Şimdi Ara

CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
4 Misafir - 4 Masaüstü
5 sn
92
Cevap
3
Favori
189.286
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: svevo

    Kalkıştan sonra camlara soğuk hava üfleme + gerekirse camı aralama yöntemiyle idare ediyorum.
    Bir süre sonra da kaloriferi açıp cama sıcak hava vermesini sağlarken içeriyi de ufak ufak ısıtmış oluyorum. Zaten 1-2dk sonra buğu sorunu bitiyor ve normal ısınmaya geçiyorum.

    Bu arada geçen hafta Carpex uygulattım yıkamadan sonra. Yıkamacıdan çıktım bir tur attım geldim ve camı nemli bezle tekrar temizleterek çıkardım camdan Carpex'i.
    İçerden bakınca bembeyaz bir tabaka halinde görüşümü engelliyordu.
    Sanırım bu tür ürünlerin çalışma mantığı camda ince bir tabaka oluşturarak buğu tutmasını engellemek şeklinde. Yine de buğu daha tehlikesiz geldi bana, hiç değilse bir süre sonra kayboluyor.

    Alıntıları Göster
    arkadaşlar buğu için en kısa ve etkili çözüm aracınızın klimasını ON konumuna getirmektir. Otomatik klima olamayan araçlarda butonu normal sıcak konumuna getiriniz ama en sıcak yerine birkaç kademe soğuga doğru olabilir klimayı ON yani açık konumuna getiriniz ve buğunun hızla gidişini izleyiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar buğu için en kısa ve etkili çözüm aracınızın klimasını ON konumuna getirmektir. Otomatik klima olamayan araçlarda butonu normal sıcak konumuna getiriniz ama en sıcak yerine birkaç kademe soğuga doğru olabilir klimayı ON yani açık konumuna getiriniz ve buğunun hızla gidişini izleyiniz.

    hocam dediklerine katılıyorum
    içerideki nemli havayı boşaltmanın en iyi yolu camı bir miktar açmaktır ve cam bir mitar aralanır, klima destekli sıcak hava cama dış silkülasyom ile birlikte verilir böylece aracın içindeki hava kısa sürede değişmiş olup, camların buğusu geçtiğinde normal sisteme dönülür. önemli olan aracın içindeki nemli havayı azaltmak.
    ben en etkili yöntemi böyle buldum kendi aracımda :) cama birşey sürmeye gerek yok bence.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    arkadaşlar buğu için en kısa ve etkili çözüm aracınızın klimasını ON konumuna getirmektir. Otomatik klima olamayan araçlarda butonu normal sıcak konumuna getiriniz ama en sıcak yerine birkaç kademe soğuga doğru olabilir klimayı ON yani açık konumuna getiriniz ve buğunun hızla gidişini izleyiniz.

    Alıntıları Göster
    vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani




  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzayli53

    vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani

    Alıntıları Göster
    Carpex cam buğu önleyici al 5 tl birşey ne olursa olsun hiç buğulanma yapmaz. 4 günde bir tekrar spreyi sıkıp sil bir şişe sana 2 kış hatta 3 kış gider :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uzayli53

    vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani



    şimdi geçmiş yazılarımı okudum gerçekten net tespitler yapmışım ama ne çare ,

    önemli değil bir kişinin bile aklında kalsa bana yeter , zaten amaç etkili yöntemi bulmak yoksa yöntem çok ama sonuçlar herkes için aynı tatminkarlıkta değil herhalde ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    quote:

    Orijinalden alıntı: uzayli53

    vezir arkadaşim boşuna çeneni yormayın sizin doğru ve teknık olarak anlatiğinizi anlamiyacak kadar cahil insanlar oldukça zaten ülke olarakda hiçbir yere varamayiz burda okuyorum bazi kişiler sizin hakaten teknik ve detayli anlatiminiza bile kendi mantğiyla yorum yapip hala direnen arkadaşlar var peees doğrusu yani



    şimdi geçmiş yazılarımı okudum gerçekten net tespitler yapmışım ama ne çare ,

    önemli değil bir kişinin bile aklında kalsa bana yeter , zaten amaç etkili yöntemi bulmak yoksa yöntem çok ama sonuçlar herkes için aynı tatminkarlıkta değil herhalde ...

