Şimdi Ara

CERATO BİLİNMEYEN GİZLİ ÖZELLİKLERİ NELER?

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
9
Cevap
1
Favori
34.793
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar 2005 ve sonrasında üretilen cerato yada diğer kia modellerinin 1,5 ve 1,6 dizel yada benzinli araçların gizli özellikleri varmı bildiğiniz? Mesela otomatik cam kaldırma, follow home me(aracı terk ettikten sonra farların 30 sn açık kalması), emniyet kemeri ikazı kapatma, yol bilgisayarı diagonistik menü gibi, bildiklerimizi burada çalışalım.



  • merhaba arkadaşlar...doğrusu çoğumuz bunları merak ediyoruz...bilen arkadaşlar varsa paylaşmanızı dilerim...
  • Bildiklerimi yazayım.Hem gizli hemde araç kullanımında dikkat edecekleriniz.

    1-motoru stop ettikten sonra eğer kontak anahtarını çıkartıp 30 sn yeye kadar beklerseniz kapıları açmadan camlar otomatik olarak indirip kaldırabilirsiniz.

    2-aracın kliması hava sıcaklığı -5'in altına indiğini aldığıladığında ön camın buzunu çözmek için düğmeye bastığınızda açılmaz kendini koruma amaçlı.ancak siz kendiniz elinizle klima düğmesine dokunarak açabilirsiniz.

    3-ön camın üzerindeki siyah şeriti çoğu kişi gereksiz boya olarak görür.halbuki bu bir çok araçta bile olmayan orjinal güneşlik özelliği olan bir camdır.ve güneşli havalarda bile güneşliğinizi indirmeden yol almanızı sağlar.

    4-motordaki yeni nesil immobilizer özelliği nedeniye kontakt anahtarını sokup çevirdiğinizde eğer ibrelerdeki immo ışığı yanmazsa ve siz arabayı ısrarla çalıştırmaya çalışırsanız araç marş basar ancak çalışmaz.8 sefer denerseniz yine çalışmaz.dokuzuncu denemede motor kendini bloke eder ve servisten başkası blokajı çözemez.

    5-eğer ön cam rezistansı düğmesine bastığınızda direkt olarak klimanın açılmasını istemiyorsanız, 3 sn içinde rezistans düğmesine 5-6 sefer bastıktan sonra bir kaç kez bu rezistans düğmesinin ışığı yanıp söner ve pasif hale gelmiş olur bu özellik.

    6-aracın ön koltuk kol dayama bölümü içindeki çakmak girişine eğer bir şeyi sarj etmek için takarsanız aracın akü ışığı yanabilir hata verebilir.mümkün olduğunca o gözdeki çakmak girişini kullanmayınız.aracın sigorta sistemi üzerinde ters bir etki yaptığını okudum.ancak bende hiç bir sorun olmadı.

    7-ceratonun kliması piyasadaki araçların içinde inanın bana en kaliteli klimalardan birisidir.ancak klimanızı kapatmadan önce yani motoru stop edecekseniz 2-3 dk önce klimayı kapatıp kalorifer moduna alınki klimanın gazı devir dayimini tamamlayıp dinlensin.klima kompresörünün ömrünü uzatırsınız.

    8-geri vitese zor geçme sorunu olan arkadaşlara önerim geri vitese takmadan önce 1. vitese alın sonra geri vitese takın.görüceksinizki çok kolay geçecek geri vitese.

    9-aracı sabah ilk çalıştırmanızda yada akşam stop edecekken ilk 30 sn ve son 30 sn gaza basmayın.araç bırakın rölantide biraz kendini bulsun.turbonun yağlanması için şart bu.unutmayınki turbo arızalarının %90'ı kullanıcı hatasıdır
    .

    10-istanbul çamlıca tepesinde bir çok aracın lüks araçlarda dahil olmak üzere uzaktan kumandaları vericilerin çokluğu nedeniye arabaları açmaz.gidip anahtarı kapının kilidine sokup öyle açmanız gerekir.ancak ceratonunki 5 metreye yaklaştığınızda kapıyı açma başarısını gösteriyor.radyofrekans dalgalarından etkilenmiyor fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi drangelman -- 10 Şubat 2010; 0:03:12 >




  • Merhaba,

    Birkaç gün önce ben de 2006 model Cerato EX Advance dizel modelini ikinci el olarak satın aldım.

    Konuyla ilgili açıklayıcı bilgi yazan drangelman isimli arkadaşa teşekkür ediyorum.

    Benim dikkatimi çeken aracın yol bilgisayarı ile ilgili şöyle bir konu var:

    Depoyu doldurduğumda yol bilgisayarı maksimum mesafe olarak 645 km gösterdi. Bunun üzerine 250 km kadar otoyolda 120-130 km hızla yol aldım, şu an maksimum mesafe olarak 605 km görünütleniyor. Ancak depo göstergesi neredeyse full seviyesinde duruyor.

    Ayrıca ortalama hız olarak da 36 km/s görünüyor. Bu değer de hiç değişmiyor.

