Şimdi Ara

CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
189.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?

    Size verdiğim Ford örneğini güvenlik sebebine bağlamışsınız. O zaman şunu sormak gerekir güvenlik sadece cama hava verirken mi düşünülüyor? Hava akışını ayağa ya da bedene verince oksijen tükenme sorunu olmuyor mu acaba? (O durumlarda iç sirkülasyon aktif olabiliyor) Buğu konusu özellikle eski aracım 6n polo çok sorun olmuştu ve en iyi sonucu klima + dışarıdan hava akışı + sıcak hava yöntemi ile çözmüştüm. Sizin yazınız üzerine eski aracımın kullanma kılavuzunda buğu çözme ile ilgili yerleri ekliyorum.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


    Buda şu andaki aracım 307 kullanma kılavuzundaki uyarılar...

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?


    Alıntıları Göster
    quote:

    Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?


    havada her takdirde nem vardır ve nem miktarı yağmurlu havalarda anlık olarak çok yükselir. Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz . bir dakikada ne kadar litre hava soluduğunuz düşünürseniz fan ile verilen hava debisi bbunun onlarca kat üstündedir. Sirkilasyon kapandığı zaman nem miktarı çok ani bir şekilde düşür . Ancak açık olursa daha düşük bir hızda düşmektedir(yine de düşecektir.)

    klima için ne kadar ısı transferi yapılduığı önemlidir BTU cinsinden vya kw cinsinden ifade edilir .Dışarıdaki nem eeğr hava çiğ noktası veya yağmurlu hava koşullarını taşoır ise çok fazla olacağüı için içeriye nem almış olursunuz. Aynı durum sıcak ve nemli havalardada geçerlidr. hava sirkülasyonu kapatılırsa içeresi daha çobuk soğur . Isınma şartları ile soğutma ısı trasferi konusunda aynı şeylerdir. alınan verilen hesabı yani.

    lütfen araç kullanma klavuzu bilgileri ile teknik bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?


    havada her takdirde nem vardır ve nem miktarı yağmurlu havalarda anlık olarak çok yükselir. Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz . bir dakikada ne kadar litre hava soluduğunuz düşünürseniz fan ile verilen hava debisi bbunun onlarca kat üstündedir. Sirkilasyon kapandığı zaman nem miktarı çok ani bir şekilde düşür . Ancak açık olursa daha düşük bir hızda düşmektedir(yine de düşecektir.)

    klima için ne kadar ısı transferi yapılduığı önemlidir BTU cinsinden vya kw cinsinden ifade edilir .Dışarıdaki nem eeğr hava çiğ noktası veya yağmurlu hava koşullarını taşoır ise çok fazla olacağüı için içeriye nem almış olursunuz. Aynı durum sıcak ve nemli havalardada geçerlidr. hava sirkülasyonu kapatılırsa içeresi daha çobuk soğur . Isınma şartları ile soğutma ısı trasferi konusunda aynı şeylerdir. alınan verilen hesabı yani.

    lütfen araç kullanma klavuzu bilgileri ile teknik bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.

    Alıntıları Göster
    Halı paspas yerine plastik paspas kullanırsan buğu oluşmadığını görebilirsin.

    yada deniz gözlüklerini tükrüklediğimiz gibi. ön camı tükrükle diycem de, o kadar tükürün nasıl bulacaksın




  • Çocukluğumda babamdan kalan bir yöntemde benden; Patates yada elmayı kesip cama sürerdi. İşe yarıyormuş ama klimayı kullanmaktan hiç denemedim :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Şİmdi yağmurlu havada araca bindiğimizde buğu yoktur. Biz aracın içinde nefes alıp verdikçe sıcaklık ve nem artacaktır ve buğu oluşmaya başlayacaktır. Yani içerideki nem miktarı dışarıdaki nem miktarından fazla olacaktır. Klima çok iyi bir nem alıcıdır. Eğer iç sirkülasyonu açarsak klimaya fazladan nem aldırmak zorunda kalmaz mıyız? Dışarıdaki nem miktarı içeriden azdır. Klima içerideki fazla nemli havadaki nemi mi kolay alır yoksa dışarıdaki daha az nemli havadaki nemi mi daha kolay alır?


