aşağıdaki mesajlara baktım kısmi umumisi saçmalamışlar, belliki hiçbirinin captiva ile ilgili bir deneyimi olmamış. benim 2013 captivam vardı ltz donaımlı. 37.000 km de dizel otomatik astramı verdim 200.000 km deki captivayı almıştım ve bir gün olsun ben ne yaptım demedim. 200.000 km deki arabada tek trim sesi yok. yeni nesil 163 bg lik motor acayip ciğerli.qq vs hikaye. ben aldığımda uyuz eşek gibi gidiyordu manifoldunda çatlak varmış manifoldu değiştirdim 170 e bir solukta çıkmaya başladı. araç yolda inanılmaz güvenli gidiyor. iddia ediyorum aşağıda saçmaladıkları hiçbir araç yolda captiva ile baş edemez, araç ani sağ-sol manevralarda yatmıyor. benim aracımda 19 jant kumho lastikler vardı dar virajları astra ile aldığım hızlarda alıyordum banamısın demiyordu, düzlükte 180 ile giderken 120 ile gidercesine rahat. gürültü izolasyonu çok iyi. yol,motor ve rüzgar sesi yok denebilecek kadar az. 6 ileri otomatik şanzıman son derece yumuşak vites değiştiriyor. aracın bir diğer güzel yanı donanımları, 2013 model araçta, keyless giriş ve çalıştırma, otomatik far ve silecek, otomatik el freni ambiyans aydınlatması, aydınlatmalı kapı eşiği, çift bölgeli klima, ısıtmalı ön koltuklar, eğim iniş kontrol sistemi öndeki açılabilen çift sunroof vardı aracı inanılmaz konforlu kılıyordu. size tavsiyem 2013 ltz (ltz olmazsa olmaz) donanımlı bir captivayı km sini önemsemeden alın. piyasadaki olumsuz yorumları zerrece dikkate almayınz çünkü cem yılmazın dediği gibi beyni yok fikri var tipler çok piyasada. unutmayın ki captivadan iyisi ya grand cherokee yada mitsubishi pajero. zaten arabanın en büyük iki eksisinden biri bu, tekrar satacağınız zaman piyasadaki suvcukların hiçbiri sizi kesmeyecek. diğer olumsuz (ki benim zerrece umrumda değildi) noktası şehiriçinde 10 lt tüketimi var. ama 1820 kg dizel otomatik hangi araç daha aşağı yakıyor düşünmek lazım. |
Chevrolet Captiva alınır mı (2. sayfa)
-
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjraşağıdaki mesajlara baktım kısmi umumisi saçmalamışlar, belliki hiçbirinin captiva ile ilgili bir deneyimi olmamış. benim 2013 captivam vardı ltz donaımlı. 37.000 km de dizel otomatik astramı verdim 200.000 km deki captivayı almıştım ve bir gün olsun ben ne yaptım demedim. 200.000 km deki arabada tek trim sesi yok. yeni nesil 163 bg lik motor acayip ciğerli.qq vs hikaye. ben aldığımda uyuz eşek gibi gidiyordu manifoldunda çatlak varmış manifoldu değiştirdim 170 e bir solukta çıkmaya başladı. araç yolda inanılmaz güvenli gidiyor. iddia ediyorum aşağıda saçmaladıkları hiçbir araç yolda captiva ile baş edemez, araç ani sağ-sol manevralarda yatmıyor. benim aracımda 19 jant kumho lastikler vardı dar virajları astra ile aldığım hızlarda alıyordum banamısın demiyordu, düzlükte 180 ile giderken 120 ile gidercesine rahat. gürültü izolasyonu çok iyi. yol,motor ve rüzgar sesi yok denebilecek kadar az. 6 ileri otomatik şanzıman son derece yumuşak vites değiştiriyor. aracın bir diğer güzel yanı donanımları, 2013 model araçta,
keyless giriş ve çalıştırma,
otomatik far ve silecek,
otomatik el freni
ambiyans aydınlatması,
aydınlatmalı kapı eşiği,
çift bölgeli klima,
ısıtmalı ön koltuklar,
eğim iniş kontrol sistemi
öndeki açılabilen çift sunroof vardı aracı inanılmaz konforlu kılıyordu. size tavsiyem 2013 ltz (ltz olmazsa olmaz) donanımlı bir captivayı km sini önemsemeden alın. piyasadaki olumsuz yorumları zerrece dikkate almayınz çünkü cem yılmazın dediği gibi beyni yok fikri var tipler çok piyasada. unutmayın ki captivadan iyisi ya grand cherokee yada mitsubishi pajero. zaten arabanın en büyük iki eksisinden biri bu, tekrar satacağınız zaman piyasadaki suvcukların hiçbiri sizi kesmeyecek. diğer olumsuz (ki benim zerrece umrumda değildi) noktası şehiriçinde 10 lt tüketimi var. ama 1820 kg dizel otomatik hangi araç daha aşağı yakıyor düşünmek lazım.
