Şimdi Ara

ÇİN Malı Motorlar Konusuna Artık SON NOKTA!! Koyuldu !! İÇERİ (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir (1 Mobil) - 4 Masaüstü1 Mobil
5 sn
48
Cevap
0
Favori
20.111
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • eminim çoğunuz çoğu ürünün dünyada en kaliteli üretildiği yerin çin olduğunu bilmiyordunuz evet bu ilginç ama gerçek ama nedendir bilinmez türkiyeye hep alt seviye kalitesiz ürünüleri ihraç edildiğinden dolayı çin malı ürünler hep sıkıntı yaşamamıza neden oluyor aslında olay şundan ibaret ne kadar ekmek o kadar köfte işin felsefesi bu sen 1 milyara gidip 0 motor alıyorsun diğer yanda adam aynı özelliklerde kaliteli bir motora 4 milyar veriyor şimdi haklı olarak 1 milyarlık üründen çok birşey beklememek gerekir o yüzden kimse bu ürünlerin arkasında durup savunmasın evet bende bir kaç tane yol yapmış çinli gördü yalan değil ama onlar istisnaydı adamların şansından mıdır yada kendilerinden iyi bakıyorlardı motorlarına her neyse ama şu da bir gerçekki türkiyeye gelen çin malı motorların %80 kalitesi vasat motorlar diğer bölüm ise regal gibi motorların olduğu azınlıktaki bölüm onlarda orta kalitede ürünler yani japonların ayarında kaliteli olan motor nedir derseniz onlarda italyanların elinden çıkar piaggio vespa aprilia ducati agusta vs....




  • Arkadaşların dediği şu konulara katılıyorum tabiki bütçe meselesi sen sadece kısa mesafe işe gitmek için diyelim fazla para verip kaliteli bir marka satın almaya gerek yok. Ve de Regal Raptor 250 ve Tiger 250 ' nin gerçekten kendini kanıtladığına inanıyorum. Birde eskiden racing hyosunglar 1 numara idi o zamanları hatırlaan varsa.
  • vaybe bu baslikta bukadar guzel fikirler cikacagini beklemiyodum, genelde bugibi meseleler tartisma olur herkes kendi malini over digerlerini dover...

    benim gozume carpan birkac seyse
    cinli markalar arasinda efsanelesen iyi 7-8model var belki birazdaha fazla olablir ama cok degil guzel tespit

    tumbu meselelerin disinda cinliler memleketimizde motorun yayilmasina onculuk etmistir bu bir gercek
    dusuk alim gucu olan insanlar motora yonelmis, bircok insanda motora heveslenmis-tanismis
    bu sayede bir nebzede olsa motor kulturu yayilmistir trafige
    bu mesele sadece cin suruculeri icin degil tum motosiklet suruculeri icin onemli, bu noktaya buyuk olcude begenilmeyen cinlilerle gelindigini unutmamali


    8-9sene once motor surenlere serseri gozuyle bakildiginida hatirlatalim
  • quote:

    Orjinalden alıntı: bende345

    Ben Balıkesir'liyim.Benim büyüdüğüm muhitte patlak egzoslu mobiletle tur atan çok genç vardır.Bunlar askerden geldikten sonra, o yaşa kadar ........ gezdirdikleri için aç kalırlar.Sonra da ufak bir TÜKKAN tutar, ya motor tamircisi ya da lastikçi olurlar giderler.Bir kaç sene önce gece lastiğim patladı.Stepnede de ufak bir delik varmış, indi.kenara çekip arabayı bıraktım.sabah erkenden geldim.O sokakta öyle bir lastikçi var.Arkadaşın yanında bir de kendinin minyatürü bıçkın bir çırak.Düşünün patronda büyük, çırakta küçük dövme bile vardı.Beyefendi sabah çayını içiyor ben de ayakta bekliyorum.beni de bir süzüyorlar ki...Çok fazla dükkanda bira içerek Vadi seyretmekten kayışlar kopmuş....





  • Arkadaşlar...