    havada her takdirde nem vardır ve nem miktarı yağmurlu havalarda anlık olarak çok yükselir. Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz . bir dakikada ne kadar litre hava soluduğunuz düşünürseniz fan ile verilen hava debisi bbunun onlarca kat üstündedir. Sirkilasyon kapandığı zaman nem miktarı çok ani bir şekilde düşür . Ancak açık olursa daha düşük bir hızda düşmektedir(yine de düşecektir.)

    klima için ne kadar ısı transferi yapılduığı önemlidir BTU cinsinden vya kw cinsinden ifade edilir .Dışarıdaki nem eeğr hava çiğ noktası veya yağmurlu hava koşullarını taşoır ise çok fazla olacağüı için içeriye nem almış olursunuz. Aynı durum sıcak ve nemli havalardada geçerlidr. hava sirkülasyonu kapatılırsa içeresi daha çobuk soğur . Isınma şartları ile soğutma ısı trasferi konusunda aynı şeylerdir. alınan verilen hesabı yani.

    lütfen araç kullanma klavuzu bilgileri ile teknik bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.

    Alıntıları Göster
    quote:


    Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz .


    Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


    quote:


    Şimdi lütfen ARAÇ KULLANMA KILAVUZU bilgileri ile TEKNİK bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.


    Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?

    Sonuç olarak yağmurlar başladı. Herkes kendi aracında bu özelliği deneyip en uygun yöntemi belirleyebilir... Örneğin polo klima olmadan asla buğu işle baş edemezdi ama 307 klimaya ihtiyaç duymadan sadece sıcak hava ile sorunu çözebiliyor... Bunun yanında kliması olmayan araçlar asla ve asla iç havalandırma ile deneme yapmasınlar özellikle yolda giderken... Kazaya sebep olabilir...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mitto

    quote:


    Dışardan alınan nem yani su mikttarı her zaman için bir iki kişinin üreteceği nem miktarından fazladır çünkü fan nedeniyle içeriye m3 olarak daha fazla hava almış olursunuz .


    Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


    quote:


    Şimdi lütfen ARAÇ KULLANMA KILAVUZU bilgileri ile TEKNİK bir şeyi birbirine karıştırmayalım. Otomatik klimalarda bu özellik bilerek devreye sokulup veya çıkarılmaktadır farklı nedenleri vardır.


    Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?

    Sonuç olarak yağmurlar başladı. Herkes kendi aracında bu özelliği deneyip en uygun yöntemi belirleyebilir... Örneğin polo klima olmadan asla buğu işle baş edemezdi ama 307 klimaya ihtiyaç duymadan sadece sıcak hava ile sorunu çözebiliyor... Bunun yanında kliması olmayan araçlar asla ve asla iç havalandırma ile deneme yapmasınlar özellikle yolda giderken... Kazaya sebep olabilir...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


    araç içinin buhar olup olmaması aracın iç sıcaklığı ile dış ortam arasındaki fark ile alakalıdır. Eğer araç içinde buğu yok sadece dışındakiş camlarda var ise çiğ noktası kavramı ile dış camlar buğulanmıştır ve içerisi bir şekilde dış ortamdan bir derece bile yüksek olsa buğu olmaması gibi bir koşul olacaktır.

    quote:

    İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet

    doğrudur içeriye bindiğinizde içeriyi ısıtmadan sadece çiğ noktası için bağıl nemi artırdığınız için buğulanma başlayacaktır. Bu nedenle fanı açıp camlara veriniz diyorum.
    buğu olması için birden fazla şartın aynı anda olması gereklidir. Bu konu genelde gözden kaçıyor.
    sadece nefes buğu yapmak için bazen yeterli olmayabilir. Ortamın bağıl nem oranı ile direk ilişkilidir. Aslında lafı uzatırsak nefesiniz ile cam buğulanırken içerinin nem oranı ve ısısı ile bağıntıyı bilirseniz buğunun kalıcı olup olmayacğını anlayabilirsiniz. Buğunun kalıcı olması için aracın içinin çiğ noktası veya dew point denilen ortam koşullarında kalması lazım.

