Şimdi Ara

Chip Tuning ile 170.000km, tecrübe isteyen buyursun (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
100
Cevap
0
Favori
26.168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
5 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: JasoNBuraK

    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    bu tip konularda s.dik yarıştırmayı hiç sevmem fakat "emin olun sizden daha agresif kullanıyordur" cümlesi zaten kendi içinde çelişen bir yapıya sahip. emin olmak ve tahmin yürütmek bir arada. ankaradan istanbula 1saat 57dk'da geldim bu araba altın çağını yaşarken (ortalama hızımın 225 olması gerekiyor, araba gitse daha çabuk gelirdim ) ortalama yakıtım şu an 9lt civarlarında, yarın fotoğraf da koyabilirim isteyen olursa. bununla övünmek değil niyetim, zaten övünülecek bir yanı yoktur israfın ve yüksek tüketimin veya tehlikeli hızın. fakat bazen birileri çıkıp da varsayımlar üzerine "emin olarak" konuşunca haliyle can sıkıyor (sadece sizle alakalı bir durum değil, bunu çok kişi yapıyor)

    Herşeye ok inanırım da bu kadarı fazla, duyan da yolu komple düzlük sanacak..

    Düzlük olsa ne yazar ki sürekli max hızda chipsiz bir araç da gidemezki motor sürekli zorlanarak 2 saat giderse o gün zaten hersey baslar

    Haklısın motorun 2 saat full tempo çalışması ciddi risk..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Jamais Vu

    Tecrübelerini kısaca yazabilir misin?


    valla hocam tecrübe olarak arabanın kullanımı aşırı şekilde zevkli hale geldi. yazılımı yaptırmanı kesinlikle öneriyorum..
  • Saçma

    Tecrübelerime dayanarak yazıyorum.Km'lerce Chipli arabaya binen arkadaşlarımız var,kendimiz de Remaplı geziyoruz.Motor aynı motor,üstelik agresif yazılım+Kutu içi K&N+DP+Komple düz boru+EGR iptali ile 146hp'de yaklaşık 100.000km'dir yürüyor,derdi sıkıntısı yok aracın.Sadece debriyaj sıkıntı yaratıyor biraz,o da bu torka normal..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ankara İstanbul 2 saat mi hocam ne diyosun sen bunu inandirmak için iki saatlik video koyman lazım. Gişeden gişeye olsa bile 200 km/h yaparki bu tarz bir araç 2 kere ciplense bile imkansız. Sadece güçlendirmek yeterlimi 120 ile girdiğin sert viraja 200 le de girebilirmisin

    ankara-istanbul otobanında 200le giremeyeceğin viraj yoktur. bu konuyu açmamdaki amaç aracın performansını tartışmak değil, başıma gelenleri anlatmaktı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat


    quote:

    Orijinalden alıntı: WaRToX

    Helal olsun aracın hakkını vermişsiniz ama biraz sıkıntılı olmuş..

    Aslında son sözü kendiniz söylemişsiniz, "arabalara böyle uygulamalar yaparak elde edeceğimiz performansı, totalde harcayacağımız parayı satın alma bütçemizin üzerine koyarak, hali hazırda 140hp olan bir araç satın almak çok daha mantıklıca" diyerek..

    Bendede S40 var aynı motora sahip, bende yazdığınız gibi düşünüyorum.. 2000cc dizel..

    Ama kör şeytan dürtüyor.. Bir yandanda diyorum kim uğraşıcak bunu sat, temiz araba bul, o mu bu mu dolan vs.vs... Birde ayıptır söylemesi ağzına kadar dolu bir araç benimkisi.. 2.0D S40'lara bakıyordum bir ara hiçbirinde Dynaudio ses sistemi fln bulamadım ve vazgeçtim.. (ki zaten çok az piyasada)

    Uzun lafın kısası kendimi çok zor tutuyordum, yazılım, sprint booster fln yaptırmamak için.. Konunuz benim için çok faydalı oldu gerçekten.. Şuan tamamıyla vazgeçtim bu işlerden..

    Son ses müzik, klima açık sağ şeritten piyasa yapar misali :) gitmeye devam..