Donanımını, konforunu elbette bilemem ama;
0-100'ü 11.5 saniye
Top speed'i 184 km/h olan arabanın
170 km/h hıza bir solukta çıkması ve çok kollu bağımsız arka aksı olan Astra kadar iyi yol tutması bana realistik gelmedi.
Soruya gelince, Captivalar bir ara fiyatına göre güzel kullanım sunuyorlardı, şişen piyasa neticesinde artık mantıkları kalmadı. 2013 model, Türkiye ve Avrupa piyasasından tamamen çekilmiş ve üstelik Daewoo menşeili bir araca 300-400 bin paralar vermek çılgınlık.
Genişlik istiyorsanız da QQ+2 gibi, S-Max gibi birçok farklı araca bakabilirsiniz.
-
öncelikle, siz bu arabayı bilmiyorsunuz,ben sahibi oldum , kullandım. türkiye piyasasından çekilmesi de sorun değil çünkü hem yerleşmiş chevrolet servisleri hem de opel servisleri hala hizmet vermeye devam ediyor. kaldı ki 2013 makyajlı kasanın daewoo ile hiçbir bağlantısı yok. eğer ki daha önceden bir opel sürdüyseniz bu kasada o tadı da alıyorsunuz. s-max tamamen başka bir kategori. eğer ki bütçe yetiyorsa tavsiye edilmesine karşı çıkmam desteklerim. ama biraz yükseltilmiş bir sw olan qq captivanın kesip attığı tırnak olamaz. o yüzden naçizane tavsiyem bilmediğiniz araçlar üzerine yorum yapmak yerine sahip olup deneyimlediğiniz araçları soran arkadaşlarla paylaşın.
-
quote:
Orijinalden alıntı: texjrwillerjraşağıdaki mesajlara baktım kısmi umumisi saçmalamışlar, belliki hiçbirinin captiva ile ilgili bir deneyimi olmamış. benim 2013 captivam vardı ltz donaımlı. 37.000 km de dizel otomatik astramı verdim 200.000 km deki captivayı almıştım ve bir gün olsun ben ne yaptım demedim. 200.000 km deki arabada tek trim sesi yok. yeni nesil 163 bg lik motor acayip ciğerli.qq vs hikaye. ben aldığımda uyuz eşek gibi gidiyordu manifoldunda çatlak varmış manifoldu değiştirdim 170 e bir solukta çıkmaya başladı. araç yolda inanılmaz güvenli gidiyor. iddia ediyorum aşağıda saçmaladıkları hiçbir araç yolda captiva ile baş edemez, araç ani sağ-sol manevralarda yatmıyor. benim aracımda 19 jant kumho lastikler vardı dar virajları astra ile aldığım hızlarda alıyordum banamısın demiyordu, düzlükte 180 ile giderken 120 ile gidercesine rahat. gürültü izolasyonu çok iyi. yol,motor ve rüzgar sesi yok denebilecek kadar az. 6 ileri otomatik şanzıman son derece yumuşak vites değiştiriyor. aracın bir diğer güzel yanı donanımları, 2013 model araçta,
keyless giriş ve çalıştırma,
otomatik far ve silecek,
otomatik el freni
ambiyans aydınlatması,
aydınlatmalı kapı eşiği,
çift bölgeli klima,
ısıtmalı ön koltuklar,
eğim iniş kontrol sistemi
öndeki açılabilen çift sunroof vardı aracı inanılmaz konforlu kılıyordu. size tavsiyem 2013 ltz (ltz olmazsa olmaz) donanımlı bir captivayı km sini önemsemeden alın. piyasadaki olumsuz yorumları zerrece dikkate almayınz çünkü cem yılmazın dediği gibi beyni yok fikri var tipler çok piyasada. unutmayın ki captivadan iyisi ya grand cherokee yada mitsubishi pajero. zaten arabanın en büyük iki eksisinden biri bu, tekrar satacağınız zaman piyasadaki suvcukların hiçbiri sizi kesmeyecek. diğer olumsuz (ki benim zerrece umrumda değildi) noktası şehiriçinde 10 lt tüketimi var. ama 1820 kg dizel otomatik hangi araç daha aşağı yakıyor düşünmek lazım.
