Şimdi Ara

Chip Tuning ile 170.000km, tecrübe isteyen buyursun (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
100
Cevap
0
Favori
26.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    Aracım 2007 focus, 110'luk (chip ile 130-135 hp)

    son hız 235km/sa 0-100 hızlanma 8sn civarı idi. araba 3. viteste patiye düşüyordu (sprint booster ile)
    özellikle 2. viteste gaza yüklenince direksiyonu tutmak bile zorlaşıyor, dehşet bir tork ile arabanın kıçı yere yapışıp uzuyordu.


    Bu yazdıklarınız fantazi gibi geldi sadece..
  • Ben 20bin kmdir chipli 1.4tdi uzerindeyim, bu kısa km aralığına bir carbonclean sıkıştırdım.. sizde muhtemelen bunu yapmayıp açık egr ile gezdiniz.. kontak ac kapa prosedürünü uyguladiginizi varsayarak, çok redline gezdiginizi tahmin ediyorum..servise güvenip 10-40 yağ konulup konulmadigindan haberiniz de olmayabilir.. en fazla 8bin kmde, tam sentetik mobil 1 yağ kullanırım hep,servise biraksam 10-40i basacaklar..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat


    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Onca şeyi yaşarken BTG ye gidip şunu azcık kısın deseydiniz keşke..

    benim 300k kmyi deviren focus müşterim var, arabasını değiştirdiği gün yenisini getirip onuda chipletti.

    şuda var,

    Chipden sonra servise peryodik bakıma girip ertesi gün yolda kaldığında ilk çevirdiği telefon benimki olan ve olay yerine gidip incelediğimde hava filtre kapağının kapatılmadığını kendisine de gösterdiğim ve aşırı tozdan kırılan turboyu servise değiştirten , işlem sonrası araç ile teste çıkan servis personelinin kaputu tam kapatmayıp 120kmh ile kaputun açılması sonrası aracın pert olduğu durumlar gibi tamamen bahtsız bedevi formatında olaylarda yaşanıyor..

    Kimse size bişey söylemedimi bunda yaşananlar esnasında..

    Diyelim ki turbo sırf 3 kere hava filtresi kapağı kapatılmadığı için gümledi ama hocam 4.de de mi unuttular bu kapağı. Ben belki de en bahtsız kullanıcıyımdır, kabul; ama eldeki aynı 2 malzemeden daha yüksek performanslı çalışanın diğerinden daha çabuk yıpranacağı fiziksel bir gerçek. Hocam yanlış hatırlamıyorsam egr valfini gereksiz bulan da sizdiniz (uzun süredir takip etmiyorum, yanılıyor olabilirim) yapmayın lütfen, adamlar milyar dolarlık ar-ge yapsın, motora limitler veya egr valfi koysun, biz de ağzımızda cigara oturduğumuz yerden gereksiz diyelim. Çevre faktörünü hiçe saymayı, buna hakkımızın olmadığını hiç katmıyorum bile. Bu işler beklenti ve bütçe meselesi fakat şundan eminim ki arabalara böyle uygulamalar yaparak elde edeceğimiz performansı, totalde harcayacağımız parayı satın alma bütçemizin üzerine koyarak, hali hazırda 140hp olan bir araç satın almak çok daha mantıklıca (mesela bu kadar masrafı yapana kadar focus yerine zaten 140hp olan mondeo kullanabilirdim, hem de üst sınıf bir araca binerdim)



    geçmiş olsun diyelim su testisi su yolunda dersek sanırım sürçü lisan etmemiş oluruz.

    olayın özet paragrafı bu olmuş yoktan var etmek haşaa Allaha mahsus

    bir koyup beş almak ve olamayan beygirleri sisteme dahil etmek yaşlı bir bünyeye viagra etkisi gibi

    bir yerlerden patlayacak elbette o kadar çok basınç ve dengesiz güç durmaz bir yerde.

