir araç için kullanıldı.

  • SuperVeloceJota kullanıcısına yanıt

    aynen...daha düne kadar avrupalı markalara sıra yazdıranlar şimdi ucuz çin otolarıyla tanışınca avrupalı araçlara tu kaka muamelesi yapıyor. avrupalı oto üreticileri batsın diyenler piyasa çinlilere kalınca ucuza almaya devam edeceklerini düşünüyorlar herhalde. o firma batsın şu firma defolsun gitsin ülkenden. kafa süper, hala daha rekabetin olmadığı yerde düdüklenenin tüketici olduğunu kavrayamadılar...işine gelmiyorsa almazsın olur biter.BYD Atto 3, Euro NCAP testlerinde en düşük sürücü destek puanını aldı 

  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.