Şimdi Ara

Caddy yol tutuşu nasıldır ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
59
Cevap
2
Favori
3.864
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsngencer

    2014 model dsg confortline dizel kullanıyorum.

    bi kac yorum okudum .hemen makas a giydirmişler.ustelik caddy kullanmayanlar yorum yapanlar cogunlukta.

    caddy bir ticari aractir.ticari arac da makas cok iş goruyor.taşınan eşyaların savrulmasını önleyen bir sistemdir.bu bi aile aracı degildir ama konforu aile aracına cok yakındır.bizim milletimiz istiyorki hem makas olmasın hemde ticari olsun.oldu başka? almanlar ozellikle makas konusunda cok acıklayici mesajlar yayinlandi ama bizim milletimiz anlamadı.bizim icin caddy piknik araci.arkadaki mal savrulsa sallansa da olur mantıgında.

    caddy piyasadaki en konforlu aile iicin kullanılacaksa en kullanılacak arac tır.ama asla bi c sınıfı binek arac konforu olmaz.
    benim icin - si rüzgarda yüksek oldugu icin biraz savruluyor.diğer - si de cok vergi aliyorlar bu araclardan bunların dişında bic bir şikayetim yok.uzun yolda dsg ile cok mutluyum.5.3 e kadar yuklu aracda yakıtım düşüyor.rampada hele c sınıf aracları dsg ile tokatlamak ayrı bi guzel.dsg bildigin yardırıyor adı gibi kedi gibi cıkıyor rampaları.

    Yaprak yay arkadaki eşyaların, yükün savrulmasını mı önlüyormuş. Yapma yahu. Bu bilgini gözden geçir bence.



    Almanlar yaprak yayı (ki daha literatürdeki adını doğru yazamamışsın) anlattılar ama halkımız anlamadı demişsin. Almanlar yaprak yay eşyaların savrulmasını önlüyor mu demişler. Bunu ispatla mükellefsin. Nerde anlatmışlar böyle birşey koy bizde görelim? Markaların demiri altın olarak gösterme, lanse etme becerileri olabilir. Bu her marka için geçerli olabilir. Ama demir demirdir, altın altındır. Her söylenene sorgusuz sualsiz inanmayın...

    Gövde salınımını en aza düşüren süspansiyon sistemi bağımsız süspansiyondur. Yani eşyaların savrulmaması hususu önemli ise bağımsız süspansiyon bu işi en iyi yapacak olan sistemdir. Her tekerin bağımsız çalışması gövdenin stabil kalması demektir. Sabit aksta bir teker çukura girince diğer teker de direkt olarak bağlı olduğu için çukurdan etkilenir ve gövde salınım yapar. Bu da dipnot olsun...



    Ticari araçta, yük taşıyan araçta yaprak yay gerekliliktir buna kimsenin itirazı olamaz. Yüke karşı en mukavemetli olan yay sistemi çünkü, ezilmiyor ama lütfen böyle methiyeler düzmeyin şu yaprak yaya. Bu yazıları okuyanlar var, yanlış bilgi sahibi olmasınlar...



    Kendi aracınız diye birşeyi övmeyin, aracınız değil diye birşeyi yermeyin. Doğru ne ise onu söyleyin...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Kasım 2017; 14:20:18 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Yaprak yay eşya değil, arabanın savrulmasını önlüyor, arabanın arkasını tutan eleman Yaprak yay , her Yaprak yay kalitesi aynı olmaz, çeliğin kalitesi farklıdır,

    10 yıl kullandım hiç yoldan çıkmadım kazada yapmadım satalı 5 yılı geçti, şuan 2005 honca civic var onunla hızlı girdiğim gibi viraja giremiyorum.

    Yaprak yay yerine bazı diğer araçlardaki bilyalı lastik burçlu torsiyon sistemi kaymaya çok neden oluyor. dandik bir bilya ve lastik burç üzerinde duruyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 14:18:30 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yaprak yayı bana anlatma usta biliyorum. Onlarca yaprak yaylı araç kullandım. Pikap, Kompakt Mpv, minibüs, kamyonet hepsini kullandım hemde 15 yıldır kullanıyorum. Pikapla yol tecrübem çok fazla. Ben zaten bazı B segment ve C segment araçlardan iyi yol tutabilir dedim ona itirazım yok. Ama emin olun sabit akstan daha kötü yol tutan araba zaten rezalet bir yol tutuşa sahiptir. Benim karşı olduğum sabit aksın çok iyi yol tuttuğunun iddia edilmesi, yaprak yayın methedilmesi. Yaprak yay bu kadar muhteşem birşey olsa binek araçlarda kullanılırdı hem maliyet açısından da avantajlı...



