Şimdi Ara

Corolla'nın Belirsiz Yol Tutuşu

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
22
Cevap
1
Favori
3.984
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
3 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • 3 dönemdir Corolla kullanıyoruz (99-2006-2015 modelleri). Tümü sıfır alınma, hiç birinde yürüyen aksamında oynama yok. Şimdi bu araçların tümünde olan garip yol tutuştan bahsetmek istiyorum: Yol tutuş aslında iyi sayılır ama sınırlara yavaş yavaş çıkarsanız. Ancak sınırdayken ani hareket yaptığınızda ya da başta birden sert hareket yaptığınızda araç berbat tepkiler veriyor apışıp kalıyorsunuz. Sakince ama hızlı girdiğiniz bir viraja bir sonraki gün daha düşük hızda ama sert girerseniz, dün o yol tutan araba nerde diye düşündürüyor insanı.

    Gerçekten fena dağıtıyor Corolla lar. Arkaların torsiyon olmasına bağlıyor çoğu kişi ama ticari Ford Connect de torsiyonlu ve çok güzel tahmin edilebilir tepkiler veriyor. Yani sınırları düşük olan birçok araç bile o sınıra kademe kademe yaklaşırken Corolla bir anda dağıtıveriyor. Bunun sebebi ne olabilir?







  • Lastik geldi benim aklima.Bir de aracin agirligi suspansiyon sisteminin kaldiracagindan daha fazla ise, ani tepkilerde boyle olmasi normal olabilir
  • 2015 model dizel otomatik Corolla kullandım bi hafta kadar.Yol tutuşu bahsettiğiniz kadar kötü değil aslında.Konfor seviyeside gayet iyiydi.Bazıları tasarımını beğenmeyebilir ama bence sınıf standartlarının üstünde.

    1.6 dizel ve adam gibi bi şanzımanla sınıfında liderliğe oynar diye düşünüyorum ben.Ki şu anda bile satışları çok iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    2015 model dizel otomatik Corolla kullandım bi hafta kadar.Yol tutuşu bahsettiğiniz kadar kötü değil aslında.Konfor seviyeside gayet iyiydi.Bazıları tasarımını beğenmeyebilir ama bence sınıf standartlarının üstünde.

    1.6 dizel ve adam gibi bi şanzımanla sınıfında liderliğe oynar diye düşünüyorum ben.Ki şu anda bile satışları çok iyi.
    Corollanin benzersiz yol tutuşu diye okudum nasıl iş diye girdim neyse konu anlaşılmıştır. Belirsiz yol tutuş, lastik ölçüsü,jant seçimi,kamber kaster oranları, düşük yada yüksek basınç kullanılması, amortisör, yay ve kulakçıkları, ayrıca şase bağlantı elemanları, direksiyon kutusu sebebiyle gerçekleşebilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    2015 model dizel otomatik Corolla kullandım bi hafta kadar.Yol tutuşu bahsettiğiniz kadar kötü değil aslında.Konfor seviyeside gayet iyiydi.Bazıları tasarımını beğenmeyebilir ama bence sınıf standartlarının üstünde.

    1.6 dizel ve adam gibi bi şanzımanla sınıfında liderliğe oynar diye düşünüyorum ben.Ki şu anda bile satışları çok iyi.
    Bahsettiğiniz durum tüm araçlarda öyle.

    Aracın limitlerini hafif hafif zorlayarak aracın sınırları rahat görebilirsiniz ve zorlayabilirsiniz ama ani hareketlerde bunu kestiremezsiniz. Bu durum lastik durumu, lastik basıncı, yoldaki eğim, araç ağırlığı, yolun yapısı, yolun üzerindeki tozlar gibi birçok faktörde değişiklik gösterebilir. Bu durum normal yani.
  • Bu belirsizliğe aracin üzerinde orjinal ekipman gelen Bridgstone Turanza lastikler yol aciyor olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: pro-black

    Bu belirsizliğe aracin üzerinde orjinal ekipman gelen Bridgstone Turanza lastikler yol aciyor olabilir.



    Araçları farklı lastiklerle denedim, 2006 corolla da bridgestone b330 dandik lastikler vardı ancak ardından dunlup sport sp1 ve goodyear efficientgrip kullanıldı. Şu an 2015' te Bridgestone turanza er300' ler var. Lastiklerin tutuş limitleri değişse de (mesela dunlop yanal olarak iyiydi ama frenlemede pek iyi sayılmazdı) aracın tepkileri aynıydı.

