Şimdi Ara

Canon 90D + 18-135 ile aynasızdan sonra d-slr tecrübesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
6
Cevap
0
Favori
433
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj




  • Yaklaşık 4 sene Canon 40D + 18-135mm kullandım. 2009 yılında almıştım. Aslında ben Canon 500D almayı istiyordum video çekimi var diye. Fakat patronum süpriz yapıp bana ikinci el 40D + 18-135mm getirdi. Napalım kısmet deyip alıp kullanmaya başladım.

    Her gittiğim yere makineyi de götürüp çekim yapıyordum. Yeni şeyler öğrendikçe insanın daha çok hoşuna gidiyor. Sonra bu heves yerini yavaş yavaş geçmeye başladı. Makineden soğumaya başladım. Çünkü ben 500D istiyordum. 500D daha fazla megapikseli vardı, video çekimi vardı, daha yüksek isoya çıkabiliyordu, lensi beğenmiyordum, daha güncel bir cihazdı hatta makineyi satmaya yakın kötü dinamik aralığının olduğunu bile sonradan farkettim vs vs vs bir sürü sebep sayabilirim.

    Sonra baktım ki artık hiç bir yere makineyi götürmüyorum bana külfet geliyor. Makine evde yatıyor telefonum bana yetiyor fotoğtafları(aslında yetmiyormuş sonradan anladım.) Yatacağına satayım bana para getirsin dedim. Sattım....

    Şu anda sene 2019 ama gerçekten bin pişmanım sattığıma. 40D'yi mumla arıyorum. O bana kamerası yetiyor dediğim telefonlar kaç senelik 40D nin çektiği fotoğrafların yanından geçmiyor. Keşke makinem olsaydı şu anda çocuklarımın daha güzel fotoğraflarını çekebilirdim diye düşünüyorum hala.

    Bunu neden anlattım. Dslr'lerden ayna kaldırıldı ama bununla birlikte büyük bir devrim olmadı bence. Sony bir kaç model aynalı çıkarttıktan sonra aynasız modellere yoğunlaştı piyasadan pay kaptı. Canon, Nikon son bir kaç senedir aynasızlara yoğunlaştı. Haliyle çok fazla büyük yenilikler gelmiyor. Mesela tüplü televizyondan lcd televizyonlara geçişte daha büyük bir devrim oldu bence. 45-50cm belki daha fazla kalınlıkaki tvler yerini 3-5 cm kalınlıktaki tvlere bıraktı. Daha büyük ekranlı tvler herkesin evine duvarına asılabildi. Ekstra özelliklerde sayılabilir.

    Elektronik bakaç çıktı diye optik bakaç hemen tü kaka olmadı maalesef. Hala bazı markaların elektronik bakaçları kötü sayılır. Düşük ışıklardaki performansları iyi değil bazılarının. Makinelerin ağırlıkları da öyle ahım şahım bir fark yok. O yazıyı yazan kişi Sony A7R3 kullandığını söylemiş. Camerasize sitesine baktım 90D gövde 701gr- Sony A7R3 gövde 657gr. 90D 44gr daha ağır. Aynasız olunca çok büyük dağlar kadar ağırlık farketmiyor. Şunu diyebilirsiniz ama 90D 1.6 çarpanlı Sony tam kare. Doğru ama karşılaştırmayı ben değil siteye yazıyı yazan editör yapmış aynasızdan tekrar aynalıya dönüp 90D yi kendisi seçmiş ben değil. Acaba bu yazıyı yazan Sony ile hangi lensi kullanıyordu keşke onu da bilseydik. Belkide 90D 18-135mm setten daha ağır bir set kullanıyor olabilir. Sony A7R3 karşısına 5D Mark 4 koyunca 143 gram daha ağır basıyor Canon. Bazı aynasız lensleri var ki makineye taktığın zaman aynalı makinelerden pek farkları kalmıyor.

    Nedenini bilmiyorum ama son 2-3 senedir aynalı makineler kötü aynasızlar harika müthiş gibi yazılar çok yazılıyor. Bilinçli yapıldığını düşünüyorum, firmalar birilerine para veriyor ve böyle yazılar yazılsın isteniyor olabilir diye tahmin ediyorum.

    Aynalı ile aynasız makineler aralarındaki farkın abartıldığı kadar büyük olduğunu kesinlikle düşünmüyorum. Devrim yapacak kadar çok büyük yeniliklerle gelmedi aynasızlar. Filmli makinelerden dijital makinelere geçiş gibi bir şey söz konusu değil maalesef.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sn. Prof.Sabit Kalfagil'in de bir röpotrajında aynalı aynasız kıyaslaması vardı.
    osbphotoyoutube
    Prof. Sabit Kalfagil, SLR ve Aynasız Fotoğraf Makinelerini Anlatıyor
    https://www.youtube.com/watch?v=St-4V2uYfWM
    - Şunu dinleyip bu fazlalık ve gürültünün savunulacak nesi var şaşırmamak elde değil ?! Bakın d-slr teknolojisinin kusurları neler.