    Yoldan çıkmamanı, kaza yapmamanı arabanın sınırlarını biliyor olmana borçlusun. Ben de pikapla yoldan çıkmadım ama bu yol tutuşu çok iyi olduğu anlamına gelmiyor. Yol tutuşu çok iyi olan bir araca binin farkı çok bariz anlayacaksınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Kasım 2017; 16:50:26 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    yarış ralli arabaların arkasında sertleştirilmiş kısa salınımlı yayları vardır, az esner o sayede iyi yol tutar savrulmaz, buna en yakını 98 caddy di yarış arabası gibiydi, çok seri kullanırdım, yüksek tork vardı her yerden hızlı kalkardı, sağlam direksiyon sistemi, 10 yılda boşluk meydana gelmedi, öntakım arkatakım bozmadı amartisör bozmadı, şu sigorta pahalı olmasa gene alırdım, muayene için sorun filan çıkaracak bir araba değildi bir 10 yıl daha giderdi, beş yıl önce 7 bine satmıştım bu gün gene 7 bine satıyorlar, araba modası yüzünden fiyatı düşük, çok dengeli frenleri var, 10 yılda 2 kere balata 1 kere akü değişmişimdir başka bişey bozulmadı. motor ister o ayrı, silindir piston değişecek aslında fabrikadan motor hatalıydı, ilk günden beri yağ eksiltiyordu. ama bu modele motor yaptıranların eksiltmeyi kestiği memmun olduklarını duydum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 17:04:17 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    yarış ralli arabaların arkasında sertleştirilmiş kısa salınımlı yayları vardır, az esner o sayede iyi yol tutar savrulmaz, buna en yakını 98 caddy di yarış arabası gibiydi, çok seri kullanırdım, yüksek tork vardı her yerden hızlı kalkardı, sağlam direksiyon sistemi, 10 yılda boşluk meydana gelmedi, öntakım arkatakım bozmadı amartisör bozmadı, şu sigorta pahalı olmasa gene alırdım, muayene için sorun filan çıkaracak bir araba değildi bir 10 yıl daha giderdi, beş yıl önce 7 bine satmıştım bu gün gene 7 bine satıyorlar, araba modası yüzünden fiyatı düşük, çok dengeli frenleri var, 10 yılda 2 kere balata 1 kere akü değişmişimdir başka bişey bozulmadı. motor ister o ayrı, silindir piston değişecek aslında fabrikadan motor hatalıydı, ilk günden beri yağ eksiltiyordu. ama bu modele motor yaptıranların eksiltmeyi kestiği memmun olduklarını duydum.


    Ralli arabalarının süspansiyonu çok pahalıdır ve sürekli piste göre ayarlanır. Çalışma mesafeleri kısa değildir. Çalışma mesafesi kısa olan pist araçlarıdır.

    Bak şimdi çok sert süspansiyonlar düzgün zeminli pistlerde çok iyi yol tutar ama sen normal yollarda kullanmaya kalkarsan top gibi seke seke yol tutuş çok kötü olarak ilerlersin. Pist arabaları pistlerde iyi yol tutar ama normal yollarda, yol bozuklarını sönümleyemediği için araç yüzerek ve sekerek ilerler. Lastiğin yol ile teması sürekli kopar.

    Ralli araçları ve pist araçları ile bizim araçlar kıyaslanmaz. Tek benzerlikleri 4 lastiğe sahip olmalarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 21 Kasım 2017; 17:15:2 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • sarkihalindekal kullanıcısına yanıt
    Bence ideal araba, ralli arabası gibi olacak içine emniyet çelikleriyle iskelet yapılması, arabanın içinden sağ çıkmak için gerekli,yay ve süspansiyonların sertleştirilmesi yol tutuşun artması savrulmanın olmaması için, gibi ilk yapılması gerekenlerdir, bu gün en basit araba 150 km saatde hız yapıyor, motor gücünü yükseltmenin gereği yok, ama 75 bg en ufak motorun ortaya çıkarabileceği performansa dayanıklı ne süspansiyon ne iskelet nede şase var.
    spor adı altında sert süspansiyonlu modelelrde çıkarıyorlar,

    Ralli arabaları bozuk yolları dikkate alıp süspansiyonu yumuşatmıyorlar değilmi, yolun her hali dikkate alınıyor ve şuanki sert durum yapılıyor, ozaman bunu bizde her arabaya uygulamalıyız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 17:44:22 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto

    Bence ideal araba, ralli arabası gibi olacak içine emniyet çelikleriyle iskelet yapılması, arabanın içinden sağ çıkmak için gerekli,yay ve süspansiyonların sertleştirilmesi yol tutuşun artması savrulmanın olmaması için, gibi ilk yapılması gerekenlerdir, bu gün en basit araba 150 km saatde hız yapıyor, motor gücünü yükseltmenin gereği yok, ama 75 bg en ufak motorun ortaya çıkarabileceği performansa dayanıklı ne süspansiyon ne iskelet nede şase var.
    spor adı altında sert süspansiyonlu modelelrde çıkarıyorlar,

    Ralli arabaları bozuk yolları dikkate alıp süspansiyonu yumuşatmıyorlar değilmi, yolun her hali dikkate alınıyor ve şuanki sert durum yapılıyor, ozaman bunu bizde her arabaya uygulamalıyız.

