Şimdi Ara

Canon 55-250 ~ Tamron 70-300+FAYDALI BİLGİLER (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
4
Favori
15.679
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • @bipekkan
    Yukarıda vermiş olduğunuz MTF değerleri sadece fotoğrafın merkez kısmından alınan değerler. Oysa kenar ve köşe keskinlik değerleri oldukça düşük. Bazı noktalarda kabul edilebilir seviyelerin bile altından kaldığı olmuş. Dolayısıyla genel keskinlik performansı olarak değerlendirmemiz gerekirse (ki asıl yapılması gereken budur) Tamron'un keskinliğinin o kadar da iyi olmadığını düşünüyorum. Hem mantık olarak da 18-250 gibi bir aralığa sahip lensin 18-55 ve 55-250 gibi iki ayrı lensten daha iyi sonuç vermesi için oldukça kompleks bir tasarıma sahip olması gerekir ki bu da fiyat olarak yüksek bir ürün demek olacaktır.

    Sonuç olarak, hem kullandığım 18-55'in performansına göre söylemem gerekirse hem de ortadaki birçok test sitesinin sonuçlarına göre Canon 18-55 IS ve 55-250 ikilisi Tamron 18-270'ten daha keskin ve optik olarak (CA, vb özellikleri bakımından) daha iyi diyebilirim.

    @Shadow_catcher
    Örnek verdiğiniz fotoğraf değerinde f/22 değerini görüyorum. Objektifte yol alan ışığın fizik kuralları sonucu dağılma yapmaya dolayısıyla fotoğrafın keskinliğini kaybetmeye başlayacağı bir f değeri vardır, bu duruma "Diffraction" denir. Crop sensörlü makinalar için f değeri için genellikle en fazla 16 önerilir, bu değerden yüksek çektiğinizde keskinlik kaybı farkedilir bir hal almaya başlar. Ben şahsen 11'den yüksek f değeri kullanmamaya gayret ediyorum. İkinci olarak f değerini çok arttırdığınız için sensöre ulaşan ışık değeri alaıyor ve bu nedenle perde hızını yavaş tutmak zorunda kalıyorsunuz, son fotoğrafınızda olduğu gibi 1/25 gibi bir değer elde çekim için biraz yavaş sayılır. Mümnkün olduğunca daha yüksek hızlar kullanmaya çalışın, böylece elin titremesinin ve perdenin gövde üzerindeki sarsıcı etkisinin fotoğrafa etkisini en aza indirmiş olursunuz.




  • @Shadow_catcher,
    Neden F:22 ? Aslında bu değer zorunlu olmadıkça kullanılmaması gereken değer.
    Şöyle açıklayalım....
    Lensler genellikle en açık diyaframdan 1 stop kadar kısınca en keskin değere ulaşırlar, yani f: 2.8 bir lens f:4 gibi bir değerde keskinleşmeye başlar. f:5.6-f:8 arasında keskinlikleri diğer bir değişle en yüksek pixel okuma değerlerine ulaşır. f:11 den sonra pixel okuma gittikçe düşmeye başlar ve sonuçta f:16 dan sonra kalite yani pixel okuma dramatik ölçüde düşer. Nitekim size başta verdiğim linklerdeki f değerlerine ve odak uzunluklarına göre verilen MTF 50 değerleri bu nedenle çok önemlidir. Nedir bu MTF ?
    MTF :, Modular Transfer Formula’ nın kısaltmasıdır ve lensler başta olmak üzere optik sistemlerin çözünürlük ve keskinlik testlerinde kullanılır. Lens üreticileri (Canon, Zeiss, Sigma,Tamron, Tokina vb.) bir lens üretmeden önce teorik olarak tasarımlarını yaparlar, ne biçimde mercek, hangi tasarım modelini kullanacaklarını belirlerler. Lenslerin tasarımı öncesinde simulasyonlarla lensin başarımını öngören firmalar olduğu gibi ürettiği lensi test ederek başarım değerini yayınlayan firmalar da (Carl-Zeiss) vardır. Firmalar bu başarım değerlerini MTF bilgilerini kullanan MTF Grafikleri ile duyururlar. MTF neyi ölçerek lens testlerinde lenslerin keskinliğini belirlememizi sağlıyor? MTF, bir nesnenin karşıtlığının (kontrast) ne kadarının lensten geçtikten sonra üretilen görüntüde mevcut olduğunu ölçer.
    Konuya devam edersek, bu durum hem dSLR ler hem de Compact (Like dahil) tüm makineler için geçerli.
    Ancak, bu iki temel sınıf makinelerin sensör ebatları da çok farklı olduğundan ''Circle of Confusion (alan derinliğini belirleyen bir katsayı) ile saçılma (Diffraction) kaynaklı keskinlik kaybı' (CoC değeri)kavramları da konuya dahil oluyor.
    CoC değeri lensin diyaframını çok kıstığımızda gündeme gelir ve ışık daha dar bir alanda hareket edeceğinden ışık demetleri aralığı sıklaşacak ve bu nedenle CoC değeri düşecek ve nedenlede de daha geniş bir alanda netlik artacaktır ancak bu arada diyaframı kıstığımız için saçılma (Difraction) da çok artacacağından fotograf bulanıklaşmaya başlayacaktır, diğer bir değişle pixel okuma dramatik bir şekilde düşecektir.
    İşte sizin f:16 - f:22 gibi çok kısık diyafram değerlerinde ortaya çıkan durum budur. Bu nedenle size tavsiyem hangi tip lens olursa olsun bir zorunluluğunuz yoksa daima geniş açı ve yakın değerlerde örneğin almayı düşündüğnüz 50 mm dahil daima f: 4- 11 aralığını kullanın. Ayrıca keskinliğin en yüksek olduğu f değeri f:5.6-8 aralığı olduğunu göz önünde bulundurun.
    Bu arada CoC değerinin kullanılan sensör büyüklüğü ile doğrudan ilişkisi vardır ve APS-C(Advanced Photo System type-C(22.5 x 15 mm) sensörlü makinalarda kullanılabilecek max. f değeri 16, FF sensörlerde(36 x 24 mm - 35 mm filme eşdeğer büyüklükte) (Full Frame) ise f:22 dir.
    Kısacası lensinizde ve gövdenizde bir kusur yok, iyi günlerde kullanın....