    şahsen ben hiç bir aracıma yaptırtmam ve yapılan aracıda kesinlikle almam.

    fabrikanın koyduğu tolerans limitleri zamanı geldiğinde kullanabilmek adına.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: download

    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    Aracım 2007 focus, 110'luk (chip ile 130-135 hp)

    son hız 235km/sa 0-100 hızlanma 8sn civarı idi. araba 3. viteste patiye düşüyordu (sprint booster ile)
    özellikle 2. viteste gaza yüklenince direksiyonu tutmak bile zorlaşıyor, dehşet bir tork ile arabanın kıçı yere yapışıp uzuyordu.


    Bu yazdıklarınız fantazi gibi geldi sadece..

    keşke yeni chiplenmiş bir focus kullansanız da demek istediğimi anlasanız. 8sn 0-100'ü bire bir kendimiz test ettik. 235km/sa hız ankaradan istanbula gelirken düz yolda yapıldı. 1 kereye mahsus bir şey de değil zaten.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: rallier_61

    Ben 20bin kmdir chipli 1.4tdi uzerindeyim, bu kısa km aralığına bir carbonclean sıkıştırdım.. sizde muhtemelen bunu yapmayıp açık egr ile gezdiniz.. kontak ac kapa prosedürünü uyguladiginizi varsayarak, çok redline gezdiginizi tahmin ediyorum..servise güvenip 10-40 yağ konulup konulmadigindan haberiniz de olmayabilir.. en fazla 8bin kmde, tam sentetik mobil 1 yağ kullanırım hep,servise biraksam 10-40i basacaklar..

    carbon clean her bakımda uygulandı, arabayı bakıma bırakıp da çıkıp gitmedim hiç. zaten servis tanıdık olduğundan sürekli araba başında sohbet muhabbet bakım yapıldı. egr valfi iptal edildi daha chip bile yaptırmadan. araca sadece 1 kere 0w30 yağ konuldu, her zaman 5w30 mobil1 tam sentetik yağ kullanıldı. ve belirttiğim gibi, 7500km'de bir yağ değişimi yapıldı. araba zaten chipli olduğu için çok iyi baktım. en kısa mesafeyi bile gitsem kontağı kapatmak için en az 30sn bekledim, her çalıştırmada turbonun yağlanmasını beklemek için 5-10sn rölantide çalıştırdım, çalıştırır çalıştırmaz gaza basmadım hiç. bu arabaya nasıl özenli bakıldığını görseydiniz bu varsayımların hiçbirini yapmazdınız.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi cewzat -- 19 Ağustos 2012; 17:34:28 >




  • Ayni yağı ben de kullaniyorum,ama her bakımda carbonclean icerigindeki partikulleri motora salmak iyi değil diye biliyorum,sizin peryodlarda 4 bakim 30bin kmde daha uygun sanki,faydasının yanında yağı da bozuyor bu meret.. burda size de suç bulmuyorum, ya kötü şans,ya kötü map..
    Redline ile haşır neşir misiniz sıklıkla..?
  • redline olayına çok dikkat etsem de bazen istem dışı anlık olarak 4500devirin üstüne çıktığı oluyordu çünkü özellikle 1. vitesten 2. vitese geçmek için neredeyse hiç zaman olmuyordu. zaten 1. viteste gaza basar basmaz direkt redline... 2. vitese yetişmek çok zor. tabi her zaman seri kalkış yapılmaz fakat seri kalkarsam bir anlık redline... ama bu tür kalkışlar çok fazla olmadı, zaten 1. vites dışında da en spor sürüşümde 4000 devire çıktım.
  • Çok merak ediyordumm bunu.
  • Helal olsun aracın hakkını vermişsiniz ama biraz sıkıntılı olmuş..

    Aslında son sözü kendiniz söylemişsiniz, "arabalara böyle uygulamalar yaparak elde edeceğimiz performansı, totalde harcayacağımız parayı satın alma bütçemizin üzerine koyarak, hali hazırda 140hp olan bir araç satın almak çok daha mantıklıca" diyerek..

    Bendede S40 var aynı motora sahip, bende yazdığınız gibi düşünüyorum.. 2000cc dizel..

