Şimdi Ara

Cariyelik hakkında bir soru

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
14
Cevap
0
Favori
413
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Bir cariye alınıp satılabiliyor muydu, yoksa ilk kiminse ömür boyu onda mı kalıyordu? Çünkü Kuran'da cariyelerinizi fuhşa zorlamayın diye ayet var da.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >



  • Kim bilir neler neler dönüyordu kamera yok polis yok bişey yok uuuu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Donald Trump

    Kim bilir neler neler dönüyordu kamera yok polis yok bişey yok uuuu
    Onu bilemeyiz tabii de. Ben bir cariyenin satılabilirliğini ve satıldıktan sonra önceki efendisiyle ilişkiye girse bile, tekrardan ilişkiye girilebiliyor muydu? Yani kısaca fahişelik yasal mıydı İslamda? Ümmül veled olan cariyenin satılamadığını biliyorum ama.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-FC547EB8D -- 2 Kasım 2018; 2:32:3 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC547EB8D

    Onu bilemeyiz tabii de. Ben bir cariyenin satılabilirliğini ve satıldıktan sonra önceki efendisiyle ilişkiye girse bile, tekrardan ilişkiye girilebiliyor muydu? Yani kısaca fahişelik yasal mıydı İslamda? Ümmül veled olan cariyenin satılamadığını biliyorum ama.

    Alıntıları Göster
    o devirlerde cariye dediğin veya köle dediğin insanların bir eşyadan farkı yok. insan yerine konulmadığı için fuhuş da sayılmıyor. erkeğin cariye sahip olmada sınırı yok. bu islama özgü de değil. zamanın şartlarında bir çok coğrafyada aynı kurallar var.




  • SPARTACUS'de izlediğniz köle kızlardan farkları yoktu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-E19076E5A -- 2 Kasım 2018; 10:31:35 >
  • İyi davranın,eziyet etmeyin,yediğinden,giydiğinizden verin der ,ne desin başka,eziyet edin ,yedirmeyin,içirmeyin,kötü davranınmı desin

    öyle dese , kölelerden müslüman olan olabilirmi,

    çıkıp mertçe,delikanlıca,kula,kulluk ,faiz gibi ayaklarımın altında,her kim bunu yaparsa,nisa süresi 56 uygularım dese,sizce kabul görürmüydü,mantığını kullanmayan din kardeşlerim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • O zaman, cariyelerinizi fuhşa zorlamayın, ayeti ne amaçla yazılmış olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Ispark hakkında bir soru
    2 ay önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-FC547EB8D

    O zaman, cariyelerinizi fuhşa zorlamayın, ayeti ne amaçla yazılmış olabilir?
    bahsettiğin ayet:

    24:33 - Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde (hürriyete kavuşmalarında kendileri için) bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

    dikkat edersen son cümlede "Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir." yani zorlamayın ama zorlayanlara da bağışlayıcıyım ve merhametliyim diyor.

    başka ayet:

    70:30 - Ancak zevcelerine ve cariyelerine karşı hariç. Çünkü onlara yaklaştıklarında kınanmazlar.

    cariye ile ilgili sahih hadislere de bak.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hawk1903

    bahsettiğin ayet:

    24:33 - Evlenme imkanını bulamayanlar ise, Allah, lütfu ile kendilerini varlıklı kılıncaya kadar iffetlerini korusunlar. Ellerinizin altında bulunanlardan (köleler ve cariyelerden) mükatebe yapmak isteyenlerle, eğer kendilerinde (hürriyete kavuşmalarında kendileri için) bir iyilik görüyorsanız, hemen mükatebe yapın. Allah'ın size vermiş olduğu malından siz de onlara verin. Dünya hayatının geçici menfaatlerini elde edeceksiniz diye, namuslu kalmak isteyen cariyelerinizi fuhşa zorlamayın. Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir.

    dikkat edersen son cümlede "Kim onları zor altında bırakırsa, bilinmelidir ki, zorlanmalarından sonra Allah (onlar için) çok bağışlayıcı ve merhametlidir." yani zorlamayın ama zorlayanlara da bağışlayıcıyım ve merhametliyim diyor.

    başka ayet:

    70:30 - Ancak zevcelerine ve cariyelerine karşı hariç. Çünkü onlara yaklaştıklarında kınanmazlar.

    cariye ile ilgili sahih hadislere de bak.

    Alıntıları Göster
    Ayeti anlamadım, "zorlanmalarından sonra" kelimesi cariye ler için mi denmiş yoksa zorlayanlar için mi? Eğer zorlayanlar için ise zorlamayın ama zorlarsan da ben bağışlayıcıyım, demek saçmalık değil mi?