    Sanırım yol bilgisayarında bir anormallik var. Eğer konuyu bilen arkadaşımız varsa, yol bilgisayarının kalibrasyon gibi bir özelliği var mı? Ya da servise götürsek konuyla ilgili destek alabilir miyiz.

    Teşekkürler.




  • selamlar bende bu yol bilgisayarını çözemedim birtürlü araç şehir içi 12 litre yakar mı 100 km de öyle gösteriyo bu nasıl çalışıyor anlamadım
  • Selamlar. Aracın yol bilgisayarıyla ilgili problem yaşayan arkadaşlar:

    Öncelikle yakıt aldığınızda (FULL) ne kadar yaktığınızı ve ortalama hızınızı doğru takip etmek istiyorsanız, yol bilgisayarındaki tüm verileri sıfırlayınız. Sadece alınabilecek mesafe verisi sıfırlanamaz, depodaki yakıt miktarına ve ortalama tüketime göre otomatik hesaplanır, diğer tüm veriler (Trip A/ Trip B/, ortalama hız, ortalama tüketim, kullanım süresi vs. sıfırlanabilir.
    Sıfırlamak için: önce sıfırlayacağımız veriyi Trip düğmesine basarak görün. Ardından trip düğmesine tekrar basın ancak 3-4 saniye (Sıfırlanana kadar) bırakmayın. Bir sonraki veriyi sıfırlamak için tekrar Trip dğmesine bir anlık basın bir sonraki veriye geçer, onuda 3-4 saniye basılı yutarak sıfırlayın, sıfırlamak istediğiniz tüm verilere aynısını uygulayın. Bu şekilde değişmeyen ortalam hız veya yakıt tüketimi sıfırlandıktan sonra değişecektir. Gösterdiği miktarlara dikkat edin, ortalama yakıt tüketimi 0,5 Litre fazla göstermekte ancak diğer tüm veriler kusursuzdur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    Bildiklerimi yazayım.Hem gizli hemde araç kullanımında dikkat edecekleriniz.

    1-motoru stop ettikten sonra eğer kontak anahtarını çıkartıp 30 sn yeye kadar beklerseniz kapıları açmadan camlar otomatik olarak indirip kaldırabilirsiniz.

    2-aracın kliması hava sıcaklığı -5'in altına indiğini aldığıladığında ön camın buzunu çözmek için düğmeye bastığınızda açılmaz kendini koruma amaçlı.ancak siz kendiniz elinizle klima düğmesine dokunarak açabilirsiniz.

    3-ön camın üzerindeki siyah şeriti çoğu kişi gereksiz boya olarak görür.halbuki bu bir çok araçta bile olmayan orjinal güneşlik özelliği olan bir camdır.ve güneşli havalarda bile güneşliğinizi indirmeden yol almanızı sağlar.

    4-motordaki yeni nesil immobilizer özelliği nedeniye kontakt anahtarını sokup çevirdiğinizde eğer ibrelerdeki immo ışığı yanmazsa ve siz arabayı ısrarla çalıştırmaya çalışırsanız araç marş basar ancak çalışmaz.8 sefer denerseniz yine çalışmaz.dokuzuncu denemede motor kendini bloke eder ve servisten başkası blokajı çözemez.

    5-eğer ön cam rezistansı düğmesine bastığınızda direkt olarak klimanın açılmasını istemiyorsanız, 3 sn içinde rezistans düğmesine 5-6 sefer bastıktan sonra bir kaç kez bu rezistans düğmesinin ışığı yanıp söner ve pasif hale gelmiş olur bu özellik.

    6-aracın ön koltuk kol dayama bölümü içindeki çakmak girişine eğer bir şeyi sarj etmek için takarsanız aracın akü ışığı yanabilir hata verebilir.mümkün olduğunca o gözdeki çakmak girişini kullanmayınız.aracın sigorta sistemi üzerinde ters bir etki yaptığını okudum.ancak bende hiç bir sorun olmadı.

    7-ceratonun kliması piyasadaki araçların içinde inanın bana en kaliteli klimalardan birisidir.ancak klimanızı kapatmadan önce yani motoru stop edecekseniz 2-3 dk önce klimayı kapatıp kalorifer moduna alınki klimanın gazı devir dayimini tamamlayıp dinlensin.klima kompresörünün ömrünü uzatırsınız.

    8-geri vitese zor geçme sorunu olan arkadaşlara önerim geri vitese takmadan önce 1. vitese alın sonra geri vitese takın.görüceksinizki çok kolay geçecek geri vitese.

    9-aracı sabah ilk çalıştırmanızda yada akşam stop edecekken ilk 30 sn ve son 30 sn gaza basmayın.araç bırakın rölantide biraz kendini bulsun.turbonun yağlanması için şart bu.unutmayınki turbo arızalarının %90'ı kullanıcı hatasıdır
    .