    Can bu! Şakaya gelmez, ciddiye almak gerekir. Otobanda giderken şasesi cart diye ortadan ikiye ayrılan çin malı makineler biliyorum.
    Lütfen, tercihlerimizde daha mantıklı davranalım.
  • ya arkadaşlar hakikatten burda çin mallarına laf edenler,
    en basitinden cebinizdeki telefonlarından bilgisayarınızda kullandığınız,
    isim yapmış sarf malzemelerinizi açın ne göreceksiniz.
    hayatımızda kullandığımız ürünlerin çogunluğu işçileri,
    günlüğü 3-4 dolara çalışan çinli üreticilere kaldı...
    koskoca microsoft bile...!!
    nokia kullanmayın, samsung almayın ozaman...
    bende zamanında çin mallarına sizin gibi uzaktan bakardım, bir heves ettim,
    gittim kanuni'nin seyhan 250 modelini aldım. neden gidip 80 model bir hondaya aynı parayı verip,
    üzerine hemen hemen 1kanuni parası daha verip kullanışlı hale getiricem diye düşündüm...
    motoru aldım, komple bakımı 120 ytl tuttu frenler elektrik aksamı vs.. değişende çok parçası oldu.
    yoldamı bıraktı, hayır. otobanda giderken ikiye mi ayrıldı, hayır. 2-3gün yağmurda kaldı, sonra 1 ay yattı, daha sonra maddi sıkıntıdan dolayı satmayı düşündüm, motoru kontrol etmek istedim, 2.marşta aldı tek problem yağmurdan dolayı paslanan 2 somun ve akü başlarının oksitlenmesi oldu, hergün işe gidip geliyordum, tem otoyolunda 100-150km arasında süratle 2haftaya yakın gidip geldim tık demedi.
    yani gidip; aa bu çin malı zorlayıp test edeyim derseniz, olur olmadık testlere tabi tutarsanız,
    ortadanda ikiye ayrılırsınız, sırtınızda da taşırsınız,
    4,5 yıllık çin malı ama hala karbüratör dışında motoruna dokunulmadı...
    önemli olan bence çin, japon, italyan üretimi değil, nasıl kullanıldığıdır...
    tabikide aradaki fiyat farkından dolayı farklılıklar olacaktır.
    ben memnunum ve herkesin düşüncesine saygı duyarım ama;
    kusurabakmayın gidip çin malı alanlar aptaldır diyenler;
    4 senede isim yapmış motorların bakımının ücretini,
    ve motorlarını alırken verdikleri parayı bir hesaplasınlar ....!
    sonuçta herkesin bütçesi ve isteğiyle bu işler olur, belki karşı çıkan tersleyen,
    hadi be kendin kullanıcısısın diyip kendini avutma vs. diyen çok kişi olur,
    haklısınız kusura bakmayın, dediğim gibi herkesin düşüncesine saygı duymak lazım



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi rebellion -- 25 Ekim 2008; 4:09:28 >




  • şunu anlatmaktan dilimizde tüy bitti. Çinde üretimle Çin malı aynı şeyler değildir.
    Yamaha, Suzuki, Honda, Sony, Microsoft, Wolksvagen, Neoplan, Panasonic, HP, Canon vb. markalar da ürünlerini Çin de ürettirir ama menşeileri farklıdır!
    Önemli olan nerede üretildiği değil, NE MALI olduğudur.
    Bu markalar kendi mühendisleriyle Çin'de üretim tesisleri açarak yine kendi mallarını üretirler. Amaç maliyetleri düşürmektir.
    Yamaha YBR125'te çin'de üretiliyor. Siz ona çıkıp ÇiN MALI derseniz komik duruma düşersiniz.
    Çünkü Yamaha'nın tüm ürünleri JAPON MALIDIR. Çin'de yada Brezilyada yada Türkiyede üretilmesi birşeyi değiştirmez. Menşei konuşur.
    Kastedilen budur.

    Ben anlamıyorum insanları... Neden cephe alma ihtiyacı duyuyorsunuz? Size "sizi düşündüğümüz için" öneride bulunuyoruz. Yoksa ben Alman, italyan yada japon markalarından prim falan alıyor değilim. Banane, ne alırsanız alın! Hangi motora binerseniz binin!!..
    Çevremde 1,5 liraya motor alıp üzerine 1 liralık masraf yapan onlarca adam var!
    Çin malından sınırları zorlamanızada gerek yok. Türkiye yolları ve şartları zaten bir sınır bu aletler için..

