Şimdi Ara

Yol Tutuşu Olarak Giulietta'mı Focus HB'mi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
41
Cevap
0
Favori
5.248
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Lütfen beni topa tutmadan önce yazdıklarımı okuyun.
    Biliyorum araç sınıfları farklı karşılaştırmak pek doğru değil biliyorum ama aynı sınıf gibi düşünerek yorum yaparsanız sevinirim.
    Forum da giulietta'nın övüle övüle bitirilemediğini biliyorum ama bana 21.000 km boyunca eşlik eden ford courier aracımdan yol tutuşu olarak çok memnundum.
    Ford'un bi ticari arabası böyle ise otomobili nasıldır diye merak ediyorum.
    Ford focus ta çok övülen araç ama elbet biri daha iyidir.
    Km77 kanalında malesef testi yok

    Yol Tutuşu Olarak Giulietta'mı Focus HB'mi

    Yol Tutuşu Olarak Giulietta'mı Focus HB'mi

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • c segmentte kullanmadığım bir araç kalmadı.. Golf ten tutunda,focusun sedanı hb,a180 cdi, bmw 1, v40 ından giuilettasına kadar..

    Yol tutuş, direksiyon tepkisi olarak birinci sıra alfa romeo nundur.. O direksiyon un tadı hala damağımda. Araba rijit bir kere, çok net.. Nereye kırarsan arkası hemen geliyor,. Frenler çok kaliteli, benim en çok beğendiğim direksiyon ve fren giuiletta daydı.. Yarışçı ruhu var diyince doblo direksiyonu var diyen tiplere aldırma.. Bu araba direksiyonundan frenine, motor sesinden hızlanmasına torkuna, keskinliğine kadar özel bir araba. Focus rakip olamaz.. kötü mü focus? Hayır çok rahat bir araba, güven veren bir araba.. Ama guiletta virajlarda yargı dağıtıyor öyle bir araba.. kendi nihai planım 1,1.5 sene içinde temiz bir dizel tct almak olacak. Şöyle 85-90 a kapasam distin paket.. Bana yeter. Bu saaten sonra polo için 140 bin lik olamam:)
    Giulietta sahibiyim. Focus kullanmışlığımda var. Aman aman bir fark yok aralarında ama Giulietta bir parça daha önde yol tutuş konusunda. Ama şöyle de bir durum var Focus benzer yol tutuşa rağmen daha konforlu bir araç

    Edit: Yukarıda yazılan gibi direksiyonun kısa turlu olması, Dinamik modunda iken Q2 elektronik diferansiyel kilidinin aktifleşmesi ve Alfa’nın prefill adını verdiği fren destek sisteminin de devreye girmesiyle sportif sürüşe biraz daha yatkın bir hale geliyor Focus’a kıyasla
    Alfa'nın gövde kontrolü daha iyi, az yatıyor-az dalıyor direksiyonu çok hızlı ve kısa turlu, çoğu hairpin tipi virajda bile elini direksiyondan ayırmana gerek yok. Bu yüzden ilk etapta bu çeviklik yüzünden baya keyifli geliyor, DNA'daki dinamik moduda elektronik diferansiyeli baya bir agresif ayarlıyor, frene dokunuyorsun anında tepki falan moda sokuyor gerçekten adamı, ancak yol bozulursa Focus gibi yumuşak, affedici, kontrollü gibi değil şasi ayarları. Sert bir araba Giulietta ve bunu hep hissettiriyor.

