Şimdi Ara

Chery, MG veya BYD sizce Türkiye'ye fabrika açacak mı?

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
32
Cevap
1
Favori
1.609
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bildiğiniz üzere Çin'li araçlara an itibariyle %40 veya araç başı 7 bin Dolar yani en az 200 bin TL vergi geldi.


    Zaten araçlar KDV, ÖTV ile uçuyordu şimdi gümrük %40'a girince zannediyorum Tiggo 8'de vs. 2 milyon TL seviyeleri geçilecek.

    Açıkçası 2 milyon seviyesi geçilse bile Tiggo 8 yine segment lideri olacaktır çünkü muadil Tiguan vs. zaten baz paketleri 2 milyondan başlıyor.


    Chery'lerin tasarımı beğenildi, batar, yok olur diyenler vs. hayal görüyor. O kadar para veren 200-300 daha verir.


    Bu firmaların arkasında Çin devleti var. Eğer biraz akıllı davranırlarsa fabrika açarlar. Çinlilerin bence de fabrika açması gerekiyordu. Bir ara bakan seviyesinde görüşmeler oluyordu. Sonra da dalga geçer gibi asfalt yol olmayan dandik Balkan ülkeleri ve İspanya'daki terk edilmiş Nissan fabrikası tercih edilince bizimkiler kudurdu diye tahmin ediyorum.


    Artık bir karar verecek Çinliler, satışlar yine fazla düşmeyecektir çünkü Çinliler %100 yerli üretiyor. Tedarik sorunları yok.


    Şöyle anlatayım, VW mesela Bosch'tan motor yönetim sistemi alıyor ve bu parça örnek veriyorum Çin'den 300 Dolar fiyatla geliyor. Çin bu üretim metotlarına ve alt komponentlerin hepsine sahip olduğu için Bosch'a para vermiyor, komponent üreticilerinden motor yönetim sistemini, hız, devir, hava, teker ve güvenlik sensörlerini belki de %10'una mâl ederek tahmin ettiğinizden çok daha ucuza üretiyor. Aynı şekilde Avrupa Birliği emisyon normlarını da takmadiklari için plastik parçalarda kara düzen ve çevreyi kirleterek yine çok daha ucuza üretiliyor. Petrolü de Ruslardan bedava alıyorlar. Kısaca Çinlilerle kapışmak kolay olmayacak. Tüm firmaların arkasında devlet olduğu için mesela Volvo'nun sahibi olan Çinli firma öğrendiği şasi teknolojilerini Chery'ye de veriyor. Zaten SAIC motor PSA ve VAG ile ortak ve kendileri model üretecek kadar gelişmişler.


    Çin devasa bir ülke olduğu için otomobilleri de uzun yolda gidecek, yola oturan arabalar olarak yönlendi. Japon ve Korelere göre daha çok Alman arabası ayarındalar.




    Eğer fabrika açarlarsa bizdeki fahiş fiyatı lobisi kendini yok etmiş olacak.  


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • bu yönetim altında bu ülkede çadır bile kurmam. beyin kıvrımı olan kesim artık aile bile kurmuyor. 5er 5er bölünen ortadoğulu işgalcilere rağmen doğurganlık hızı 1.51'düşmüş ülkede ordan hesap et.


    kuran da kendi sermayesi ile değil, vatandaşın vergisiyle, hazinenin arazisi ile kuruyor. yatırımın %100'üne kadar kurumlar vergisi, kredi faizinin %80i, yatırım döneminde kdv, nitelikli çalışan vs kombosundan oluşan yatırım teşviği ile yani.

    fındık kadar aklı olan yatırımcı bu ülkede, bu yönetimle, bu belirsizlik düzeyi ile değil fabrika bakkal dükkanı bile açmaz.


    bugün fabrika açsa yarın kurumlar vergisinin ne olacağı, ithal girdisinin gümrük vergisinin ne olacağı belli değil ülkede.


    yerli sermaye bile kaçacak yer arıyor. tekstilciler mısıra taşınıyor, otosan yeni yatırmlarını romanya'ya yapıyor...