    Adam çıkmış "ben aldım süper herşeyi" diyor.. Süperse bin arkadaşım. Saymışsın dökmüşsün "yok karburatör, yok somon, yok komple değişti şusu busu" diye.. Hala süper diyorsun!

    En basitinden bir Mondial 150'lik yada 125'lik scooter alacağına hemen hemen aynı paraya gider bir Suzuki AN125 yada Kymco alırsın. Bakım masrafları mı? Hemen söyleyelim. Mondial'in 30, Suzuki'nin 40, Kymco'nun 35 lira periyodik bakımları. Ama mondial ile periyodik bakım dışında birçok masraf yaparsın. Diğerlerinde benzinini koyar onbinlerce kilometre güvenle binersin. İşte fark bu!

    "Ben yaptım oldu" ile yürümüyor işler.. "Motorları zorluyorsunuz, ondan bu hale geliyor" demeklede olmuyor! Adamın motoru ikiye ayrılmış diyorum sana, sen hala demagoji yapıyorsun! Bende Kawasaki'mi zorluyorum, Suzuki'mi dibine kadar kullanıyorum! Onlara neden birşey olmuyor?!!





  • Bence çin mallarını bu kadar kötülemek mantıksız..Bence de kullanıma göre değişir.. Ben de 1 sene önce MONDIAL 100 UKH aldım..Periyodik bakımlarını düzenli olarak yaptırdım; Allah!a şükür şu ana kadar herhangi bir sorun yaşamadım.. Kısacası bakımlarını periyodik olarak yapıp da doğru düzgün sürerseniz herhangi bir sorun çıkacağını zannetmiyorum..Aynı model Honda da diğer masraflarla birlikte neredeyse 4000 ytl ye patlıyor.. 1650 ytl neresi 4000 ytl neresi...Arada çok fark var.Sonuçta herkesin bütçesine göre.. Ama dıururum iyi olsa da ben böyle bir motora 4000 ytl bayılmam..
  • ben tam aksi düşünüyorum bence çin malı motorlar parası çok olan kesime hitap eder.. çünkü sürekli tamir bakım ve parça ister bu motorlar.. 2 sene içinde nereden baksanız alırken verdiğiniz paranın yarısı kadarını yer..
  • quote:

    "Ben yaptım oldu" ile yürümüyor işler.. "Motorları zorluyorsunuz, ondan bu hale geliyor" demeklede olmuyor! Adamın motoru ikiye ayrılmış diyorum sana, sen hala demagoji yapıyorsun! Bende Kawasaki'mi zorluyorum, Suzuki'mi dibine kadar kullanıyorum! Onlara neden birşey olmuyor?!!

    Şu mesaja gerçekten güldüm hocam. Belki motorlardan pek anlamıyor olabilirim. Fakat Kawasaki, Suzuki gibi markalar zaten ün yapmıştır. Ve bunları mondial ile karşılaştırmak mantıksızdır. Mondial fiyatına sen suzuki alabilir misin? Herkes bütçesine göre davranır. Sen suzukiyi sürdüğün gibi mondiali sürerseen oohoo çok işimiz var o zaman hocam




  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaKoT55

    Bu yazımı çin motoları konusunda hala merakı olan Bazı arkadaşlarımızı aydınlatmak ve bu olaa bir açıklık getirmek için yazdım.