Emin misiniz 180 ile giderken ki rüzgar yol sesi vs olmadığına? Yani bu bir SUV yerden yüksek ve rüzgar direnci çok zayıf?
O arabanın 180 ile gitmesi bile mucize bence 163hp motor ile :)
Güvenliğine konforuna birşey diyemem 2 ton yakın boş ağırlığı var
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Son sahibi olmak isteyen alabilir...
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Qashqai ile kıyaslama nedeniniz neden? Yukarıda bu aracı önerdim arkadaşa. Herkesin beklentileri farklı. Captiva güzel bir araç evet. Qq+2 almadan önce gidip kullandık ve inceledik. Şuanki qashqai+2 aracımız 1.5 110 hp 6 ileri ve otomatik captiva ile aralarında performans farkı yok. Olmayan performansa da 10+ litre şehiriçi yakıtı fazla. Bunu belirttim ben arkadaşa. Zira Qashqai+2 de 1645 kg net ağırlığa sahip. Aşağıya kalır bir yanı yok diye düşünüyorum. Kaldı ki şuan karma tüketimi 5 litre ki bence 7 kişilik bir araç için bedava.
Ayrıca yine Qashqai üzerinden gidersek Captiva qq'ye göre oldukça kemikli. Ancak Euroncap testleri Qashqai'yi daha güvenli buluyor.
Yorumları okudum deyip Qashqai'yi baz aldığınız için yazıyorum bu yorumu.
Saygılar
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
w220 mercedes 320cdi 177 bg ile çok rahat 200 ün üzerine çıkıyor ağırlığı 2 tonun üzerinde. elbetteki 180 ile giderken rüzgar sesi oluyor bu bir rr değil ama aracın izolasyonu çok iyi şehir içinde cam açıkken bile dizel motorun gürültüsünü iyi bastırmışlar.
-
quote:
Orijinalden alıntı: Profes124
Qashqai ile kıyaslama nedeniniz neden? Yukarıda bu aracı önerdim arkadaşa. Herkesin beklentileri farklı. Captiva güzel bir araç evet. Qq+2 almadan önce gidip kullandık ve inceledik. Şuanki qashqai+2 aracımız 1.5 110 hp 6 ileri ve otomatik captiva ile aralarında performans farkı yok. Olmayan performansa da 10+ litre şehiriçi yakıtı fazla. Bunu belirttim ben arkadaşa. Zira Qashqai+2 de 1645 kg net ağırlığa sahip. Aşağıya kalır bir yanı yok diye düşünüyorum. Kaldı ki şuan karma tüketimi 5 litre ki bence 7 kişilik bir araç için bedava.
Ayrıca yine Qashqai üzerinden gidersek Captiva qq'ye göre oldukça kemikli. Ancak Euroncap testleri Qashqai'yi daha güvenli buluyor.
Yorumları okudum deyip Qashqai'yi baz aldığınız için yazıyorum bu yorumu.
Saygılarqq+2 ile ilgili sizin yazdıklarınızdan yola çıkarak,
1645 kg, 110 bg 240 nm tork karşısında 2.0 lt 163 bg ve 410 nm tork olan bir araç performansları arasında bir fark olmayacak. lütfen bunu siz yazmamış olun ben de okumamış olayım. ikincisi, bir süre qq de kullandım, ne iç mekan kalitesini, ne genişliğini ne yol tutuşunu beğenmedim captiva (makyaklı kasa için konuşuyorum) kıyaslanamaz bile. captiva yerine x-trail (önceki kasa yeni x large qq) önerseydiniz çok karşı çıkmazdım ama qq?