    1 gecede kararların alındığı ülkeye ben olsam zaten fabrika açmam da hadi diyelim Çin açtı. Fiyatlar yine uygun olacak ve malum kesim millete oklava el frenli milyonluk araçlarını satmayacak. Bu defa hooop bir resmi gazete daha "ülkede fabrika açsa da" diye bir ekleme yapılır ve onu kesilir. Burada niyet önemli. Milletin uygun fiyatlara donanımlı araç alması istenmiyor. Olay bu.
  • Fabrikayı Türkiye'ye açmakla İspanya'yı açmak arasında bir fark olmayacağı için hangisi daha cazip olursa oraya açarlar, Avrupa içinde olması yeterli sonuçta.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 1 gecede kararların alındığı ülkeye ben olsam zaten fabrika açmam da hadi diyelim Çin açtı. Fiyatlar yine uygun olacak ve malum kesim millete oklava el frenli milyonluk araçlarını satmayacak. Bu defa hooop bir resmi gazete daha "ülkede fabrika açsa da" diye bir ekleme yapılır ve onu kesilir. Burada niyet önemli. Milletin uygun fiyatlara donanımlı araç alması istenmiyor. Olay bu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi socialworker -- 9 Haziran 2024; 11:36:58 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Turkiye deki para babaları chery turkiyeye fabrika açsın istiyorlar mı yada açılsa makul ulaşılabilir fiyatlara satılmasına İzin verecekler mi buyur togg fiyatı ortada byd fiyatı ortada egea crossa bak chery tiggo 7 ve 8 e bakın...
    Ameller niyetlere göredir ben halkın yararını düşündüklerini hiç sanmiyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • her araç fabrikası açılır mı muhabbetinde vosvosun trde terör var deyip izmire bedava arsaya gelmemesi aklıma geliyor, bunlar gelse de birileri bunu engeller gibi ama olursa da bu markaların trye gelmesi en olasısı bu da fiyatlarda bi tık düşüş ihtimali demek, win win ama fabrika açılmadan kimse tamam demesin

  • socialworker kullanıcısına yanıt

    Bir gecede darbe olan Mısır'da Afrika'da nasıl actiysa burada da açar,bu yazdığınız komik bile değil

    Açmadan senelik 50 bin araç satan bir ülkeden bahsediyoruz,açarsa ne olur siz düşünün

    Ayrıca bugüne kadar Türkiye'ye fabrika açan hiçbir firmaya birşey olmadı

    Uygun fiyatlarla donanımlı araç alması istenmiyor muhabbetiniz de palavra,çatır çatır aldı millet cheryleri mg leri isteyen halen de gidip ucuz ucuz alabilir

    Olay burada Çin'in yaptığı ticari ahlaksızlık,söz verdiysen fabrikanı kuracaksın,oyalama taktiği yaparsan senden bunun acısını çıkarırlar.

    Aynısını Avrupa'da denediler, cart diye vergi konuldu önlerine paşa paşa açtılar,kimse enayi değil


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • MaDMaxiBo kullanıcısına yanıt

    Fabrikayı buraya açmaları çok fark ettirir Euro 35tl

    İspanya'dan buraya rekabetçi fiyatla araç yollayamaz


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Fabrika konusunu Çin bu araçlar Türkiye'ye geldiğinde Türkiye Cumhuriyeti ne kendisi söyledi,ve kendisine bu sözü verdiği için iyi ilişkilerin geliştirilmesi kapsamında müsaade verildi.
    Bugün yarın derken oyaladilar,defalarca uyarı yapıldı,her seferinde oyalama taktiği devam etti
    En sonunda da vergi geldi,artık verdikleri sözü tutma zamanı.
    Tutarlarsa kendileri de kazanır uygun fiyata kaliteli donanımlı araç alan vatandaşlar da kazanır
    Tutmazlarsa olan sadece onlara olmaz,faizler bu kadar yüksekken togg gibi 800k 0 faiz olayına girmeyen ve yüksek fiyat çeken hiçbir firma araç satamaz,vag grubu gibi.
    Meydan egea clio ve Corolla gibi araçlara kalır
    Ben fabrika kuracakları kanaatindeyim, bekleyip görelim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Olayın fabrika olmadığını düşünüyorum. Her markanın fabrikası mi var bu ülkede. Neden diğer markalara bu vergi uygulanmıyor. Eminim fabrika kurup yine bu fiyatlara verse başka bir engel gelir.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Vergi neden uygulanıyor? Ticaret hacmi diye bir şey var. Mal satarsın mal alırsın. Çin sadece satıp toplu iğne almıyor. Cari açık böyle devam edemezdi. Ya fabrika kuracak ya mal alacak Amerika bile affetmez basar vergiyi örnekteki gibi.