    Alıntıları Göster
    1.Dışarıdan hava gelirken, klima kullanırsak içerideki nemli hava nereye gidiyor ?????

    2.Sanki içerideki nemli havayı klima ile çalıştırmak daha mantıklı gibi geldi, çünkü içerideki nemi ortadan kaldırıyoruz(yanlışssam düzeltin evdeki klimalarda bu mantıkla çalışıyor.içerideki havayı alıyor içerideki sıcak havadaki su buharının yoğunlaştırıp soğuk ve kuru havayı tekrar içeri gönderiyor)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayhan

    1.Dışarıdan hava gelirken, klima kullanırsak içerideki nemli hava nereye gidiyor ?????

    2.Sanki içerideki nemli havayı klima ile çalıştırmak daha mantıklı gibi geldi, çünkü içerideki nemi ortadan kaldırıyoruz(yanlışssam düzeltin evdeki klimalarda bu mantıkla çalışıyor.içerideki havayı alıyor içerideki sıcak havadaki su buharının yoğunlaştırıp soğuk ve kuru havayı tekrar içeri gönderiyor)

    Alıntıları Göster
    tebrikler cok güzel bir hort yapmıssınız :)
    klimayı actıgınızda nemi ceker ve arabanın altından onu su olarak attıgını görürsünüz klıma içeriye kuru dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.
    boylelıkle nemlenmıs bugu tutmus camlarımız kupkuru olarak gorusumuzu engellemıyor.

    kımse petrol ofislerinde 3.75 kr satılan tek kullanımlık cam bugu onleyıcıyi yazmamıs
    kullanımı pratık ve etkili yontem gecen sene dıstan su kaydırıcı mendıl
    içten de bugu onleyıcı mendıl almıstım içten bırını dıstanda birini vurdum cama kısın sıkntı yasamadım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi WARNİNG -- 23 Kasım 2012; 22:51:38 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: WARNİNG

    tebrikler cok güzel bir hort yapmıssınız :)
    klimayı actıgınızda nemi ceker ve arabanın altından onu su olarak attıgını görürsünüz klıma içeriye kuru dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.
    boylelıkle nemlenmıs bugu tutmus camlarımız kupkuru olarak gorusumuzu engellemıyor.

    kımse petrol ofislerinde 3.75 kr satılan tek kullanımlık cam bugu onleyıcıyi yazmamıs
    kullanımı pratık ve etkili yontem gecen sene dıstan su kaydırıcı mendıl
    içten de bugu onleyıcı mendıl almıstım içten bırını dıstanda birini vurdum cama kısın sıkntı yasamadım .

    Alıntıları Göster
    Vezir arkadaşın verdiği hatalı bilgileri israrla idda etmesi malesef çok bildiğini sanıp bazi şeyleri gözden kaçırmaktan oluyor.

    Araç içinde sıcaklık 22 derece ve buğu oluşuyor. Bağıl hem %100 (aslında buğu camın sıcaklığına göre oluşuyor ki bu dış hava sıcaklığınin birkaç derece üstüdür. Yani teknik olarak dış havayı 10 derece aldığımız için 12 derece %100 bağıl nem)

    Dışarda hava 10 derece, Bağıl nem istanbul için ortalama %60 tır.

    O paylaşılan psikometrik diyagrama bakılırsa, 10 derece %60 bağıl nemin 22 (esasen 12 derece (cam)) %100 nemden kat kat KURU bir hava olduğu görünür.

