Şimdi Ara

BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
0
Favori
1.336
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD Dolphin, Çinli marka tarafından 2021 yılından bu yana üretiliyor. Türkiye'ye gelecek ilk model olan Atto 3 gibi e-Platform 3.0 üzerine inşa edilen model, küresel pazarda C-hatchback segmentinde konumlandırılıyor. Otomobilin ölçülerine baktığımızda 4290 mm uzunluğa, 1770 mm genişliğe, 1570 mm yüksekliğe ve 2700 mm aks mesafesine sahip olduğunu görmekteyiz. Doğuştan elektrikli bir platforma sahip olduğu için aks mesafesi boyuna göre gayet iyi diyebiliriz.



    Dolphin, BYD'nin daha önce bahsettiğimiz modelleri kadar aerodinamik bir araç değil. Zaten 0.30 olan hava sürtünme katsayısından da bunu anlayabiliyoruz. Aslına bakılırsa, şehir içi kullanıma odaklanan bir otomobil olduğu için çok da aerodinamik olmasına gerek yok. Bunun için kompakt bir gövde daha önemli ki Dolphin'in ölçüleri de buna sahip olduğunu net bir şekilde ortaya koyuyor. Dolphin'in boş ağırlığı versiyona göre 1658 kg'a kadar çıkabiliyor.



    Motor ve batarya



    BYD Dolphin, İstanbul'da 150 kW güç ve 310 Nm tork üreten (tıpkı Atto 3 gibi) elektrik motoruyla boy gösterdi. Ancak, önden çekişli olan modelin Active, Boost, Comfort ve Design olarak adlandırılan dört farklı versiyonu mevcut. Active versiyonu tamamen maliyete odaklı. 70 kW güç ve 180 Nm tork üreten motora sahip bu versiyonun son hızı 150 km/s ile sınırlandırılmış. Ayrıca bu versiyonda arka süspansiyon olarak torsiyon çubuğuna yer verilmiş.



    Bir üst basamakta 130 kW'lık versiyon var ancak bunun tork değeri henüz belli değil. Comfort ve Design'da ise sözünü ettiğimiz 150 kW'lık motor kullanılıyor. Bu üç versiyonun son hızı 160 km/s ile sınırlı ve arkada torsiyon çubuğu yerine Multi-link süspansiyon karşımıza çıkıyor. Dolphin'in 150 kW'lık versiyonu 0-100 km/s hızlanmasını 7 saniyede tamamlıyor.



    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD Dolphin'de diğer modeller gibi lityum demir fosfat kimyasına sahip bıçak tipi batarya hücreleri kullanılıyor. 44.9 kWsa (332V) ve 60.4 kWsa (400V) olmak üzere iki farklı batarya seçeneği sunuluyor. Otomobilin WLTP'ye göre menzili büyük batarya ile ortalama 427 kilometreye kadar çıkıyor. Şehir içi kullanımda ise tek şarjla 565 kilometreye kadar menzil sunulabiliyor. Ortalama 15.9 kWsa/100 km enerji tüketimine sahip olan modelde bu değer şehir içinde 12 kWsa'e kadar düşüyor.



    Ayrıca Bkz.Adeta bir makam aracı: Elektrikli BYD Han, 2024'te Türkiye'ye geliyor



    Dolphin'in şarj hızı da versiyona göre değişiyor. Active ve Boost versiyonlarında AC şarj 7 kW tek fazlı kablo ile sağlanıyor. Bu da bataryanın (44.9 kWsa) yaklaşık 7,5 saatte 0'dan tam doluma ulaşmasını sağlıyor. Daha büyük bataryaya sahip diğer iki versiyonda ise 11 kW üç fazlı AC şarj özelliği mevcut. Bu da bataryanın tam dolum süresini yaklaşık 6 saate düşürüyor. DC hızlı şarj tarafında ise 150 kW'lık cihazda %30'dan %80'e dolum 29 dakikada gerçekleştiriliyor.



    Dış tasarım



    BYD Dolphin, gövde tasarımıyla tam bir şehir otomobili olduğunu gösteriyor. Kısa ön kaputun hemen altında LED farlar ve onların arasındaki parlak siyah panelin üzerinde BYD logosu yer alıyor. Tamponda ise 360 derecelik kamera sisteminin bir parçası olan ön kamera ve bumerang şekilli süslemeler dikkat çekiyor. Siyah ön kaput, sütunlar, yan aynalar ve tavanın gövde rengi ile güzel bir kontrast oluşturarak farklı bir karakter kazandırdığı otomobilde versiyona göre 16 veya 17 inçlik jantlar kullanılıyor.



    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD Dolphin'in arka bölümünde boydan boya uzanan tasarıma sahip LED stoplar dikkat çekiyor. Alt tarafta ise yine ön tampondaki gibi parlak siyah ve gri süslemelerle elde edilen sportif hava sürdürülüyor. Bagaja erişim oldukça kolay ancak diğer versiyonlardaki gibi elektrikli bagaj kapağı mevcut değil. Bu alan bizlere 345 litrelik hacim sunuyor ki bunun ortalamanın biraz altında olduğunu söylemek mümkün. Arka koltuklar katlandığında bu değer 1310 litreye kadar çıkıyor.



