Şimdi Ara

CAM TAVAN SAĞLAM MIDIR ? (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
60
Cevap
0
Favori
11.748
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: oguzhand09

    Pejo, citroen, reno, ford, merso ve honda nın bazı modellerinde panoramik cam tavan var. görünüş olarak harika aracın içi ise çok ferah . gel gelelim bir kaza anında yada takla halinde durum ne olur. cam hemen patlarmı, güvenlik ve sağlamlığı acaba ne durumda dır bu komple cam tavanlarda...

    Kazalarda genelde kırılmıyorlar takla anlarında falan duvara çarpma direğe çarpmada hafif çatlayabiliyorlar yani cam tavanın üzerine çok sert cisim düşmediği sürece kırma örneğin tuğra yüksekten atılan ağır taş gibi maddeler kırar
  • en büyük hayalimdir bi arabada cam tavan olması :( çekiceksin deniz kenarına yaz yada kış farketmez hatta kış daha güzel şapır şapır yağmur yağacak koltuğu yatıracaksın gökyüzünü izleyeceksin offff :(
  • quote:

    Orijinalden alıntı: melodramm

    quote:

    Orijinalden alıntı: drsnrky

    sac tavan sağlam mıdır?


    Sağlamdır tabii ki.

    Bir arkadaşım kiremit testi yaptı, sorun yok.

    Güvenle kullanabilirsiniz.

    İyi forumlar...

    melodramm hocam ben sac olan sağlammıdır diye sormuşum. sanirim sen cam diye okudun ;)

    5008de 4 yil cam tavan kullandım. cam tavan candır :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drsnrky -- 10 Aralık 2014; 7:13:28 >
    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Çoğu arabanın tavanında 3 tane yatay şeritler vardır tavanı desteklemek için doğal olarak cam tavan olduğunda bunlardan 1 i olmuyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • "Nerden bilelim cam tavanın sağlam olduğunu? Bi takla at da görelim..."
  • Cam tavanın güvenlik meselesi bir kenara bırakacak olursak eğer yaz aylarında güneş ve ısı rahatsız edici olmuyor mu? Zira cam tavan perdesi bildiğim kadarıyla bazı araçlarda çok ince bir kumaştan yapılmış ve güneşi ve ısıyı ancak kısmen kesebiliyor. Örnek olarak yeni Ford C-MAX Titanium X pakette cam tavan var ama perde kumaşı karbon kağıdı gibi ince. Ek olarak sürekli açık kapatınca perdenin elektrikli aksamında onarımı pahallı arıza durumları da olabiliyormuş. Bu durumda perdeyi ya sürekli açık yada sürekli kapalı tutmak gerekecek.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi VoLKaN067 -- 10 Aralık 2014; 9:01:51 >
  • Çadır tavan daha şirin oluyor. Fiat 500 Cinquecento' da elektrikli oldu ama yine de güzel. Cam tavanın yarısı açılırken çadır tavanda tamamen açılabiliyor.

     CAM TAVAN SAĞLAM MIDIR ?
  • İnşaattan örnek vereceğim, kabası bitmiş bir binanın daha duvarları örülmemiş oluyor. Duvarları örülmemiş bir binanın deprem dayanımı daha mı azdır? Hayır. Taşıyıcı kolon ve kirişlerdir.

    Otomobilde de durum aynı. Aracınızın iskeleti önemlidir. Dış kaporta parçalarını ister kartondan yapın, ister metalden, bir farkı olmayacaktır.

    Aracınızın kolonları takla halinde mukavemet sağlıyor. Yumruk attığınızda ağzı yüzü kayan kaporta parçalarının takla halinde size ek koruma sağlaması olanaksızdır.



    Aynı şekilde Cabrio araç da böyle. Cabrio araç da ön cam direkleri ve arkasındaki şeytan bıngıl çıkıntısı üzerinde takla atar. Cabrio aracı daha ağır yapan şey de budur. Orta direği olmayan, ön cam direklerinin de desteği olmayan cabrio aracın, takla atması halinde ön cam direklerinin katiyen bükülmemesi gerekir. O yüzden çok daha sağlam, sıkıştırılmış çelik kullanılır. Şase sağlamlaştırılır, şeytan bıngıl çıkıntıları da aynı sağlamlıkta yapılır. Nihayetinde cabrio araç takla attığında ön cam direklerinde de, şeytan bıngıllarda da deformasyon olmaz. Aracın tavanı olmamasına rağmen, içindekileri gene korur.