    Zaten bu nedenleki birçok araç (opel corsayı yukardaki örneklere ekleyebilirsiniz) buğu çözme konumunda siz tuşa 10 kere basıp kapatmak istesenizde DIŞARIDAN hava alır. Çünki dışarıdaki hava içerideki havaya göre KURU havadır.

    Oksijensiz kalmak gibi mantıksız bir açıklama getirmeye çalışmış arkadaşımız. Ayaklarıma gögsüme üflerken oksijesiz kalmıyorumda cama üfleyincemi oksijensiz kalıyorum ?? Mantık olmadan üretilen cevaplar havada kalmaktan ileriye gidemiyor.

    EK:Sonuç olarak, dışardaki hava içerdeki havadan kurudur. Bu nedenle en hızlı buğu giderme Klima + dışarıdan hava alarak olur. Klima yoksa sıcak konumda dışarıdan hava almak en etkili yöntem.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Exxcrea -- 23 Kasım 2012; 23:38:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exxcrea

    Vezir arkadaşın verdiği hatalı bilgileri israrla idda etmesi malesef çok bildiğini sanıp bazi şeyleri gözden kaçırmaktan oluyor.

    Araç içinde sıcaklık 22 derece ve buğu oluşuyor. Bağıl hem %100 (aslında buğu camın sıcaklığına göre oluşuyor ki bu dış hava sıcaklığınin birkaç derece üstüdür. Yani teknik olarak dış havayı 10 derece aldığımız için 12 derece %100 bağıl nem)

    Dışarda hava 10 derece, Bağıl nem istanbul için ortalama %60 tır.

    O paylaşılan psikometrik diyagrama bakılırsa, 10 derece %60 bağıl nemin 22 (esasen 12 derece (cam)) %100 nemden kat kat KURU bir hava olduğu görünür.

    Zaten bu nedenleki birçok araç (opel corsayı yukardaki örneklere ekleyebilirsiniz) buğu çözme konumunda siz tuşa 10 kere basıp kapatmak istesenizde DIŞARIDAN hava alır. Çünki dışarıdaki hava içerideki havaya göre KURU havadır.

    Oksijensiz kalmak gibi mantıksız bir açıklama getirmeye çalışmış arkadaşımız. Ayaklarıma gögsüme üflerken oksijesiz kalmıyorumda cama üfleyincemi oksijensiz kalıyorum ?? Mantık olmadan üretilen cevaplar havada kalmaktan ileriye gidemiyor.

    EK:Sonuç olarak, dışardaki hava içerdeki havadan kurudur. Bu nedenle en hızlı buğu giderme Klima + dışarıdan hava alarak olur. Klima yoksa sıcak konumda dışarıdan hava almak en etkili yöntem.

    Alıntıları Göster
    polen filtresi değişimi lazım 15-20 bin km de değiştirilmesi lazım yoksa cam buğulanması,klima kaloriferde verim alamassın,araba fazla yakmaya başlar vs .vs polen filtreleri ucuzdur 15-20 tl falan arabaya göre değişiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-323E4D72D

    polen filtresi değişimi lazım 15-20 bin km de değiştirilmesi lazım yoksa cam buğulanması,klima kaloriferde verim alamassın,araba fazla yakmaya başlar vs .vs polen filtreleri ucuzdur 15-20 tl falan arabaya göre değişiyor.

    Alıntıları Göster
    buğuyu önlemek için yapılması gerekenlerden biri de havayı dışarıdan almaktır.
    ki çoğu aracın klimasında da görsel olarak belirtilir.

    iç-dış sirkülasyonu parmak ile ittirmeli - çevirmeli olan klimalarda dış hava alınan yerde ayrıca ön cam buğu alma işareti vardır.
    kendi otomatik klimalı aracımda da ön cam buğu alma tuşunua bastığımda havayı dışarıdan alıyor.

    kliması olmayan araçlarda buğu almak için havayı dışarıdan alacaktır.
    aracın içi 2-3 metre küptür ve sizin verdiğiniz nefes (nem) dışarıya zor atılır. (Aracın arka bölümlerinde havalandırma ızgaraları vardır)
    çok soğuk bir günde odamızdan dışarı baktığımızda camın buğulandığını görürüz. Oysaki cam açık olsaydı buğu olur muydu?