    Bozuk zeminde ralli aracının süspansiyonları yumuşak tutulur.

    Fotoğraflardan çalışma aralığı ne kadar fazla görebilirsin. Bozuk zeminde süspansiyonun yumuşak olması lastiklerin zemine tutunması için gerekli...



    Caddy yol tutuşu nasıldır ?

    Caddy yol tutuşu nasıldır ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 2 kademe radarı geçme cezası yemiştim 98 caddyle, kamyonet sayıldığı için, o sürat otomobilde olsa ceza yok, aslına bakılırsa otomobilden iyi yol tutuşu var

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • aslanoto A kullanıcısına yanıt
    Biraz daha kaliteli salla da bilmeyenler kanar belki.

    Eniştem de 2006 vardı 1.9 TDI.Rezil yol tutuşu var ki bu sınıfta Tourneo ve Doblo daha iyi bana göre.Doblo bile bağımsız süspansiyon.
  • daha iyiymiş 98 caddy, farklı kasa uğur böceği gibi arabaydı, çok sağlamdı, dışardan çekici gelmez size ama ben 10 yıl vaz geçmedim, biyerlerden hava alıp içerden ceryan yaptığıda olurdu, motorunu yaptırırdım sigortası pahalı geldi sattım.

    üst model caddylerde tekerler büyütüldü kasa yükseltildi minibüs gibi oldu, o sebepten yoltutuş zayıflar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 20:44:30 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Polo clasic ile 98 caddy ön kısmı altı ve motor aynıydı, sadece arka farklıydı, yani 98 caddy aslında bir otomobildi, ve 98 caddy polodan daha ralliye elverişli çok dengeli bir araçdı.

    Polo clasic i ortadan kesmişler arkasını farklı yapmışlardı okadar net.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 21 Kasım 2017; 20:57:02 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yol tutuşu kotu, özellıkle ruzgarlı havalarda sağa sola çok savruluyor düz tutamıyorsun yuksek hızlarda.
  • Caddy iyi yol tutuyor gibi hissettirebilir ama tutmaz. Sadece yaprak yay olduğu için virajlarda falan aracın gövdesini iyi taşır. Bu yüzden yatmıyor, harika dönüyor hissi verebilir. Hatta sabit hızla virajı güzel de dönebilir. Ancak viraj içerisinde direksiyon manevrası yapmayı denerseniz, ya da yoldaki bir dalgalanmaya maruz kalırsanız o zaman yol tutuş sıkıntısını yaşarsınız.
    Yoksa sert süspansiyonlu her araba iyi yol tutuyor gibi hissettirir.
  • her arabanin markanin fanini gordum de 98 kedi fanini ilk defa goruyorum

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • bu tip araçların ağırlık yük dağılımı farklı tasarlanır.
    bir otomobil yol tutuşu beklemeyin.
    araç yüksek sürtünme fazla normal kullanımda etkilenmez.
    2017 yılında makas kullanan bir modelden bahsediyoruz.
    borudan da dingil yapmışlar..
    kaliteyi varın siz hesaplayın rakipleri b link tam bağımsız süspansiyona geçmişken..
    ilave olarak
    makas o bahsettiğiniz işi yapmaz
    lütfen destekli yazın
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukeee

    Burada hayatında bu araçtan kullanmamış insanların yorumlarını ve diğer yorumları kafanızdan silin atın. Berlingo, kangoo, kesinlikle alınacak arabalar değil. Şuan sanki partner çok mu ucuz? 80 bin lira para istiyorlar. 10 bin daha koyarsınız Caddy alırsınız. 90 bin liraya Caddy almak ? Çılgınlık olması gerek. Biz 2005-2008-2012-2017 model olarak bu araçtan kullandık. Şuanda kullanıyoruz. Taş gibi plastiği vardır tık ses gelmez(di). Kesinlikle arkası dahil otomobil konforunu pek aratmıyor(du). Hocam buraya mühendis gibi, bir markanın saçma sapan fanatiği insanlar gibi bir çok şey yazmaya gerek yok. Ben 2017 model olanından hiç memnun değilim, konu açtım hatta buraya. Arkaları çift makaslı fakat bizim aldığımızdan sonra bir çoğu tek makaslı. Bu çift makasta arada bir de takoz var. Her çukurdan geçtiğinizde arabanın içinde davul çalıyorlar gibi. Araç ticari olduğu için 120-130 km hızlarda ben başarılı olduğunu düşünüyorum. Çakallar 2.0tdi motora da 102 hp koymuşlar fakat baya iyi gidiyor. Ben chip olayını yaptırdım 124 bg falan sanırım şuan. Eğer ticari düşünüyorsanız beklentiniz yüksekse diğer markalarda hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz ki caddy'i burada soruyorsanız beklentiniz de yüksektir. Fakat konfor istiyorsanız, sese karşı duyarlılığınız varsa kesinlikle bu aracı almayın. Veya eğilin makaslarına bakın tek makas olanı alın. Biz 2012 yi sattığımıza pişman olduk. Bence bir Ford ile test sürüşü yapın derim.