    Geçmişte cam tavan aracım oldu. Yazın güneş altında sorun olmuyor. Çünkü cam tavanı kapatan perde güneşi kesiyor. Cam'da da filtre oluyor. Normal arabadan bir farkı kalmıyor. Ancak çok uzun vadede cam tavan perdesini o güneş çürütecektir. Araç 12-15 yaşında iken perde/sürgü masrafı çıkarabilir.




  • Sunroof gereksiz bir donanımdır diyor ve çekiliyorum..
  • Ama cam tavanın keyfini hiçbit araç vermez.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Huseyin-ZST kullanıcısına yanıt
    Insaatlar icin dediginiz statik halde dogrudur. Deprem yuku gibi dinamik etkilerde, duvarin eksen disi gocmesini engelleyecek tedbir alirsaniz bina mukavemetine olumlu yonde katkisi yabana atilmayacak kadar yuksektir.
    Statik hesaplarda bolme duvarin mukavemete olan katkisi, guvenli bolgeye daha yakin olmak ve mimari degisiklerden oturu bolme duvar yerlerinin degistirilmesi ya da topyekun kaldirilmasi ihtimaline karsin hesaba katilmaz.

    Bahsedilen taklali kazalarda ise etkilerin nereden ne sekilde ve hangi siddette gelecegi sonsuz adet bagimsiz kombinasyon olusturacagindan herhangi bir kazadan sag cikip cikmama ihtimalimizde sans faktoru onemli bir unsurdur bence.
    Tavanda kullanilan cam, saca gore guvenlik zaafiyeti olusturmaz bana gore.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: manivela

    Insaatlar icin dediginiz statik halde dogrudur. Deprem yuku gibi dinamik etkilerde, duvarin eksen disi gocmesini engelleyecek tedbir alirsaniz bina mukavemetine olumlu yonde katkisi yabana atilmayacak kadar yuksektir.
    Statik hesaplarda bolme duvarin mukavemete olan katkisi, guvenli bolgeye daha yakin olmak ve mimari degisiklerden oturu bolme duvar yerlerinin degistirilmesi ya da topyekun kaldirilmasi ihtimaline karsin hesaba katilmaz.

    Bahsedilen taklali kazalarda ise etkilerin nereden ne sekilde ve hangi siddette gelecegi sonsuz adet bagimsiz kombinasyon olusturacagindan herhangi bir kazadan sag cikip cikmama ihtimalimizde sans faktoru onemli bir unsurdur bence.
    Tavanda kullanilan cam, saca gore guvenlik zaafiyeti olusturmaz bana gore.

    Pratikte ben de aynı şeyi söylemekteyim. Çok enteresan kazalar duydum. Amerika'da Büyük/ eski / yüksek MAC tırların altına giren otomobiller mesela. CRX gibi basık araçların kazayı sıyrıksız atlatmaları, dev SUV'lardan ölü çıkması... Bu işler tamamen şans.

    Cabrio araçta net güvenlik zaafiyeti: Yoldan takla atarak kayalık alana uçtunuz. Kayaların çıkıntı yapan yerleri sizi zorlayacaktır.

    Tavandan 3 destek şeridi geçen otomobil ile 2 destek şeridi geçen otomobilin asfaltta takla atması durumunda çok fark olmayacaktır; ancak engebeli bir alana uçan otomobil tavan üstü düşerse ve engebe tam tavan ortasına denk gelirse işler değişebilir.

    Bu derece detay güvenlik unsurlarını dikkate almanın anlamı yok diye düşünüyorum. Çünkü Türkiye'de yaşıyoruz. Bebek adımları ile... Basamak basamak... Önce kemer takma alışkanlığı edinelim. Sonra güvenli sürüş için gerekenleri yapalım, kurallara uyalım, kendimizi mükemmel şoför sanmayı bırakalım, şoförlükle erkekliği bir tutmayı bırakalım, egolarda kurtulalım, sonra daha güvenli araçlar tercih etmeye başlayalım. Ardından "tavanın cam olması güvenlik zaafiyeti midir?" sorusuna geliriz.