    Ayrıca nem almak için önce soğutma yapılır ve kışın dışarısı araç içinden daha soğuktur.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0C8FEE75E -- 24 Kasım 2012; 2:53:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0C8FEE75E

    buğuyu önlemek için yapılması gerekenlerden biri de havayı dışarıdan almaktır.
    ki çoğu aracın klimasında da görsel olarak belirtilir.

    iç-dış sirkülasyonu parmak ile ittirmeli - çevirmeli olan klimalarda dış hava alınan yerde ayrıca ön cam buğu alma işareti vardır.
    kendi otomatik klimalı aracımda da ön cam buğu alma tuşunua bastığımda havayı dışarıdan alıyor.

    kliması olmayan araçlarda buğu almak için havayı dışarıdan alacaktır.
    aracın içi 2-3 metre küptür ve sizin verdiğiniz nefes (nem) dışarıya zor atılır. (Aracın arka bölümlerinde havalandırma ızgaraları vardır)
    çok soğuk bir günde odamızdan dışarı baktığımızda camın buğulandığını görürüz. Oysaki cam açık olsaydı buğu olur muydu?

    Ayrıca nem almak için önce soğutma yapılır ve kışın dışarısı araç içinden daha soğuktur.

    Alıntıları Göster
    quote:

    dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.


    yani klima dışarıdan kuru hava verirken aynı zamanda içerideki nemli havayımı çekiyor havalandırma kanallarıyla.Umarım doğru anlamışımdır.


    Aslında benim öğrenmek istediğim şu,
    Kısa measafeli yollarda buğuyu en hızlı şekilde çözmek, ama klima kullanmadan.
    1)cam aralamak ki bunu deneyeceğim,(tek ve çift taraflı ama nasıl ?)
    2)Motor sıcak olmadan ilk çalıştırdığımda cama nasıl bir hava vermeliyim yada vermemeliyim?(yani kalorifer sistemini buğu çözmek ve ısınmak için nasıl kullanmalıyım)
    3)En son çare, klimayı sıcak yada soğukta veya ılıkta mı kullanayım??



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi hayhan -- 24 Kasım 2012; 10:58:18 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hayhan

    quote:

    dısarıya nemlı yogunlasmıs havayı verır.


    yani klima dışarıdan kuru hava verirken aynı zamanda içerideki nemli havayımı çekiyor havalandırma kanallarıyla.Umarım doğru anlamışımdır.


    Aslında benim öğrenmek istediğim şu,
    Kısa measafeli yollarda buğuyu en hızlı şekilde çözmek, ama klima kullanmadan.
    1)cam aralamak ki bunu deneyeceğim,(tek ve çift taraflı ama nasıl ?)
    2)Motor sıcak olmadan ilk çalıştırdığımda cama nasıl bir hava vermeliyim yada vermemeliyim?(yani kalorifer sistemini buğu çözmek ve ısınmak için nasıl kullanmalıyım)
    3)En son çare, klimayı sıcak yada soğukta veya ılıkta mı kullanayım??

    Alıntıları Göster
    ben de polo kullanıyorum ve en sevmediğim yanı da buğu olayı ve bütün olasılıkları denediğim de en etkili sonuç : klima açık +dışarıdan hava gelicek şekilde +sıcaklık ayarının ne olduğu önemli değil isterse buz gibi hava üflesin alıp götürüyor...

    vezir in söylediğinde de yanlış bi taraf görmüyorum bukadar ufak bir mesele için tartışmaya gerek olduğunu düşünmüyorum vezirin eski yazılarını okursanız bu konunun ne kadar sabit olduğunu anlarsınız ...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinanusta

    ben de polo kullanıyorum ve en sevmediğim yanı da buğu olayı ve bütün olasılıkları denediğim de en etkili sonuç : klima açık +dışarıdan hava gelicek şekilde +sıcaklık ayarının ne olduğu önemli değil isterse buz gibi hava üflesin alıp götürüyor...

    vezir in söylediğinde de yanlış bi taraf görmüyorum bukadar ufak bir mesele için tartışmaya gerek olduğunu düşünmüyorum vezirin eski yazılarını okursanız bu konunun ne kadar sabit olduğunu anlarsınız ...

