Şimdi Ara

C segmentinin en iyi yol tutan aracı hangisi ? (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
134
Cevap
0
Favori
23.392
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki

C segmentinin en iyi yol tutan aracı hangisi ?


(En Son Oy Tarihi: 29.9.2024)
Giriş
Mesaj
  • 20 yıldır focus diye bi şehir efsanesi dolaşır soğru yanlış net birşey diyemiyorum

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    K kasa J kadar iyi mi peki ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Focus ile Mazda 3 olabilir. 308 de güzel.
  • Konuda video mevcut. Ve K kasa iyi değil. Hee watts bağlantılı K kasa bulursak olabilir. O da nadir. Çünkü K çıktıktan kısa bi süre sonra maliyetten dolayı kaldırdılar o sistemi. Belki de PSA ya satılacağını biliyorlardı sistemi vermek istemediler orasını bilemiyoruz. 2015 model araçların bazılarında mevcut bu sistem. Gerisinde yok.

    Hatta Almanya da biri Astra alıyor tanıdığında da aynı araç var. Bi bakıyolar alt taraf farklı. Adam araştırıyor ve watts sisteminin olmadığını anlayıp aracı geri veriyor.

    Bu watts tan haberim yoktu. Astra da öğrendim araştırdım. Evet sert ve hızlı kullanırım, viraja girerim ve viraj içinde gaza basarım hatta sollama sağlama yaparım. Diğer araçlar frene basar. Tabi bunlar illa yapılması gerekmez. 50NC kamyon da kullandım kartal da. Araca göre kullanırsınız virajı herkes gibi alırsınız. Size bişey kaybettirmez de kazandırmaz da.

    Ama iş güvenlikse çok önemli. 6 yıldır bende ve 1 kez bi araç üzerime kırdı direksiyonu. Aracı bildiğiniz sağa kırdım sonra sola. Başka araç olsa kesin refüje çarpardım. Hiç savrulmadı araç. Tabi kurtardıktan sonra camı açıp ne yapıyosun dedim korna falan. Adam yanıma geldi özür falan diledi. Arkada oturan 5 yaşında ki kızım baba ne oldu ki niye bağırıyorsun dedi. Yani olayı farketmedi bile. Benim kalbim yerinden çıkacaktı :)

    Uzun oldu ama herkes benim aracım iyi diyeceğine arkadaş şu araçta bu teknoloji var siz neden yapmıyorsunuz dese daha iyiye gidecek daha güvenli olacak araçlar. Ama araçlar babamızın fabrikasından çıkıyor gibi savunuyoruz. Keşke her araçta standart olsa şu watts olayı, bağımsız süspansiyon olayı.

    Ben fulün bir altını aldım bildiğin çanak far var. Gece görüş sıfır. Bu da güvenlik değil mi mesela. En giriş seviyesindeki.araçta koy merceği insanlar yolu görerek gitsin.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >




  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Watts yarı bağımsız bir süspansiyon. Tam bağımsızlar kadar kabiliyetli olması mümkün değil (bütün koşulları hesaba katarsak).

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Astra da bağımsız + watts var.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Anladım teşekkür ederim sizi de Allah korumuş tekrarı olmaz inşallah 🙏 bulunduğum bölge çok virajlı olduğu için yol tutuşu iyi olan bir araç düşünüyorum arkadaşımda var sport modeli baktığımda otomatikleri yok sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    Ayrıca konuda watts sistemini anlatan yazı ekledim. Mercedes in de kullandığını. 200 km hızla A6 ile aynı şekilde hiç çizgiden çıkmayan bir araçtan bahsediyoruz. Ki neredeyse selektör yapacaktım yol ver diye. Viraj bitti yol düzleşti A6 uçtu gitti :)
  • Astra J 1.6 136 bg en az sport donanım öneririm. Bazen diyorlar ki çok virajlı. Bende diyorum ki viraj bizim işimiz. O kadar güvenebilir siniz. Otomatik sedanlarda var. HB ile sedan arasındaki yol tutuş olayı ayrı bir konu ve fikrim yok maalesef. Çünkü sedan kullanmadım bilmeden yorum yapmak istemem. Biri diyor sedan daha iyi oturuyor diğeri diyor sedan savuruyor. Benim HB ve maalesef otomatik yapmadılar.