    Bir türlü uzun süre kullanamadım Alfa'yı ama kullandığımdan anladığım kadarıyla Focus'a göre "sportif" yönü ağır basıyor. Daha az konfor daha fazla kontrol denmiş. Viraja hangisi hızlı girer çıkar diye düşünüyorsan düşünme, o iş lastiğe bakar pek fark olmaz aralarında.
    Arkadaşlar başta konuyu hortlattığım için kusura bakmayın lütfen. 2014'de BMW 118i, 2015'de BMW 320i ed ile yaptığım kazanın ardından 2016'da ihaleden şansıma uygun bir fiyata aldığım 1.5 sene kullandıktan sonra enişteme verdiğim; Focus 1.5 tdci Sedan Titanium powershift. Ve halen 2017 Eylül'ünden bu yana kullandığım Guiletta. Burada özür dileyerek söylüyorum ama boş beleş sırf bir markanın fanboyu oldukları için diğer markaları kötüleyenlere itimat edip lütfen prim vermeyin. Burada bazı durumlara açılık getirmek amacıyla bu mesajı yazma ihtiyacı hissettim. 118i ve 320i ed ikiside 170hp ve 250nm torka sahip araçlardı. Yol tutuş olarak arkadan itişinde getirisiyle oldukça tatminkar araçlar. Süspansiyon 320i ed'de ki 18inç jantlardan uzak durmanızda fayda var. Konfor yok denecek kadar az gerçekten. Ben aldıktan 1.5 ay sonra 17inç jantlarla değişim yapmıştım fakat yinede konfor beklentiniz olmasın. Atiklik konusundada oldukça başarılılar fakat bu araçları stock kullandığınız takdirde BMW algısını tam olarak yansıtmadıklarınıda ne yazık ki söylemek isterim. Ben yazılım yaptırmadım ki yaptırmamda. Eğer ki BMW algısını yaşamak istiyorsanız, 2013 yılından itibaren 320D'lere bakmalısınız. Focus mu? Bekleyin o muazzamlığa en son değineceğim. Gelelim hali hazırda kullandığım Guiletta'ya. Yol tutuşu çok övülen bir araç. Yanlış mıdır: Hayır. Peki doğru mudur? Tam olarak değil. Şöyle ki; Guiletta'nın direksiyonu çok kısa turlu bir direksiyon. Buna bir kere alışmanız gerek. Bu sportiflik sağlıyor evet, fakat direksiyonun kısa turlu olması size muazzam bir yol tutuş sağlamaz. Guiletta bu konuda Focus 3.5 aldıktan sonra merakım üzerine kiraladığım Focus 3 ile oldukça benzerlik göstermekte. İkiside oldukça kısa turlu direksiyona sahipler. Focus 3.5 ise bu saydıklarım araçlar içerisinde en keyiflisiydi kesinlikle. Ne kadar marka fanatikleri belki yazdıklarıma ateş püskürecek olsalar da ki ben de bir Guiletta kullanıcısı olarak, Focus 3.5 ile Guiletta'yı kesinlikle aynı kefeye koyamam. Bu Focus'a haksızlık olur. Süspansiyon ve yol tutuş dengesi olarak araba tutkusu olan ve bir çok araç kullanan birisi olarak; Focus 3.5 kadar iyi, tok, keyifli ve stabil bir araç daha kullanmadım keza Focus 4'te de torsiyon çubuğu kullanılması sizi kesinlikle yanıltmasın. Her zaman ki gibi Focus genlerini taşıyan bir araç. Yine sınıfının sürüş dinamikleri yükseklik çıtasını belirleyen hatta premium bazı araçlardan bile yine sürüş dinamikleri konusunda üstün olan bir araç
    Giu kısa zaman kullandım ama oldukça zorladım. Yukarıda bir arkadaşın dediği gibi düzgün zeminde araba gerçekten çok çok keyifli ve harika hissettiriyor. Limitleri önden çeker bir hb için çok çok iyi. Adını unuttuğum elektronik difransiyel harika çalışıyor ve çalışmasını hissediyorsunuz. İçteki tekeri resmen dizginliyor ve bunu esp gibi performanstan çalarak, yavaşlayarak değil oldukça çevik yapıyor amaaaaa, yol bozulunca bu durum biraz değişiyor. Az önceki araç gidiyor yerine rebound ve çalışma aralığı kısa süspansiyonun handikapına kapılmış güm güm vurup, sekmeye çalışan bir araca dönüşüyor. Yani bu araç için düzgün yol şart.

    Gelelim focusa, devamlı elimizin altında olan bir araç. Hb modelini uzun süre tecrübe edemedim ama sedanı yanlara yatan, limite geldik sanırım dediğin anda direksiyonu biraz daha zorlayınca "ohaaa daha dönüyomuş la" dediğin bir araç. Yana yatıyor, ani frenlerde kafayı gömüyor ama gerçekten limitleri bir binek araç için güzel. Hızla girilen virajda ayağımı gazdan çekince arkası biraz hızlı tepki veriyor ama kontrol etmek kolay. Salınım konusunda biraz sıkıntılı araç, kim ne derse desin. Yoldaki dalgalanmaları çok hissettiriyor ve araç bazen korkutucu derecede dalma yapabiliyor, aracı tanıyan adam için sorun teşkil etmiyor ancak standart kullanıcı tırsar baba. Düzgün asfaltta yana yatma ve salınımlar can sıksa da güzel hissettiriyor ama giu kadar rijit bir araba değil. Focusun öne çıktığı alan giunun kendini bozduğu düzgün olmayan yollar ki, ülkemizin %90 ı böyle. Bu yüzden focus ülkemiz şartlarına daha uygun diyebilirim kendi kanaatimce.
  • Giulietta bence, focus yol tutuşu forum efsanesi.

    Edit: araç sınıfları aynı ikiside c segment hb



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-DFABFCB25 -- 14 Ekim 2018; 22:13:03 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Forumda ikisinide deneyen yoktur herhalde sağlıklı bi cevap geleceğini sanmıyorum. Benim fikrim büyük ihtimalle focus daha iyidir giu önden daha çok kayıyormuş.