-
Ben 7 kişilik istediğiniz için Peugeot 5008 öneririm
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Merhaba;
Daha önceki üyeliğimde Captiva ile ilgili konu açmıştım. 2007 yılında ilk çıktığı zamanlarda 4. arabam olarak almış olduğum ve en uzun süre bindiğim araçlardan biridir kendisi.
Açtığım konuda da bahsetmiştim belki hatırlayan olur, arabayı çok sevdiğimiz için 2008 yılında kışlık araç olarak babam için de aldık.
Yaklaşık olarak 10 yıl kullandığım aracımı, 2017 sonunda 82.000 KM’de sattım. Bu süre zarfında araçtan bayağı memnun kaldım, belirtildiği gibi araç ilginç bir şekilde yüksek hızlarda içine rüzgar sesi almıyor. Güven veren otomobil tarzında bir sürüşe sahip. Lakin performansı çok üzen bir araç, bu biraz da kullanıcıya bağlı bir durum zira ben genelde yüksek hacimli ve yüksek güçte araçlar kullandığım için beni bu konuda üzmüştü. Fakat o gün ki rakibi Sorentoya kıyasla (2005 yılında sıfır alıp 2008’de 13 bin KM’de sattık) performansına iyi diyebilirim.
Ayrıca yine o dönem Sorentolarında bir çok problem yaşanmıştı, -25 derece soğukta araç mazot filtresinin ordan giren hava filtreyi dondurdugu için stop ediyordu, yetkili serviste ses yaptığı için pusval takımını değiştirdik. Hakeza 2014 model Freemont’ta da garantiden enjektör değiştirdi amcamlar, ayrıca turbo problemi yaşamıştık. Motor-mekanik anlamında gerçekten ilginc derecede sağlam bir araç Captiva. Hatta öyle ki, ben kendi aracıma hybrid turbo gibi uygulamalar yapmış olmama rağmen hiç bir sorun çıkarmadı bir tek launch control ile kalkış yaparken yavru diferansiyeli patlatmıştı bu da benim hatam zaten. Hatta buraya bir fotografını da ekleyeyim;
Servis ve parça durumuna gelince, zaten opel ile aynı motoru kullandığı için mekanik parça konusunda sorun yaşamazsınız. Lakin kaza bela durumunda belki ilerleyen dönemlerde orjinal far, panjur bulmanız zor olabilir, eğer OEM takıntınız yoksa yine bol miktarda yan sanayi parça bulabilirsiniz.
Bazı arkadaşlar Range Rover gibi premium markalar ile kıyaslamışlar buna açıklık getirmek gerekirse şu ana kadar 100’ün üstünde araç değiştirdim defalarca Range Rover, Cayenne gibi araçları kullandım hala da kullanıyorum hatta an itibariyle eşimde Range Rover Evoque var (geçenlerde konusunu açmıştım) emin olun sanılanın aksine premium diye geçinen markalarda bile bir çok eksik ve problemle karşılaşabiliyorsunuz örneğin Evoque asla rahat ve konforlu bir araç değil hakeza Sport yeni kasası dahil çok problem çıkaran bir makine ki 2013 55.000 km’de ki aracımda başıma gelmeyen kalmamıştır. Cayenne’de airmatic ve yağ filtre kabının 30.000 km’de bir çatlama sorunu var. Audi Q7’lerde soğuk havalarda ısınma problemi çileden çıkarır ki bunlara bakarak Captiva gerçekten şu anda aradığım bir suv diyebilirim.