    quote:

    Orijinalden alıntı: Shadow_catcher

    Standart seviye NR açıkmış. Onu kapadım fakat hala istediğim sonucu elde edemedim. NR kapalı veya açıkken keskinlik değişmiyor nedense. Üstelik tek bir noktaya odaklama yapmama rağmen. Diyafram ise en kapalı durumda. Zoom'suz yani 18mm'de f22'de.

    Şöyle bir foto vereyim örnek;

    1024x768

     Canon 55-250 ~ Tamron 70-300+FAYDALI BİLGİLER


    %100 Crop

     Canon 55-250 ~ Tamron 70-300+FAYDALI BİLGİLER


    NR kapalı 18mm f22 ISO-100 1/25



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 8 Mayıs 2010; 20:10:57 >




  • @Father Torque,
    Zaten farklı düşünmüyoruz. Benim bu konudaki düşüncem, lens değiştirmeyi sevmeyenler için bu kadar uzun odak aralığında tek lens+ macro gibi işleri halletmeyi düşünenler için TAK-GEZ lensi olarak öneriyorum. Bu konuda bir topik açmış ve epey örnekte vermiştim 2009 Eylül' ünde....
    http://forum.donanimhaber.com/m_34422709/mpage_1/f_/key_tamron%2C18-270//tm.htm#37344362
    Ancak o topiktede sizin konu ettiğiniz border' da oluşan kayıplar diğer arkadaşlarda konu etmişti ki haksız değiller. Yine de kanımca 25-250 mm aralığında tatminkar sonuç verdiğini 1000-1400 TL fiyat aralığında da bundan iyisinin ŞAM' ta kayısı olduğu düşüncesindeyim. Tabi asla diğer Canon ikilisinin hakkını yemiyorum.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    @bipekkan
    Yukarıda vermiş olduğunuz MTF değerleri sadece fotoğrafın merkez kısmından alınan değerler. Oysa kenar ve köşe keskinlik değerleri oldukça düşük. Bazı noktalarda kabul edilebilir seviyelerin bile altından kaldığı olmuş. Dolayısıyla genel keskinlik performansı olarak değerlendirmemiz gerekirse (ki asıl yapılması gereken budur) Tamron'un keskinliğinin o kadar da iyi olmadığını düşünüyorum. Hem mantık olarak da 18-250 gibi bir aralığa sahip lensin 18-55 ve 55-250 gibi iki ayrı lensten daha iyi sonuç vermesi için oldukça kompleks bir tasarıma sahip olması gerekir ki bu da fiyat olarak yüksek bir ürün demek olacaktır.

    Sonuç olarak, hem kullandığım 18-55'in performansına göre söylemem gerekirse hem de ortadaki birçok test sitesinin sonuçlarına göre Canon 18-55 IS ve 55-250 ikilisi Tamron 18-270'ten daha keskin ve optik olarak (CA, vb özellikleri bakımından) daha iyi diyebilirim.