    Ayrıcs net hatırlamıyorum ama giu focustan biraz daha yüksek sanırım buda focusun lehine.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • ben focus sedan kullandım astra hb kadar iyi değildi, focus hb nasıl bilmiyorum
  • Sınıfları aynı, ikisi de C segment.
  • Focus 1 ilk çıktığında yol tutuşu rakiplerinden çok üstündü. Giderek fark kapandı artık. Hatta güncel modellerde bile daha iyi yol tuyan vardır.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bilmiyordum hocam yorumunuz için teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    FOCUS MU COROLLA MI?
    5 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • C sınıfı hathback olarak Giulietta'dan iyi yol tutan araç yok. Konforu yok sert ama yol tutuşunda daha iyisi yok.
  • Şirket aracı olarak uzun süre focus 3 sedan kullandım. dinamik tork kontrolünün de etkisiyle virajlarda gerçekten güven veriyordu. Viraja sert girince kafadan kayar gibi olsa da esp'nin pek devreye girdiğini hatırlamam.

    Giulietta'yı uzun süre deneme fırsatım olmadı ama q2 kilit diferansiyel için iyi şeyler söylüyorlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • focus sedana yolcu olarak birkaç sefer bindim, her seferinde arkadaşa virajlarda denemesini söyledim. kötü değil ama polo gti kadar da yola yapışmıyordu. standart kullanıcıyı üzmez, giuya ne bindim ne sürdüm ama tahminimce focustan daha kötü değildir
  • focus sedan kullandım limitlere kadar güzel limitten sonra öyle bi kayıyorki önü anlayamiyosun alt tarafta ne olduğunu direksiyonu çok hissizlesiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • c segmentte kullanmadığım bir araç kalmadı.. Golf ten tutunda,focusun sedanı hb,a180 cdi, bmw 1, v40 ından giuilettasına kadar..

    Yol tutuş, direksiyon tepkisi olarak birinci sıra alfa romeo nundur.. O direksiyon un tadı hala damağımda. Araba rijit bir kere, çok net.. Nereye kırarsan arkası hemen geliyor,. Frenler çok kaliteli, benim en çok beğendiğim direksiyon ve fren giuiletta daydı.. Yarışçı ruhu var diyince doblo direksiyonu var diyen tiplere aldırma.. Bu araba direksiyonundan frenine, motor sesinden hızlanmasına torkuna, keskinliğine kadar özel bir araba. Focus rakip olamaz.. kötü mü focus? Hayır çok rahat bir araba, güven veren bir araba.. Ama guiletta virajlarda yargı dağıtıyor öyle bir araba.. kendi nihai planım 1,1.5 sene içinde temiz bir dizel tct almak olacak. Şöyle 85-90 a kapasam distin paket.. Bana yeter. Bu saaten sonra polo için 140 bin lik olamam:)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Alfa'nın gövde kontrolü daha iyi, az yatıyor-az dalıyor direksiyonu çok hızlı ve kısa turlu, çoğu hairpin tipi virajda bile elini direksiyondan ayırmana gerek yok. Bu yüzden ilk etapta bu çeviklik yüzünden baya keyifli geliyor, DNA'daki dinamik moduda elektronik diferansiyeli baya bir agresif ayarlıyor, frene dokunuyorsun anında tepki falan moda sokuyor gerçekten adamı, ancak yol bozulursa Focus gibi yumuşak, affedici, kontrollü gibi değil şasi ayarları. Sert bir araba Giulietta ve bunu hep hissettiriyor.

    Bir türlü uzun süre kullanamadım Alfa'yı ama kullandığımdan anladığım kadarıyla Focus'a göre "sportif" yönü ağır basıyor. Daha az konfor daha fazla kontrol denmiş. Viraja hangisi hızlı girer çıkar diye düşünüyorsan düşünme, o iş lastiğe bakar pek fark olmaz aralarında.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alcohol06 -- 14 Ekim 2018; 23:50:30 >
  • Guiletta'nın Q2 avantajı var ve bence bu karşılaştırmada daha öndedir ama forumda Focus sürmemiş, özellikle şirket spec Egea sahipleri 0.88 - 0.91 Skidpad'li Focus'un yol tutuşunu kötülüyor. Bir yere kadar tüm araçların limitleri lastik vs ile sınırlıdır ANCAK, Focus limit üstüne çıkıldığı zamanlarda çok daha keyifli, önden çeker kalas gibi VW'lerin tepkisini vermiyor aksine arkadan atıyor neredeyse RWD gibi. Yol tutuşu ESP testi olan Geyik testine göre yorumlayanlar anlayamaz.