    Çok virajlı ise almayın diyeceğim yeni megane var. Aman diyim. Otomatik arıyorsanız ford olabilir. Yeni Civic olabilir. Giuletta diyenler var kullanmadım ona bişey diyemem. Hayırlısı olsun şimdiden. Şu da var ki ne olursa olsun makinedir, kul yapımıdır ve yoldaki en ufak pürüz, sıcaklık etkileyebilir. Aracım iyi diyip çok ta güvenmemek yola göre gitmek lazım.
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Watts süspansiyon tam bağımsız ile torsiyon arasında hocam. Torsiyondan kesinlikle iyi. Ama bir multilink veya double wishbone kadar da bağımsız değil. Arada sabit bir aks mevcut çünkü.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • nacker kullanıcısına yanıt
    O da premiumlarda oluyor zaten. Astra da sadece arkada bağımsızken Volvo da 4 teker bağımsız. Benim araçta niye yok diyorum mesela :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Artık manuel kullanmak istemiyorum aslında su K kasadaki tam otomatik olsaydı süper olurdu. Şu an polo kullanıyorum ama gerek iç hacim gerekse ikidebir bozulan ön düzenden şikayetçiyim harici aracımı seviyorum. Hayırlısı artık yeni civicler de hoşuma gidiyor ama çok pahalı

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Durum tam tersi hocam. Neredeyse her aracın ön tarafı bağımsızdır zaten. Olay arka tarafta bitiyor. Astra'da yarı bağımsız nitelendirilen Watts bağlantısı kullanılırken mesela volvo tam bağımsız multilink kullanıyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nacker

    Durum tam tersi hocam. Neredeyse her aracın ön tarafı bağımsızdır zaten. Olay arka tarafta bitiyor. Astra'da yarı bağımsız nitelendirilen Watts bağlantısı kullanılırken mesela volvo tam bağımsız multilink kullanıyor.
    Tam bağımsız kullanmayıp da watts sistemi koyması sadece maliyet kaygısından mı?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Astra K kasada artık watts süspansiyon kullanılmıyor direk torsiyon çubuğuna geçtiler.

    Güncel C sınıfları içinde Civic ve Corolla'da standart olarak bağımsız süspansiyon var. Focus ve Golf'te motora göre torsiyon ya da bağımsız olabiliyor ama Türkiye'de satılan Focus'ların çoğunluğunda yok diye biliyorum. Focus'un bağımsız süspansiyonlu versiyonu satılıyor mu bilen birisi yazarsa yararlı olacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MQB platformunu kullanan Audi A3 sınıfının en iyi yol tutan aracıymış

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alınabilir c’lerden bi japonlarda var bağımsız süspansiyon artık focusta da astrada dingilli.

    Dediklerinde göre civic ile focusun bariz bir farkı yokmuş.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alisilin07 kullanıcısına yanıt
    Büyük ihtimalle. Aracın altyapısının sadece torsiyon/watts ile kullanılmak üzere tasarlanmış olması da olabilir. Ama Astra'lar hakkında pek bilgim yok bu ikincisi sadece teori.
  • Hakan.. kullanıcısına yanıt
    Yol tutuş açısından kıyaslanacak olursa Astra bir tık daha iyi ama gerçekten yakın yol tutuşları olduklarını düşünüyorum fakat Golf’ün yol tutuşu biraz daha babacan yani şasi daha rijit davranıyor daha oturaklı tutamayacağı yerde kafadan kayıyor.Astra’da daha nasıl desem sportif bir yol tutuş hissi aldım araba her seferinde daha fazla zorla der gibi bir karakter sergiliyordu bu iki araçtan birini alacak olsam tercihim golf olurdu ama genel hatlarıyla düşününce Golf’ü daha tercih edilebilir buluyorum ama sürerken eğleneyimde diyorsanız Focus’a da bir göz atın :)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • andreoni kullanıcısına yanıt
    Tabi tercih meselesidir ama ben focus kullanırken daha fazla zevk alıyordum.Ama yol tutuş konusunda top olarak Opel ve Ford kapışır tabi.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.