    Ama kör şeytan dürtüyor.. Bir yandanda diyorum kim uğraşıcak bunu sat, temiz araba bul, o mu bu mu dolan vs.vs... Birde ayıptır söylemesi ağzına kadar dolu bir araç benimkisi.. 2.0D S40'lara bakıyordum bir ara hiçbirinde Dynaudio ses sistemi fln bulamadım ve vazgeçtim.. (ki zaten çok az piyasada)

    Uzun lafın kısası kendimi çok zor tutuyordum, yazılım, sprint booster fln yaptırmamak için.. Konunuz benim için çok faydalı oldu gerçekten.. Şuan tamamıyla vazgeçtim bu işlerden..

    Son ses müzik, klima açık sağ şeritten piyasa yapar misali :) gitmeye devam..




  • Hocam Fordclubtr'ye üyeyseniz, süha hocamın da aracı chipli; 169.000 km oldu ve orjinal turbo. Buna ne denicek acaba? Belki aracınızda kronik sorun vardı, belki de map hatalıydı. Kesinlikle derinlemesine inceleme yapmak lazım.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam Fordclubtr'ye üyeyseniz, süha hocamın da aracı chipli; 169.000 km oldu ve orjinal turbo. Buna ne denicek acaba? Belki aracınızda kronik sorun vardı, belki de map hatalıydı. Kesinlikle derinlemesine inceleme yapmak lazım.

    Chip tunning yaptıktan sonra aracı çok zorlamamışsa, benim kadar şanssız değilse olabilir fakat onun bu kilometreye gelene kadarki masraflarına da bakmak lazım. Chip tuning olmasa bile 169000kmye kadar ağır masrafları olur arabanın. Ben kendi başımdan geçenleri yazdım, biraz hızlı ve agresif araba kullanıyorum sanırım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Helal olsun aracın hakkını vermişsiniz ama biraz sıkıntılı olmuş..

    Aslında son sözü kendiniz söylemişsiniz, "arabalara böyle uygulamalar yaparak elde edeceğimiz performansı, totalde harcayacağımız parayı satın alma bütçemizin üzerine koyarak, hali hazırda 140hp olan bir araç satın almak çok daha mantıklıca" diyerek..

    Bendede S40 var aynı motora sahip, bende yazdığınız gibi düşünüyorum.. 2000cc dizel..

    Ama kör şeytan dürtüyor.. Bir yandanda diyorum kim uğraşıcak bunu sat, temiz araba bul, o mu bu mu dolan vs.vs... Birde ayıptır söylemesi ağzına kadar dolu bir araç benimkisi.. 2.0D S40'lara bakıyordum bir ara hiçbirinde Dynaudio ses sistemi fln bulamadım ve vazgeçtim.. (ki zaten çok az piyasada)

    Uzun lafın kısası kendimi çok zor tutuyordum, yazılım, sprint booster fln yaptırmamak için.. Konunuz benim için çok faydalı oldu gerçekten.. Şuan tamamıyla vazgeçtim bu işlerden..

    Son ses müzik, klima açık sağ şeritten piyasa yapar misali :) gitmeye devam..

    Aynı donanıma sahip 2009 bir s40 var arkadaşımda, yol tutuşu bu kadar üst seviye başka bir araba görmedim bu sınıfta. Konforlu, kaliteli ve kullanışlı bir araç. Bırak hocam, gitmese de olur :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat


    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam Fordclubtr'ye üyeyseniz, süha hocamın da aracı chipli; 169.000 km oldu ve orjinal turbo. Buna ne denicek acaba? Belki aracınızda kronik sorun vardı, belki de map hatalıydı. Kesinlikle derinlemesine inceleme yapmak lazım.

    Chip tunning yaptıktan sonra aracı çok zorlamamışsa, benim kadar şanssız değilse olabilir fakat onun bu kilometreye gelene kadarki masraflarına da bakmak lazım. Chip tuning olmasa bile 169000kmye kadar ağır masrafları olur arabanın. Ben kendi başımdan geçenleri yazdım, biraz hızlı ve agresif araba kullanıyorum sanırım.

    Hocam emin olun Süha hocam sizden daha agresif kullanıyor. Çünki kendisi sürekli gazlar ve ortalama yakıt tüketimi (şehir içi - şehir dışı karışık) 7.0-7.5 litrenin altına düşmez.