    @Shadow_catcher
    Örnek verdiğiniz fotoğraf değerinde f/22 değerini görüyorum. Objektifte yol alan ışığın fizik kuralları sonucu dağılma yapmaya dolayısıyla fotoğrafın keskinliğini kaybetmeye başlayacağı bir f değeri vardır, bu duruma "Diffraction" denir. Crop sensörlü makinalar için f değeri için genellikle en fazla 16 önerilir, bu değerden yüksek çektiğinizde keskinlik kaybı farkedilir bir hal almaya başlar. Ben şahsen 11'den yüksek f değeri kullanmamaya gayret ediyorum. İkinci olarak f değerini çok arttırdığınız için sensöre ulaşan ışık değeri alaıyor ve bu nedenle perde hızını yavaş tutmak zorunda kalıyorsunuz, son fotoğrafınızda olduğu gibi 1/25 gibi bir değer elde çekim için biraz yavaş sayılır. Mümnkün olduğunca daha yüksek hızlar kullanmaya çalışın, böylece elin titremesinin ve perdenin gövde üzerindeki sarsıcı etkisinin fotoğrafa etkisini en aza indirmiş olursunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: bipekkan

    Bence Macro çekim imkanı dışında Canon' un 18-55 mmIS ve 55-250 mm IS lensleri tam anlamıyla Canon' un CEP dostu F/P lensleri. Bu lenslerin yanına birde Canon EF 50 mm f:1.8 lenside ilave ederseniz (1.6 Crp. Fc nedeniyle 80 mm' ye denktir) demeyin keyfinize. Elbette bu lensleri Canon' un L serisi lensleriyle karşılaştırmaya kalkmıyorum ama bizim gibi amatörler için yeterde artar bile......


    Hocam bu arada sen amatörsen ben öleyim yahu Senin yazdıklarını okurken yüksek lisans programında gibi hissettim kendimi




  • Anlaşılan öğrenecek daha çok şey varmış :)
    f değerleri konusundaki anlatımlarınız için teşekkür ederim. f değerini yüksek tutmaktaki amacımın sebebi geniş alanlı bir footğraf çektiğim için tüm fotoğrafa netleme yapabilmesini sağlamayı istemekti. Fakat görülüyorki pekte bu şekilde işlemiyormuş. Madem öyle bundan sonra f11'in üstüne çıkmak yok :) Aslında fotoğraflarımın birçoğunu (manzara olmadıkça) en düşük f değerlerinde çekiyorum enstantene hızını yüksek tutabilmek için.
  • @bipekkan, haklısınız tak-gez lensi olarak 18-270 başarılı bir lens. Ben zaten bu tak-gez olayını anlayamıyorum, SLR alıyorsanız en büyük avantajı olan objektif değiştirmekten neden rahatsız olunur ki? Tamam kimseye yanlarında 10 tane prime taşısınlar demiyoruz ama tek bir objektife bağlı kalmak istedikten sonra SLR-Like'lar hem daha ucuz hem de yerine göre daha geniş bir zoom aralığı sağlıyor.

    @Shadow_catcher, f/22 gibi yüksek değerlerin de kullanım alanları vardır örneğin genellikle macro çekimlerde kullanılır. Ancak manzara çekimlerinde 11'i aşmamakta fayda var ayrıca genel kullanımlarda objektifinizi doğal f değerini 2 stop arttırırsanız genellikle objektifinizin en performanslı olduğu ortamı yakalamış olursunuz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    @bipekkan, haklısınız tak-gez lensi olarak 18-270 başarılı bir lens. Ben zaten bu tak-gez olayını anlayamıyorum, SLR alıyorsanız en büyük avantajı olan objektif değiştirmekten neden rahatsız olunur ki? Tamam kimseye yanlarında 10 tane prime taşısınlar demiyoruz ama tek bir objektife bağlı kalmak istedikten sonra SLR-Like'lar hem daha ucuz hem de yerine göre daha geniş bir zoom aralığı sağlıyor.

    @Shadow_catcher, f/22 gibi yüksek değerlerin de kullanım alanları vardır örneğin genellikle macro çekimlerde kullanılır. Ancak manzara çekimlerinde 11'i aşmamakta fayda var ayrıca genel kullanımlarda objektifinizi doğal f değerini 2 stop arttırırsanız genellikle objektifinizin en performanslı olduğu ortamı yakalamış olursunuz.



    Anladım. En çok manzara fotoğrafı çekiyorum desem yanlış olmaz. Bu bilgiler altın değerinde oldu benim için.