  • Benim araçtada var sağlam duruyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Takla çok göreceli bir kazadır.
    Takla atıp tam tavan üstü düşmeniz çok ama çok küçük bir ihtimaldir.
    Motor önde olduğundan arabanın ağır kısmı ön taraftır genelde.
    Takla esnasında motor kaputu ve ön cam üstü üzerinde dönersiniz büyük oranda ki bu durum taklaların son spinlerinde olur.
    İlk spinde ise muhtemelen tavan yere değmeyecektir bile.
    Arabanın ağırlığı veya diğer bir deyişle dönme ekseni geometrik merkezde değil. Arabanın tabanına yakın olduğundan merkezkaç kuvveti etkisiyle tavan ile yer arasında otomobilin ağırlığı hissedilmez.
    Hatta bazı takla testi videolarında görmüşsünüzdür. Tavan yere değmeden takla atıp 4 teker üzerine düşer araçlar.

    Bu nedenle zaten sağlam olduğunu düşündüğüm cam tavanın bir tehlikesi yoktur diye düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

    Bu videoya dikkat ederseniz takla atarken tavan yere değmiyor neredeyse.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi C4_1400 -- 10 Aralık 2014; 15:06:00 >




  • gayet sağlamdır, inanmıyorsanız deneyin
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Takla çok göreceli bir kazadır.
    Takla atıp tam tavan üstü düşmeniz çok ama çok küçük bir ihtimaldir.
    Motor önde olduğundan arabanın ağır kısmı ön taraftır genelde.
    Takla esnasında motor kaputu ve ön cam üstü üzerinde dönersiniz büyük oranda ki bu durum taklaların son spinlerinde olur.
    İlk spinde ise muhtemelen tavan yere değmeyecektir bile.
    Arabanın ağırlığı veya diğer bir deyişle dönme ekseni geometrik merkezde değil. Arabanın tabanına yakın olduğundan merkezkaç kuvveti etkisiyle tavan ile yer arasında otomobilin ağırlığı hissedilmez.
    Hatta bazı takla testi videolarında görmüşsünüzdür. Tavan yere değmeden takla atıp 4 teker üzerine düşer araçlar.

    Bu nedenle zaten sağlam olduğunu düşündüğüm cam tavanın bir tehlikesi yoktur diye düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

    Bu videoya dikkat ederseniz takla atarken tavan yere değmiyor neredeyse.

    Otomobillerin dengeli olması için ağırlık merkezi aşağı çekilir. Cam tavanın ağırlığı konusunda bilgim olmadığı için soruyorum, cam tavan ağırlık merkezini bozar mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Takla çok göreceli bir kazadır.
    Takla atıp tam tavan üstü düşmeniz çok ama çok küçük bir ihtimaldir.
    Motor önde olduğundan arabanın ağır kısmı ön taraftır genelde.
    Takla esnasında motor kaputu ve ön cam üstü üzerinde dönersiniz büyük oranda ki bu durum taklaların son spinlerinde olur.
    İlk spinde ise muhtemelen tavan yere değmeyecektir bile.
    Arabanın ağırlığı veya diğer bir deyişle dönme ekseni geometrik merkezde değil. Arabanın tabanına yakın olduğundan merkezkaç kuvveti etkisiyle tavan ile yer arasında otomobilin ağırlığı hissedilmez.
    Hatta bazı takla testi videolarında görmüşsünüzdür. Tavan yere değmeden takla atıp 4 teker üzerine düşer araçlar.

    Bu nedenle zaten sağlam olduğunu düşündüğüm cam tavanın bir tehlikesi yoktur diye düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

    Bu videoya dikkat ederseniz takla atarken tavan yere değmiyor neredeyse.

    Otomobillerin dengeli olması için ağırlık merkezi aşağı çekilir. Cam tavanın ağırlığı konusunda bilgim olmadığı için soruyorum, cam tavan ağırlık merkezini bozar mı?