    Soru 1 : İlk sorumuz herkesin dediği bu çin malı motorlar nasıldır iyimidir alayımmı?
    Arkadaşım şimdi çin malı denen bu ürünler bunu telefonundan tut ev eşyasına şusuna busuna motoruna arabasına süsüne püsüne hepsi kafa dengidir. Kalitesiz malzemeyi ucuz fiyata piyasaya sürerler. Yani düşük seviye topluma hitap eden mallardır. Düşük seviye toplum derken asla size laf attığımı ve kasten çin malı kullananlara seviyesizlik içeren sözler kullandığımı düşünmeyesiniz. Bu yüzden bu kalitesiz mallar çabuk dökülür. Bunu okuduktan sonra eminimki bana şu soruyu soracaksınız Madem bunlara çin malı diyorsunuz? neden UĞUR mondial Kanuni ÇElİK motor vsvs. Türk isimleri : cevabı şu kadar basit : Çin malı motor ve mllar birbirinin klonu gibidir. Cep telefonu bölümünden olan arkadaşlarımız iyi bilirler. Kasa menü herşey aynı marka farklı bu bir çin malı olduğunun en büyük göstergesidir. Motorlarda durum biraz daha farklı tabiki. Evrak üstünde türk malı gibidir. Ama çinden getirilen motorlar parçalar çin Kağıt üzerinde türk malı ne diyeyim Kanuni Çelik Uğur gibi markalar satış disbritörü gibi bir şey ( disbritör yanlış yazmış olabilirim anlamışsınızdır ne demek istediğimi ) anlayacağınız.

    Soru 2: Bunlara neden alma kötü gibi birtakım tabirler kullanarak geçiyorsunuz? Sorunu nedir?
    git bir çin malı motor al içini aç ve motora şöyle bir bak cevabı görsel yolla edinirsin. Yinede ben söyleyeyim. Tabiri caizse kağıt gibi bir plastikden yapılmıştır bu motorlar. Dolayısıyla yolların getirdiği çilelere çabuk yıpranır ve boyun eğerler. Malzeme kalitesizliği ucuz işçiliğin zararları. Genel kullanıclardan duyulan şikayetler. Motor stop eder. Bi zamandan sonra lambalar yanmaz. Ayna elcik gibi narin malzemeler çabuk bükülür kırılır. Motor fazla dayanmaz. Belli kilometreden sonra amörtisörler dayanmaz. Kömürler gider. Bir yığın sorun. Kısacası motor yavaş yavaş son yıllarına girer. Özellikle 2. el +12.000 km çin motorlar elinizde patlayabilir aman dikkat Bu işi bilen birilerine motoru ve yürüyen aksamı teferruatlı bir biçimde inceletmeden almayınız.

    Sonuç olarak çin malları ve doğurduğu sonuçlar böyledir.

    Şimdi Çin malı motor kullanan ve memnun olan arkadaşlar diyebilirler.
    Bu dingil neye göre sallıyo benim var ASlan parçası diye.
    Bu tip arkadaşların motorları daha aylık 1 yaşını doldurmadıysa

    Yok ben bayadır kullanıyom memnunum diyorsa haklıdırda. Adam motoruna öz oğlu gibi bakmış kötü yere sokmamış zorlamamış geç kaldığı yerlere ağır ağır gitmiş 2 kişiyle rampa denememiş ise haklıdır.

    Bende eski mondial kullanıcısıyım ve uydurmuyorum yani bunlar tecrübeye dayanan şeylerdir. Bu arada bu kullanıcıdan motorsiklet ve cep telefonu tavsiyeleri bölümü hariç başka bölümlerde topicler kötü içerikli görmüş olan varsa bana mesaj atsın. Bu oğlumun kullanıcısı suçüstü yapacağım ona kaç gündür şüpheleniyorum ben gelince kapatıyor forumu.


    Neyse çin motorları konusunu elimden geldiğince anlatmaya çalıştım.Hala merak edilen sorular varsa yanıtlamaya çalışırım Her gün akşam 5 den sonra onlineyim.

    Birde KartezyeNX arkadaşımız ısrarla motor alıcam yardım demiş mesajda yollamış ona önerim şudur fazla bakamadım. Kb KartezyeNX http://www.sahibinden.com/kymco_kb_100WQQaXQQ10338139WQQpXQQdisplayitem


    Haydi sağlıcakla kalın motorcu kardeşlerim.


    Peki arkadaşlar benim anlamadığım birşey var
    YBR 125esd 2012 kullanıcıyım

    Motorun lastikleri dahil neresine baksam Made İn China yazıyor buna ne demeli...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: emrahc

    Peki arkadaşlar benim anlamadığım birşey var
    YBR 125esd 2012 kullanıcıyım

    Motorun lastikleri dahil neresine baksam Made İn China yazıyor buna ne demeli...