    Alıntıları Göster
    Benimde geçen gün bu aklımdan geçiyordu, arabam kaloriferli ama buğu önleyicileri açınca ön ve arka camlarda sorun kalmıyor sadece yan camlar , özellkle yağmurlu havalarda dikiz aynalarını görmemi engelleyecek kadar buğulanıyordu bu bahsettiğiniz spreyleri ilk fırsatta deneyeceğim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: n_mert

    Benimde geçen gün bu aklımdan geçiyordu, arabam kaloriferli ama buğu önleyicileri açınca ön ve arka camlarda sorun kalmıyor sadece yan camlar , özellkle yağmurlu havalarda dikiz aynalarını görmemi engelleyecek kadar buğulanıyordu bu bahsettiğiniz spreyleri ilk fırsatta deneyeceğim.

    Alıntıları Göster
    yanlış yazılan bir konu yok ,yanlış anlamak isteyen var, yıllar içinde bu tür şeyler olabiliyor

    Ancak kişisel olarak farklı uygulama yapanlar olabilir. EN HIZLI NE ALMA işi iç sirkülasyon kapalı ve scıaklık butonu maksimum scıaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır. çünkü içerideki havanın hacmi az olduğu için nem alma işlevi maksimum olacaktır.Ancak süre konusu tartışmalı olabilir deneyerek görmek en güzeli .

    Not: Araç sıcaklık göstergesinin ortada veya ideal konumda bulunduğu zaman.Özetle motor ısındığı zaman

    Otomatik araçlarda iç sirkülasyon bazı modellerde kapalı konumda olabilmekte ,bazılarında açık , bunun büyük bir önemi yok. çünkü her koşulda iç sirkülasyon belirli bir süre sonra açılması gerekmektedir.Manuel veya otomatik olarak bu işlev yapılmaktadır. Araç klavuzlarında bu konuları yazarak gerekli uyarıları yaparlar.
    ---------------------------------------------------------------------------

    klimayı doğru konumda kullnırsanız buğuyu alırsınız.
    Bu konuda @Polatje bazı konularda detaylı açıklama yapmış. Eğer polen filtreniz tıkalı değilse yapacağınız ayarlamalar şunlardır.

    1- Klima iç sirkülasyonunu AÇIN
    2-Klima otomatik ise , sıcaklık ayarını 24 dereceye getiriniz.
    3- Klima manuel ise sıcaklık botonunu ortanın biraz yukarısına ayarlayın.Hava soğuksa tamemen sıcak da yapılabilir ,deneyerek en doğru nem alma konumunu bulunuz.

    4- Hava üfleme ayarını maksimuma getirin ve hemen yönlendirme ayarını ön cama verecek konumunu da yapınız .
    5- Arka cam resistansını açınız.
    6-Beklemeye başlayınız nem azalmaya başlayacaktır. Azalmıyorsa bir arıza söz konusudur .