    Kesinlikle ağır masrafları olur, fakat Chip Tuning yüzünden olmamıştır; ki kendiside bunu belirtiyor. Onun aracının yaklaşık güç değerleri; 140 hp güç, 330 nm tork. Chip Tuning yanında, Downpipe ve birkaç ekstra işlemde yaptırmıştır kendisi.

    Düzeltme: Yazım hatası...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraoca2 -- 20 Ağustos 2012; 15:02:37 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat


    quote:

    Orijinalden alıntı: buraoca2

    Hocam Fordclubtr'ye üyeyseniz, süha hocamın da aracı chipli; 169.000 km oldu ve orjinal turbo. Buna ne denicek acaba? Belki aracınızda kronik sorun vardı, belki de map hatalıydı. Kesinlikle derinlemesine inceleme yapmak lazım.

    Chip tunning yaptıktan sonra aracı çok zorlamamışsa, benim kadar şanssız değilse olabilir fakat onun bu kilometreye gelene kadarki masraflarına da bakmak lazım. Chip tuning olmasa bile 169000kmye kadar ağır masrafları olur arabanın. Ben kendi başımdan geçenleri yazdım, biraz hızlı ve agresif araba kullanıyorum sanırım.

    Hocam emin olun Süha hocam sizden daha agresif kullanıyordur. Çünki kendisi sürekli gazlar ve ortalama yakıt tüketimi (şehir içi - şehir dışı karışık) 7.0-7.5 litrenin altına düşmez.

    Kesinlikle ağır masrafları olur, fakat Chip Tuning yüzünden olmamıştır; ki kendiside bunu belirtiyor. Onun aracının yaklaşık güç değerleri; 140 hp güç, 330 nm tork. Chip Tuning yanında, Downpipe ve birkaç ekstra işlemde yaptırmıştır kendisi.

    bu tip konularda s.dik yarıştırmayı hiç sevmem fakat "emin olun sizden daha agresif kullanıyordur" cümlesi zaten kendi içinde çelişen bir yapıya sahip. emin olmak ve tahmin yürütmek bir arada. ankaradan istanbula 1saat 57dk'da geldim bu araba altın çağını yaşarken (ortalama hızımın 225 olması gerekiyor, araba gitse daha çabuk gelirdim ) ortalama yakıtım şu an 9lt civarlarında, yarın fotoğraf da koyabilirim isteyen olursa. bununla övünmek değil niyetim, zaten övünülecek bir yanı yoktur israfın ve yüksek tüketimin veya tehlikeli hızın. fakat bazen birileri çıkıp da varsayımlar üzerine "emin olarak" konuşunca haliyle can sıkıyor (sadece sizle alakalı bir durum değil, bunu çok kişi yapıyor)




  • Işin özü,millet olarak elimizdeki araca bağlanıp,sırf performansı için değiştirmeye içi el vermiyor insanın..ben de birkaç ay orjinal yazılım ile kullandım, alt devirlerdeki cansizlikla dogru orantılı olarak yükselen tüketim can sıkan türdendi..kendimi sırf tüketimi ve bu cansizligi bertaraf ederim diye kandirdim.. 2 kezmap guncellettim, daha fazla performans talebiyle,zira şu an sonundayim orjinal turbo ve saz arkadaşlarıyla chipin yapabileceklerinde.. pişman miyim,kesinlikle değilim,eskiden 2bin-4bin arasında iken kullanım aralığı, simdi 1500-4500 arasında..kısa vadede hikaye boyle genelde..
    Uzun vadede "chip olmayaydi iyiydi" diyebiliyor musunuz?
    Bu arada yakıt ne kullanıyorsunuz, tdcilar enjektör bakımından muhanet olabiliyor bazen..
  • Ankara İstanbul 2 saat mi hocam ne diyosun sen bunu inandirmak için iki saatlik video koyman lazım. Gişeden gişeye olsa bile 200 km/h yaparki bu tarz bir araç 2 kere ciplense bile imkansız. Sadece güçlendirmek yeterlimi 120 ile girdiğin sert viraja 200 le de girebilirmisin