    Üretimin dünya sathına yayıldığı, globalleşmenin tavan yaptığı bu çağda nerede üretildiğinin (NŞA da) önemi yok. Uluslararası şirketlerin hatta yerel şirketler bile ucuz işgücü nedeniyle üretimlerini çin, malezya, filipinler gibi ülkere kaydıralı çok oldu. Ülke menşei ve üretim menşei olgularındaki karışıklık nedeniyle tüketicinin de aklı karışıyor tabi doğal olarak. Bu karışıklıktan faydalanmaya çalışanlar da çok olunca tabi (Mesela tüm parçaları çinde üretilen bir mal avurpa ülkelerinin birinde toplatılıp o ülkede üretilmiş gibi tüketiciye sunuluyor. Elbette bu bizim gibi denetleme zaafı olan ülkelerde daha çok söz konusu.) iyice karışık bir hal alıyor.

    Örneğin motorunuzdaki parçalar Yamaha nın Ar-ge, üretim methodları ve saptadığı hammaddelerle "ucuz işgücü" nedeniyle çin de üretilmesinden başka bir şey değil. Satın aldığınız ürün yine Yamaha kalitesidir. Elbette kalite kontrol aşamaları ve bu aşamaların sıkılığı farklı ülkelerdeki farklı fabrikalara göre değişiklik gösterebiliyor(Renaulttan çok iyi biliyorum mesela). Ama yukarıda da irdelediğim gibi NŞA bu farklılığın olmaması beklenir. (Eğer bir mv agusta belki bir ducati, triumph değilse alacağınız bu böyle.) Sadece motosikletlerde değil elektronik ürünlerde de bu böyle. Zaten bu kaos da oradan geliyor, NCKIA, SQNY, I-PHONE gibi "çakma" ürünlerden.




  • çinlilerde parana gore mal vardır
    kullandığınız bilgisayarın
    parçalarına bakarsanız
    msı asus gibi çok marka çinde uretilir
    çinliden yamaha gibi iyi motor istersin iyi motor yapar yada 2000 tl satabiliecen motorda yapar



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi x_kobra27 -- 14 Temmuz 2012; 20:21:02 >
  • çin malı motorum vardır sıfır aldım cünkü piyada 1 tane temiz 2. elini bulamadım hepsi dökülüyordu. gittim sıfır aldım 4 5 sefer motor yaptırdım sonra 2 ye ayrıldı öyle kaldı.. sonra japon 400 lük yamaha majesty aldım 1 sene de 21 bin km yol yaptım 1 kere tık demedi alet. sonra onu sattım honda cbr 600 rr aldım harika birşeyyy
  • Bende hata yapıp çin malı aldım,tecrübe edindim ki , çin malı alacagınıza 1-2 sene motora bıunmeyın,paranızı bırıktırın,adam gıbı motor alın.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: LaKoT55

    Arkadaşların dediği şu konulara katılıyorum tabiki bütçe meselesi sen sadece kısa mesafe işe gitmek için diyelim fazla para verip kaliteli bir marka satın almaya gerek yok. Ve de Regal Raptor 250 ve Tiger 250 ' nin gerçekten kendini kanıtladığına inanıyorum. Birde eskiden racing hyosunglar 1 numara idi o zamanları hatırlaan varsa.

    Mondiale çin malı çekmez demişsin bayır yukarı 2 kişi (arkadaş 55 ben 61 kilo) 95'le çıktık ?
  • Eski çinliler yok artık
  • Hacıııı öğrenin şunu artık hayvan gibi kullanırsan motoru elbette bozulur birde çin (kalitesiz) olursa. Çin malı motor alan motorunun sınırlarını bilecek arkadaşım adam gibi kullanacak ne kadar ekmek o kadar köfte kalitesiz motoru sürekli üst devirlerde sürersen görür ebesinin örekesini. Ayrıca bakımlarınıda yapacaksın zaten kalitesiz ilgilenmedi mi bozulur tabi.
  • agk modelini çok tutuyorlar sağlam motor .
  • özet geçeydin iyidi dostum :)
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.