    bunu engellemek için aşagıdakilerinden birini veya aynı anda birden fazlasını uygulamanız gerekmektedir.
    1- ortam ısısını artırmanız gereklidir.
    2- içerideki bağıl nem (relative humidity) oranını düşürmeniz gerekmektedir.
    bunun yapılmasının birinci koşulu dışarıdan hava alımını kontrol altında tutmaktan geçer . o da iç sirkülasyon ile yapılabilir. ANcak dışarısının nem oranı düşük ise dışarıdan hava almak kliması olmayan araçlarda bir nevi nem alıcı (relative humidity düşmektedir)gibi bir ortam yaratığı için fan maksimum hızında cama yönlendirilmesi gerekmektedir.


    quote:

    Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?


    vermiş olduğunuz linkleri filtre yüzünden göremiyorum kusura bakmayın .

    Firmaların kullanım klavuzlarını yazan da bizler gibi mühendisler, bu nedenle yorumlarıma güvenebilirsiniz. Uyarıların çoğu tazminat ödememek için konulmaktadır. Aksini biliyorsanız nedenleri ile birlikte yazabilirsiniz. ,
    vermiş olduğunuz bilgileri göremesem de iç sirkülasyonun otomatik olarak kapanıp açılması koşulu genelde otomatik klimalı araçlarda olmaktadır.Aksine bir bilgi veya elinizde veri varsa bizimle paylaşırsanız memnun olurum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 17 Kasım 2009; 11:51:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Aracımız park halindeyken içinde buhar olmakta mıdır? Hayır. İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet. Aracın kapılarını kapatın içnde kimse yokken havalandırmayı açın buğu olur mu? Hayır... Yani burada değişken biz ve bizim nefesimizdir. Evet 2 kişinin nefesi aracın camlarının buğulanması için gerekli nemi rahatlıkla sağlayabilir...


    araç içinin buhar olup olmaması aracın iç sıcaklığı ile dış ortam arasındaki fark ile alakalıdır. Eğer araç içinde buğu yok sadece dışındakiş camlarda var ise çiğ noktası kavramı ile dış camlar buğulanmıştır ve içerisi bir şekilde dış ortamdan bir derece bile yüksek olsa buğu olmaması gibi bir koşul olacaktır.

    quote:

    İçine bindiğimiz anda bir şey çalıştırmasak buğu olur mu? Evet

    doğrudur içeriye bindiğinizde içeriyi ısıtmadan sadece çiğ noktası için bağıl nemi artırdığınız için buğulanma başlayacaktır. Bu nedenle fanı açıp camlara veriniz diyorum.
    buğu olması için birden fazla şartın aynı anda olması gereklidir. Bu konu genelde gözden kaçıyor.
    sadece nefes buğu yapmak için bazen yeterli olmayabilir. Ortamın bağıl nem oranı ile direk ilişkilidir. Aslında lafı uzatırsak nefesiniz ile cam buğulanırken içerinin nem oranı ve ısısı ile bağıntıyı bilirseniz buğunun kalıcı olup olmayacğını anlayabilirsiniz. Buğunun kalıcı olması için aracın içinin çiğ noktası veya dew point denilen ortam koşullarında kalması lazım.

    bunu engellemek için aşagıdakilerinden birini veya aynı anda birden fazlasını uygulamanız gerekmektedir.
    1- ortam ısısını artırmanız gereklidir.
    2- içerideki bağıl nem (relative humidity) oranını düşürmeniz gerekmektedir.
    bunun yapılmasının birinci koşulu dışarıdan hava alımını kontrol altında tutmaktan geçer . o da iç sirkülasyon ile yapılabilir. ANcak dışarısının nem oranı düşük ise dışarıdan hava almak kliması olmayan araçlarda bir nevi nem alıcı (relative humidity düşmektedir)gibi bir ortam yaratığı için fan maksimum hızında cama yönlendirilmesi gerekmektedir.