    İç tasarım



    Vegan deri gibi sürdürülebilir malzemelerin karşımıza çıktığı iç mekandaki malzeme kalitesi diğer modeller kadar olmasa da ortalamanın üzerinde. Sık temas edilen yerlerde yumuşak yüzeylere özen gösterilmiş. Sürücünün önünde 5 inç TFT dijital gösterge paneli yer alıyor. Merkezdeki 12.8 inçlik multimedya ekranı diğer modellerdeki kadar büyük olmasa da yine (yatay-dikey) döndürülebiliyor. Bunun dışında sesli kontrol özelliği, kablosuz cep telefonu şarj ünitesi, 6 hoparlörlü ses sistemi ve NFC kart gibi özellikler de mevcut.



    Fiyat



    BYD Dolphin'in Almanya'daki fiyatları 30.990 eurodan başlıyor. İstanbul'daki lansmanla ilgili videomuzu aşağıda izleyebilirsiniz:







    Resim Galerisi

    Resimin Açıklaması
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin
    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin








  • Hızlıca inip fiyata bakıyorum. Sonra da alım gücümün üzerinde olduğunu görünce küfrediyorum.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Diğer modellerine göre biraz çirkin, fakat bulunduğu segmentte zoe gibi araçları düşünürsek iş görür.

  • 30bin €'luk neyi varmış ? .... tesla alınır bilinir...

    bu kadar küçük bir araca bu paralar delilik...

  • Araba haberleri bizi ilgilendirmiyor artık, her araba 4 katı fiyata satılıyor çünkü kaçak göçmenleri vergilerimizle beslemek zorundayız. Bu devirde halen sıfır araba alabilen yandaşlara hayırlı olsun.

  • şu arabalar gelse de artık ikinci elde yüksek fiyata araç satanlardan araba almasak... ellerinde patlamalarını çok istiyorum

  • infinite kullanıcısına yanıt

    O fiyata Tesla'mı var hocam?


    O fiyata zoe vermiyorlar.

  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • egea fiyatına satılan araca bak

    şunlar bi gelse de fiyatların düşüşünü görsek

  • hardcrss kullanıcısına yanıt

    yok abicim ben Almanya için yazmak istemiştim...

    Almanya fiyatı 30.000€ olarak yazılınca...


    model 3 'ler var.. bu fiyat aralığından başlıyor

    alınır binilir demek istemiştim.

  • ALMIYORUM.


    Audi alıyorum.

  • Bi söz vardır.
    Arabayı Alman'dan Hatunu balkan'dan alacaksın diye boşuna söylenmemiş ciddiye alın.
    bu tarz arabaları alırsanız 2 yıl sonra elinizde patlar daha önce nasıl patlattılarsa yine patlatacaklar. Uzak durun...

  • Byd yi gözüm kapalı alırım. Sanayi vw bmw kaynıyor. Almanın Dsg si için şiirler yazılıyor.

    BYD beşlisinin en ucuz üyesi: %100 elektrikli BYD Dolphin 

  • BYD geçen yıl 1.8 milyon araç satışı, sadece geçtiğimiz çeyrekte 800.000 araç satışı ve dünyanın en büyük batarya geliştiricisi ve üreticisi. Çok sağlam geliyor çok.. Gerisini Almanlar düşünsün..

    Yang Wang U8’e bir bakın da otomobil nasıl yapılırmış görün :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Denorath -- 10 Ekim 2023; 6:38:43 >
    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • Ön göğsü çıkarıp tampon olarakta takabilirsin aslinda

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • murat_lindemann kullanıcısına yanıt
    dedi VAGBot... sanayiler patlamış Alman doluyken...

  • Tesla markası bir baz oluşturdu Türkiye'de.
    Ilginçtir ki Togg almayıp Tesla alan , adım başı gösteriş merakimizdan yine Amerika'ya para kazandıran bir ülkeyiz.
    Togg da yapılan vergi muafiyeti bile sattirmiyor.
    Demekki ortada ciddi bir sorunumuz var..
    MÜSRÍFLÍK

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • TOGG al niye tesla akıyorsun diyen zavallı.

    TOGG varmıda alsınlar

  • Drift D kullanıcısına yanıt
    En yüksek menzil sağladığı için Tesla alıyorlar, bunu müsriflik olarak değerlendirdiniz. Kısa menzil daha sık şarj, daha sık şarj da daha cok vakit kaybı demek. Ona da zaman müsrifliği denilebilir. Benzinli Mazda 3 Skyactiv kullanan biri olarak e-araçlara zaman müsrifliği diyebilirim veya.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Drift D kullanıcısına yanıt

    Togg'un yeterli üretimi yok!

    Togg'un yeterli üretimi yok!

    Togg'un yeterli üretimi yok!

    Bunu anlamamak bu kadar zor olmamalı gerçekten. Şuan istesen de sıfır togg alamazsın çünkü sıra var , üretimi hala çok az

    Yoksa Tesla ile togg'u karsilastirmak pek mantıklı degil . Arada 700bin TL ile 1 milyon arası fiyat farkı var Tesla ile. Sırf milliyetçilik duygusundan 2-3 tane togg alacak insanlar biliyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bindim, test ettim. Değişik manyak bir araba. Arka diz mesafesi neredeyse Maybach kadar, çözemedim aracı.

    Ama bunlar TOGG daha yeni yeni ortaya çıkıyorken yapılmaması gereken çok yanlış adımlar. Bakalım ne olacak.

  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.