    Aynı donanıma sahip 2009 bir s40 var arkadaşımda, yol tutuşu bu kadar üst seviye başka bir araba görmedim bu sınıfta. Konforlu, kaliteli ve kullanışlı bir araç. Bırak hocam, gitmese de olur :)

    2009 daha tatlıdır benimkinden daha modelli ve makyajlı :) Teşekkür ederim güzel düşüncelerin içinde.. Umarım daha iyileri sana nasip olur..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ankara İstanbul 2 saat mi hocam ne diyosun sen bunu inandirmak için iki saatlik video koyman lazım. Gişeden gişeye olsa bile 200 km/h yaparki bu tarz bir araç 2 kere ciplense bile imkansız. Sadece güçlendirmek yeterlimi 120 ile girdiğin sert viraja 200 le de girebilirmisin

    ankara-istanbul otobanında 200le giremeyeceğin viraj yoktur. bu konuyu açmamdaki amaç aracın performansını tartışmak değil, başıma gelenleri anlatmaktı.

    Demekki camlibele 200 le tirmanip dilovasi virajını 200 le dönüp devamindaki rampayı yine 200 le çıkmış dudullu gişelerinden 2. Köprü yoluna bağlantı yolundaki virajı da yine 200 dondün. Verdigin süre il sınırından il sınırına olmasın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan


    quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    quote:

    Orijinalden alıntı: umutsirvan

    Ankara İstanbul 2 saat mi hocam ne diyosun sen bunu inandirmak için iki saatlik video koyman lazım. Gişeden gişeye olsa bile 200 km/h yaparki bu tarz bir araç 2 kere ciplense bile imkansız. Sadece güçlendirmek yeterlimi 120 ile girdiğin sert viraja 200 le de girebilirmisin

    ankara-istanbul otobanında 200le giremeyeceğin viraj yoktur. bu konuyu açmamdaki amaç aracın performansını tartışmak değil, başıma gelenleri anlatmaktı.

    Demekki camlibele 200 le tirmanip dilovasi virajını 200 le dönüp devamindaki rampayı yine 200 le çıkmış dudullu gişelerinden 2. Köprü yoluna bağlantı yolundaki virajı da yine 200 dondün. Verdigin süre il sınırından il sınırına olmasın.


    hocam bunun tartışmasına girmiyorum seninle. keşke yanımda olsaydın bahsettiğin virajların tam olarak hangi virajlar olduğunu bilmiyorum ama viraja girmek teknik işidir. tem üzerindeki belki de en keskin viraj mahmutbey gişelere varmadan o2 ile o3 karayolunun birleştiği tekstilkent virajıdır. hız sınırlaması konulan tek yer de burası yanlış bilmiyorsam, 70 limit konulmuş. buraya 120 ile bile giremiyor millet, 180 ile hiç riske girmeden dönülecek bir virajdır. kullandığım aracın espli (hiç devreye girmedi yol boyunca) focus olduğunu, yani sınıfının yol tutuş konusunda bir numarası olduğunu da hesaba katın (DTCS olan araçlar hariç ki bu sistem o yıllarda sadece volvo s40ta vardı)...

    bahsettiğim aralık tam olarak ankara optimum avm-istanbul gişeler. sürekli 200 ile gitme diye bir durum yok, bunu siz böyle düşündünüz. arabam chip ilk uygulandığı sıralar düz yolda 235 gibi bir hıza ulaşıyordu, en dik rampada maksimum 160-170e kadar düşüp, yokuş aşağı 240ı geçebiliyordu ibre.

    ama şaşırmakta haklısınız çünkü benim focusla 200 civarı döndüğüm virajda başkaları a6 ile fren yaparak giriyor, bundan zerre övünmüyorum fakat hakkında tahminde bulunduğunuz insanı daha iyi tanımanız için söylüyorum: ogs acaba 180 ile geçersek de okur mu diye düşünerek istanbula gişelerden 190 ile girdik (10kmlik bir sapma ile), ogs okudu yine de 4 sene öncesine kadar yaptıklarımın yarısını yapamam herhalde şimdi...

    dediğim gibi keşke yanımda olsaydınız da siz de bizim gibi hayret içinde kalsaydınız

    fakat tekrar belirtiyorum, bunun bu konu ile bir ilgisi yok. burada chip yüzünden olduğunu düşündüğüm (aslında ben eminim) bana çıkan fazla fazla masrafları anlatmaya çalışıyorum. bu tartışma hakkında yorumlarınızı yapabilirsiniz fakat ben artık bunlara cevap vermeyeceğim, bunları bana başkası anlatsa ben de inanmam; haklısınız ne diyim...




  • Sonuç; bu şartlar altında problemler yaşamanız gayet normal............ Normal motorda dahi bu kullanımlarda sorun yaşanır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Başa gelenler çok çok normal yalnızca çipe mal edilecek bir durum değil.Ayrıca 130 hp alınan focus'un o kadar duman atması da normal değil.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cewzat

    redline olayına çok dikkat etsem de bazen istem dışı anlık olarak 4500devirin üstüne çıktığı oluyordu çünkü özellikle 1. vitesten 2. vitese geçmek için neredeyse hiç zaman olmuyordu. zaten 1. viteste gaza basar basmaz direkt redline... 2. vitese yetişmek çok zor. tabi her zaman seri kalkış yapılmaz fakat seri kalkarsam bir anlık redline... ama bu tür kalkışlar çok fazla olmadı, zaten 1. vites dışında da en spor sürüşümde 4000 devire çıktım.


    Orada bir anlatım hatası olmuş, özür diliyorum bunun için, kullanıyor demek istemiştim; yazarken gözümden kaçmış. Konuşmalarında insan hata yapınca farkediyor, fakat eğer yazdıklarınızı gözden geçirmek için vaktiniz olmuyorsa, hataları farketmek de zor oluyor.

    Buradaki yazdıklarınızı varsayarsak, evet sizden daha agresif araba kullanıyor Süha hocam Neyse benim fazla birşey söylememe gerek yok, isterseniz Girip bakarsınız Fordclubtr'ye Direk olayı s.dik yarışına çevirmişsiniz... Pes diyorum Benim burada anlatmak istediğim farklı, sizin kastettiğiniz durum farklı. Neyse lafı daha fazla uzatmaya gerek yok...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi buraoca2 -- 20 Ağustos 2012; 15:01:17 >




  • Neyse nokta koyalım konuya,hızlı koşan atın boku seyrek düşermiş...
  • Konuyu daha once okudum.Sans eseri almanyadan tamirci olan dayim izine gelmis kendisiyle fazla muahabbetim yoktur ama muhabbet olsun diye oto tamirciligi konusundan konusmaya basladik konu baya ilerledi.Gelmisken turkiyede kucuk boda tamiri yaptirayim dedim sanayiye girdigime pisman oldum dedi iscilikden cok dert yandi.
    Daha sonra konu aklima geldi yazilim islerini sordum kendi mersedesini soyledi aslinda 190 bg ama ben yazilimla baya yukselttim deyince dayanamayip sordum ya ilerde sorun cikarirsa diye konuyu ornek verdim.
    Dayimda gayet normal oldugunu soyledi. Almanyada yazilim Chip vsvs olaylardan sonra araclar eksiksiz testlerden gecer emisyon puskurtme sarsinti vsvs diye bir suru detay saydi ornek olarak da hava limani araclarinin yazilimlarini biz yaptik su anda iclerinde 700,000 800,000 km yi asmis saat gibi calisan araclar oldugunu soyledi.
    Ford vsvs araclari sordugumda her araca yapilmayacagi fakat yapildikdan sonrada kesin kontrollerden gecmesini gerektirdigini soyledi .
    Belki sizede yardimci olur.




  • Chip tuning motor ve motor aksamı parçaların ömründen çalar %100 tersini kimse idda edemez, bunun bilince olarak yaptıranın kendi seçimidir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 24 Ağustos 2012; 15:00:12 >
  • bizde yaptırmayı düşünüyorduk,aynı araca kesinlikle vazgeçtim:D
  • quote:

    sürekli 200 ile gitme diye bir durum yok, bunu siz böyle düşündünüz. arabam chip ilk uygulandığı sıralar düz yolda 235 gibi bir hıza ulaşıyordu, en dik rampada maksimum 160-170e kadar düşüp, yokuş aşağı 240ı geçebiliyordu ibre.

    ama şaşırmakta haklısınız çünkü benim focusla 200 civarı döndüğüm virajda başkaları a6 ile fren yaparak giriyor, bundan zerre övünmüyorum fakat hakkında tahminde bulunduğunuz insanı daha iyi tanımanız için söylüyorum: ogs acaba 180 ile geçersek de okur mu diye düşünerek istanbula gişelerden 190 ile girdik (10kmlik bir sapma ile), ogs okudu yine de 4 sene öncesine kadar yaptıklarımın yarısını yapamam herhalde şimdi...



    Arşivlik bir ileti olmuş..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Chip tuning motor ve motor aksamı parçaların ömründen çalar %100 tersini kimse idda edemez, bunun bilince olarak yaptıranın kendi seçimidir.

    Motor ve Motor Aksamı parçalarının ömrünü hangi bazda düşünüyorsunuz ?

    Çalışma Saati ?
    Yapılan km ?
    Döndüğü d/d ?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Chip tuning motor ve motor aksamı parçaların ömründen çalar %100 tersini kimse idda edemez, bunun bilince olarak yaptıranın kendi seçimidir.

    Motor ve Motor Aksamı parçalarının ömrünü hangi bazda düşünüyorsunuz ?

    Çalışma Saati ?
    Yapılan km ?
    Döndüğü d/d ?

    Bir çok örnek verebiliriz buna , basitçe turbo hakkında konuşursak chipten sonra turboya daha fazla yük binecektir, turbonun ömrü kısalacaktır, baskı balata, şanzıman dişlilerine binen yük artacaktır bazı uygulamalarda parçaladaki güvenlik katsayıları aşılıp ömürünü çok hızlı tamamla ihtimalleri de olabilir. Bu örneklemeri çoğaltabiliriz, bu araçların her parçasında bir sürü hesaplar yapılıyor ar-ge çalışmalarında bu hesapların ardından hepsi teker teker deneniyor. En basit motor hesaplaması benim yaptığım kadarıyla 250-300 sayfa sürüyor. Enerji yoktan var edilemez, sadece dönüştürülebilir birbirine o motordan alacağınız güç bellidir, motor ömründen alıp güce dönüştürüyorsunuz yapılan bu aslında. Bu sektörden para kazanıldığı içinde kimse yoğurdum ekşi demez sizden de haklısınız demenizi beklemiyorum.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noss -- 28 Ağustos 2012; 10:09:34 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Bir çok örnek verebiliriz buna , basitçe turbo hakkında konuşursak chipten sonra turboya daha fazla yük binecektir, turbonun ömrü kısalacaktır, baskı balata, şanzıman dişlilerine binen yük artacaktır bazı uygulamalarda parçaladaki güvenlik katsayıları aşılıp ömürünü çok hızlı tamamla ihtimalleri de olabilir. Bu örneklemeri çoğaltabiliriz, bu araçların her parçasında bir sürü hesaplar yapılıyor ar-ge çalışmalarında bu hesapların ardından hepsi teker teker deneniyor. En basit motor hesaplaması benim yaptığım kadarıyla 250-300 sayfa sürüyor. Enerji yoktan var edilemez, sadece dönüştürülebilir birbirine o motordan alacağınız güç bellidir, motor ömründen alıp güce dönüştürüyorsunuz yapılan bu aslında. Bu sektörden para kazanıldığı içinde kimse yoğurdum ekşi demez sizden de haklısınız demenizi beklemiyorum.

    Bu işin içinde olan biri olarak, son 6 sene içinde elimden geçen binlerce aractan aldıgım geridonusleri düşündüğümde, sizin Atladığınız Düşünemediğiniz noktalar olduğunu kanaatini getiriyorum..

    Çok fazla tekniğe girip insanları bunaltmayacağım,

    Bizim yaptığımızı işi üreticilerde yapıyor bunu bilin,

    Volkswagen aynı motoru hem 75hp hem 90hp hem 105 üstüne bide 130hp ye ayarlayıp araçlarına monte ediyor..
    PSA 1.6 dizelini 75 - 90 - 110 ayarlıyor
    KIA Hyundai 90 115 128 seceneklerle çıkartıyor..

    Sanırım onların motor hesapları bikaç sayfadan ibaret..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Bir çok örnek verebiliriz buna , basitçe turbo hakkında konuşursak chipten sonra turboya daha fazla yük binecektir, turbonun ömrü kısalacaktır, baskı balata, şanzıman dişlilerine binen yük artacaktır bazı uygulamalarda parçaladaki güvenlik katsayıları aşılıp ömürünü çok hızlı tamamla ihtimalleri de olabilir. Bu örneklemeri çoğaltabiliriz, bu araçların her parçasında bir sürü hesaplar yapılıyor ar-ge çalışmalarında bu hesapların ardından hepsi teker teker deneniyor. En basit motor hesaplaması benim yaptığım kadarıyla 250-300 sayfa sürüyor. Enerji yoktan var edilemez, sadece dönüştürülebilir birbirine o motordan alacağınız güç bellidir, motor ömründen alıp güce dönüştürüyorsunuz yapılan bu aslında. Bu sektörden para kazanıldığı içinde kimse yoğurdum ekşi demez sizden de haklısınız demenizi beklemiyorum.

    Bu işin içinde olan biri olarak, son 6 sene içinde elimden geçen binlerce aractan aldıgım geridonusleri düşündüğümde, sizin Atladığınız Düşünemediğiniz noktalar olduğunu kanaatini getiriyorum..

    Çok fazla tekniğe girip insanları bunaltmayacağım,

    Bizim yaptığımızı işi üreticilerde yapıyor bunu bilin,

    Volkswagen aynı motoru hem 75hp hem 90hp hem 105 üstüne bide 130hp ye ayarlayıp araçlarına monte ediyor..
    PSA 1.6 dizelini 75 - 90 - 110 ayarlıyor
    KIA Hyundai 90 115 128 seceneklerle çıkartıyor..

    Sanırım onların motor hesapları bikaç sayfadan ibaret..

    Bunun üreticiler tarafından da yapıldığı doğru bunu biliyorum zaten, bunu bilinçli yapan üreticilerde var, pazarlama politikası olarak yapanlarda var. Bu gerçeği değiştirmiyor 1.4 tsi 170 bg motorların 300.000km i anca zar zor aşarken daha buyuk motor hacimli 1.6 FSİ motorlar 500.000 i geçenlerini gördüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    quote:

    Orijinalden alıntı: ChipTuning Uzmanı

    quote:

    Orijinalden alıntı: noss

    Bir çok örnek verebiliriz buna , basitçe turbo hakkında konuşursak chipten sonra turboya daha fazla yük binecektir, turbonun ömrü kısalacaktır, baskı balata, şanzıman dişlilerine binen yük artacaktır bazı uygulamalarda parçaladaki güvenlik katsayıları aşılıp ömürünü çok hızlı tamamla ihtimalleri de olabilir. Bu örneklemeri çoğaltabiliriz, bu araçların her parçasında bir sürü hesaplar yapılıyor ar-ge çalışmalarında bu hesapların ardından hepsi teker teker deneniyor. En basit motor hesaplaması benim yaptığım kadarıyla 250-300 sayfa sürüyor. Enerji yoktan var edilemez, sadece dönüştürülebilir birbirine o motordan alacağınız güç bellidir, motor ömründen alıp güce dönüştürüyorsunuz yapılan bu aslında. Bu sektörden para kazanıldığı içinde kimse yoğurdum ekşi demez sizden de haklısınız demenizi beklemiyorum.

    Bu işin içinde olan biri olarak, son 6 sene içinde elimden geçen binlerce aractan aldıgım geridonusleri düşündüğümde, sizin Atladığınız Düşünemediğiniz noktalar olduğunu kanaatini getiriyorum..

    Çok fazla tekniğe girip insanları bunaltmayacağım,

    Bizim yaptığımızı işi üreticilerde yapıyor bunu bilin,

    Volkswagen aynı motoru hem 75hp hem 90hp hem 105 üstüne bide 130hp ye ayarlayıp araçlarına monte ediyor..
    PSA 1.6 dizelini 75 - 90 - 110 ayarlıyor
    KIA Hyundai 90 115 128 seceneklerle çıkartıyor..

    Sanırım onların motor hesapları bikaç sayfadan ibaret..

    Bunun üreticiler tarafından da yapıldığı doğru bunu biliyorum zaten, bunu bilinçli yapan üreticilerde var, pazarlama politikası olarak yapanlarda var. Bu gerçeği değiştirmiyor 1.4 tsi 170 bg motorların 300.000km i anca zar zor aşarken daha buyuk motor hacimli 1.6 FSİ motorlar 500.000 i geçenlerini gördüm.

    bir aracı 500k km kullanacaksanız doğru bir teknik ekiple birlikte olmanız gerekiyor.. doğru yağı kullanıp doğru zamanlarda doğru müdahale ler ile gereken peryodik bakımların üstüne koruyucu bakımlarda uygulayıp hedefinize ulasırsınız..

    bu arkadasımızın basına gelenler tamamen ilgisizlik takipsizlik sorumsuzluk sonucu oluşmuş ve kesinlikle Chiptuning işlemine maledilemez..

    Son kullanıcı herşeyi bilemez, bilmek zorunda da değil, onun sırtını yaslayacağı , düdüklemeden en doğru en ekonomik çözümleri sunabilecek teknik destek birimlerine ihtiyacı var.. Yetkili servisler bu konuda aşırı derecede duyarsız olmuş durumda , kazandığı paradan baska bir ilgi odağı yok , içinde çalışanlar robotlaşmış , usta yok..

    Onlarca müşterimi yetkili veya özel servislerin elinden kurtardım, kimilerini kurtaramadım ama hala devam eden problemlerini yeri geldi sadece insanlar arabalarına tekrar ısınsınlar diye ücretsiz onarıp teslim ettim.. elimden geldiğince benimle ilgili ilgisiz her türlü problemlerinde yanlarında oldum..

    Chiptuning bilinçli ve doğru yapıldığında , ilgili arac bilincli ve doğru kullanıldığında sorun yasanmıyor, dediğim gibi yüzlerce araç tecrübesi ile sabittir..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ChipTuning Uzmanı -- 28 Ağustos 2012; 18:20:10 >




  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.