    90 bin liraya 102 hp la
    2.0 litre vergisi vermek..
    rakipleri 120 hp görmüşken
    üstelik yepyeni bir tasarımla.
    borudan dingil
    makastan da amortisör yapmışlar aşırı teknolojik.
    alanlara hayırlı olsun




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Aurorax

    her arabanin markanin fanini gordum de 98 kedi fanini ilk defa goruyorum

    aracta cok az yollarda , cok cesit arac kullanmis biri olarak hic kullanmadigim icin birsey soyleyemiyorum ama denk gelirsem mutlaka bakicam bu araca ..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aslanoto


    quote:

    Orijinalden alıntı: Cnayqer

    Ticari katagorisinde en iyilerden biridir, dandik bineklerden de iyidir. Ama sonuçta ticari yani öyle extrem bir yol tutuşu yok tabiki

    ben 30 yıllık rot balans ustasıyım, 98 caddy de ki yol tutuş hiç bir arabada yoktu,
    buna etken, sağlam ağır şasi, sağlam makas sistemi, her makas aynı değildir, 1.9 motor basık ön, 175 65 14 agilis michelin lastikler, 165 65 14 michelin de taktım son 2 yıl, aynen yol tutuş iyiydi,
    10 yılda ben bu arabayla kaza yapmadım.


    İnşallah rot yaptığın insanlar hala yaşıyorlardır. Bu kafayla rot yapan insanın, toe ayarı yaptığını düşünemiyorum. Alkollü araç kullanmak daha az tehlikelidir sanki.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hsngencer


    quote:

    Orijinalden alıntı: mrtem


    quote:

    Orijinalden alıntı: hsngencer

    2014 model dsg confortline dizel kullanıyorum.

    bi kac yorum okudum .hemen makas a giydirmişler.ustelik caddy kullanmayanlar yorum yapanlar cogunlukta.

    caddy bir ticari aractir.ticari arac da makas cok iş goruyor.taşınan eşyaların savrulmasını önleyen bir sistemdir.bu bi aile aracı degildir ama konforu aile aracına cok yakındır.bizim milletimiz istiyorki hem makas olmasın hemde ticari olsun.oldu başka? almanlar ozellikle makas konusunda cok acıklayici mesajlar yayinlandi ama bizim milletimiz anlamadı.bizim icin caddy piknik araci.arkadaki mal savrulsa sallansa da olur mantıgında.

    caddy piyasadaki en konforlu aile iicin kullanılacaksa en kullanılacak arac tır.ama asla bi c sınıfı binek arac konforu olmaz.
    benim icin - si rüzgarda yüksek oldugu icin biraz savruluyor.diğer - si de cok vergi aliyorlar bu araclardan bunların dişında bic bir şikayetim yok.uzun yolda dsg ile cok mutluyum.5.3 e kadar yuklu aracda yakıtım düşüyor.rampada hele c sınıf aracları dsg ile tokatlamak ayrı bi guzel.dsg bildigin yardırıyor adı gibi kedi gibi cıkıyor rampaları.

    valla yazayım diye oturdum baktım çok güzel yazmışsın. bıraktım :) eline koluna sağlık.

    Bu arada Caddy'lerde ESP standart

    hocam daha anlatıcak cok şey varda bu forumda olmaz bu işler.ben bu forumda daica nin caddy den iyi oldugunu söyleyen adama laf yetiştiremedim.pes ettim.onun icin parası olan guzeline biner parası olmayan dışardan kötüler kakalar.bu işler in yeri burası değil.bizim milletimiz arabaya binince 1 ego tavan yapıyor.canavarlaşıyor. birde arabasi kimse kötü demiyor hep dışardaki adamın aracına laf atiyor. hocam ben bu forumda vw arac binene sürene yol vermiyorum onune kırıyorum kaza yapsın diyeni gordum.avm lerde gizli gizli cizenler silecegini bukenler varmiş.ohooooo

    allahım korusun :)




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.