    Sayın bipekkan ve sayın Father Torque,

    Sonsuz teşekkürler tekrar :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Shadow_catcher -- 8 Mayıs 2010; 23:00:11 >




  • Gece gece neler öğrendik.. Teşekkür ederiz..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: synthesizer

    Gece gece neler öğrendik.. Teşekkür ederiz..


    Sen bide bana sor Konuyu açarken gene 1-2 kişi cevap vericek konu kapanıcak diye düşünürken neler öğrendim. Soru soran CEVAP VEREN arkadaşlara TEŞEKKÜR EDERİM.
  • @Father Torque,
    Avantaj, bazen işkenceye dönüşebiliyor. Birde olayı şöyle düşünelim. Örneğin ben uzun araştırmalardan sonra 40D de karar kıldım. O dönemde 450D ile arasında gittim geldim sırf tek neden gövde ağırlığı nedeniyle. Gezmeyi çok severim ancak yaş ve bel sıkıntılarım birde üstüne üstlük kalp prb. nedeniyle ağırlık taşımak benim açımdan büyük sorun. Birde bazen buna SLIK U212DX Tripodu ilave edin. 4 Ãd. en hafif ve ucuzundan lens +40D gövde+ piller ve şarj cihazları+ UK + çanta +tripod = ~5.5 kg. Daha buna 2. çantada S6000FD+ Canon A620 + Labtop ve pil ve aksesuarlarını ilave etmedim. Genelliklede her yere bunlar benim elimde sırtımda yada boynumda gider gelir. Tabi bu benim sorunum. Ancak tek lens tercih edenlerin çoğunluğu ağırlık ve vb. sorunların dışında küçük sensörlü makinelerin like mak. dahil bazı şeylere imkan tanımaması, noise sorunu ile alan derinliği verememesi gibi. Tabi gereğinde sık sık lens değişimi ile bu arada sensörün tozlanması vb. ek sorunlardan kaçınmak. Tabiki en büyük avantaj gövdenin büyük sensörünün getirdiği avantajlar. Şahsen Tamron 18-270 mm alırken tüm bunlarıda düşündüm. Şimdi gündüz çok fazla sıkıntım yok. Gezilerde boynumda yaklaşık 1.400 kg toplam ağırlık cepte 4 ad. pil,+ bel çantasında A-620 + 2 tkm. AA pil bana sorun çıkartmıyor. Yerine göre S6000, 40D ile yer değiştiriyor.
    Bu arada unuttum, diğer en önemli nedende elbette CEP meselesi. L serisi bir lens almaya kalksam en azından o kış Doğal Kaz'ığı (!) kullanamam, hanım kapıya koyar bizi.
    quote:

    Orijinalden alıntı: Father Torque

    @bipekkan, haklısınız tak-gez lensi olarak 18-270 başarılı bir lens. Ben zaten bu tak-gez olayını anlayamıyorum, SLR alıyorsanız en büyük avantajı olan objektif değiştirmekten neden rahatsız olunur ki? Tamam kimseye yanlarında 10 tane prime taşısınlar demiyoruz ama tek bir objektife bağlı kalmak istedikten sonra SLR-Like'lar hem daha ucuz hem de yerine göre daha geniş bir zoom aralığı sağlıyor.

    ...................



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi bipekkan -- 9 Mayıs 2010; 11:40:14 >




  • Shadow catcher aşağıdaki linki araştırmanı tavsiye ederim

    Azami alan derinliği nasıl elde edilir?
    http://www.bascek.com/3101/hiperfokal-mesafe-nedir-nasil-kullanilir/
  • quote:

    Orijinalden alıntı: DarkSerenity

    Shadow catcher aşağıdaki linki araştırmanı tavsiye ederim

    Azami alan derinliği nasıl elde edilir?
    http://www.bascek.com/3101/hiperfokal-mesafe-nedir-nasil-kullanilir/



    Link için teşekkürler inceledim. Fakat biraz zor bir hesap sanırım. Bu kadar detaylı işlemler yapmak gerektiğini bilmiyordum. Lens'imde odak göstergesi olsaydı yazıdaki verilen örnek fotolardaki gibi, ben de oradan yapardım fakat maalesef yok. Hesap yapmalı demekki :)

    Örneğin; lensimdeki en geniş açı olan 18mm ile manzara fotosu çekmek için f11 kullanmayı düşünürsem şöyle bir hesap çıkıyor ortaya;

    H = ((18×18)/(11×0.019))+18
    H = 1568.23923
    H ~ 1568mm

    Yani 18mm açıda f11 durağında hiperfokal netleme yapabilmesi için yaklaşık 1.5m'ye odaklama yapmam gerekiyor yanlış anlamadıysam




  • @bipekkan, evet çanta konusunda haklısınız. Geçen hafta sonu çalıştığım şirket katılması zorunlu bir pazar günü gezisi düzenlemişti ve fotoğraf çantamı da almıştım ama daha önce hiç bu kadar ağır gelmeyen o çanta 9km'lik yol boyunca neredeyse belimi kırdı diyebilirim. Şükür ki tripodu almamıştım. Ekipmanlar artınca artık farkettim gibi adam gibi bir sırt çantası şart oldu yoksa fotoğraf ekipmanımı taşıyacağım doğa gezileri şimdilik haram oldu diyebilirim.