    Cam tavan daha ağır. Haliyle ağırlık merkezini etkiler. Ama üretici bunu dengeleyecek bir tedbir alarak ağırlık merkezini aynı seviyede tutacaktır veya tutmalıdır diyelim.
    Sadece cam tavan ağırlığı olarak da görmemek lazım. Tavan aracın dönme eksenine ve ağırlık merkezine en uzak nokta. Buraya konacak ağırlığın etkisi yanal kuvvetlerde ağırlığından fazla olacaktır.
    Yani ağır bir cismi taşırken dengeniz bozulmasın diye gövdenize yakın taşırsınız. Kolunuzu açıp taşımaya kalkarsanız ya taşıyamazsınız ya da düşersiniz. Bunun gibi. 20 kg deyip geçmeyin.
    Bu arada dönme ekseni ile ağırlık merkezi farklı şeylerdir.




  • Kaporta ne kadar sağlamsa cam tavanda ondan aşağı değildir cam kırılsada bi tarafı kesmez buz gibi patlar kalın parçalara bölünerek hatta bence olası bi kazada normal araca göre daha güvenlidir araç içinde sıkışma ihtimali azalır
  • Sağlamlık ve güvenlik endişesi tanımadan büyük bir zevkle kullanıyorum aracımı, hele kışın hiç perdesini kapatmıyorum. Arka koltuğa binen aaaa deyip konuşmadan uzun bir süre gidiyor.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    quote:

    Orijinalden alıntı: DH Konsey

    quote:

    Orijinalden alıntı: C4_1400

    Takla çok göreceli bir kazadır.
    Takla atıp tam tavan üstü düşmeniz çok ama çok küçük bir ihtimaldir.
    Motor önde olduğundan arabanın ağır kısmı ön taraftır genelde.
    Takla esnasında motor kaputu ve ön cam üstü üzerinde dönersiniz büyük oranda ki bu durum taklaların son spinlerinde olur.
    İlk spinde ise muhtemelen tavan yere değmeyecektir bile.
    Arabanın ağırlığı veya diğer bir deyişle dönme ekseni geometrik merkezde değil. Arabanın tabanına yakın olduğundan merkezkaç kuvveti etkisiyle tavan ile yer arasında otomobilin ağırlığı hissedilmez.
    Hatta bazı takla testi videolarında görmüşsünüzdür. Tavan yere değmeden takla atıp 4 teker üzerine düşer araçlar.

    Bu nedenle zaten sağlam olduğunu düşündüğüm cam tavanın bir tehlikesi yoktur diye düşünüyorum.

    http://www.youtube.com/watch?v=CqNITUm3WA8

    Bu videoya dikkat ederseniz takla atarken tavan yere değmiyor neredeyse.

    Otomobillerin dengeli olması için ağırlık merkezi aşağı çekilir. Cam tavanın ağırlığı konusunda bilgim olmadığı için soruyorum, cam tavan ağırlık merkezini bozar mı?

    Cam tavan daha ağır. Haliyle ağırlık merkezini etkiler. Ama üretici bunu dengeleyecek bir tedbir alarak ağırlık merkezini aynı seviyede tutacaktır veya tutmalıdır diyelim.
    Sadece cam tavan ağırlığı olarak da görmemek lazım. Tavan aracın dönme eksenine ve ağırlık merkezine en uzak nokta. Buraya konacak ağırlığın etkisi yanal kuvvetlerde ağırlığından fazla olacaktır.
    Yani ağır bir cismi taşırken dengeniz bozulmasın diye gövdenize yakın taşırsınız. Kolunuzu açıp taşımaya kalkarsanız ya taşıyamazsınız ya da düşersiniz. Bunun gibi. 20 kg deyip geçmeyin.
    Bu arada dönme ekseni ile ağırlık merkezi farklı şeylerdir.

    Ağırlığın uzakta olması yanal kuvvette sizin de anlattığınız üzere momenti etkilerse virajda dengesizleşmeye daha meyilli olabilir mi?

    Normal bir otomobilde cevabınız hayır olabilir fakat dört tekerden ibaret bir otomobil düşünüp z rotun kırıldığını düşünerek bir cevap veya yorum alırsam daha aydınlatıcı olur.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.