    Şuna özellikle dikkat, aracın yol tutuş limitleri lastik ve amortisör yıpranması ile değişir, tutup da çukurlara uçarak girmiş amortisörleri zayıflamış arabaya binip de (kiralık araçlar) aracı boşa yorumlamayın.



    Özetle BMW 1 > Guiletta > Focus > Astra > Diğerleri



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Armin van Buuren* -- 14 Ekim 2018; 23:46:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Herkese çok teşekkür ederim.

    Aradığım cevabı buldum.

    Öok yotum geldiği için tek tek cevap veremiyorum tekrardan teşekkürler.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Giulietta sahibiyim. Focus kullanmışlığımda var. Aman aman bir fark yok aralarında ama Giulietta bir parça daha önde yol tutuş konusunda. Ama şöyle de bir durum var Focus benzer yol tutuşa rağmen daha konforlu bir araç

    Edit: Yukarıda yazılan gibi direksiyonun kısa turlu olması, Dinamik modunda iken Q2 elektronik diferansiyel kilidinin aktifleşmesi ve Alfa’nın prefill adını verdiği fren destek sisteminin de devreye girmesiyle sportif sürüşe biraz daha yatkın bir hale geliyor Focus’a kıyasla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi humerus06 -- 15 Ekim 2018; 0:18:36 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Giuletta ile focusun hangisinin iyi okdugu ancak labaratuvar ortaminda bi robot test ederse anlasilabilir



    Bmw 1 bi kac farkli viraj kombinasyonu disinda imkani yok giuletta kadar hizli donemez standart haliyle o virajlari alfa 33 yada 156 kullananlar hatta 2.0ts sini kullananlar benim ne demeye calistigimi iyi bilir bu araclar kafadan kaydiginda genelde ardindan topyekun kayar ve o direksiyon sayesinde cok kolay toparlanir ama 1 serisi kaydigi an birde onden kayarsa direksiyonu hislerinize gore toparlarsiniz ve aliskin degilseniz patlatirsiniz bi tarafa araci

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İkisini de uzun yolda kullandım. Açık ara Alfa daha iyi.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Öncelikle focusun tutuşu bir forum efsanesi değildir. Control Blade adı verilen fordun kendi geliştirdiği bağımsız süspansiyon teknolojisini kullanır focus. Yol tutuşu bütün dünyadaki uzmanlar tarafından kabul edilen net bir gerçektir.

    Ford şasesine sahip yada geçmişte ford ortaklığı olan hemen her araç yol tutuşta segmentlerinde rakiplerinden önde yada tepelerdedir. Mazda Volvo Land Rover vs. Bütün bunlar tesadüf olamaz. Bu adamlar bu konuda (şase rijitliği ve süspansiyon geometrisi) gerçekten iyidir.

    Julyette hiç küçümsenecek bir araç değilidr. Arkasında alfa ve fiat mühendisliği vardır ki bu grup ferrrariden tutunda ivecoya kadar her tür aracı üreten ortak mühendislik kullanan bir şirkettir.Mühendislik konusunda bana göre Avrupanın en iyi 2 şirketinden biridir.

    Şimdi bütün bunlardan sonra hangi araç daha iyi yol tutuyor deseniz şunu demek gerekir. Öncelikle iki araçta limitlerde benzer tepki verecektir. Yani ikisinin birbirine bariz bir üstünlüğü yoktur. Skippad değerlerinden de bu anlaşılabilir.

    Focus düz bir kullanıcıya ilk binişte sıradan gelebilir. Ama bu araç kendisini ihtiyacınız olduğunda belli eder. Çıkın boş bir yolda dirft yapın demek istediğmi anlarsınız. Gerçekten stok süspansiyonda, konfor yol tutuş dengesiyle c sınfının referans modelidir.

    Alfa ise oldukça iyidir. Ve bu iyilik sıradan bir iyi değidlir. Kendisini daha ilk binişte ben yol tutmak için tasarlandım, hadi biraz daha bas derken bulursunuz. Bunu hissedersiniz. Yani daha sporcu konfordan daha uzaktır ama o bir alfadır genlerinde sporculuk yani sertlik vardır ve buda gayet nomaldir.

    Yani daha sporcu sert bir araç isteyip sürekli bunu hissetmek isteyenler alfaya bakmalılar. Yol tutuş konusunda sizin tepkinize göre şekil alan sıkı ama daha konforlu bir araç isteyenlerde focusa bakmalılar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi acr -- 15 Ekim 2018; 3:43:48 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Limitleri geçmeye başladığınızda Alfa'nın farkı ortaya çıkar. Focus'tan daha iyi yol tutuyor. Süspansiyonu sert evet, bu da daha az konfor olarak geri dönüyor.
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.