    Corolla'da benim gördüğüm kadarıyla kamber açısı 0°. Bunun etkisi olabilir mi? Ford'larda genelde belirgin bir kamber var.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    aveo yol tutuşu yetersiz
    10 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • Esp yoksa geniş lastik 205 vs gibi az da olsa bu konuda yardımcı oluyor kesin
    Denedik...

    He yakıtı artırıyor bir miktar tabiki
  • Corolla ve auris test ettim corollaya yüklenmedim ama auris ile gayet ani hareketler yaptım . Bahsettiklerinizden hiç biriyle karşılaşmadım .
  • serdardespp S kullanıcısına yanıt
    hatchback araba o konuda daha iyi
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdardespp

    Corolla ve auris test ettim corollaya yüklenmedim ama auris ile gayet ani hareketler yaptım . Bahsettiklerinizden hiç biriyle karşılaşmadım .

    Bazen ben de viraj içinde ani hareket yapıyorum, esp bile devreye girmiyor. Yol tutuş çok iyi geliyor o an. Ama başka bir virajda gaza basarak girdim mesela hem de daha düşük hızda, esp ile zor toparladım. Ataköy e yakın olanınız varsa Aplus tan hemen önceki virajda deniyorum bunları. Siz de deneyebilirsiniz.

    Aynı şeyleri focus 2.5 ile de yaptım gram tınlamadı araba. Kaysa bile ne yapacağı ne kadar kaydığı belli, saçmalamıyor.
  • hıZlı ağırlık transferlerinde bütün binek araçlarda yaşanabilecek bir durum tabi sedan ve torsiyon ikilisinde daha belirgin oluyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalus

    2015 model dizel otomatik Corolla kullandım bi hafta kadar.Yol tutuşu bahsettiğiniz kadar kötü değil aslında.Konfor seviyeside gayet iyiydi.Bazıları tasarımını beğenmeyebilir ama bence sınıf standartlarının üstünde.

    1.6 dizel ve adam gibi bi şanzımanla sınıfında liderliğe oynar diye düşünüyorum ben.Ki şu anda bile satışları çok iyi.

    Keşke konuyu açan kişinin mesajını okuyupta yazsaydınız.
  • Yeni kasayı ben test ettim. Bence önemli olan lastik markasıdır. Gerçekten yol tutuş önceki kasaya göre daha iyi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: serdardespp

    Corolla ve auris test ettim corollaya yüklenmedim ama auris ile gayet ani hareketler yaptım . Bahsettiklerinizden hiç biriyle karşılaşmadım .

    Auriste bağımsız süspansiyon var galiba corolla torsiyon.
  • Ben Torsiyon çubuğuna takıldım şimdi bu araçta her modelinde torsiyon çubuk mu var ?
  • Aracı garantiden çıkarmadan kamber açısıyla oynayabilir miyim? Arka tekerlere çok çok hafif kamber vermek istiyorum.

    Bu konu ile ilgili bir doküman vardı, ralli ile alakalıydı yanlış hatırlamıyorsam. Hatırlayan var mı böyle birşey? Orda kamber, kasterin negatif pozitif etkileri yazıyordu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Odysseus348

    Aracı garantiden çıkarmadan kamber açısıyla oynayabilir miyim? Arka tekerlere çok çok hafif kamber vermek istiyorum.

    Bu konu ile ilgili bir doküman vardı, ralli ile alakalıydı yanlış hatırlamıyorsam. Hatırlayan var mı böyle birşey? Orda kamber, kasterin negatif pozitif etkileri yazıyordu
    bir önceki aracım 98 Marea idi, şimdiki aracım ise 2006 Corolla.

    Marea ile 140 ile korkusuzca girebildiğim virajı, Corolla ile ancak 110 ile korkarak girebiliyorum.
  • anyhill kullanıcısına yanıt
    Aslında corolla da girer o viraja belki daha iyi bile yol tutar ama şu belirsizlik insanda güvensizlik yaratıyor. Connect ile hayvan gibi girdiğim virajlara corolla ile de girdim ve hatta daha rahat gibi de geldi bana. Ancak bir saniye sonra araba ne tepki verecek kestirmek imkansız
  • Eski kasa için yazıyorum...

    Dar yollarda, viraj içlerinde ,ağır taşıtların sebep olduğu asfalt kabartılarında korkutur en çok.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.