    @Shadow_catcher, yaptığın hesap doğru ancak hiperfokal odağı sadece tek bir nokta olarak düşünme. Eğer formülü çeşitli f değerlerinde (f/8 ve üzeri örneğin) ve faklı odak uzaklıklarına göre uyarlarsak aslında birçok noktada odak uzaklığı değişmesine rağmen (1.5m, 2m vb) amaçladığımız sonsuzda yeterli keskinliğe ulaşıldığı görülür. Biraz karışık gibi görünebilir ama şöyle örnek vermek gerekirse hiç hesap kitaba girmeden f/11 değerinde ister 2 metreye, ister 20 metreye, istersek 200 metreye odaklanalım hiperfokal etkiyi yakalayıp odak noktamızdan sonsuza kadar kabul edilebilir bir keskinlik elde edilebilir. Bu nedenle okudğum bir kitapta manzara çekimlerinde şöyle bir tüyo veriliyordu; uygun f değerinde manzara çekimlerinde çekim yaptığınız görüntü içindeki gerçek uzaklığın size göre 1/3'ü oranındaki mesafeye odaklanın. Böylece odağın 1/3 önünde ve 2/3 gerisindeki alan netlik içinde kalacaktır ki neredeyse fotoğrafta gördüğümüz tüm alana denk bir bölgeden bahsediyoruz.

    Edit:imla hatası



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-994965FA4 -- 10 Mayıs 2010; 0:40:04 >




  • @Father Torque, sizin verdiğiniz tüyo açıkçası kafama daha çok yattı. Her yerde bu tarz hesaplama yapmaya kalkarsak iş oldukça zorlaşacaktır. Hesabı geçtim, yaklaşık uzaklığı tahmin etmek de ayrı bir sorun.
  • Arkadaslar anladigim kadari ile konuyu okudum. 55-250IS lens genelde herkesten olumlu not almis. Bende bunu almak istiyorum.Burada yani Hollandada 204 euroya buldum. Birincisi fiyati nasil,ikincisi bu fiyat araliginda ve 55-250den daha iyi bir lens bulunuyormu.Yani mesela diyebilirsiniz 18-200 daha iyi gibi.Kullandigim alet Canon 500D. O guzel yorumlarinizi bekliyorum.Simdiden tesekkurler.
  • 18-200 55-250'ye rakip degil, daha cok tak-gez lensi. telefoto lens istiyorsaniz "o fiyata" 55-250IS canon icin rakipsiz.
  • Yorumunuz icin tesekkur.Tak gez Dslr icin iskence gibi zaten. Bu yuzden 55-250 aliyorum.Daha dogrusu dogum gunum icin hediye alinacak. Bendede ne yuz var ama sordular bende soyledim. Artik alacaklar dusunur.
  • Konuyu açtığım türden faklı bir karar verdim
    Canon 550D / canon 18-200 IS şeklinde alıyorum. Ve spotu çıkınca Tamron 200-500 Almaya karar verdim.
    Bu arada incelediğim kadarıyla Canon 18-200 hiçte yabana atılacak bir lens değil. 600$ spotu
  • quote:

    Orijinalden alıntı: The Jolly Joker

    Konuyu açtığım türden faklı bir karar verdim
    Canon 550D / canon 18-200 IS şeklinde alıyorum. Ve spotu çıkınca Tamron 200-500 Almaya karar verdim.
    Bu arada incelediğim kadarıyla Canon 18-200 hiçte yabana atılacak bir lens değil. 600$ spotu


    Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Thin Lizzy


    quote:

    Orijinalden alıntı: The Jolly Joker

    Konuyu açtığım türden faklı bir karar verdim
    Canon 550D / canon 18-200 IS şeklinde alıyorum. Ve spotu çıkınca Tamron 200-500 Almaya karar verdim.
    Bu arada incelediğim kadarıyla Canon 18-200 hiçte yabana atılacak bir lens değil. 600$ spotu


    Şimdiden hayırlı uğurlu olsun.





  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.