    quote:

    Özellikle bu cümlenize çok takıldım. Zira VW ve Peugeot gibi 2 ayrı markanın düz klimalarının kullanma kılavuzu bilgilerini verdim. Belirttiğim gibi Ford bilgi vermenin ötesine geçip bu işi yapmanızı bile engelliyor aracında... "Firmaların kullanma kılavuzlarındaki bilgiler teknik bilgilerden bağımsız sağdan soldan kulaktan duyma bilgilere göre yazılmaktadır..." Sizin yazdığınızdan şöyle bir sonuç çıkarmak mümkün değil midir? Koskoca firmalar kullanma kılavuzlarını hazırlarken teknik bilgiden uzak kalacak değildireler diye düşünüyorum... Ayrıca ilk mesajlarınızda tazminattan bahsetmiştiniz. Unutmayın burada yazılanlar firmaları bağlayıcı şeylerdir ve tazminat hakkı yazılı belgeler üzerinden doğar... Sizce firmalar bunu göze alabilirler mi?


    vermiş olduğunuz linkleri filtre yüzünden göremiyorum kusura bakmayın .

    Firmaların kullanım klavuzlarını yazan da bizler gibi mühendisler, bu nedenle yorumlarıma güvenebilirsiniz. Uyarıların çoğu tazminat ödememek için konulmaktadır. Aksini biliyorsanız nedenleri ile birlikte yazabilirsiniz. ,
    vermiş olduğunuz bilgileri göremesem de iç sirkülasyonun otomatik olarak kapanıp açılması koşulu genelde otomatik klimalı araçlarda olmaktadır.Aksine bir bilgi veya elinizde veri varsa bizimle paylaşırsanız memnun olurum.

    Alıntıları Göster
    vezir kusura bakmada hala diretiyorsun buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor
    bir cok arabada klima olsun olmasin hava cikis secim konumlarinda (ayaklara karsidan veya cama )
    buharli cam isaretinin yaninda disardan gelen havayi kullan diye isaret vardir ve yukarida bir arkadasta ford tan kullanim klavuzundan ilgili sayfayi koymus

    ic sirkilasyon sadece belli yerlerde kullanilir tunel cok tozlu bir yerden gecerken vs vs

    ben de polo vardi sirkulasyon ic cevrimde iken buhar gidermeye basarsam ic sirkulasyon zaten otomatik kapanniyordu simdi mercedes var yine benzer ozellik
    ic sirkilasyon ne zaman otomatik decreye giriyordu ?? geri vitese taktigim zaman yani ic sirkulasyon sadece disaridan istenmeyen seylerin girmesini engellemek icin baska bir sey icin degil




  • sayın polatje ,

    gerçekten beni üzmeye başladınız burada sizlere teknik olarak nem nasıl alınır bu işin felsefesini anlatmaya çalışıyorum halen bana arabanın otomatik devreye giren fonksiyonun bu iş GEREKLİ ve tek şart olduğuınu anlatmaya ve ''diretiyorsun ''kelimesini kullanmaya kalkışıyorsun.Esefle karşılıyorum.

    Eğer HVAC konusunda bilginiz varsa başımız üstüne ama aracın kullanma klavuzunda yazan bilgileri göremediğimi ve başka nedenlerin olabileceğini bildirmiştim.

    1-buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor

    HAYIR GEREKMEZ . SEDECE KLİMA ÇALIŞIRSA NEM HER KOŞULDA ALINIR.iÇİVERİM KAPALI OLURSA DAHA KISA ZAMANDA ALINIR AÇIK OLURSA SÜRE UZAYABİLİR VEYA AYNI KALABİLİR.

    2-NEM ALMA klimanın istenmeseniz de mecburen yaptığı bir şeydir. Siz klimaya nem alma deseniz bile bu işi yapmaya devam edecektir. Her çalışan klima hem soğutma hem de nem alma görevini yerine getirir. Aynı ayrı fonksiyonlar değildir.