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Hocam seninki kötü örnek olmuş, buna karşılık nice iyi örnekler var.. 20 bin civarında 2003 de Cordobamı chiplettim. 115 binde sattım aracı.. İlk günkü performansı neyse satılırken oydu.. Rutin bakım dışında hiç servise gitmedi.. Agresif kullanmaya gelince %50 agresif %50 normal kullanıldı araç... Diğer arkadaşların dediği gibi ya kronik bir sorun vardı araçta arızaya süreklilik kazandıran ya da yazılımda bir sorun vardı..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: baboker

    benim megane'da agresif yazilim ve box var. bakalim ne kadar dayanacak?

    Tecrübelerini kısaca yazabilir misin?

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    Onca şeyi yaşarken BTG ye gidip şunu azcık kısın deseydiniz keşke..

    benim 300k kmyi deviren focus müşterim var, arabasını değiştirdiği gün yenisini getirip onuda chipletti.

    şuda var,

    Chipden sonra servise peryodik bakıma girip ertesi gün yolda kaldığında ilk çevirdiği telefon benimki olan ve olay yerine gidip incelediğimde hava filtre kapağının kapatılmadığını kendisine de gösterdiğim ve aşırı tozdan kırılan turboyu servise değiştirten , işlem sonrası araç ile teste çıkan servis personelinin kaputu tam kapatmayıp 120kmh ile kaputun açılması sonrası aracın pert olduğu durumlar gibi tamamen bahtsız bedevi formatında olaylarda yaşanıyor..

    Kimse size bişey söylemedimi bunda yaşananlar esnasında..

    Mehmet hocam iyi akşamlar,daha yeni Megane III aldım, Euro 5 motorlu 110Bg,araca chip yaptırısak nasıl değerler elde edilir?

    Birde daha önce Euro 5 dCi'ye chip uyguladınız mı?Ne gibi sorunlar oldu.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    bu tip konularda s.dik yarıştırmayı hiç sevmem fakat "emin olun sizden daha agresif kullanıyordur" cümlesi zaten kendi içinde çelişen bir yapıya sahip. emin olmak ve tahmin yürütmek bir arada. ankaradan istanbula 1saat 57dk'da geldim bu araba altın çağını yaşarken (ortalama hızımın 225 olması gerekiyor, araba gitse daha çabuk gelirdim ) ortalama yakıtım şu an 9lt civarlarında, yarın fotoğraf da koyabilirim isteyen olursa. bununla övünmek değil niyetim, zaten övünülecek bir yanı yoktur israfın ve yüksek tüketimin veya tehlikeli hızın. fakat bazen birileri çıkıp da varsayımlar üzerine "emin olarak" konuşunca haliyle can sıkıyor (sadece sizle alakalı bir durum değil, bunu çok kişi yapıyor)

    Herşeye ok inanırım da bu kadarı fazla, duyan da yolu komple düzlük sanacak..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    bu tip konularda s.dik yarıştırmayı hiç sevmem fakat "emin olun sizden daha agresif kullanıyordur" cümlesi zaten kendi içinde çelişen bir yapıya sahip. emin olmak ve tahmin yürütmek bir arada. ankaradan istanbula 1saat 57dk'da geldim bu araba altın çağını yaşarken (ortalama hızımın 225 olması gerekiyor, araba gitse daha çabuk gelirdim ) ortalama yakıtım şu an 9lt civarlarında, yarın fotoğraf da koyabilirim isteyen olursa. bununla övünmek değil niyetim, zaten övünülecek bir yanı yoktur israfın ve yüksek tüketimin veya tehlikeli hızın. fakat bazen birileri çıkıp da varsayımlar üzerine "emin olarak" konuşunca haliyle can sıkıyor (sadece sizle alakalı bir durum değil, bunu çok kişi yapıyor)

    Herşeye ok inanırım da bu kadarı fazla, duyan da yolu komple düzlük sanacak..

    Düzlük olsa ne yazar ki sürekli max hızda chipsiz bir araç da gidemezki motor sürekli zorlanarak 2 saat giderse o gün zaten hersey baslar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.