Aracı genel olarak değerlendirmek gerekirse kalite olarak düşük seviyede kalıyor bunu kabul etmek gerekir, yukarda yazdığım gibi performans beklentiniz 2.0 motora binmek ise böyle bir beklentiye de girmeyin çünkü gerçekten bu araç üzer. Onun dışında bagaj perdesi haricinde trim sesi duymanız çok düşük bir ihtimal. Yol tutuş emsallerine göre çok iyi özellikle rakibi Sorento’da ki yatma hissi asla yok. Burada şuna da dikkat çekeyim, bu araçların 7 kişilik versiyonlarında arka amortisör daha kalındır fakat piyasada pahalı oldugu için bir çok kişi 5 kişilik versiyonda kullanılan amortisoru takıyor ve arabayı leylek haline getiriyor alırken buna dikkat etmeniz faydanıza olur. Buraya kadar eğer kabul edilebilirse sizin için geriye artıları kalıyor. Mesela bu fiyatlarda 2.0 dizel, deri koltuk, koltuk ısıtma, elektrikli koltuklar, otomatik far ve yağmur sensörü gibi donanımların olduğu başka bir 7 kişilik araç bulmanız imkansıza yakın ve emin olun parasının hakkını veriyor. Eğer aklınıza takılan bir şey olursa sorabilirsiniz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
-
Benim yorumum makyajsız otomatik Captiva içindi. Ayrıca eski otomatiklerin de sürüş performansını etkilediğini de unutmayalım. Haklısınız benzer performans sunduklarını söyledim. Şehir içinde Captiva otomatik oluşu ile performans daha yüksek. Ancak qq+2 hem daha güçsüz motoru hem de manuel ile şehir içi kullanımı zorlaştırıyor. Ancak bu zorluğu da biraz daha minimal boyutları ve de yarı yarıyadan daha da düşük yakıt tüketimi ile fazlasıyla kapatıyor. Ancak şehir dışına çıkıldıpında performans konusunda fark yok denebilir. Zira 190'a kadar çıkıyor. Üstünü yapamıyor çünkü limitör mevcut. Kaldırıldığı vakit de 200+ görebiliyormuş. Bu boyuttaki bir araç için çok bile.
İç mekan konusunda haklısınız zira qq+2 genişletilmiş bir c segment suv. Captiva gibi doğuştan d segmenti değil.
Ben elimden geldiğince objektif bir açıdan yazmaya çalışıyorum zira Qq övmenin bana hiçbir getirisi yok. Ancak halihazırda kullandığınız bir araca da çöp muamelesi yapılması hiç hoş olmuyor.
< Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Profes124 -- 17 Ekim 2020; 1:49:45 >
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
-
SW veya MPV düşünür müsünüz?
-
Yeni yani 2013 son kasa Captiva ise hiç düşünmeden temiz bulursanız alınız .. sorunsuz otomatik şanzıman kemikli taş gibi kasa kronik sorunu olmayan motor kaliteli görüntü asla diğer sayılan jeeplerle kıyaslamam bile yeni kasanın yakıtı da makul
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Profes124
Benim yorumum makyajsız otomatik Captiva içindi. Ayrıca eski otomatiklerin de sürüş performansını etkilediğini de unutmayalım. Haklısınız benzer performans sunduklarını söyledim. Şehir içinde Captiva otomatik oluşu ile performans daha yüksek. Ancak qq+2 hem daha güçsüz motoru hem de manuel ile şehir içi kullanımı zorlaştırıyor. Ancak bu zorluğu da biraz daha minimal boyutları ve de yarı yarıyadan daha da düşük yakıt tüketimi ile fazlasıyla kapatıyor. Ancak şehir dışına çıkıldıpında performans konusunda fark yok denebilir. Zira 190'a kadar çıkıyor. Üstünü yapamıyor çünkü limitör mevcut. Kaldırıldığı vakit de 200+ görebiliyormuş. Bu boyuttaki bir araç için çok bile.
İç mekan konusunda haklısınız zira qq+2 genişletilmiş bir c segment suv. Captiva gibi doğuştan d segmenti değil.
Ben elimden geldiğince objektif bir açıdan yazmaya çalışıyorum zira Qq övmenin bana hiçbir getirisi yok. Ancak halihazırda kullandığınız bir araca da çöp muamelesi yapılması hiç hoş olmuyor.majaysız captiva için birşey diyemem hiç sürmedim, hatta içine de binmedim. qq nin yakıt tüketiminin göreli düşük olması yanıltmamalı birisi 2.0 lt 163 bg birisi 1.5dci. ben sahip olduğum captiva ile edindiğim deneyimlerimi yazdım. abartma yapmadım çünkü insanları yanlış bilgilendirip de ihtiyaçlarına uymayan bir araç aldırmak istemem. siz de farkındasınız ki forumda bir kısım insan içine bile binmedikleri araç için ahkam kesiyor. ben de alıp çok memnun kaldığım bir araçtan, insanlar da faydalansın istiyorum. ama sonuçta son yazdıklarınızın çoğuna katılıyorum.