    7- Nem geçtikten sonra üfelem hızını normale alınız
    8- içs irkülasyon butonunu kapatınız (normal dışarıdan hava alacak konuma gelmesi )
    9- tekrar nem oluşmaya başlarsa ilk önce fan hızını artırmayı deneyin.
    10- Bu da yetersiz olursa yine kısa süreli iç sirkülasyon butonuna basınız . ANINDA FARK EDECEKTİR.

    not: Bu işlemler klimayı nem alma konumunu öne çıkamak için yapılmaktadır. Klima devrede iken üflenen hava biraz soğuk olması normaldir bunu sıcaklık butonu ile oynayarak dengeleyebilirsiniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EN HIZLI NE ALMA işi iç sirkülasyon kapalı ve scıaklık butonu maksimum scıaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır. çünkü içerideki havanın hacmi az olduğu için nem alma işlevi maksimum olacaktır.

    burayı biraz daha detaylı açıklar mısınız?
    ortamdaki havayı ısıtarak nemi nasıl almayı düşünüyorsunuz ?
  • @ vezir hocam,

    Siz iç sirkülasyon kapalı olarak ifade ettiğiniz durum, havanın dışarıdan alındığı durum mu?

    İçerdeki havanın devirdaim edildiği, dışarıdan hava alınmadığı durum ise 'iç sirkülasyon açık' durumu mu?

    Çünkü normalde benim iç sirkülasyonu açmaktan anladığım, verdiğim resimdeki sağ tuşa basarak dışarıdan hava girişini engellemek ve içerideki havanın devirdaim yapmasını sağlamaktır.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?

    Aşağıdaki mesajınızı ben farklı algılıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ------------------------------------------------------------------------
    hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
    sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

    Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
    --------------------------------------------------------------------------------
    diğer koşullar altında yazdıklarınıza katılıyorum klima açık değilse nefes nedeniyle nem miktarı artar ve tehlikeli bir durum oluşur. başağrısı olursa CO2 miktarı çok artmış demektir.

    eğer isteyen olursa sıcak hava ve soğuk hava nem oranları ,yoğunlaşma nasıl olur ,çiğ noktası konularında bilgi verebilirim. Ama bunları bilmeden de dediklerimi tatbik ederseniz sonuç alırsınız




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    @ vezir hocam,

    Siz iç sirkülasyon kapalı olarak ifade ettiğiniz durum, havanın dışarıdan alındığı durum mu?

    İçerdeki havanın devirdaim edildiği, dışarıdan hava alınmadığı durum ise 'iç sirkülasyon açık' durumu mu?

    Çünkü normalde benim iç sirkülasyonu açmaktan anladığım, verdiğim resimdeki sağ tuşa basarak dışarıdan hava girişini engellemek ve içerideki havanın devirdaim yapmasını sağlamaktır.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?

    Aşağıdaki mesajınızı ben farklı algılıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ------------------------------------------------------------------------
    hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
    sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

    Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
    --------------------------------------------------------------------------------
    diğer koşullar altında yazdıklarınıza katılıyorum klima açık değilse nefes nedeniyle nem miktarı artar ve tehlikeli bir durum oluşur. başağrısı olursa CO2 miktarı çok artmış demektir.

    eğer isteyen olursa sıcak hava ve soğuk hava nem oranları ,yoğunlaşma nasıl olur ,çiğ noktası konularında bilgi verebilirim. Ama bunları bilmeden de dediklerimi tatbik ederseniz sonuç alırsınız


    Alıntıları Göster
    quote:

    Aslında benim öğrenmek istediğim şu,
    Kısa measafeli yollarda buğuyu en hızlı şekilde çözmek, ama klima kullanmadan.

    1)cam aralamak ki bunu deneyeceğim,(tek ve çift taraflı ama nasıl ?)


    ???
    quote:


    2)Motor sıcak olmadan ilk çalıştırdığımda cama nasıl bir hava vermeliyim yada vermemeliyim?(yani kalorifer sistemini buğu çözmek ve ısınmak için nasıl kullanmalıyım)


    ??

    quote:


    3)En son çare, klimayı sıcak yada soğukta veya ılıkta mı kullanayım??


    EN HIZLI NEM ALMA işi iç sirkülasyon kapalı(dışarıdan taze hav gelmesi) ve sıcaklık butonu maksimum sıcaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: individual

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    EN HIZLI NE ALMA işi iç sirkülasyon kapalı ve scıaklık butonu maksimum scıaklığıa ayarlı olduğunda olacaktır. çünkü içerideki havanın hacmi az olduğu için nem alma işlevi maksimum olacaktır.

    burayı biraz daha detaylı açıklar mısınız?
    ortamdaki havayı ısıtarak nemi nasıl almayı düşünüyorsunuz ?