    3-Aracın içerisini buharlaşması demek içerideki nem oranının %100 olduğunun bir tespitidir Bu olaya çiğ noktası veya dew point denmektedir. Nem oranını herhangi bir şekilde %95 ve altına indirirseniz buğu çözülmeye başlayacaktır ancak tekrar yükselirse yine nem olur

    Bu yüzden ,
    a) tekrar nem oranını yükseltmemek için iç çevirim nem oranı ciddi bir biçimde düşene kadar klima artı içe çevirim kapalı tutulmalıdır. İç çevirim nem oranının artmamasını garantilecek tek yoldur

    b)insan nefesi ciddi bir nem artırıcı unsurdur ,içeride ne kadar çok kişi varsa o kadar nem ve karbondioksit üretilir.Herhngi bir şekilde iç çevirim kapatılıp unutulursa içerideki oksijen seviyesi düşeceği için risk oluşturabileceği için bu fonksiyonun devreden çıkması ECU bir görevlerinden biridir. Nem alacağım derken içeridekileri bayıltmak veya dikkatini dsağıtmak mümkün olduğu kesindir ve risk analizi gereği bu fonksiyon deactive olur.

    c) Klima çalıştırılmadan da nem oranı faklı şekillerde düşürülebilir ancak hiç biri klima kadar iyi nem alamaz. Çünkü kapasite olrak klima BTU cinsinden diğer yöntemlerden daha büyüktür.

    konunun özünü anlayabilmek için HVAC konusunuu bilmek lazımdır.ama sadece anlatıklarımı bilseniz daha özünü bilmeden doğru yöntemi uygulayabilirsiniz. Her koyun kendi bacağından asılır bu nedenle kendince yöntem bulanlar ve memnun olanlar için diyecek birşey yok. Daha iyi bir yöntem olduğunu bilmeleri yeterlidir. (camı bez ile silmek de bir yöntemdir ve en kısa sürede camı temizler !!)



    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    vezir kusura bakmada hala diretiyorsun buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor
    bir cok arabada klima olsun olmasin hava cikis secim konumlarinda (ayaklara karsidan veya cama )
    buharli cam isaretinin yaninda disardan gelen havayi kullan diye isaret vardir ve yukarida bir arkadasta ford tan kullanim klavuzundan ilgili sayfayi koymus

    ic sirkilasyon sadece belli yerlerde kullanilir tunel cok tozlu bir yerden gecerken vs vs

    ben de polo vardi sirkulasyon ic cevrimde iken buhar gidermeye basarsam ic sirkulasyon zaten otomatik kapanniyordu simdi mercedes var yine benzer ozellik
    ic sirkilasyon ne zaman otomatik decreye giriyordu ?? geri vitese taktigim zaman yani ic sirkulasyon sadece disaridan istenmeyen seylerin girmesini engellemek icin baska bir sey icin degil



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 19 Kasım 2009; 8:26:24 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    sayın polatje ,

    gerçekten beni üzmeye başladınız burada sizlere teknik olarak nem nasıl alınır bu işin felsefesini anlatmaya çalışıyorum halen bana arabanın otomatik devreye giren fonksiyonun bu iş GEREKLİ ve tek şart olduğuınu anlatmaya ve ''diretiyorsun ''kelimesini kullanmaya kalkışıyorsun.Esefle karşılıyorum.

    Eğer HVAC konusunda bilginiz varsa başımız üstüne ama aracın kullanma klavuzunda yazan bilgileri göremediğimi ve başka nedenlerin olabileceğini bildirmiştim.

    1-buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor

    HAYIR GEREKMEZ . SEDECE KLİMA ÇALIŞIRSA NEM HER KOŞULDA ALINIR.iÇİVERİM KAPALI OLURSA DAHA KISA ZAMANDA ALINIR AÇIK OLURSA SÜRE UZAYABİLİR VEYA AYNI KALABİLİR.