    Hatırladığım kadarı ile ki zaten düşünürseniz de d-slr'lar filmlilerden sonra o zamanın bilgisi ve teknolojisi ile icat edilmiş araçlar. Aynasızlar ise son yılların teknolojik gelişimleri ve mühendislik bilglileri ile üretiliyorlar. Aynalıların (d-slr'ların) geri kaldığı ve asla ilerleyemeyeceği bir yer var. Fakat aynasızların daha çok ilerleyeceği yer var. Dolayısı ile d-slr filmi makinalar gibi belki 50 yıl daha kalabilir ama her geçen yıl kullanıcısı eriyecektir. Çünki sürekli aynasızların üstünlükleri daha da artacaktır. Çıktıkları günden bu güne kadar olduğu gibi. Aksine en büyük d-slr üreticileri ve bunların yan ekipmanlarını üreten-satan ve bu pazardan ekmek yiyen ev geçindiren büyük bir kitle bugün dahi buralar gibi forumlarda insanlara d-slr pompalamak gibi gerek kişisel ve gerekse özellikle görevlendirilerek çalışıyorlardır. Aynasızda bu şekilde bir pazarlama taktiğini yapabilecek bence ancak Sony olabilir. Her inceleme yapanın da eline geçen makina, makinanın türü, markası ile ilgili taraflı yazı yazdığını düşünmüyorum. Hatta tanıdıklarım da var. Dün Fujifilm X bilmem ne modelini incelediğinde iyi yönlerini yazmış, bugün Nikon d-slr kullanırken onun iyi yönlerinden bahsediyor mesela. Burada şu anda bazı bariz üstünlükler olsa da (en giriş seviyesi aynasızın AF noktasındaki çokluk gibi mesela, optik bakacın pozlama telafisi vb. gibi hiçbir etkiyi size yansıtamaması, gece optik bakacın acziyeti vb.)bu üstünlüklerin aynasızlar yönünde zamanla farkı daha açacağı da ortada. Günümüzdeki cep telleri bile birer aynasız olarak kabul edilebilir zaten. Asıl para d-slr'da döndüğünden foto makinası üreticileri bugüne kadar d-slr pazarlamak için kitleleri manüple ediyorlardı. Eğer bugün öyle bir şey var ise pazar payına bakarsak halen en çok para d-slr'da dönüyor ise üreticisi bu gelirini kaybetmek istemeyeceğinden bu yönde kitleleri manüple etmeye devam ediyordur diye düşünmek daha doğru değil mi ?
    Jared Polinyoutube
    EVF vs OVF: What's the Difference? Mirrorless VS DSLR Cameras
    https://www.youtube.com/watch?v=JLV-v4sESBI
    -
    .
    Bence devrim çok daha büyük olduğu için bu kadar sancılı oluyor. Çünki ayna ve prizma filmli makinalarda da vardı. Bunu ve fotoğrafı bu biçimde görmeyi aynasızlar ile geçiyoruz günümüzde. Bir de ben hep şunu düşünürüm gençler yeniliklere daha çok açık olabiliyorken yaş sayısı arttıkça insanlar daha tutuculaşır. Bunun bir sebebi de insanların yaşlandıkça çok şey öğrenip, ço tecrübe yaşayıp daha iyi bildikleri gibi bir inanca sahip olmalarıdır. Bu nedenle esnekliğini de yitirir zihinsel olarak da. Beyin yeni şeyleri öğrenerek zaman harcamayı istemez, çünki harcanmış yaşları ve kalan yılları alt bilinç fark eder ve zamanı sıfırdan yeni şeyler öğrenmek yerine bildiğinden devam etmek üzere kemikleşir (Genel olarak tabi, çoğunluk böyle olur).
    -
    Ayrıca d-slr da o zaman için iyi gibi olsa da aslında yanlış bir tanımdır. d-slr : aynasızdır aslında. Bugün bizim d-slr dediğimizin aslında "Yarı dijital fotoğraf makinası" gibi bir adı olması lazım. Tam dijital olan lensi değiştirilebilir fotoğraf makinası = "aynasız" dediğimiz şeydir. Hele ki eksilen mekanik parçaları ve 1/32.000'lik gibi elektronik perde hızlarını düşünürsek ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 14 Kasım 2019; 7:20:46 >




  • Şuradan da fotoğrafçılığın geleceğine dair bir ip ucu görelim...
    Fstoppers
    Is Computational Imaging the Death of Truth in Photography?
    https://fstoppers.com/originals/computational-imaging-death-truth-photography-425164

    -
    Bu durum 2019'da var olan bir durum. Siz bunun çok değil 3-5 yıl sonra ne duruma geleceğini hayal edin bir. Haberin birisinde Türk halkının ortalama ceptel yenileme frekansının 3.5 yıl olduğuna dair resmi veriler paylaşılmıştı. Dolayısı ile şu günlerde yeni 2-3 bin TL. seviyesinde cep tel alanlar ve önümüzdeki günlerde alacakların neler görüp yaşadıklarını ve bu insanların d-slr ve hatta aynasız almak isteyip istemeyeceklerini de düşünelim.




  • Bu da kullanıcı yorumuna örnek. Bu arkadaşı dinleyip "doğrusunu" söylediğini kabul edebiliriz de yorumlara bakacaksak. Hem de çok daha güncel modeller...https://forum.donanimhaber.com/neden-sony-a6500u-sattim-ve-panasonic-lumix-gh5-aldim-en-onemli-10-sebep--132132068



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi jiddi -- 28 Kasım 2019; 12:38:15 >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.