    Ortamdaki nemi almak değil , bagil nem oranını düşürmek diye algılanırsa sanirim daha anlaşılır olacaktır. Bağil nemin ne olduğunu kısaca anlatmak icin linke bakılmalıdır.

    tr.wikipedia.org
    Bağıl nem - Vikipedi
    http://tr.wikipedia.org/wiki/Bağıl_nem



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi vezir -- 24 Kasım 2012; 23:12:06 >




  • Konuyu güzel olarak anlatan bir link veriyorum. Sıcaklık artısı Bağil nemi dusurur ancak bunun icin kontrollü ortam gerekir yani içeride hapis olan havanın içindeki su Buhari miktarı aynı olduğu halde , sıcaklık artışı ile bu miktar değişmediği halde yüzdeden oran değişir bu nedenle nem havanın taşıyabildiği oran yüzde yüzden aşağılara çekilince nem yok olur. Bir bardak soguk çaya bir adet daha seker atılırsa çökelim. Ancak sıcaklık artınca çözelti daha fazla şekeri icinde taşıyabilir.

    Scribd
    Nem Alma Cihazı Nasıl Çalışır, Nerelerde Kullanılır - Begum Derebay
    http://tr.scribd.com/doc/72234069/Nem-Alma-Cihazı-Nasıl-Calışır-Nerelerde-Kullanılır




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LionTech16

    @ vezir hocam,

    Siz iç sirkülasyon kapalı olarak ifade ettiğiniz durum, havanın dışarıdan alındığı durum mu?

    İçerdeki havanın devirdaim edildiği, dışarıdan hava alınmadığı durum ise 'iç sirkülasyon açık' durumu mu?

    Çünkü normalde benim iç sirkülasyonu açmaktan anladığım, verdiğim resimdeki sağ tuşa basarak dışarıdan hava girişini engellemek ve içerideki havanın devirdaim yapmasını sağlamaktır.

     CAM BUĞULANMASI ÇÖZÜM?

    Aşağıdaki mesajınızı ben farklı algılıyorum.

    quote:

    Orijinalden alıntı: vezir

    ------------------------------------------------------------------------
    hayır hata yok , tamamen bilimsel ve kesindir. Deneyin göreceksiniz.
    sirkülasyon kapalı + klima açık + sıcak hava düğmesi en sağda olacak

    Bu durumda klima nem alma makinası gibi çalışır ve içerideki nemi alır.yani içeriyi kurutur
    --------------------------------------------------------------------------------
    diğer koşullar altında yazdıklarınıza katılıyorum klima açık değilse nefes nedeniyle nem miktarı artar ve tehlikeli bir durum oluşur. başağrısı olursa CO2 miktarı çok artmış demektir.

    eğer isteyen olursa sıcak hava ve soğuk hava nem oranları ,yoğunlaşma nasıl olur ,çiğ noktası konularında bilgi verebilirim. Ama bunları bilmeden de dediklerimi tatbik ederseniz sonuç alırsınız



    İç sirkulasyon kapalı dan kastım ,düğmeye basılacak dışarıdan hava girişinin durdurulması olarak düşünüyorum.

    Sanirim birçok kisiye ters gelen şey , nasıl olurda normalde devri daim eden hava engellendiğinde içeride nem oluşur iken , benim klima açık iken bunun tersinin olacağını ifade etmemden kaynaklanıyor ,diye düşünüyorum. Ancak Hvac konusu sizin de bileceğiniz üzere üzerindeki veriler ile oyama yapıldığında gercekten mucizeler yaratabilmektedir.linkte güzelce anlatılan konunun 12 ve 13 sayfasında bu konunun inceliklerine değinilmiş.




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.