    2-NEM ALMA klimanın istenmeseniz de mecburen yaptığı bir şeydir. Siz klimaya nem alma deseniz bile bu işi yapmaya devam edecektir. Her çalışan klima hem soğutma hem de nem alma görevini yerine getirir. Aynı ayrı fonksiyonlar değildir.

    3-Aracın içerisini buharlaşması demek içerideki nem oranının %100 olduğunun bir tespitidir Bu olaya çiğ noktası veya dew point denmektedir. Nem oranını herhangi bir şekilde %95 ve altına indirirseniz buğu çözülmeye başlayacaktır ancak tekrar yükselirse yine nem olur

    Bu yüzden ,
    a) tekrar nem oranını yükseltmemek için iç çevirim nem oranı ciddi bir biçimde düşene kadar klima artı içe çevirim kapalı tutulmalıdır. İç çevirim nem oranının artmamasını garantilecek tek yoldur

    b)insan nefesi ciddi bir nem artırıcı unsurdur ,içeride ne kadar çok kişi varsa o kadar nem ve karbondioksit üretilir.Herhngi bir şekilde iç çevirim kapatılıp unutulursa içerideki oksijen seviyesi düşeceği için risk oluşturabileceği için bu fonksiyonun devreden çıkması ECU bir görevlerinden biridir. Nem alacağım derken içeridekileri bayıltmak veya dikkatini dsağıtmak mümkün olduğu kesindir ve risk analizi gereği bu fonksiyon deactive olur.

    c) Klima çalıştırılmadan da nem oranı faklı şekillerde düşürülebilir ancak hiç biri klima kadar iyi nem alamaz. Çünkü kapasite olrak klima BTU cinsinden diğer yöntemlerden daha büyüktür.

    konunun özünü anlayabilmek için HVAC konusunuu bilmek lazımdır.ama sadece anlatıklarımı bilseniz daha özünü bilmeden doğru yöntemi uygulayabilirsiniz. Her koyun kendi bacağından asılır bu nedenle kendince yöntem bulanlar ve memnun olanlar için diyecek birşey yok. Daha iyi bir yöntem olduğunu bilmeleri yeterlidir. (camı bez ile silmek de bir yöntemdir ve en kısa sürede camı temizler !!)



    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    vezir kusura bakmada hala diretiyorsun buhar gidermek icin havanin disaridan gelmesi gerekiyor
    bir cok arabada klima olsun olmasin hava cikis secim konumlarinda (ayaklara karsidan veya cama )
    buharli cam isaretinin yaninda disardan gelen havayi kullan diye isaret vardir ve yukarida bir arkadasta ford tan kullanim klavuzundan ilgili sayfayi koymus

    ic sirkilasyon sadece belli yerlerde kullanilir tunel cok tozlu bir yerden gecerken vs vs

    ben de polo vardi sirkulasyon ic cevrimde iken buhar gidermeye basarsam ic sirkulasyon zaten otomatik kapanniyordu simdi mercedes var yine benzer ozellik
    ic sirkilasyon ne zaman otomatik decreye giriyordu ?? geri vitese taktigim zaman yani ic sirkulasyon sadece disaridan istenmeyen seylerin girmesini engellemek icin baska bir sey icin degil


    Alıntıları Göster
    konu ile ilgili linkler ve meşhur psikometrik tablo . Bu tabloyu inceleyebilirseniz içeriye hiç bir hava girişi olmadan nem oranını ve ısısını nasıl değiştirirseniz sonuç alınabilceği görülmektedir.

    tablonun nasıl kullnılacağı hakkında açıklama
    http://www.sp.uconn.edu/~mdarre/NE-127/NewFiles/psychrometric_inset.html


    www.issi1.com
    404 Error - Page Not Found
    http://www.issi1.com/corwin/calculator/vapor.html


    www.truetex.com
    Psychrometric Chart
    http://www.truetex.com/psychrometric_chart.htm


    en.wikipedia.org
    Psychrometrics - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Psychrometrics






  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    konu ile ilgili linkler ve meşhur psikometrik tablo . Bu tabloyu inceleyebilirseniz içeriye hiç bir hava girişi olmadan nem oranını ve ısısını nasıl değiştirirseniz sonuç alınabilceği görülmektedir.

