Şimdi Ara

Casper ve Teknosa, ÖNEMLİ, LÜTFEN OKUYUN!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
18
Cevap
0
Favori
1.310
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Merhabalar;

    Arkadaşlar Casper hakkındaki bütün iyi düşüncelerimden vazgeçiyorum.

    Cuma günü (Dün) CPW2000-7685B modelini Teknosa'dan satın aldım. Başıma gelenleri aynen anlatıyorum.


    Perşembe günü Ankara / Yıldız / Turan Güneş Caddesi Teknosa Mağazasından notebook'un onlara ulaştığı konusunda bilgilendirildim ve perşembe ürünü incelemeye gittim. LCD ekranın da bir problem olup olmadığını görmek için, Windows'a first start kullanıcı adımı girip açtım ve background u beyaz ve siyah yaparak ölü pixel var mı yok mu diye inceledim. Ölü pixel yoktu. Cuma günü de sabah saat 9 gibi de notebook'u satın aldım.

    Sorunlarım:

    1. Klavye'nin sol tarafı bombeli ve Function tuşuna bastığımda klavyenin altından "çat" diye bir ses geliyor.
    Belli ki montaj hatası.

    2. Notebook'un altındaki lisans çıkartmasında ufak çapta tahribat var. Güvenlik şeridinin üzerindeki görüntülü çıkartmanın arka tarafı lisans yapıştırılırken ufak çapta yuvarlak şeklinde tahribata uğramış. Güvenlik şeridi, lisansın üzerindeki ibarelerin okunmasını engelleyecek bir kusur olmadığı için önemsemedim.

    3. Notebook'la beraber gelen yükleme cd'si türkçe, fakat ben işletim sistemi dili olarak ingilizce kullanmak istiyorum. Buna ek olarakta notebook'un altında ki lisans ta "Windows XP Home Edition Casper" ibaresi mevcut, yani hangi dil için lisans verildiği yazmıyor. Bu konuyu Microsoft Türkiye ile görüştüm (Müşteri Hizmetleri, Nur Hanım). Microsoft Türkiye'den aldığım yanıt Casper'ın bana İngilizce dilinde yükleme cd'si verdiği takdirde işletim sistemini ingilizce kullanabileceğim şeklinde. Aynı şekilde HP notebook'larıyla beraber bir türkçe bir de ingilzce yükleme cd'si gönderiyor ve notebookların lisans etiketlerinde ki ibare de "Windows XP Home Edition",ya ni Casper'ın altındakiyle aynı. Çelişkiler bu noktada ortaya çıkıyor.

    WİNDOWS ETKİNLEŞTİRMEDİM VE KAYIT YAPMADIM. YÜKLEME CD'SİNİ VE WİNDOWS KULLANMA KLAVUZUNU AÇMADIM.


    ÇÖZÜMLENEMEYEN SORUNLAR

    1. Bu konuyu Teknosa Genel Müdürlüğü'nden Zerrin Hanım, Casper Müşteri Hüzmetlerin'den Melek Hanım ve Akercom'dan 2 Yetkiliyle (Sanırım Ali Bey'di, diğer yetili'nin adını hatırlayamıyorum hatırlayamıyorum), Casper Ankara Bölge Müdürlüğü Müşteri Hizmetleri ve Microsoft Türkiye ile görüştüm.

    Bana gelen cevaplar;

    Lisans ile ilgili;

    Teknosa Genel Müdürlüğü : "Satıcı İngilizce işletim sistemi için extra ücret talep ediyor."

    - Yani benden istedikleri notebook'la beraber bir de ingilizce lisans satın almam.

    Casper Genel Müdürlüğü: "İşletim sistemini değiştiremezsiniz. O notebook'la beraber gelen lisans Windows XP Home Türkçe lisansıdır. Eğer ingilizce windows istiyorsanız bunu önceden söylemeniz gerekirdi. İngilizce kullanmak istiyorsanız yeni lisans almak zorundasınız."

    - Yine yeni lisans bedeli söz konusu.

    Casper Anakara Bölge Müdürlüğü: "Lisans değişimi için notebook'u iade etmeniz gerekiyor."

    - Ücret görüşmeden, Mücrosoft Türkiye'yi tekrar aradım.

    Microsoft Türkiye: "Casper size bir ingilizce yükleme cd'si verdiği takdirde, lisans ücreti talep edilmeden ingilizce olarak sisteminizi kullanabilirsiniz."

    - Peki neden benden fiyat farkı talep ediliyor işletim sistemini üreten firma ücret talep etmezken siz neden ücret talep ediyorsunuz?

    Akercom: " Eğer ingilizce kullanmak isterseniz, 25-30 YTL karşılığında size ingilizce windows yükleyebiliriz."

    Bana cd verilip verilemeyeceğini sorduğumda ise aldığım yanıt

    Akercom: "Size cd vermiyoruz. Yüklemeye her geldiğiniz de bu ücreti talep ediyoruz."

    C.tesi günü öğleden sonra Akercom mağazasına gittiğimde ise mağaza müdürünün bana kurduğu cümle:

    "Sorun ingilizce cd ise ben size kopyalayıp vereyim."

    Kendisine yasal olup olmayacağını sorduğumda ise,

    " Üzerine Casper etiketi yapıştırcam."

    - Bana bunun açıklamasını yapıcak bir yetikili arıyorum...


    Casper Computer'ın Kalite Politikası'nda yer alan " "Yönetici - Çalışan - Müşteri" üçgeninde doğru ve hızlı iletişim esas alınmıştır." ilkesi bu yukarda yazdıklarımla bağdaşıyor mu?


    Tuş takımı ile ilgili;

    Bugün notebook'u inceleyip görünür bi yerlerinde bir kusuru var mı diye incelemeye aldım. Tuş takımının esnemesi normal ölçülerde, fakat sol alt köşede ki function tuşuna bastığımda, function tuşunun altında birşeylerin tuş takımını engellediğini hissettim ve function tuşunun yerinden kalkarken altındaki kısımda birşeylere takılarak "çat" diye bir ses çıkardığını gözlemledim.

    Bundan sonra artık Casper kullanmakan vazgeçtim faturamı ve pos fişimi de alarak Teknosa Ankara / Yıldız / Turan Güneş mağazasına gittim. Burada müşteri temsilcilerinden biri bana gözdağı vermeye çalışarak, "Öncelikle biz bunu geri alamayız ama ben sizi müdürümüzle görüştüreyim." dedi ve müdürü çağırdı. Mağaza müdürü Murat GÖNÜLTAŞI, bana notebook'u windows'u açtığım için geri alamayacağını söyledi. Bende kendisine açmadan notebook'un kusurunu/kusurlarını nasıl anlayabileceğimi sordum ve cevap alamadım.

    Bunun üzerine Teknosa Müşteri Hizmetleri'yle görüştürüldüm. Müşteri Hizmetleri bana notebook'larda iade alamadıklarını söyledi. Ürünün kutusunun açılmadığı takdirde 15 gün içinde iade alabileceklerini söyledi fakat bunun beni engelleyecek bir unsur olmadığını ürünün ayıplı olduğunu ve yasalara göre 7 gün içinde iade hakkımın olduğunu ilettim. Fakat müşteri hizmetlerinin olumsuz tutumu sebebi ile yine bir sonuç alamayacağımı düşündüm ve Mağaza Müdürü'ne yöneldim.

    Mağaza Müdürü'nü zorda olsa(!!!) Bölge Müdürlüğü ve Akercom'la görüştürebildim. Görüştükten sonra mağaza müdürünün bana aynen kurduğu cümle, "Ben bu notebook'u ancak Casper ayıplıdır raporu verdiği takdirde iade alabilirim. Burayla görüşün."

    Bunun üzerine Akercom kartvizitini alıp, arabama binip Akercom'un Necatibey'de ki mağazasına gittim. Burada Akercom'un (Ankara Ana Bayisi) Mağaza Müdürü'yle görüştüm, Casper'ın böyle bişey yapmayacağını ve notebook'u Casper'ın değil Teknosa'nın iade alması gerektiğini, kendilerini böyle bir rapor düzenlemediklerini söyledi. Bunun üzerine Ankara Bölge Müdürlüğü'yle görüşme talebinde bulundum ve Bölge Müdürlüğü'nden Osman Bey'le görüştüm. Kendisine sorunlarımı anlattım, lisans konusundan haberdar olduğunu söyledi fakat tuş takımında ki sorunu kendisine ilettiğimde aldığım cevap:

    - Ya o kadar önemli bişey değil , böyle şeyler için bizi yormayın...

    Sormak istiyorum; siz Casper'ın montaj hatasından kaynaklanan bir problemden dolayı ürünü iade edermisiniz, etmezmisiniz ?

    Telefon da gerilen sinirler üzerine ki, Osman Bey'in tavrı hiç hoşuma gitmedi!!!!! Beni İstanbul'a bağladı fakat İstanbul'dan da bir yanıt çıkmadı.

    Artık yoruldum ve konuyu babama ilettim. Babam Yaptığı iki görüşme sonucunda Casper'ın Notebook'u tamir için İstanbul'a göndereceği konsunda görüştüklerini söyledi...


    Ben bu olaydan sonra casper'ın internet sitesinde duyurduğu "Maksimum Kalite" anlayışı taşıyan, "Her aşamada müşteri memnuniyeti" politikasını uygulayan, "Koşulsuz Müşteri Memnuniyeti" ilkesini benimseyen ve Kalite Politikasında yer alan " " Tam Hizmet kalitesi" en etkili rekabet unsurumuzdur", "Müşteri ve çalışanların tatmini" ve " " Yönetici - Çalışan - Müşteri" üçgeninde hızlı ve doğru iletişim" ilkelerini benimseyen bir firma olmadığını gözlemledim. Sanayi Bakanlığından Satış Sonrası Yeterlilik Belgesine sahip bir firmanın nasıl böyle bir tutum sergilediğini anlayamıyorum. Neden ben görüştüğümde bir yanıt alamıyorum da babam görüştüğünde farklı bir sonuç çıkıyor. Acaba Casper ve Teknosa yetkilileri beni küçük görüp farklı bir tutum mu sergiliyor?

    Teknosa'dan "Notebook Teknosa'dan alınır." sloganını destekleyecek bir tutum göremedim. Teknosa / Yıldız / Turan Güneş Mağazası beni ordan oraya koşturup başlarından atmaktan başka birşey yapmadı.

    Ayıplı ürününü iade alınmaması hususunda ki olumsuz tutumunlarından dolayı bu iki firmayla irtibatımı kesip hakkımı yasal yollardan arayacağım.

    Sizlere de KESİNLİKLE CASPER VE TEKNOSA'DAN UZAK DURMANIZI TAVSİYE EDİYORUM. BU BENİM ŞAHSİ GÖRÜŞÜM...

    Saygılarımla;


    Murat ŞAHİN



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple_G4 -- 2 Ekim 2005, 2:02:18 >







  • sevgili murat seni vwe kızgınlığını anlıyorum,gerçektende şanssızmışsın bu konuda çünkü bu modeli kuulananlarda hiç duymadığım klavye hatası sana "çat"mış peki casper storeye götürmeyi bi de onlarla konuşmayı denedin mi?
  • Bence haklılar öyle her önüne gelen notebook u sadece 1 tuş hatası yüzünden değiştiricek olsalar o notebook baskasına satılsa hoş olurmu?? Senin yapman gereken servis e götürüp tuşu değiştirtmek olucaktı sen windows yüzünden üründen sogumuşsun ve anladıgım kadarı ile bunlaro bahane ederek değiştirmek istemişsin ama malesef öyle her istedigimizde değiştirseler magazalar hep kullanılmış mal ile dolar ve taşar
  • Bunun CASPER'la veya başka markalarla alakası yok.

    Sorun tamamen TEKNOSA'lardan kaynaklanıyor (Bkz. Fjtsu-Siemens Notebook sorunu.)

    TEKNOSA çok sabıkalı bir kuruluş.

    Tekrar tekrar yazıldı. TEKNOSA'dan bişey almayın. Yoksa elinizde patlar. Üstüne sizi tehtit ederler.
  • Bence klavye konusunda haklisin kimse ne kadar ufak olursa olsun, bir hata icin "kabulleniver" diyemez.
    Ama isletim sistemi konusunda haksizsin. Turkiye'de satilan bir urunun isletim sisteminin Turkce olmasi gayet normal. E fiyati 100$(yaniliyor olabilirim) olan bir isletim sistemini her istedigin dilde sana sak diye cikarip verecek degil. Ha kopyalayayim vs. demesi zir cahillik o ayri...
    Allah kolaylik versin.
  • Sevgili tahvank,

    Evet, hakkaten de çok şanssızım :( Ankara'daki ana bayi olan akercom'a götürdüm fakat akercom'un yaptıkları da ortada. Bu yüzden ben artık firmalarla muhattap değilim. Eğer iyi niyet ile çözülmüyorsa ki olmuyor maalesef, bu işin tek çıkar yolu yargıdır... Yine de önerin için teşekkür ederim.. :)


    quote:

    Orjinalden alıntı: DenniZ

    Bence haklılar öyle her önüne gelen notebook u sadece 1 tuş hatası yüzünden değiştiricek olsalar o notebook baskasına satılsa hoş olurmu?? Senin yapman gereken servis e götürüp tuşu değiştirtmek olucaktı sen windows yüzünden üründen sogumuşsun ve anladıgım kadarı ile bunlaro bahane ederek değiştirmek istemişsin ama malesef öyle her istedigimizde değiştirseler magazalar hep kullanılmış mal ile dolar ve taşar


    Sanırım yazıyı okumadınız...

    Ayıplı ürünün ayıbını neden kabul edip tamir istiyeyim ki? Yenisiyle değiştirme hakkım varken, neden EZİK gibi onların istedikleri şartlarda oynayayım?
    Ha siz böyle davranırsınız o sizin tercihiniz...

    Zaten windows işiyle uğraşırken notebook salondaki masada yatıyordu. Bari başka birşeyi var mı diye bakayım derken tuş takımını gördüm, zaten o da patlama noktam oldu...

    Eğer Casper ve Teknosa bana ılımlı yaklaşsaydı belki durumu yargı yerine yıkıcı değil yapıcı şartlar altında çözebilirdik...

    Bu yazdıklarım senin başına gelse büyük bir açık yüreklilikle, " Evet, ben ürünün kusurunu kabul ediyorum, bir ara yaptırırım." diyebilirmiydin?



    Sevgili Geldiler,

    Sanırım sende biraz eksik okudun :) Ben lisans talep etmedim, sadece bir Windows XP Home Edition English Installation CD'si istedim. Microsoft'ta Casper'ın bana bunu verebileceğini söyledi. Casper'ın vermek istememesi sorun yaratıyor zaten...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apple_G4 -- 2 Ekim 2005, 20:29:17 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: DenniZ

    Bence haklılar öyle her önüne gelen notebook u sadece 1 tuş hatası yüzünden değiştiricek olsalar o notebook baskasına satılsa hoş olurmu?? Senin yapman gereken servis e götürüp tuşu değiştirtmek olucaktı sen windows yüzünden üründen sogumuşsun ve anladıgım kadarı ile bunlaro bahane ederek değiştirmek istemişsin ama malesef öyle her istedigimizde değiştirseler magazalar hep kullanılmış mal ile dolar ve taşar


    Arkadaşım benim burada gördüğüm bir bahane falan yok. Biz bir mağazadan herhangi bir şey satın aldığımızda, onu tam olarak çalışır, bir bütün halinde alıyoruz. Eğer biri bana hatalı bir ürün satılıyorsa ben bunu düzelttirmek için teknik servislerde uğraşamam. Hiç kimsenin bunun için zamanı yok! Buna zaman ayırması gereken kişiler bunu bize satanlar. Dolayısıyla hatalı/bozuk satılan bir ürünün mağaza tarafından hemen değiştirilmesi herkezin en doğal hakkıdır.

    Eğer herkez senin gibi düşürse asıl o zaman mağazalar bozuk ve ikinci kalite ürünlerle dolar ve taşar!




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • merhaba arkadaslar bende bu cumartesi bu notebooktan aldım mecidiyekoydeki casper storeden cpw20007685b hic bi sorun cıkmadı ne klavyede ne ekranda nede baskabiseyde ama bnmde 1 sikayetim war
    klavye beni hayal kırıklıgına ugrattı tmm sorun yok ama cok dsuk kalıte ve gercekten esnek...
    bunun dısında bi sorunum yok guzel bi alet hızı zaten dillere destan 2ghz 1gb ram(512 ben adım ek) yani sorun teknosadan casperden deil bayiiden alsan bole olmazdı eminim ama herkezin bildiği gibi teknoloji şans işi....
  • ARKADASIM BEN DE BU TEKNOSADAN NELER ÇEKTIM VE HALA ÇEKMEKTEYIM.(TEKNOSADAN FS NOTEBOOK ALDIM :VE BASIMA GELENLER KONULU TOPIĞIMI OKURSAN SEN DE ANLARSIN )BIKTIM USANDIM BU MAĞAZANIN VURDUMDUYMAZLIGINDAN VE AZARLAR GİBİ OLAN YAKLAŞIMINDAN)
    DIYECEK BI SOZUM YOK ALLAH KOLAYLIK VERSIN DIYORUM.
    INŞALLAH SORUNUN HALLOLUR
  • Apple_G4 @
    Eğerki casper notebookunu açıp XP Aktivasyon işlemini yapmadıysan ALMIYORUZ DEME GİBİ BİR ŞANSLARI YOK.
    Ama yok eğer aktivasyon yaptırdıysan başın çok ağrayacaktır.
    Ehh birde Teknosa faktörü x 2

    Appledan PC'ye geçişin kötü bir başlangıçla olmuş...
    Keşke almadan önce XP'yi ingilizce istediğini belirtseydin.

    Sonomalı Casper topiğini okuduysan eğer arkadaşımın ek bir ram taktırmak için verdiği mücadeleyi görebilirdin.

    Neyse işin peşini bırakma.
  • Lisans konusunda sana yanlış bilgi verilmiş.Lisansın türkçesi yada ingilizcesi yok malessef.Yani üstündeki lisansala istediğin dildeki herhangi bir xpyi etkinleştirebilirsin.
    Nasıl bukadar kesin konuşabiliyorum derseniz,günde 200-300 kadar pc üretiyoruz ve pek çoğunu etkinleştiriyoruz.Lisanslarsa hep aynı yani pclere kurulan sistemler ingilizce yada türkçe farketmiyor...
  • Bende casper cps2000 modelini aldım aynı klavye sorunu bende de var.Klavyenin pause tuşu aynı şekilde bu bir montaj hatası servise de göndermek istemedim açıkcası Notebook lazım oluyo diye kendi olanaklarımla hallettim.Klavye montaj edilmemiş resmen.Casperın klavye si gerçekten çok kalitesiz.
  • önce şu :

    "Sorun ingilizce cd ise ben size kopyalayıp vereyim."

    Kendisine yasal olup olmayacağını sorduğumda ise,

    " Üzerine Casper etiketi yapıştırcam."

    ahahahah...... Harikalar yahu . Bizim aklımıza gelmez korsan zaten . Ama doğru , casper etiketi yapıştıramayız . Onu da yaparız aslında ya , orjnal olmaz

    Çok güldüm yahu , sırf o yüzden bir mesajı buna ayırdım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi heytey -- 3 Ekim 2005, 13:45:59 >
  • 1- Klavye konusunda yorumda bulunmucam.
    2- Lisans etiketinde tahribat yok, o bilerek yapılan bir durum. Yani tam şerit üzerinde, yuvarlak ve erimiş görüntü. Yapıştırmak için.
    3- İngilizce windows vermemeleri normal. Zaten casper yerli marka ve ürünlerinde Türkçe işletim sistemi verildiği yazılıyor.

    Zaten bu sorunların muhattabı teknosa değil. Teknosa üretici değil, perakendeci. Ancak kusurlu ürün olduğu kanaat getirilirse, aldığınız ürünü 1 hafta içinde götürürseniz değiştirirler. Aslında yine değiştiren perakendeci değil, üretici ya da ithalatçıdır. Satıcı sadece aracılık eder.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi musci -- 3 Ekim 2005, 15:21:16 >
  • quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemiralp

    Bunun CASPER'la veya başka markalarla alakası yok.

    Sorun tamamen TEKNOSA'lardan kaynaklanıyor (Bkz. Fjtsu-Siemens Notebook sorunu.)

    TEKNOSA çok sabıkalı bir kuruluş.

    Tekrar tekrar yazıldı. TEKNOSA'dan bişey almayın. Yoksa elinizde patlar. Üstüne sizi tehtit ederler.




    Kardeşim sen Teknosa ile olumsuz bir şey yaşamış olabilirsin ama bu durumun satıcı ile hiç ilgisi yok bence. İnsanları böyle gayri kanuni ve yanlış yönlendirme. Burada sorun sadece tuş takımında o da servislik bir iş.
  • Öncellikle allah kolaylık versin diyorum, valla dil konusuna pek bişi demiyeceğim sonuçta türkiyedeyiz normal bişi... ama casper cok buyuk ayıp etmiş diyecek yorum yok bende olsam sonuna kadar hakkımı savunurdum. Ama cidden bu teknosalarda baya bir sorun war... ayığlı ürün satıolar değiştirmek istiosun...izin vermiyorlar. En sonunda banada olmuştu Babam gelmişti adamı döve döve iade etmiştk malı anca bundan anlıyorlar biraz zorlayın
  • her tüketici mücadele etmediği sürece bu böyle devam eder. hakkını savunmayanın hakkını elinden alırlar. bunlar alışmış milleti kandırmaya. size mücadele etmenizi tavsiye ederim.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: musci


    quote:

    Orjinalden alıntı: ozdemiralp

    Bunun CASPER'la veya başka markalarla alakası yok.

    Sorun tamamen TEKNOSA'lardan kaynaklanıyor (Bkz. Fjtsu-Siemens Notebook sorunu.)

    TEKNOSA çok sabıkalı bir kuruluş.

    Tekrar tekrar yazıldı. TEKNOSA'dan bişey almayın. Yoksa elinizde patlar. Üstüne sizi tehtit ederler.




    Kardeşim sen Teknosa ile olumsuz bir şey yaşamış olabilirsin ama bu durumun satıcı ile hiç ilgisi yok bence. İnsanları böyle gayri kanuni ve yanlış yönlendirme. Burada sorun sadece tuş takımında o da servislik bir iş.


    bu arkadaş şuan ne düşünüyor acaba? Teknosa'dan dili yanan insanlar çığ oldu artık.
    (9-10 Ay önceki mesajlar)
    BİZ DEMİŞTİK



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi speedygonzales926 -- 10 Haziran 2006; 21:03:19 >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.