    Bir de İslam aleminde uygulanışı ile cariyelerle ilgili hadislere nerden ulaşabiliriz?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • dinleyene, inanana yapmasın diye yazılmış tabi ki.
  • islamda cariyelik vardır. mal gibi sayılır diye biliyorum yani alınır satılır. sayı sınırı da yoktur.




    https://www.facebook.com/TurkiyeNoktaNet/videos/390366144497925/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi pallad -- 2 Kasım 2018; 22:51:45 >




  • Hocam ben sevdim bu dini. Müslüman olacağım artık. Müslüman arkadaşlarımla herkesi Müslüman olmaya davet edeceğim. Karşı çıkanları da kılıçtan geçireceğim, kadınlarını da bir güzel seveceğim. Sıkıldıktan sonra da arkadaşlarıma para karşılığı hediye edeceğim, parası olmayanlara da hibe edeceğim, sevinsin garip.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bir bütün olarak düşünürsek denizde bir deniz atı var ve bu deniz atı bir bitkiye tutunmuş.

    şimdi bu tutunulan bitkinin binlerce dölü mevcut ve çoğalma için suya dağıttığında bu döller binlercesini döller. bu açıdan bitkinin insan denen ve cariyelere sahip olan şey olduğu anlaşılır.

    ancak bir deniz atı da erili doğum yapan bir şey olarak değişik bir cevaptır. eşine zul etmeyen onu hamilelik sıkıntısına sokmayan bu şeyin de tutunduğu bitkiden ders aldığı aşikardır.
    ....................

    insan ki binler insan olsa bir tane anne babası vardır ve onlar herkesten farklıdır ve başkası örnek teşkil etmez.

    şimdi bu iki canlının birbirine ilham olan tavrı nasıl ki insanın anne babası tektir diğerleri ancka bir örnektir hükmünce tekil manada örnek olarak canlılara ders niteliğindedir.

    gerçekten de bir deniz mercanı olmak gerçekten de bir deniz atı olmak örneklerin en üstünde yer alır. türleşme ve eş denen olguya karşı azami dikkat ve rikkat bu iki canlıyı alemlerin üstüne örnek kılar.

    herkes bu iki canlıya bakar bunlara benzemeye çalışır ve başaran hakikatten vicdanını temiz tutar başaramayanın da ölçüsü bu canlılar olarak kendi nefsini kınar.


    ...........................

    bir çiçeğin kendisine cariyeler bulması ve arıları köle eden o göz alıcı rengi tadı bizim açımızdan cariyeliğin anlamıdır. bir deniz atının eşine tavrı da hayvani bedendeki anlatımız olarak erilin doğumu üstlendiği bir rolun kabulu ile cariyelik denen kurumu tamamlar.

    totalde hayvan ve bitki özlü insan bu dengeyi sağlama adına dişil bireyin esasen eril olarka tanımlanmasını ileri dürmüş ve gerçekten de kız çocuğu eril babanın bekareti hükmünde değer kazanmıştır.

    bu durum bir benzeme mecaz haldir ancak muhkem üzerinde tartışma götürmez bir hal olarak alemlerin üstündeki örnektir.

    .............................

    bana göre insanımsı denen canlının esas değeri bakımından baba olma hakkı denen bir hakkın devri söz konusu edilmişe benziyor. bu açıdan heterojen ilişki kökeninde meleğin işareti vardır. teorik olark ikisi de dişil olan bir türde bekaret fecre göre değil dubure göredir. her ikisi de dişil olan şey bu bölgeyi korur ve türleşme esasen yok ve hiç denen şeyin tanımını yani ilahın zenginlik ifadesi olduğu için anlamlıdır.

    en az 3 kişi varsa bu şey yoku tanımlar. ve yoktan var edilen insan en azı 3 kişi olan bir şeyle karşılaşmıştır. bu durum ilahın zenginliğidir gücüdür. o kadar zengin bir varlığın yoktan anladığı ya da yoku tanımlayabilmesi için en azı 3 olan bir varlığa ihtiyacı vardır denir. sonradan bu sayı 1'e ve sonradan da zerre denen şeye tekabul edecektir.

    ......................................

    kitabullahta cariye(tun) ayet olarak bir yerde geçer. devamlı akan pınar manasındadır. karı kız manası da yoktur. aynen şarab(Un) gibi çarptırılmış bir ayettir. çarptırma lafzen de görüldüğünden pek kaale alınmaz. şarab bal demek kken içki cariye pınar demekken karı kız şeklinde aleni olarak ifsad edilmek istenmiştir.

    ........................................

    teorik olarak dubur denen halin bekareti ve bunun korunumu insan denen şeyin luti kökenli olduğunu anlatmakta. anlaşıldığı kadarı ile ilahi kudret lutiliğin cezasını daha kesememiş devam ettirmektedir.

    bu yolu aşmak için fecri kullansanız da durum değişmez. zira bu kere kişi başı 20 ton olan dışkı 3. bir 20 tonla daha desteklenir ve rahmin aslında dubur olduğunu da beyan eder. yani hetero ilişki dahi dünyayı berbat edecek varlığı tanımlama bakımından kişinin lutilik sonucu doğduğu gerçeğini değiştirmez.

    kişiler ne kadar uğraşırsa uğraşsın ilahi kudret bir kere luti deid mi yok heto yok lezzo yok homo yok anal babal oral bural şural farketmez. sonucun eylemine göre rahmin esasen ne olduğu anlaşılır.