    tablonun nasıl kullnılacağı hakkında açıklama
    http://www.sp.uconn.edu/~mdarre/NE-127/NewFiles/psychrometric_inset.html


    www.issi1.com
    404 Error - Page Not Found
    http://www.issi1.com/corwin/calculator/vapor.html


    www.truetex.com
    Psychrometric Chart
    http://www.truetex.com/psychrometric_chart.htm


    en.wikipedia.org
    Psychrometrics - Wikipedia
    http://en.wikipedia.org/wiki/Psychrometrics




    Alıntıları Göster
    Hocam minibüsçü olarak söylüyorum..Elimizi yıkadığımız sıvı sabunu beze az miktarda dökün.ve cama dağıtın onu.bezle silin geçecektir..Sıvı sabunla uğraşamam diyecek olursanız camsiller var fısfıs. komple cama 3-4 kez sıkın bezle kuruyana kadar dağıtın tüm cama hiç buğu yapmayacaktır..Ben şahsen sbah işe çıkarken öyle yapıyorum hiçte buğu falan olmuyor




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 7he mcRp

    Hocam minibüsçü olarak söylüyorum..Elimizi yıkadığımız sıvı sabunu beze az miktarda dökün.ve cama dağıtın onu.bezle silin geçecektir..Sıvı sabunla uğraşamam diyecek olursanız camsiller var fısfıs. komple cama 3-4 kez sıkın bezle kuruyana kadar dağıtın tüm cama hiç buğu yapmayacaktır..Ben şahsen sbah işe çıkarken öyle yapıyorum hiçte buğu falan olmuyor

    Alıntıları Göster
    laguna 1 de buğu düğmesine bastığım andaa hava camlara yöneliyor ve iç sirkilasyonda otomatik olarak açılıyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tuncays44

    laguna 1 de buğu düğmesine bastığım andaa hava camlara yöneliyor ve iç sirkilasyonda otomatik olarak açılıyor.

    Alıntıları Göster
    *havanın nemi alınması için ortama yeni hava girişinin engellenerek havayı soğutmak ve bu soğuyan havanın içindeki nemi biryere toplamak gerekir.

    *bu yöntem uzun süre yapılamaz

    *havanın nemini azlatmak için bir diğer yöntemde ortama nemi az olan yyeni hava verilmesidir.

    *o yuzden arabalarda iç sirkülasyonu açma+klimayı açma yöntemi yerine klimayı açmaksızın camlara yönlendirilen sıcak hava yöntemi daha akıllıca ve çözümlü olur.

    *havanın ısısı yukseldikçe nem tutma oranı da yukselir.




  • Antimayt marka buğ önleyici,yağmur kaydırıcı mevcuttur fiyatıııııı sadeceee 1 tl
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hunter74

    Antimayt marka buğ önleyici,yağmur kaydırıcı mevcuttur fiyatıııııı sadeceee 1 tl
    aynı sorun bendede vardı tesekkurler
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PigleT_TR

    aynı sorun bendede vardı tesekkurler

    Alıntıları Göster
    peki vezir ic sikulasyonu actigimizda klima icerideki nem i nereye atiyor ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    peki vezir ic sikulasyonu actigimizda klima icerideki nem i nereye atiyor ??

    Alıntıları Göster
    Klimayı çalıştırmak arabayı yorar hemde masraflı olur zaten soğukta araçlar çok yakıyor:)
    Hava akışı dışardan olacak şekilde ayarlanır,fan 1 derece açılır,hava camlara verilir, sıcaklıkta dışşardan gelecek soğuğu yok edecek kadar açılır. (ılık hava)Bu şekilde hem sıcaktan rahatsız olmadan,üşümeden,içerdeki hava kurumadan,buğu oluşmadan sorunsuz seyahat edilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: _KUZEY

    Halı paspas yerine plastik paspas kullanırsan buğu oluşmadığını görebilirsin.

    yada deniz gözlüklerini tükrüklediğimiz gibi. ön camı tükrükle diycem de, o kadar tükürün nasıl bulacaksın


    paspasın nasıl bi etkisi oluyor?
  • aracın dışına tabii ki yoksa nem nasıl yok olur.
    Klima her koşulda nemi dışarı atabilir bu splitlerde de böyledir hortumları neden monte ediyorlar değil mi !!

    quote:

    Orijinalden alıntı: polotje

    peki vezir ic sikulasyonu actigimizda klima icerideki nem i nereye atiyor ??