-
sanırım 2024 yılında opellin servis garantisi bitiyor .
arabayı bilmem ama virajlarda çok yattığına dair şikayetler var .
-
quote:
Orijinalden alıntı: beyazakbilsanırım 2024 yılında opellin servis garantisi bitiyor .
arabayı bilmem ama virajlarda çok yattığına dair şikayetler var .
makyajlı kasa zerre yatmıyor, eğer ki makyajlı kasa yatıyor diyen varsa ya lastik/amortisörlerinde problem vardır yada alanen yalancıdır bu kadar basit.
-
Haklısınız. İlk mesajda da yazdım. Herkesin öncekileri farklı. Aracı alırken amacımız 7 kişilik, güvenli, ekonomik olan aracı bulmaktı. Geriye de bizim bütçemize suv olarak sadece bu kalıyor. Haliyle qq'yi bu nedenle önerdim.
Benim için yakıt dert değil. Diyorsanız Freemont da var o fiyatlara dedim. Zira çok hoşuma gitmişti incelediğimde. Ancak 2. eli daha zayıftır captiva'ya göre. O yüzden bunu da önerdim.
Siz captiva hakkında benden daha çok şey bilirsiniz haliyle dedikleriniz doğrudur.
Ki yüksek hızlarda ses vermeme kısmına kesinlikle imzamı atarım. 150-160 ile giderken dahi 100 ile gidermiş gibi hissettiriyor bu araçlar. Büyük oldukları için herhalde...
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Kia sorento beğendiğim bir araçtır 2015 modelleri de şuanki aracımı çağrıştırdığı için alışması da kolay olur fakat o konuda da fiyat biraz can yakıyor ama değmez demiyorum çok kaliteli araçtır sorento.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
Captivanın çok dolu bir araç olduğunu biliyorum k konuda hiç şüphem yok zaten benzini de önemli değil hatta daha iyi şimdiki arabandan 2lt az yakar ama çeşitli nedenlerden dolayı bu arabayı almak beni düşündürüyor.
< Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı > -
quote:
Orijinalden alıntı: Profes124
Haklısınız. İlk mesajda da yazdım. Herkesin öncekileri farklı. Aracı alırken amacımız 7 kişilik, güvenli, ekonomik olan aracı bulmaktı. Geriye de bizim bütçemize suv olarak sadece bu kalıyor. Haliyle qq'yi bu nedenle önerdim.
Benim için yakıt dert değil. Diyorsanız Freemont da var o fiyatlara dedim. Zira çok hoşuma gitmişti incelediğimde. Ancak 2. eli daha zayıftır captiva'ya göre. O yüzden bunu da önerdim.
Siz captiva hakkında benden daha çok şey bilirsiniz haliyle dedikleriniz doğrudur.
Ki yüksek hızlarda ses vermeme kısmına kesinlikle imzamı atarım. 150-160 ile giderken dahi 100 ile gidermiş gibi hissettiriyor bu araçlar. Büyük oldukları için herhalde...turizmde çalışıyorum, zamanında vw caravelle ve ford turneo custom kullandım. bence eğer ki taşıma kapasitesi 5 kişilikten fazla araç bakılıyorsa ( s-max, galaxy ve espace dışında) bence en mantıklı seçenek bu ikisi. 7 koltuklu diye yutturulanların ne en arka sırada diz ve baş mesafesi var ne de 7 koltuk açıkken bagajı. sadece sinemaya gitmek için 7 koltuklu araç almak da bana pek mantıklı gelmiyor. aslında eşim sürmeyi kabul etse ben de kendime istiyorum ama aracı genelde eşim şehiriçinde kullandığı için bunlar gözüne büyük geliyor. fiat freemont, dodge journey (adında yanılıyor olabilirim) olarak satılsa tavsiye edilebilir ama kuş serisini yaşıyan bir insan olarak fiat kelimesi bende alerji yapıyor, ağzıyla kuş tutsa nafile.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X