    ....................................

    zaten erilin anne eşi denen kadının da kız suretli oğlu olduğu ispatlanmıştır. ispatın özü de bitki ve hayvan kökenli varlığın dünyevi cennetine saldığı gaz ve sonuçlardan ortaya çıkmıştır. dünyanın anasını öptük anlayacağınız ve bu da rahmin esasen yanlış tanımlandığını bekaret bakir olma halinin her ikisi de dişil olan da insan vasfı ile düşünülerek eşitliği dubur denen yere aktardığı nettir.

    ......................................

    peki insanları türemeye teşvik nedendir?

    esasen türeyen şey yaratılmış değildir. türeme yani kopya birey sahte paraya benzer aslı varken hiç bir değeri yoktur hatta üretilmiş dahi sayılmaz ve hatta üretilmesi suçtur ve hatta üretilmemelidir.

    üreme ise paranın aslı gibidir ve bu durum kopya dnada bulunmaz.

    ........................................

    bana göre cebrail denen meleğin luti kavme tanım sorununu aşarak ürettiği bir cevap ve bu cevap esnasında tamamı dişil olan bir tüle karşılaşması esnasındaki anlam önem taşır.

    biz meleğe kadın diyoruz ve onu evlendiriyoruz. diğer dinlerde bunu yapıyor. bu açıdan ikisi de dişil olan ve bekareti duburu olan bu şeyden hak alma imkanı mevcut. bunu cinsellikle yapması kısasın tamamıdır zira meleğe kadın deyip cimaya zorlamaktayız.

    bu aşamada meleğin türselliği teşvik edip hakkı olsa iğrenç olacak şekli bozduğu ve bu esnada ademin eşyanın ismini öğrenmesi gibi her şeyi yeniden tanımladığı görülecektir.

    insanları hetero şeklinde gösteren ancak bunu yapmasının nedeni hak denen olgudan imtina olan bir melek var. böyle bir hak istemiyorum diyor ve insanları türleşmeye zorlayıp baba olma hakkını devreden bir keyfiyete sokuyor.

    iplenmeyen meleğin ettiği iş buyken biz ilaha da kadın diyoruz bakalım o ne yapacak.

    .............................................

    toplam olarak tamamı dişil olan bir türe eş dışarıdan gelir. bu da huriler ve cariyeler ve gılmanlar ve sair anlayışların toplamıdır. bunların hurisine yine kadın demek büyük bir hatayken ayet olup da hem çarptırılıp hem de kadın denen cariyelerin de biz ene iteleyeceği muamma gibidir.

    ayetten kadın kız eş olmaz. neyse uzun bir konudur.

    ..............................................

    özü bitki ve hayvan olan ve evrim ve ademe konu olan bu yortuda olmayan meleğin tercihleri bizi türemeye iter. ikisi de dişil olan bir türün içinde aranan şey erildir.

    bu açıdan kutsala olandan mesela cariye gelseydi veya huri bunalrın dişil olması zaten mümkün değildi. ne saçmalıyoruz böyle.

    erilin ekuluje kadının menstüre oluşu her iki bireyin de doğum yapabildiğini ve diğerini insan yerine kouyabilirse aslında ikisinin de kıçının üstündeki değeri korumaktan başka bir amaçlarının olmadığı da görülecektir.

    ....................................................

    bu kısım din değilken ikisi de türemye girip de ölümden sonra hayat var dedikleri an gökten tepemize erkekler yağmalı idi ki biz ısrarla elhamdan hased ayetine kadar eşler karılar kızlar görüyoruz.


    bunlar yanlış şeyler yapılmamalı yaptırılmamalı.

    tespitlerime göre insan türemeye girmesiiçin ilahın katında isyan var deyup ilahı iş bilmezlikle suçlayıp şeytan fikrini atarak ilk elden şeytan çarpılışına cin(sel soruna) sonra meleğe kadın diyerek ruh çarpılışına ruh(sal soruna) uğrayacak ve tanımı değişecek. evrimciler sıralarını beklesin eğer bu tavır devam ederse gerçekten hayvandan türeyeceğiz zaten.


    ancak daha önce bir şey var ki bu e denen haldir yani yaratıcının gölge perde denen şeye yönelim konusundaki tavrıdır.

    e kun iş şeytanu başlangıç ile önce bir e kun der ve şeytan peyda olur. yani derinlik katacak perspektif verecek olanın kun demesi gerekiyor ki bu da zaten elif denen başlangıçla anlaşılacağı üzere ilaha da kadın dediler hukukunun bir ceremesi olarak ortaya çıkacaktır.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.