  • quote:

    Orijinalden alıntı: lenyyy

    arkadaşlar selam
    araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
    camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
    klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
    ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

    bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?


    Araban ne marka ve modell bilmiyorum ama...

    Kaloriferin "Isı değiştiricisi" yani kalörifer petegi sizinti oldugunda yani bozuk oldugunda camlar cok cabuk sekilde buharlasma olur.

    Isı değiştiricisi ni kontrol ettirsen bence fena olmaz.

    Madem arabayi satmayi düsünüyosun, ozama hemen sat derim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest -- 9 Aralık 2009; 17:32:09 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest

    quote:

    Orijinalden alıntı: lenyyy

    arkadaşlar selam
    araç içi cam buğulanmasını nasıl önleriz.havalar soğudu arabanın camı sürekli buğulanıyor.
    camı biraz açınca buğu gidiyor.soğuksa veya yağmur yağıyorsa kapatmak durumunda kalıyorum hemen tekrar oluyor.
    klimayı cama açtığımda biraz kayboluyor.yanlar,üstler falan yine buğu ama.zaten çok sıcak olduğu için klimayı kapatmk durumunda kalıyorum.
    ne yapsam olmuyo bide hava yağmurluysa görüşümü çok kötü etkiliyor.her akşam 50km yol gidiyorum büyük sıkıntı oluyor.

    bunun en etkili çözümü nedir.klimayı falan yanlışmı ayarlıyorum,ya da özel spreyler varmış tavsiye ediyormusunuz?


    Araban ne marka ve modell bilmiyorum ama...

    Kaloriferin "Isı değiştiricisi" yani kalörifer petegi sizinti oldugunda yani bozuk oldugunda camlar cok cabuk sekilde buharlasma olur.

    Isı değiştiricisi ni kontrol ettirsen bence fena olmaz.

    Madem arabayi satmayi düsünüyosun, ozama hemen sat derim.
    bende chevrolet kalos var. bugün yağmurda araba kullandım. arabanın her yeri buğu ve buhardan geçilmedi. fanı soğuk olarak son ayara getirdim. dona dona geldim. yinede buğu gitmedi. yoksa sıcakmı vermem gerekiyordu




  • quote:

    Orijinalden alıntı: balci1987

    bende chevrolet kalos var. bugün yağmurda araba kullandım. arabanın her yeri buğu ve buhardan geçilmedi. fanı soğuk olarak son ayara getirdim. dona dona geldim. yinede buğu gitmedi. yoksa sıcakmı vermem gerekiyordu

    Alıntıları Göster
    Kalkıştan sonra camlara soğuk hava üfleme + gerekirse camı aralama yöntemiyle idare ediyorum.
    Bir süre sonra da kaloriferi açıp cama sıcak hava vermesini sağlarken içeriyi de ufak ufak ısıtmış oluyorum. Zaten 1-2dk sonra buğu sorunu bitiyor ve normal ısınmaya geçiyorum.

    Bu arada geçen hafta Carpex uygulattım yıkamadan sonra. Yıkamacıdan çıktım bir tur attım geldim ve camı nemli bezle tekrar temizleterek çıkardım camdan Carpex'i.
    İçerden bakınca bembeyaz bir tabaka halinde görüşümü engelliyordu.
    Sanırım bu tür ürünlerin çalışma mantığı camda ince bir tabaka oluşturarak buğu tutmasını engellemek şeklinde. Yine de buğu daha tehlikesiz geldi bana, hiç değilse bir süre sonra kayboluyor.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.