  • socialworker kullanıcısına yanıt

    Gümrük birliği kapsamındaki ülkelerden gelmeyen,veya Türkiye de üretim yapmayan her marka için bu geçerli, bilginiz olsun.

    Ha forumdaki bazı arkadaşlar gibi gümrük birliğinden çıkıp Çin'e dönelim onlar bize bakar diyenlerdenseniz onu ayrıca konuşuruz




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi en1gma -- 9 Haziran 2024; 15:25:5 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    vw de söz verdi. ama tutmadı. bunun acısı çıkmadı. çünkü onu satan doğuş.

  • Onyargisiz kullanıcısına yanıt

    Bir başka konuda yazdım Chery ve MG gelip fabrika kursun hatta üretim üssü kursun emin ol o araçları yine sattırmaz distribütörler. Ürettiğin aracı yalnızca ihraç edebilirsin yurtiçinde satamazsın diye yasa çıkartırlar bir gecede.


    Bu ek vergi işini savunan da karşı çıkan da kağıt üzerinde haklı ama gel gelelim bu olay tamamen malum patronların başının altından çıkma. Tarihte ilk kez liste fiyatından yüzde 10 civarı indirime gitmek zorunda kaldılar. Görülmemiş bir şey.

  • Max Damage M kullanıcısına yanıt

    Bu mesajınız burada dursun, eğer fabrika kurulur ve dediğiniz gibi olursa sizden özür dileyecegim,ama aksi olursa siz konu açıp tüm foruma yalan söyledim diyerek özür dilersiniz, anlaştık mı?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • elcas kullanıcısına yanıt

    Vw söz vermedi,Alman devleti kurmayacaksiniz Suriye'den çekilecekler dedi kurmadi,sonra bizimkiler kapıyı gösterince Kocaeli'ye fordla birlikte 1 milyar dolar yatırdı.

    Ayrıca gümrük birliği üyesi ülkelere birşeyi cezalandiramazsin, çünkü onlara da sen mal satıyorsun.

    Çin öyle değil, toplu iğne bile almam diyor adam, çözümün nedir?


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • fındık kadar aklı olan yatırımcı bu ülkede, bu yönetimle, bu belirsizlik düzeyi ile değil fabrika bakkal dükkanı bile açmaz.


    bugün fabrika açsa yarın kurumlar vergisinin ne olacağı, ithal girdisinin gümrük vergisinin ne olacağı belli değil ülkede.


    yerli sermaye bile kaçacak yer arıyor. tekstilciler mısıra taşınıyor, otosan yeni yatırmlarını romanya'ya yapıyor...

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Senelik 100 bin araç satacak olsan Türkiye'de fabrika kurmaz mısın,dürüst ol:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • en1gma kullanıcısına yanıt

    bu yönetim altında bu ülkede çadır bile kurmam. beyin kıvrımı olan kesim artık aile bile kurmuyor. 5er 5er bölünen ortadoğulu işgalcilere rağmen doğurganlık hızı 1.51'düşmüş ülkede ordan hesap et.


    kuran da kendi sermayesi ile değil, vatandaşın vergisiyle, hazinenin arazisi ile kuruyor. yatırımın %100'üne kadar kurumlar vergisi, kredi faizinin %80i, yatırım döneminde kdv, nitelikli çalışan vs kombosundan oluşan yatırım teşviği ile yani.

  • chery turkiye'de fabrika acsa ne olur acmasa ne olur. en nihayetinde avrupa birliginden araclari sokacagi icin zaten avrupa araclarina var olan kdv otv ile giris yapacak

  • 19can84 1 kullanıcısına yanıt

    Peki,Chery veya başka bir yabancı firma fabrika yatırımı yaparsa sizi etiketlerim:)


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 12
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.