Şimdi Ara

Chopper Hakkında Yorumlarınız.. (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
78
Cevap
0
Favori
16.856
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: xe1nt

    Aynen En mantıklısı öyle olucak Sağol kardeşim sen bozmadın mı niyeti


    Ben hala muallaktayım! Bir yandan Enduro sevdası var.. Öte yandan şehiriçinde kullanmak için ufak birşeylermi alsam diyorum şimdilik, idareten! Öte yandan cruiserlara da bayılıyorum!

    Bilmiyorum ya; kararsızım!

    Ben karar verdim burak Cruiser .. Her yola geliyor valla
    2.el temiz birtane bulursam çok güzel olucak..
    Üniversite bittikten sonrada daha yüksek cc li bişeyler alabilirim..
    Arkdaşım var babası crosscu oğluda aynı şekil..Enduro da var işte onlarda
    Köyde yaşıyorlar kendilerine motorla uçmak için tümsekler yapmışlar antrenman olsun diye..
    Bence en mantıklısı 2.el steril bi gv



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi xe1nt -- 16 Eylül 2009; 20:11:55 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: xe1nt

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: xe1nt

    Aynen En mantıklısı öyle olucak Sağol kardeşim sen bozmadın mı niyeti


    Ben hala muallaktayım! Bir yandan Enduro sevdası var.. Öte yandan şehiriçinde kullanmak için ufak birşeylermi alsam diyorum şimdilik, idareten! Öte yandan cruiserlara da bayılıyorum!

    Bilmiyorum ya; kararsızım!

    Ben karar verdim burak Cruiser .. Her yola geliyor valla
    2.el temiz birtane bulursam çok güzel olucak..
    Üniversite bittikten sonrada daha yüksek cc li bişeyler alabilirim..
    Arkdaşım var babası crosscu oğluda aynı şekil..Enduro da var işte onlarda
    Köyde yaşıyorlar kendilerine motorla uçmak için tümsekler yapmışlar antrenman olsun diye..
    Bence en mantıklısı 2.el steril bi gv



    Aileye bak. hahah süper. Özeniyor insan.
    gv güzel seçim. Bende gv alacağım




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lahmACUN3263


    quote:

    Orijinalden alıntı: xe1nt

    quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    quote:

    Orijinalden alıntı: xe1nt

    Aynen En mantıklısı öyle olucak Sağol kardeşim sen bozmadın mı niyeti


    Ben hala muallaktayım! Bir yandan Enduro sevdası var.. Öte yandan şehiriçinde kullanmak için ufak birşeylermi alsam diyorum şimdilik, idareten! Öte yandan cruiserlara da bayılıyorum!

    Bilmiyorum ya; kararsızım!

    Ben karar verdim burak Cruiser .. Her yola geliyor valla
    2.el temiz birtane bulursam çok güzel olucak..
    Üniversite bittikten sonrada daha yüksek cc li bişeyler alabilirim..
    Arkdaşım var babası crosscu oğluda aynı şekil..Enduro da var işte onlarda
    Köyde yaşıyorlar kendilerine motorla uçmak için tümsekler yapmışlar antrenman olsun diye..
    Bence en mantıklısı 2.el steril bi gv



    Aileye bak. hahah süper. Özeniyor insan.
    gv güzel seçim. Bende gv alacağım

    Hayırlısı kardeşim




  • Bir kaç ay önce Honda Shadow 'umu satmıştım. Gerçekten çok memnun kaldım ihitiyacım olmasa satmayı kesiklikle düşünmezdim yaşadığım şehir antalya gibi güzel ulaşımın kolay olduğu bir yer ona rağmen trafikte düşük manevra kabiliyeti yüzünden fıtık ediyor ama ortalama 60km ile giderken altındaki gücü hissedişini anlatamam aşşağıda birşeyler oluyor gaza basma yetkisine sahipsin ama basmıyorsun işte gerçek güç budur falan demiyicem şimdi ama :) düzgün cruiser'ı hiç bir şeye değişmem. Race alıp deviri düşürmemek karbürötör'ü ısıtıp motoru stop ettirmemek için sürekli +90 ile gidip etrafa bakamadan motorun ve sesinin aldığı tepkiyi göremeden yollardan geçip gitmek bana nedense tuhaf gelir. Race'de kullandım zamanında zxr-9'um vardı 2004'yılında ama gerçekten Chooper gibisi yok ankaradan antalyaya 11 kişilik bir chooper,race grubuyla 2 günde geldim inanılmaz zevk aldım kesinlikle tavsiye ederim akıllı davran iyi araştır sonrada bir çok yönden seni zarar ettirmiyicek bir makine al kesinlike memnun kalırsın.Ondan sonra gel bu ses beni kesmiyor bene bir eksoz tavsiye edin de 750 dolara canada yapımı bir eksoz almıştım o günden sonra motora bakış açım değişti.İşden çıkıp biran önce motoruma atlamak için yol gözler oldum :)

    Herneyse cruiser alıcaksan belirttiğim kriterlere uygun bir model ve marka al pişman olmazsın.




  • 2. el bir cruiser hyosung gv250 türü çift silindir V motor olsun bununla kendini geliştir sonra 500 600cc bir japon cruisere geç aslanlar gibi bin derim
  • Teşekkürler..
  • Eğer Cruiser istiyorsanız ve 10.000 TL gözden çıkardıysanız, az km li 2004 veya bulabilirsen 2005 Dragstar 1100 almalısın ,

    Su soğutmalılar daha iyiymiş falan filan hepsi hikaye.Ağırdır falan filan geçin bunları bu motoru bayanlar kuyllanıyor arkadaşlar BA YAN LAR.

    Zaten yolda giderken dragstar sürekli dik durmak ve düz gitmek ister duruncada aynı şekilde sadece dik tut yeter.

    Tek dikkat etmen gereken kullanmaya başlayınca deli gibi gazlamıcan hattâ 4 hafta sonra alıştım deyip yine öyle deli gibi gaza yüklenmicen .

    Şeytana uyup gaz kökleme yapmak yasak,viraj içerisinde 3. viteste halâ patinaj çekiyorsun. Yani risk yapmak yasak.


    Tecrübeli kullanıcı arkadaşlarından tavsiyeler ve püf noktaların tüyolarını alacaksın.

    Cruiser kullanım şekli zaten riskten uzak ,heybetli ve easy olmalı.

    Öyle şehiriçi trafiğinde otoların arasından slalom falan filan bunları unutun tabu .

    Kullanıcı aklı başında birisi gibi davranıp ve tecrübeli kişiler tarafından yönlendirme yapılırsa ve riskli kullanımlara girilmezse fevkalade başlangıç motoru olabilir.

    Dragstar alacaksan 1100 alacaksın, 40 bg lik 650 lik bir müddet sonra zayıf gelecek.650 lik aldığına çok pişman olacaksın. Üstelik MTV'side aynı.

    Dragstarın tek dezavantajı orijinal parçaların pahalı olması.




  • Motosiklette ağırlık "yeni başlayan" biri için ciddi konudur, şakaya gelmez. Bilemiyorum, hiç dragstar 1100'e bindinizmi fakat o makinayı yatırırsanız, kaldırmak öyle her babayiğidin harcı değildir. Ayrıca diyelimki hafif tozlu bir yolda, rampada durmak zorunda kaldınız! Bu makinanın aşağı doğru kaymasını engelleyebilecek tecrübeye sahip olmanız gerekir. Ağır makina, zor makinadır! O kullanan bayanlarda genelde tecrübeli bayanlar olsa gerek.

    1100cc'lik bir makina ile 650'lik bir makinanın MTV'si aynı değildir. Arada 2 kata yakın bir fark var.

     Chopper Hakkında Yorumlarınız..





    Dragstar 1100, bir başlangıç motoru değildir! Allah herkese irade vermiş, kişisel tercihtir ama yeni kullanıcıları yanlış yönlendirmeyelim!

    Selamlar.




  • Novarix e katılıyorum. Motorun kullanım kolaylığı salt beygir gücü ile alakalı bir durum değil ki. Çılgın bir şekilde devirlenmediğinden sanırım kolay kullanılabilir görülüyor. Ancak Novarix in de dediği gibi ağır motora hakimiyet belli bir tecrübeyi gerektirir. ABD gibi %90ı dümdüz yollardan ibaret değil ülkemiz. Öyle bir an gelir ki 100-120 kg motoru tutamazsınız bacaklarınızın arasında eğer yeterli tecrübeniz yoksa. Hele biraz kaygan dik yokuşlarda... Her şey vergi, ya da motorun fiyatı değildir. Ülkemizdeki fiyat ve vergilendirme politikaları nedeniyle şu yanlış kanı hasıl oldu, abi şu kadar daha ver 2-3 katı hacimde motor al. Kadınlar bile kullanıyorsa gelirse iş paneuropean kullanan kadınlar da var çoğu erkeğin cesaret edemediği. Ki ayrıca 650-800cc civarı cruiserler son derece makul makinalardır. Çoğu motorcu gerek bile duymaz bu hacimdeki cruiserini. Ona bakarsanız 1100 lük de yetmez 1800 den başlamak lazım şöyle Intruder ından.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX


    Dragstar 1100, bir başlangıç motoru değildir! Allah herkese irade vermiş, kişisel tercihtir ama yeni kullanıcıları yanlış yönlendirmeyelim!

    Selamlar.


    Mevcut bir DRAGSTAR XVS 650A kullanıcısı olarak kesinlikle katılıyorum. 1100 bir başlangıç motoru değildir ve acemi ellerde tehlikeli bir makinadır.
  • MTV konusunda 2 ccm yanılmışız çokta önemli değil aradaki fark.
    2005/ 1100 lük bu yıl altı aylık MTV 117 TL ödedim.

    Yazımda yazdıklarım şu idi risk yapmadan, tecrübeli kişilerden bilgi alaraktan , deli gibi sürekli gazlamadan ve bir ay sonra alıştım artık deyip yine risklere girmeden ,cruiser kullanma şekli riskten uzak ve easy olmalı.
    Bu yazdıklarımın nesi yanlış?

    Hiç bir vitesli motor ağır veya hafif, kurs almadan binilmez veya kullanılmaz ,yani başka tecrübeli kişiler tarafından öğitilmeden binilmemeli ,
    Yani bisikletten 125 liğede bile olmamalı, önce birileri öğretmeli .

    Bence 125 liklere ve 250 liklere hakim olan kişiler tecrübeli kişilerden bilgi alaraktan ve riskli kullanımlara girmeme şartı ile fevkalâde 650 lik ve 1100 lük dragsatar kullanabilir. Bu durumda 650 lik almaktansa 1100 lüğü tercih ederim ve ettimde zaten .
    Daha önceki tecrübelerim MZ 251,şimdi dragstar 1100 lük le hiç kullanım problemleri yaşamıyorum.
    Herhalde bu konuda biraz kullanıcının yaşıda büyük bir etken oluyor, genç kullanıcılar riskli kullanmaya daha meğilli oluyorlar.

    Başlangıç nerde başlıyor?
    Başlangıç motoru derken herkes hemen bisikletten 1100 lük cruiseremi anlıyor?,
    Sürücü kursunda otomobilde hoca ve ikinci pedallar var, iki tekerlek kullanıcısı orada bile kendisinle.
    Rijit bi şekilde 1100 lük cruiser başlangıç motoru değil demekte yanlış diyorum.




  • Gelişmiş ve insan hayatına önem veren ülkelerde süreç şu şekilde işler.. Öncelikle motosiklet ehliyetinizi alır ve 125cc'ye kadar bir makinayı (çoğunlukla artçısız) 1 yıl boyunca kullanırsınız. Sonra tekrar sınava girer ve geçerseniz 250cc (bazen 400cc) bir makinayı 1 yıl kullanmak için onay alırsınız. Bundan sonraki sınır ise 650cc'dir. Ve 650cc'yi 1 yıl kullandıktan sonra sınava girmeden hacim sınırlandırılması ortadan kalkarak kullanabilirsiniz.

    Bu ülkelerdeki sistemlerin onlarca uzmanın biraraya gelerek oluşturduğu süreçler olduğunu söylememe gerek yok herhalde. Çok açık, çok net yada sizin deyiminizle rijit bir ifadeyle: 1100cc'lik bir motosiklet; başlangıç motoru değildir!

    Eğitim demişsiniz. O eğitimlerin bile başlangıcında size 125cc'lik makinalar vereceklerdir. Yani bir anlamda kendinizi kandırmış olacaksınız 1100cc ile başladım diye.. Doğru olan 125cc-150cc'lik bir vitesli motosiklet ile başlamak ve bunu yavaş yavaş arttırmaktır. Tabii buda kişinin iradesine kalmış bir durum. Mesela asla 650cc'den büyük bir motosiklete bineceğimi sanmıyorum... Gerek yok çünkü. Tamamen kişisel görüşüm!




  • quote:

    Orijinalden alıntı: NovariX

    Gelişmiş ve insan hayatına önem veren ülkelerde süreç şu şekilde işler.. Öncelikle motosiklet ehliyetinizi alır ve 125cc'ye kadar bir makinayı (çoğunlukla artçısız) 1 yıl boyunca kullanırsınız. Sonra tekrar sınava girer ve geçerseniz 250cc (bazen 400cc) bir makinayı 1 yıl kullanmak için onay alırsınız. Bundan sonraki sınır ise 650cc'dir. Ve 650cc'yi 1 yıl kullandıktan sonra sınava girmeden hacim sınırlandırılması ortadan kalkarak kullanabilirsiniz.

    Bu ülkelerdeki sistemlerin onlarca uzmanın biraraya gelerek oluşturduğu süreçler olduğunu söylememe gerek yok herhalde. Çok açık, çok net yada sizin deyiminizle rijit bir ifadeyle: 1100cc'lik bir motosiklet; başlangıç motoru değildir!

    Eğitim demişsiniz. O eğitimlerin bile başlangıcında size 125cc'lik makinalar vereceklerdir. Yani bir anlamda kendinizi kandırmış olacaksınız 1100cc ile başladım diye.. Doğru olan 125cc-150cc'lik bir vitesli motosiklet ile başlamak ve bunu yavaş yavaş arttırmaktır. Tabii buda kişinin iradesine kalmış bir durum. Mesela asla 650cc'den büyük bir motosiklete bineceğimi sanmıyorum... Gerek yok çünkü. Tamamen kişisel görüşüm!


    Tamamen katılıyorum ve aynı sistemi Türkiye için düşünüyorlar ki iyi olacağı kanaatindeyim. Yine de 125 - 150 - 250 - 500 - 650 -800 -1100 cc gibi bir tecrübe sırası takip etmektan ziyade, bisiklet-150-500-1100 şeklinde bir yükseltme mantıklı sayılabilir. Tamamen kişisel görüşüm.

    Sana katılmadığım nokta ise 650cc konusu. Geçenlerde TürkChopper olarak düzenlediğimiz İzmir-Fethiye gezisinde Dragstar 1100 ün ihtiyacını hissettim.Özellikle gökova rampa ve virajlarında.. İşin acı tarafı ise 1100 lerle aynı yakıtı harcadım seyahat boyunca ve bazen de fazlasını




  • Zaten 650 dragstar ile 1100 dargstarın arasında ne fark varki , boş olarak birisinde 6 kg başına 1beygir, birisininde 4.5 kg başına 1 beygir düşüyor.
    Eğer 1100 e ağır bir adam oturursa aynı 650 teki zayıf bir adam oturmuş gibi olur,yani iki sürücü arasında 35 kg fark olsun 1100 lüğün gücü aynı 650 lik gibi oluyor.

    2.el motorsiklet sitelerine bakın sürüyle 650 lik var hepsi zayıf geldiği için 1100 lük almak isteyen arkadaşlar.

    Bu başlangıç motoru nedir?
    Valla bisikletten 125 lik demeyin çünkü bu durum 250 likten 1100 lüğeden daha kötü bi durum.


    Benim bildiğim kadarı ile Almanyada çok fazla ccm ve ağırlık kısıtlaması yok daha fazla BG kıstlaması yapılıyor aynı motorada TÜV aracılığı ile BG düşürülüp mühürleniyor ve denetleniyor ama belki 2 kademe ccm olabilir tam bilmiyorum şu an.Mühürü açanlarada büyük yaptırımlar oluyor.
    Şunu kesin biliyorum Almanyadaki sigortalar ccm ve ağırlık ile hiçmi hiç ilgilenmiyorlar asıl olan BG.
    Almanyada 600 ccm 130 BG bir motorun sigortası , 1600 ccm li 74 beygir Cruiserden çok daha fazla.Çünkü tüm ölümcül ve ağır kazalar ,yükselen BG ile birlikte geliyor ,motorsikletin ccm si ve ağırlığı fazla etken olmuyor .
    Hattâ kg'lı ağır Cruiserler çok daha az kazalara karışıyor neden kullanıcılarıda biraz yaşca daha ileri yaşlarda oluyorlar.
    O sigorta ücretleride bizdeki gibi 25 TL komik bi miktar değil.
    Bizde devlete ödenen MTV haraçları pardon harçları önemli.

    T.C. karayollarında 70km/h kısıtlaması var,
    scooterler 80 km/h hız yapıyor ,
    kişi diyebilirki ben asla vitesli motor almam.
    Bu bir zevk meselesi keşke Türkiyede MTV ler çok yüksek olmasa Wildstar falan alırdım eğer param varsa kendimi niye 650 lik ile kısıtlıyayım.




  • şahsi fikrimdir diye belirtmiştim.. keza ben motorda hızdan veya güçten çok fonksyonelliğe önem veriyorum. Bu yüzden 650cc hayli hayli yeter bana. Ama şu noktadan sonra cruiser almayacağım konusunda eminim. 650'Lik bir enduro tadından yenmez! İnşallah birgün diyorum..

    Almanyada durum nedir tam bilmiyorum ama Fransa - Ingiltere - Danimarka - Hollanda - Ispanya ve Avrupa'da motosikletin kalbi sayılan İtalya'da; durum benim bahsettiğim gibi. HP üzerinden değilde, motor hacmi üzerinden değerlendiriyorlar.
  • Tüm ülkeler bilinirde Almanya niye bilinmez?
    İtalyada ancak Türkiyedeki olduğu gibi ancak scooter kalbi atabilir,Piaggio falan filan.
    Hollanda Vatandaşı olan insanların %90 ı sadece bisiklete biner(çokta doğru yapıyorlar).

    Almanyada evde motorların kalbine adamlar bypass yapıyorlar.


    http://www.wildstar-fan.de/umbauten/joachim/winter2004/speichen.html


    http://www.georg-elsenheimer.de/dragstar/index_erfahrungen_1280.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi g.m.y. -- 13 Ekim 2009; 22:26:19 >




  • İtalya da ancak scooter kalbi mi atar :) Peki.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: g.m.y.

    Tüm ülkeler bilinirde Almanya niye bilinmez?
    İtalyada ancak Türkiyedeki olduğu gibi ancak scooter kalbi atabilir,Piaggio falan filan.
    Hollanda Vatandaşı olan insanların %90 ı sadece bisiklete biner(çokta doğru yapıyorlar).

    Almanyada evde motorların kalbine adamlar bypass yapıyorlar.


    http://www.wildstar-fan.de/umbauten/joachim/winter2004/speichen.html


    http://www.georg-elsenheimer.de/dragstar/index_erfahrungen_1280.htm




    Belkide Almanya'dan müşterim olmamasındandır. Kaldıki bütün ülkeler bilinmiyor; bunlar sadece 5-6 ülke.. Bildiğim kadarıyla AB'ye üye ülke sayısı bile 25. Yani 5'te biri ancak benim saydıklarım. Daha üye olmayan ülkelerde var!

    Italya'ya gelince.. Dünyada motosiklet aleminin Ferrarisi olarak kabul görmüş Ducati bir italyan markasıdır. MV Agusta bir italyan makinasıdır. Aprilia, Piaggio (Vespa), Moto Guzzi, Gilera italyan markalarıdır. Bunlar dünyanın en iyi motosiklet markalarından bazılarıdır. Avrupa'da geri kalan kaç tane marka sayabilirsiniz?.. KTM, BMW, Triumph, Derbi...? Hepsi ayrı ülkelerin üstelik!!..

    Italya, Avrupa'da motosikletin başkentidir..

    ---

    Evet, dediğiniz gibi Hollanda'da insanlar genelde bisiklet kullanıyor. Hatta Amsterdam'da çalıntı bisiklet piyasasını Türkler yönetiyor! Ama bu motosiklet kullanımına ilişkin yasal süreci değiştirmiyor..

    Neyse.. Konumuz ülkeler ve motosikletlere bakış açıları değil! Konumuz 1100cc'lik bir makinayı başlangıç motoru olarak "Eğitim alın, kullanın" denmesindeki hata..

    Daha fazla konuşmak yersiz. BENİM DÜŞÜNCEME GÖRE 1100cc'Lik 260 kiloluk bir makina ne olursa olsun başlangıç motoru değildir, olamaz!.. "Ben yaptım oldu" mantığına göre piyasadaki sonradan görme racing sevdalılarının hazin sonlarıda meşru görülecektir!.. Biliyorsunuz, onlarca adam çıkıyor "Ben eğitim alıp 600cc racingle başladım" diyerek... 3 hafta sonra acı haberi geliyor!..

    Motosiklet ciddi iştir! Cruiserda olsa, düşük hp'li yüksek torkluda olsa 1100cc hiçte küçümsenecek bir hacim değil!.. Hele hele hiç motosiklet tecrübesi olmayan birine önerilebilecek bir makina hiç değil!!




  • Dragstar 650 ile 1100 arasında farka bakarken beygir gücüne bakmayın , cruiser motordan bahsediyoruz ne kadar çok hacim o kadar tork demek.
  • Hayatında hiç motor deneyimi olmamış birinin, ilk kez motor kullanacak birinin; zaten 250kg lık bir motoru bacaklarının arasında karşılacağı ekstrem koşullarda tölere edebiliyorsa saygı duyarım zaten. İş sadece viraja uslu girmek, altındaki gücü dizginlemek değil ki. Eğitimler elbette çok mühim fakat karşılasacağınız bu ekstrem durumların %95 ini deneyimleyebileceğiniz bir ortam yaratılması doğal olarak mümkün değil. Ben de 125-250- ... olarak motor hacminin büyütülmesi gerektiği noktasında özellikle Türkiye deki fiyat ve vergi politikaları nedeniyle rasyonel olamadığı için pek bağlı kalamıyorum tabi...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.