< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceazr27 -- 20 Kasım 2017; 20:34:40 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Bildirim
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ceazr27 -- 20 Kasım 2017; 20:34:40 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
Sallama ulan zühtü
|
Abs virajlarda işe mi yarıyormuş?
Yaprak yayları da savunanları gördüm ya artık hiçbirşeye şaşırmam. Gören porsche 911'de yaprak yay kullanıyor sanacak. Yaprak yayın avantajı yük altında ezilmemesidir, kesinlikle yol tutuş anlamında bir avantajı yoktur. Hatta ve hatta yol tutuş anlamında rezildir. Sabit aks yolu tutarken tam tutar ama bir bırakırsa tam bırakır. Sabit aks çok düzgün zeminlerde iyi yol tutuş sağlar ama bozuk zeminlerde resmen yol üzerinde sekerek gider. Hele hele viraj içinde bir tümseğe falan denk gelirseniz azrailin soğuk nefesini ensenizde hissedersiniz. +amortisörü de var demişsiniz. Amortisör kullanmayan, amortisörün olmadığı bir süspansiyon tipi var mı sizce? Amortisör olmadan bir aracı kontrol etmek mümkün mü? Yaprak yay yapısı gereği konforsuzdur. Yanal darbeleri sönümleyemez. Bu yüzden yanal rüzgarlardan çok etkilenir. Ve yaprak yay ile sabit aksı öven biri ön düzen işiyle uğraşıyor en acısı da bu. |
Bir dobloda bile kaporta falan yok ama arkaları tam bağımsız cady den rahat yıl olmuş 2017 makas ne abi.
Kangoo Berlingo partner bak bunlar ticaride iyiler fiyat performans araçlar markaya para bayılmayın. |
Yaprak yay arkadaki eşyaların, yükün savrulmasını mı önlüyormuş. Yapma yahu. Bu bilgini gözden geçir bence.
Almanlar yaprak yayı (ki daha literatürdeki adını doğru yazamamışsın) anlattılar ama halkımız anlamadı demişsin. Almanlar yaprak yay eşyaların savrulmasını önlüyor mu demişler. Bunu ispatla mükellefsin. Nerde anlatmışlar böyle birşey koy bizde görelim? Markaların demiri altın olarak gösterme, lanse etme becerileri olabilir. Bu her marka için geçerli olabilir. Ama demir demirdir, altın altındır. Her söylenene sorgusuz sualsiz inanmayın... Gövde salınımını en aza düşüren süspansiyon sistemi bağımsız süspansiyondur. Yani eşyaların savrulmaması hususu önemli ise bağımsız süspansiyon bu işi en iyi yapacak olan sistemdir. Her tekerin bağımsız çalışması gövdenin stabil kalması demektir. Sabit aksta bir teker çukura girince diğer teker de direkt olarak bağlı olduğu için çukurdan etkilenir ve gövde salınım yapar. Bu da dipnot olsun... Ticari araçta, yük taşıyan araçta yaprak yay gerekliliktir buna kimsenin itirazı olamaz. Yüke karşı en mukavemetli olan yay sistemi çünkü, ezilmiyor ama lütfen böyle methiyeler düzmeyin şu yaprak yaya. Bu yazıları okuyanlar var, yanlış bilgi sahibi olmasınlar... Kendi aracınız diye birşeyi övmeyin, aracınız değil diye birşeyi yermeyin. Doğru ne ise onu söyleyin... |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi aslanoto -- 20 Kasım 2017; 20:50:12 > < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı > |
|
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarkihalindekal -- 20 Kasım 2017; 23:49:5 > < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > |