Arkadaşlar merhaba, 2001 focus ghia aracımı 74000 iken 2009 aralık sonunda aldım. Aldıktan hemen sonra standart bakımlarını yaptırdım ve LPG kiti taktırdım. 2010 kasıma kadar sakince yaklaşık 12000 km kullandım. Performansından ve yakıtından çok memnundum ancak bir süre sonra çekiş düştü buna istinden ustamın arabamı test etmesinden sonra Debriyaj baskı balata ve rulman değişikliği yaptık. Çekiş yine tatminkar seviyelere çıktı. Ancak son bir iki aydır çekiş bariz bir şekilde düştü. Psikolojik değil. Kontrolde baskı balata değil o da anlaşıldı. LPG de hiç çekmemeye benzinde de ilk dönemlerdeki LPG gibi persormans sergiliyor. Şöyle ki ilk kalkışta 1. vitesten hemen 2. vitese alıyorum ve 3k 3,5k devre kadar müthiş olan ivmelenme(hepiniz tecrübe etmişsinizdir) artık kalmadı. Bu devir aralıklarına kadar çıkana kadar sadece gidiyor. Fazla zorlayamıyorumda, yokuşta bayılıyor(devir yüksek olmasına rağmen). Sanki araca kaldıramayacağı yük konmuşta çekim gücü azalmış gibi. Bütün internette çekişin azalmasıyla ilgili onlarca açıklama var. Ateşleme sistemi diyen var, sente atlaması diyen, motordan kaynaklanan diyen veya fren sistemi diyen. Ancak daha önce rutin kontrollerimde hiç su eksiltmeyen aracım eksitmeye başladığını görüyorum.. Max tan aşağı inmiyordu son kontrolümde min altındaydı. Ayrıca ilk çalıştırmada eksozdan beyazımsı grimsi bol miktarda duman çıkıyor. İlk çalıştırmada yoğun daha sonra azalıyor ama devam ediyor. Yakında 90k km olduğu için triger seti değiştireceğim. Başka hangi elemanı kontrol etmemi veya ettirmemi tavsiye edersiniz. Malum memur olupta birde aracın kredi borcunu öderken ayrıca gereksiz parça değişikliği yaptırmam mümkün değil, ama borç yapamam deyipte aracı iyice örselemete istemiyorum. Lütfen görüş ve önerilerinizi yazınız. Teşekkür ederim.
Yağa su karışıp karışmadığına baktınız mı?
Hayır etmedim. Bunu kendim kontrol etme şansım varmıdır? Yağa su karışıp karışmadığını nasıl anlarım?
YAğ çubuğunu çekip bakmanız yeterli olur yağ seviyesini ve yağın durumunu görürsünüz.Devir daim olabilir radyatör delinmiş olabilir hortumlar delinmiş olabilir vs.yani ihtimaller böyle bir ustaya inceletin ortaya çıkar.
Tamam, ilk bunlardan başlayalım. Eğer söylediğiniz elemenlarda problem yoksa, kötü senaryo olan motor üst kapak contasına bakmam gerekecek gibi görünüyor(İnternet araştırmalarım). Dün farkettiğim bir olayı daha paylaşayım. Ford Focus kullanıcı klavuzunda 3000 devir/dk da 1.viteste 30km/s, 2.viteste 50km/s 3.viteste 70km/s ve 4.viteste 90 km/s ve 5.viteste 110 km/s hızlarına ulaşmak gerekiyor diyor, test ettim bütün viteslerde belirtilen hızlara rahat ulaşabiliyorum ancak sadece 2. viteste yukarıda yazdığım hıza ulaşamıyorum. 40 km/s te kalıyor. Sadece 2.viteste bir sorun olması mümkün müdür?
Conta'dan kartere su inmişse ki inşallah böyle bişey olmamıştır tekrar motor yaptırmak durumunda kalibilrisinz ikinci el aldığım R19 da başıma gelmişti böyle bişey tekrar motor yaptırmıştım.