    10-istanbul çamlıca tepesinde bir çok aracın lüks araçlarda dahil olmak üzere uzaktan kumandaları vericilerin çokluğu nedeniye arabaları açmaz.gidip anahtarı kapının kilidine sokup öyle açmanız gerekir.ancak ceratonunki 5 metreye yaklaştığınızda kapıyı açma başarısını gösteriyor.radyofrekans dalgalarından etkilenmiyor fazla.


    Teşekkürler bu faydalı bilgiler için.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: drangelman

    Bildiklerimi yazayım.Hem gizli hemde araç kullanımında dikkat edecekleriniz.

    1-motoru stop ettikten sonra eğer kontak anahtarını çıkartıp 30 sn yeye kadar beklerseniz kapıları açmadan camlar otomatik olarak indirip kaldırabilirsiniz.

    2-aracın kliması hava sıcaklığı -5'in altına indiğini aldığıladığında ön camın buzunu çözmek için düğmeye bastığınızda açılmaz kendini koruma amaçlı.ancak siz kendiniz elinizle klima düğmesine dokunarak açabilirsiniz.

    3-ön camın üzerindeki siyah şeriti çoğu kişi gereksiz boya olarak görür.halbuki bu bir çok araçta bile olmayan orjinal güneşlik özelliği olan bir camdır.ve güneşli havalarda bile güneşliğinizi indirmeden yol almanızı sağlar.

    4-motordaki yeni nesil immobilizer özelliği nedeniye kontakt anahtarını sokup çevirdiğinizde eğer ibrelerdeki immo ışığı yanmazsa ve siz arabayı ısrarla çalıştırmaya çalışırsanız araç marş basar ancak çalışmaz.8 sefer denerseniz yine çalışmaz.dokuzuncu denemede motor kendini bloke eder ve servisten başkası blokajı çözemez.

    5-eğer ön cam rezistansı düğmesine bastığınızda direkt olarak klimanın açılmasını istemiyorsanız, 3 sn içinde rezistans düğmesine 5-6 sefer bastıktan sonra bir kaç kez bu rezistans düğmesinin ışığı yanıp söner ve pasif hale gelmiş olur bu özellik.

    6-aracın ön koltuk kol dayama bölümü içindeki çakmak girişine eğer bir şeyi sarj etmek için takarsanız aracın akü ışığı yanabilir hata verebilir.mümkün olduğunca o gözdeki çakmak girişini kullanmayınız.aracın sigorta sistemi üzerinde ters bir etki yaptığını okudum.ancak bende hiç bir sorun olmadı.

    7-ceratonun kliması piyasadaki araçların içinde inanın bana en kaliteli klimalardan birisidir.ancak klimanızı kapatmadan önce yani motoru stop edecekseniz 2-3 dk önce klimayı kapatıp kalorifer moduna alınki klimanın gazı devir dayimini tamamlayıp dinlensin.klima kompresörünün ömrünü uzatırsınız.

    8-geri vitese zor geçme sorunu olan arkadaşlara önerim geri vitese takmadan önce 1. vitese alın sonra geri vitese takın.görüceksinizki çok kolay geçecek geri vitese.

    9-aracı sabah ilk çalıştırmanızda yada akşam stop edecekken ilk 30 sn ve son 30 sn gaza basmayın.araç bırakın rölantide biraz kendini bulsun.turbonun yağlanması için şart bu.unutmayınki turbo arızalarının %90'ı kullanıcı hatasıdır
    .

    10-istanbul çamlıca tepesinde bir çok aracın lüks araçlarda dahil olmak üzere uzaktan kumandaları vericilerin çokluğu nedeniye arabaları açmaz.gidip anahtarı kapının kilidine sokup öyle açmanız gerekir.ancak ceratonunki 5 metreye yaklaştığınızda kapıyı açma başarısını gösteriyor.radyofrekans dalgalarından etkilenmiyor fazla.


    yeni cerato hakkında bildiğiniz herhangi bişey var mı böyle?
    @1 ortak bunu biliyorum
    @2 yi tam olarak anlamadım yan aynalar ve arka camın buzunu çözmek için rezistans tuşu var da ön cam için hangi düğmeden bahsediyorsunuz anlayamadım ortak değil(buarada ben manuel klima için konuşuyorum bundan kaynaklanıyo olabilir)
    @3 bunu bilmiyordum
    @4 muhtemeelen ortaktır ışık yanmayınca motorun çalışmayacağını biliyordum ama 9. da kilitleneceğini bilmiyordum ilginçmiş ama gereksiz gibi.
    @5 ortak değil @2 ile aynı olay (ön cam rezistansı yok sanırım yeni cerato da en azından comfortta)
    @6 ortak değil.

    listede birçok şey ortak değil yenii cerato için ufak çaplı bir araştırma yaptım ama herhangi bir bilgiye ulaşamadım eğer bilginiz varsa yazabilir misiniz?




  • Beyler kaloriferi ayarlayamiyorum yolcu tarafi sicak şoför tarafi soğuk ufluyor 2008 ex advance. Yardim edin lütfen acil

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.